ΕΙΔΗΣΕΙΣ
FORUM ::
Ελεύθερο βήμα, για όλους. Στείλτε μας mail (forum@auto-internet.gr) με τις απόψεις και τις ερωτήσεις σας, για οτιδήποτε αφορά το αυτοκίνητο, τους δρόμους και τις μεταφορές γενικότερα και απαντήστε στις απόψεις των άλλων που δημοσιεύονται εδώ. Για οποιουδήποτε είδους καταγγελίες τα mail πρέπει να είναι επώνυμα, με πλήρη στοιχεία (που μπορείτε να ζητήσετε να μη δημοσιευθούν στη σελίδα).

Περιπέτειες με Honda Civic

Αγόρασα ένα Honda Civic sedan τον 10/2007, γεμάτος χαρά και μη μπορώντας να σκεφτώ ή να διανοηθώ καν ότι επρόκειτο για ατυχή αγορά ενός προϊόντος πού επιεικώς θα το χαρακτήριζα ελαττωματικό, αν όχι απαράδεκτο. Στο τέλος του 12/2007 διαπιστώνω τριγμούς από 1) κάθισμα οδηγού, 2) πόρτα συνοδηγού, 3) ταμπλό, 4) κάτω μέρος ηλιοροφής, 5) ζώνη ασφαλείας οδηγού. Επικοινωνώ μέσω e-mail με κεντρικό αντιπρόσωπο Honda Αφοί Σαρακάκη, εκθέτοντας τα προβλήματα. Έλαβα απάντηση από τον κεντρικό αντιπρόσωπο και συγκεκριμένα τον Κο Νίκο Ξιδιά (Honda Assistant Tech. Manager), ο οποίος με παρότρυνε να επισκεφτώ ένα συνεργείο Honda, παραθέτοντας μου κατάλογο εξουσιοδοτημένων επισκευαστών. Επισκέφθηκα τον εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της περιοχής μου Honda Mobility, ο οποίος με ενημέρωσε πώς διαπίστωσε τους τριγμούς, αλλά δεν μπόρεσε να αποκαταστήσει κάτι και πως το όχημα πού έχουν για test drive τρίζει περισσότερο!
Ενημέρωσα για τα συμβαίνοντα, μέσω e-mail, τον κεντρικό αντιπρόσωπο Honda Αφοί Σαρακάκη και απαντώντας μου ο κύριος Νίκος Ξιδιάς (Honda Assistant Tech. Manager), με παρότρυνε να επισκεφθώ το κεντρικό συνεργείο Honda (Λεωφόρος Αθηνών 71)
Στις 21/01/2008 και έχοντας μόλις 1850 Km στο οδόμετρο επισκέπτομαι το κεντρικό συνεργείο Honda, διαπιστώνονται οι τριγμοί, παραγγέλλονται 5 είδη ανταλλακτικών και στις 03/03/2008 γίνονται οι εργασίες αποκατάστασης. Αν είχαν τελειώσει όλα εδώ θα ήταν σχετικά καλά τα πράγματα. Δυστυχώς όμως προέκυψε συνέχεια και μάλιστα άσχημη.
Τον 07/2009 διαπιστώνω διάστικτη σημειακή διάβρωση-εξέλκωση χρώματος στις δύο αριστερές πόρτες, στο πίσω αριστερό φτερό στο πορτ-μπαγκάζ και στον ουρανό του οχήματος. Για τον λόγο αυτό επισκέπτομαι το κεντρικό συνεργείο Honda (Λεωφόρος Αθηνών 71) στις 13/07/2009, όπου και διαπιστώνεται ή διάβρωση. Να σημειώσω εδώ πως κατά την διάρκεια παραμονής του οχήματος στο συνεργείο, έγινε προσπάθεια φωτογράφησης των σημείων διάβρωσης, η οποία απέβη άκαρπη, λόγω (έτσι μου είπαν) περιορισμένων δυνατοτήτων της φωτογραφικής μηχανής του συνεργείου. Προσωπικά φωτογράφησα τα σημεία διάβρωσης εύκολα. Μιλώντας με τον Κο Νίκο Ξιδιά   (Honda Assistant Tech. Manager), μου πρότεινε να περιμένω λίγο χρονικό διάστημα προκειμένου να περάσουν οι καλοκαιρινές διακοπές και να επικοινωνήσει εκείνος μαζί μου τον Σεπτέμβριο του 2009. Προς το τέλος Σεπτεμβρίου και λόγω του ότι δεν είχα καμία ειδοποίηση από τον κεντρικό αντιπρόσωπο Honda Αφοί Σαρακάκη, επικοινωνώ εγώ με τον Κο Νίκο Ξιδιά  (Honda Assistant Tech. Manager), ο οποίος μου ζητά πίστωση χρόνου προκειμένου να παραγγείλει ανταλλακτικά (τις δύο αριστερές πόρτες και το καπό του πορτ-μπαγκάζ) και να μου βρει και όχημα αντικατάστασης για όσο χρονικό διάστημα θα παρέμενε εντός του συνεργείου το όχημά μου, για να βαφεί.
Στα μέσα Νοεμβρίου επικοινωνώ με δική μου πρωτοβουλία πάλι με τον Κο Νίκο Ξιδιά (Honda Assistant Tech. Manager), ο οποίος με παροτρύνει να μην κάνω καμία επισκευή στο όχημα. Στην ανησυχία μου για το τι θα γίνει αν συνεχιστεί και επεκταθεί ή διάβρωση, μου απάντησε καθησυχαστικά πώς το όχημα έχει 7 έτη εγγύησης διάβρωσης.
Στις 24/10/2012, επισκεπτόμενος το κεντρικό συνεργείο Honda (Λεωφόρος Αθηνών 71) για προγραμματισμένο ετήσιο σέρβις, διαπιστώνεται επέκταση της διάβρωσης και σε άλλα σημεία του ουρανού του οχήματος, αλλά και στο εμπρόσθιο καπό. Αναζητώντας να μιλήσω με τον Κο Νίκο Ξιδιά, με πληροφορούν για την απουσία του και με παραπέμπουν σε συνεργάτιδα του, την Κα Λιναρδάτου (αν θυμάμαι καλά το όνομα). Τής εκθέτω την κατάσταση ζητώντας ολική βαφή του οχήματος και ένα έτος εγγύηση βαφής.
Με ενημερώνει ή συγκεκριμένη Κα πώς ή εγγύηση χρώματος είναι τριετής και έχει παρέλθει και πώς ή εγγύηση διάβρωσης αφορά μόνο την διάβρωση από σκουριά. Μου αφήνει βέβαια ένα παράθυρο, λέγοντάς μου πώς θα φέρει το θέμα στην εταιρεία και θα με ενημερώσει τηλεφωνικά για την όποια εξέλιξη. Όπερ και εγένετο. Στις 26/10/2012 επικοινωνεί μαζί μου τηλεφωνικώς και με ενημερώνει πώς έχει παρέλθει ή εγγύηση και δεν μπορεί να γίνει τίποτε από τον αντιπρόσωπο, αλλά ούτε και από το εργοστάσιο. Τα συμπεράσματα μάλλον εύλογα. «Στρίβειν διά του αρραβώνος»!!!

Κώστας Καρατέγος
Ίλιον

 

Αλλαγή εγγύησης

Το mail μου αφορά την συμβίωσή μου με το νέο Citroen C4 1.4 vti. Ένα αυτοκίνητο άνετο και οικονομικό, αλλά μετά από 7.000 χλμ. με ενοχλητικά πολλούς τριγμούς που προέρχονται από παντού και μια αντιπροσωπεία η οποία κινείται στα όρια της αδιαφορίας. Επίσης με ενόχλησε  το γεγονός ότι, ενώ το αυτοκίνητο ήρθε στα χέρια μου αρχές ΜαÀου 2011 με 2 χρόνια εγγύησης, μετά από ελάχιστες ημέρες η εγγύηση έγινε 5 χρόνια και θεωρώ ότι έπρεπε να ισχύσει και για εμένα. Η μόνη απάντηση της εδώ αντιπροσωπείας ήταν ότι έπρεπε να πληρώσω 400 ευρώ για την επέκτασή της. Όσο για το mail που έστειλα στα κεντρικά δεν υπήρξε καν απάντηση.

Στ. Μαυρομύτης
Λάρισα

Οι εισαγωγές δεν είναι λύση για την αύξηση εσόδων

Κύριε Φιλιππακόπουλε
Θα ήθελα να σας εκφράσω τις σκέψεις μου για το θέμα που αναφερθήκατε στο auto7 της προηγούμενης εβδομάδας και να κάνω τις εξής διευκρινιστικές ερωτήσεις. Ποσό λογικό είναι να πιστεύουμε ότι είναι σωστή μέθοδος αύξησης των δημοσιονομικών εσόδων η διευκόλυνση των εισαγωγών προϊόντων σε μια χώρα που ορίζεται ως υπερχρεωμένη;  Κατά πόσο ο κλάδος του αυτοκινήτου αντιπροσωπεύεται από τους πωλητές καινούριων αυτοκινήτων και όχι από τις πωλητές μεταχειρισμένων ή τους επισκευαστές οι οποίοι και περισσότεροι είναι και πιο δημιουργικό έργο κάνουν; Θα έλεγα  ότι είναι παράλογη επιδίωξη το να εισπράξει ο κρατικός μηχανισμός ένα Χ ποσό όταν θα πρέπει να δαπανηθούν 10Χ χρήματα τα όποια κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους θα καταλήξουν σε κάποια οικονομία του εξωτερικού.  Θα έπρεπε να προτείνουμε αντικίνητρα για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων και κίνητρα σωστής συντήρησης και επισκευής των ήδη υπαρχόντων. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τα περισσότερα χρήματα να επενδυθούν σε έργο που θα παράγουν οι πολίτες της χώρας έχοντας  πολύ μικρότερες απώλειες σε εισαγωγές  ανταλλακτικών. Φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα  θα είχε και αυτή η πολιτική ενώ θα βελτιωνόταν και η συμπεριφορά του κάθε οδηγού απέναντι σ το αυτοκίνητο του καθώς  θα το αντιμετώπιζε με περισσότερο σεβασμό και όχι ως αναλώσιμο είδος. Αν το πάμε παραπέρα, μακάρι να δοθούν κίνητρα ώστε να εξάγουμε όσα ακριβά και ενεργοβόρα αυτοκίνητα έχουν αγοραστεί σε μια χώρα που δεν τα αντέχει η οικονομία της, αυτό θα είναι μια καλή δουλειά για τους πωλητές και εισαγωγείς αυτοκινήτων.  Τέλος  καλό είναι ανεξάρτητα από την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης να επιδοτούμε τους νέους να κατευθύνονται σε πιο δημιουργική απασχόληση αντί για  τις πωλήσεις, αφού κάθε φορά που περνά κρίση το παραμύθι της αγοράς νιώθουν ανίκανοι και άχρηστοι, όπως θέλει τώρα να τους πείσει το υπερπαραγωγικό και υπερκαταναλωτικό κατεστημένο των πρόσφατων δεκαετιών που δε λέει να καταλάβει πως έχουμε γεμίσει σκουπίδια τα οποία και τα χρωστάμε και τα υπηρετούμε.

Γεώργιος Μαράκης


Δεν θα διαφωνήσω καθόλου μαζί σας στο ότι είναι λάθος να εξαρτώνται τα δημόσια έσοδα κυρίως από το εισαγωγικό εμπόριο (γενικώς, γιατί δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα που εισάγονται και φορολογούνται). Το θέμα είναι, όμως, ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε κατάσταση ανάγκης σε μία χώρα που δεν παράγει σχεδόν τίποτα. Και για να αλλάξουμε τη δομή της οικονομίας μας και να την κάνουμε πιο παραγωγική χρειάζονται χρόνια, για να μην πω δεκαετίες. Όταν όμως καίγεται το σπίτι σου, η πρώτη προτεραιότητα είναι να σβήσεις τη φωτιά και μετά θα ασχοληθείς με την ανακαίνιση της επίπλωσης! Το νόημα του σχολίου, λοιπόν, ήταν ότι όταν αυτή τη στιγμή είμαστε χρεοκοπημένοι, έχουμε ανάγκη από χρήματα και για να τα βρούμε μειώνουμε τις συντάξεις των γερόντων, είναι παράλογο να χτυπάμε ένα κλάδο που φέρνει στο κράτος σίγουρα λεφτά και δημιουργεί απασχόληση. Αν πάρουν μέτρα που θα οδηγήσουν σε κατάρρευση την -ήδη συρρικνωμένη (άρα η μείωση που θέλετε ήδη υπάρχει)- αγορά αυτοκινήτου, οι απώλειες εσόδων θα είναι τέτοιες (σε συνδυασμό και με την αύξηση εξόδων λόγω επιδομάτων ανεργίας που θα δημιουργήσουν οι απολύσεις στον κλάδο) που το κράτος θα αναγκαστεί να πάρει άλλα μέτρα για να τα βρει -είτε με φορολογία είτε με μειώσεις μισθών και απολύσεις. Ανάμεσα στα δύο κακά, από τη μία τις εισαγωγές κι από την άλλη τις απολύσεις και μειώσεις μισθών και συντάξεων, σαφώς προτιμώ να επιλέξουμε προσωρινά το πρώτο. Όταν ορθοποδήσει η οικονομία μας, ας βρούμε τρόπο να μειώσουμε τις εισαγωγές.
Το συγκεκριμένο σχόλιο, όμως, που αφορούσε την απόσυρση, έχει και μία άλλη διάσταση κι επιτρέψτε μου εδώ να διαφωνήσω με την άποψη περί συντήρησης των υπαρχόντων αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα εξελίσσονται τεχνολογικά συνεχώς και δεν μπορούν παρά να έχουν ένα όριο ζωής, όπως όλα τα μηχανήματα. Ένα πολύ παλιό αυτοκίνητο (π.χ. 10ετίας), όσο καλά συντηρημένο κι αν είναι, καταναλώνει (άρα ευνοεί τις εισαγωγές καυσίμων) και ρυπαίνει πολύ περισσότερο από ένα καινούργιο και είναι πολύ λιγότερο ασφαλές. Αυτά ακριβώς τα πολύ παλιά αυτοκίνητα αφορά η απόσυρση (το κίνητρο υπάρχει μόνο για αυτοκίνητα με ηλικία μεγαλύτερη των 12 ετών), οπότε σαν μέτρο είναι σωστό και η άποψή μου είναι πως θα έπρεπε να εφαρμόζεται σε μόνιμη βάση, για να περάσει στη νοοτροπία των Ελλήνων η αντίληψη ότι ένα πολύ παλιό αυτοκίνητο πρέπει να αποσύρεται από την κυκλοφορία._Π.Φ.


Η απάντηση του κ. Μαράκη:

Σε ό,τι αφορά τη νοοτροπία των Eλλήνων αλλά και των υπόλοιπων καταναλωτών παγκοσμίως, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με την ανάγκη διαμόρφωσης συνείδησης απόσυρσης των αυτοκινήτων βάση ηλικιακών κριτηρίων ή βάση προδιαγραφών και να υποστηρίξω πως η τεχνολογία και τα εξ αυτής προερχόμενα οφέλη εξανεμίζονται από την αλόγιστη χρήση και την υπερβολική κατανάλωση των προϊόντων της. Ως προς την ασφάλεια των αυτομετακινούμενων και πεζών πολιτών, την κατανάλωση καυσίμων ή την έκλυση δηλητηριωδών ρύπων, αν κάναμε μια ολιστική ανάλυση θα βλέπαμε πως το πακέτο τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε δεν είναι ο κύριος παράγοντας  διαμόρφωσης της πραγματικότητας, πόσο μάλλον αν λάβουμε υπόψη πως οι εξελίξεις στην τεχνολογία του αυτοκινήτου είναι λιγότερο καταιγιστικές από ότι προμοτάρεται. Δυστυχώς είναι πολλά τα διαφημιστικά τρικ που απευθύνονται στους αφελείς καταναλωτές του ιδιωτικού αυτοκινήτου, τα οποία θα τολμούσε ποτέ κανείς να τα χρησιμοποιήσει σε προϊόντα για τα οποία η ασφάλεια και η απόδοση αξιολογούνται και διασφαλίζονται με πιο ρεαλιστικά κριτήρια όπως είναι αεροσκάφη ή τα σκάφη θαλάσσης .
Σχετικά με τον επαγγελματικό κλάδο του αυτοκινήτου  θα ήθελα να επαναλάβω  πως δεν πλήττεται επειδή δε διευκολύνουμε τις εισαγωγές . Ο κλάδος είναι ευρύτερος , όπως είχα εξηγήσει και στο προηγούμενο σημείωμα, και το κομμάτι των εισαγωγών απασχολεί πολύ λίγο κόσμο αναλογικά με το τζίρο που δημιουργεί, άρα η απασχόληση και  οι εισπράξεις των ασφαλιστικών ταμείων θα ευνοηθούν αν ο τζίρος της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων κατευθυνθεί αλλού. Έπεσε πολύ χρήμα τα τελευταία 20 χρόνια, ο χώρος των εισαγωγέων και των αντιπροσώπων αναπτύχθηκε πολύ και πολύ πρόχειρα, η γραβάτα (άλλες φορές καλόγουστη και άλλες φορές λιγδιασμένη) είχε περισσότερη σημασία από τη γνώση του αντικείμενου, οι στελεχάρες αλλά και οι επιχειρηματίες επένδυαν πρωτίστως στην αρπαχτή και στην ιδιωτική τους περιουσία, αδιαφορώντας για την ποιότητα και μέλλον της επιχείρησης. Δυστυχώς ο μοδάτος όρος «διαφθορά» βρίσκει τη θέση του και στο χώρο του αυτοκινήτου με προκλητικούς μισθούς στελεχών σε επιχειρήσεις δίχως αύριο, με στοχοποιήσεις πωλήσεων να αποτελούν την πιο σεβαστή διαδικασία λειτουργίας ακόμα και στη συντήρηση των αυτοκινήτων, κάνοντας τους μηχανικούς εξπέρ στις αλλαγές λαδιών και τακακιών, ενώ το άνοιγμα ενός μοτέρ προκαλούσε πλέον τρόμο και η δοκιμαστική βόλτα κατά τη συντήρηση του θεωρήθηκε πολλές φορές χαμένος χρόνος από το κυνήγι του τζίρου. Φυσικά δεν ήταν όλοι ίδιοι, αλλά η χαλαρότητα με την οποία γενικεύεται η ενοχοποίηση ενός ολοκλήρου λαού για αλόγιστη κατανάλωση δανεικών χρημάτων νομίζω επιτρέπει να σχολιάζονται και οι αποδεκτές αυτών των χρημάτων με αυστηρότητα και επιτέλους ας αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι πιο χρήσιμο από το να πουλάμε και να κλαιγόμαστε που δεν μπορεί η Ελλάδα να αγοράσει και άλλα αυτοκίνητα. Μην ξεχνάμε πως η παγκόσμια οικονομική κρίση που περνάμε προκλήθηκε από τη διαφθορά και την απληστία του εκπροσώπων του ιδιωτικού τομέα και υποβοηθήθηκε  από τη διάφορα εκπροσώπων του κρατικού τομέα.


Σχετικά με την δεύτερη απάντησή σας, θα ήθελα απλά να επιμείνω, ότι όλα αυτά είναι καλά όταν υπάρχει χρόνος για να γίνουν. Η διοχέτευση των πόρων σε άλλες δραστηριότητες θα ήθελε μερικά χρόνια για να έχει αποτέλεσμα (χωρίς να μπορεί κανείς να το ελέγξει, αφού μιλάμε για ιδιωτικούς πόρους, τις οικονομίες των ανθρώπων, που δεν θα αγόραζαν αυτοκίνητα). Οι συντάξεις των γερόντων όμως κόβονται τώρα. Το κράτος χρειάζεται χρήματα ...χθες όχι σε 3 ή 5 ή 10 χρόνια. Αυτό που υποστηρίζω, λοιπόν, είναι ότι αυτή η βίαιη υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων ήταν μια τρύπα στο νερό, γιατί υποτίθεται πως αποσκοπούσε στην είσπραξη χρημάτων (και όχι στην αποθάρρυνση των εισαγωγών που θέλετε εσείς) και τελικά μείωσε τις εισπράξεις από τα αυτοκίνητα. Καμία αντίρρηση να σχεδιάσουμε μία νέα πολιτική που θα μειώσει την εξάρτησή μας από τις εισαγωγές. Αλλά αυτό θέλει χρόνο και μέχρι τότε οι συνταξιούχοι δεν έχουν να φάνε!
Σχετικά με την απασχόληση στον κλάδο επιτρέψτε μου να έχω αντιρρήσεις. Δεν είναι καθόλου μικρή και ήδη σχεδόν 20.000 άνθρωποι έχουν χάσει τις δουλειές τους. Είναι μεγάλη θυσία για μια μελλοντική πιθανή μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές, την οποία -επαναλαμβάνω- υποστηρίζω και δέχομαι ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε να τη σχεδιάζουμε άμεσα. Μέχρι να αποδώσει, όμως, και να διοχετευθούν οι πόροι σε πιο παραγωγικές δραστηριότητες, άνθρωποι υποφέρουν χωρίς λόγο.
Επιτρέψτε μου, τέλους, μια άλλη επισήμανση για ένα θέμα που πιθανώς δεν λαμβάνετε υπ' όψη. Αυτοκίνητα αγοράζονται στην Ελλάδα εξ ανάγκης, επειδή οι συγκοινωνίες είναι ανύπαρκτες (και οι συνεχείς απεργίες τις κάνουν ακόμα πιο ανύπαρκτες)! Εντελώς ανύπαρκτες. Πριν 30 χρόνια έμεινα ένα χρόνο για σπουδές στο Παρίσι και δεν χρειάστηκα ούτε για μια μέρα αυτοκίνητο, είτε για τις σπουδές είτε για τον ελεύθερο χρόνο μου! Τριάντα χρόνια μετά ο γιος μου που σπούδασε στην Αθήνα, στην πόλη όπου είναι το σπίτι του, χρειαζόταν τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα αυτοκίνητο, για διάφορους λόγους πέραν των δυνάμεών μας. Και μη μου πείτε «να φτιάξουμε τις συγκοινωνίες»! Φυσικά και να τις φτιάξουμε. Αρθρογραφώ 30 χρόνια τώρα γι' αυτό το θέμα! Αλλά μέχρι να γίνει αυτό και μέχρι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες να αποκτήσουν την κοινωνική συνείδηση που χρειάζεται για να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να κρατούν όμηρο την κοινωνία για να πετύχουν τις διεκδικήσεις τους, οι Έλληνες πρέπει να μπορούν να μετακινούνται για τη δουλειά και την προσωπική τους ζωή. Και γι' αυτό θα χρειάζονται αυτοκίνητα..._Π.Φ.

Αναβάθμιση επί πληρωμή

Το 2008 αγόρασα ένα diesel Outlander 2000 κ.εκ., το πλήρωσα 39.000 ευρώ. Μας υποσχέθηκαν αναβάθμιση για το navigator αλλά, όπως όλοι, πήραμε μόνο τις υποσχέσεις και αργότερα πήραμε και μια ειδοποίηση ότι η αναβάθμιση κοστίζει 180 ευρώ.
Έχω την εντύπωση ότι αυτή η «γυφτιά» της εταιρείας θα πρέπει από όλους μας να μην περάσει έτσι.

Πέτρος Χατζηγεωργίου
Τολό Αργολίδα


Παραθέτουμε παρακάτω την απάντηση που πήραμε για την επιστολή σας από την  Ιάσων Α.Ε., αντιπροσωπεία της Mitsubishi:

Αξιότιμε κύριε Χατζηγεωργίου,

Σας ευχαριστούμε για την επικοινωνία σας με την Mitsubishi. Θα θέλαμε να σας διαβεβαιώσουμε πως κύριο σκοπό μας αποτελεί η ικανοποίηση των πελατών Mitsubishi οι οποίοι μας τίμησαν με την αγορά ενός αυτοκινήτου μας.

Σχετικά με το σύστημα πολλαπλής επικοινωνίας, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι μεταξύ των άλλων δυνατοτήτων που έχει, όπως κάμερα οπισθοπορείας, σκληρό δίσκο 40 GB, δυνατότητα σύνδεσης MP3, οθόνη αφής κλπ., διαθέτει και σύστημα πλοήγησης. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι εφοδιασμένο με χάρτες πλοήγησης οι οποίοι ήταν διαθέσιμοι στον χρόνο παραγωγής/διάθεσης του αυτοκινήτου. Για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, οι χάρτες που διέθετε κάλυπταν ένα ορισμένο μέρος του οδικού δικτύου της Ελλάδος. Στα τέλη του 2009 η Mitsubishi λάνσαρε αναβαθμισμένη έκδοση χαρτών, οι οποίοι καλύπτουν μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου. Η διαδικασία αυτή είναι συνεχής και στο μέλλον θα λανσαριστούν και άλλες αναβαθμισμένες εκδόσεις, οι οποίες θα ακολουθούν την εξέλιξη/αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Ελλάδος.

Οι αναβαθμίσεις αυτές, όπως είναι προφανές, δεν συμπεριλαμβάνονται στην τιμή του αυτοκινήτου. Παρ' όλα αυτά στοχεύοντας στην πλήρη ικανοποίηση των πελατών μας, προσφέρουμε την συγκεκριμένη αναβάθμιση σε αρκετά προνομιακή τιμή.

Μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε Επίσημο Έμπορο του δικτύου μας, αν επιθυμείτε να προμηθευτείτε την συγκεκριμένη αναβάθμιση.

Με εκτίμηση,

Linardatou Irene
Customer care
Mitsubishi Motors


Και η απάντηση του κ. Χατζηγεωργίου

Αγαπητή Κα Λιναρδάτου, εφόσον είστε η αντιπρόσωπος της εταιρείας, έχετε υπ' όψιν σας ότι ...πριν προχωρήσω στην αγορά του αυτοκινήτου, η εταιρεία ΑΦΟΙ ΠΟΥΛΟΥ που σας αντιπροσωπεύει στην Αργολίδα μας υποσχέθηκε ότι μετά από 6 μήνες θα έχουμε δωρεάν αναβάθμιση στους ελλιπείς χάρτες που είχε το σύστημα.

Τώρα εάν εσείς νομίζετε ότι το 2008 που αγόρασα το αυτοκίνητο δεν υπήρχαν τα 2/3 της Ελλάδας και έγιναν αργότερα, έχω την εντύπωση ότι ζούμε σε διαφορετική  χώρα. Διότι το Ναύπλιον και το Άργος και πολλές άλλες πόλεις της χώρας μας προϋπήρχαν αυτών που έχει το ελλιπές σύστημα που μας πουλήσατε. Εκτός και αν έχει κατασκευαστεί 100 χρόνια πριν.

Θέλω επίσης να πιστεύω, ότι μια εταιρεία σαν τη MITSUBISHI θα την ενδιέφερε να έχει καλές κριτικές και πάνω απ' όλα ευχαριστημένους πελάτες και όχι δυσαρεστημένους για κάποια πράγματα που δεν θα έπρεπε λόγω ...ασυνέπειας . Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 160 ιδιόκτητες, των όποιων οι απόψεις θα  αναρτηθούν σύντομα στο διαδίκτυο σε ένα νέο forum που έχει γίνει για τα Οutlander.

Πέτρος Χατζηγεωργίου


Η λογική του παραλόγου

Πριν μερικές μέρες γύριζα στο σπίτι, βράδυ, μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Μετά το τούνελ, στην κατηφόρα και με κατεύθυνση προς Βάρη, ενώ όλα ήταν πράσινα, ένα αγροτικό βγήκε με κόκκινο από τον κάθετο των καταστημάτων Κολομβούνη στα 100-150 μέτρα μπροστά μου και μάλιστα στην αριστερή λωρίδα. Τον Χάρο τον είδα, αυτό είναι αλήθεια, και αν δεν δούλευε υπερωρίες το ΑΒS, άσε καλύτερα. Αυτό όμως που δεν περίμενα να ακούσω από τον οδηγό του αγροτικού, λίγο πιο κάτω στα φανάρια που σταματήσαμε, είναι ότι με είδε μεν, άλλα νόμιζε ότι ήμουν μακριά.

Σ' αυτή την χώρα φαίνεται ότι πρέπει να είμαστε γενικά πολύ τυχεροί. Κάθε βράδυ και όχι μόνο γίνεται της μουρλής. Το κόκκινο είναι προειδοποιητικό για έλεγχο του δρόμου και μετά ακολουθεί το βγες. Περιμένεις στο φανάρι και έρχεται ο ξύπνιος που μιλάει στο κινητό και μπαίνει πρώτος. Πάνε ανάποδα στο δρόμο και αν μιλήσεις σε βρίζουν. Στρίβεις σε μονόδρομό και έρχεσαι φάτσα, στο εκατοστό, με κάποιον που πάει ανάποδα. Στρίβουν, με φλας (!) εκεί που δεν επιτρέπεται να στρίψουν, μπλοκάροντας την κίνηση και πάει λέγοντας. Τα σήματα, όσα βέβαια φαίνονται, τα φανάρια κτλ., λες και έχουν διακοσμητική χρήση. 



Η Αστυνομία και η Τροχαία, πέστε μου πού είναι να τους βγάλω φωτογραφία για ενθύμιο. Αν ποτέ τους δεις θα την έχουν στήσει μετά τα διόδια της Αττικής για να γράψουν όσους πάνε με 70 αντί για 60. Αλήθεια πόσες κλήσεις κόβουν για παραβάσεις πάνω στην κίνηση; Το πιο αστείο είναι που όλη η Βάρης Κορωπίου έχει όριο ταχύτητας 50. Μάλιστα 50. Έχει μείνει από τότε που την φτιάχνανε. Όταν όμως πλησιάσεις στην Σχολή Ευελπίδων, εκεί δηλαδή που αρχίζει η κατοικημένη περιοχή, το όριο γίνεται 60. Η λογική του παραλόγου στην Ελληνική ζούγκλα.

Σ. Βακαλόπουλος


Βλάβη κιβωτίου σε BMW X3

Θα ήθελα να αναφέρω μια σοβαρή βλάβης που παρουσιάστηκε στο αυτοκίνητο μου, μια BMW X3 με 59.300 χλμ., όπου χρειάστηκε αντικατάσταση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διότι δεν λειτουργούσε η όπισθεν. Η ίδια βλάβη παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο αυτοκίνητο μου την 6/1/07 (Σάββατο και αργία των Φώτων), εντός της εργοστασιακής εγγύησης των 2 ετών (αγορά 25/6/05) και στα 22.000χλμ. Κάλεσα το κινητό συνεργείο της BMW (η κλήση είναι μέχρις και σήμερα καταγεγραμμένη) το οποίο δήλωσε αδυναμία επέμβασης και μου συνέστησε μεταφορά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο όπως και έγινε. Η μεταφορά έγινε σε συνεργείο της Γ. Κουλούρης ΑΕ (εταιρεία που αγοράσθηκε από την Σφακιανάκης ΑΕΒΕ) από την οποία και το είχα αγοράσει. Στο συνεργείο ενώ όταν το πήγα υπήρχε η βλάβη, δεν κατέστη δυνατόν να διαπιστωθεί από τα διαγνωστικά τους μηχανήματα και παράλληλα αποκαταστάθηκε από μόνη της όπως με πληροφόρησαν, με αποτέλεσμα να υποχρεωθώ παρά τις επιφυλάξεις μου να το παραλάβω, χωρίς αντικατάσταση του κιβωτίου, όπως έπρεπε.

Λόγω των επιφυλάξεων και της εμπειρίας εκ του επαγγέλματος μου (είμαι Διπλ. Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Μηχ/κός του ΕΜΠ), κράτησα και διατήρησα μέχρις σήμερα και την σχετική εντολή εργασίας, στην οποία αναγράφεται ο λόγος εισαγωγής στο συνεργείο, τα χλμ. και η ημερομηνία. Δυστυχώς κατά κάποιο τρόπο η βλάβη δεν επαναλήφθηκε εντός της εγγύησης όπως ανέμενα, αλλά αρκετό χρόνο μετά και με τα διπλάσια περίπου χλμ. Λόγω των παραπάνω θεωρώ ότι στο αυτοκίνητο μου από κατασκευής του υπήρχε κρυφό ελάττωμα το οποίο δεν ήτο απόλυτα εμφανές, καθώς και ότι είναι απαράδεκτο σε αυτοκίνητο BMW αυτής της κλάσης και αξίας (αγορά περίπου 60.000) να εμφανισθεί τέτοιου είδους βλάβη (από την πείρα μου ως Μηχ/κού και οδηγού περίπου 40 έτη τα κιβώτια ταχυτήτων αντέχουν για εκατοντάδες χιλιάδες χλμ.) Η BMW Ελλάς ΑΕ, στην οποία εξέφρασα τα παράπονα μου εγγράφως και προφορικώς, με αντιμετώπισε μάλλον ψυχρά και αδιάφορα (το αυτοκίνητο είναι σήμερα εκτός εγγύησης) παρότι έθεσα υπόψιν των αρμοδίων όλο το παραπάνω ιστορικό, το οποίο όπως συνεπέρανα ουδόλως το έλαβαν υπόψιν. Η αντικατάσταση του αυτόματου κιβωτίου έγινε σε συνεργείο της Σφακιανάκης ΑΕΒΕ και μου στοίχισε 4.820 ευρώ, αφού όπως με πληροφόρησαν η BMW δεν συνιστά αλλά ούτε και θεωρεί δυνατή την επισκευή του.

Θεωρώ ότι είχα την χειρίστη αντιμετώπιση ως καταναλωτής και πελάτης μιας κορυφαίας φίρμας, όπως η BMW, την οποία πάντα εμπιστευόμουν, αφού μέχρι σήμερα έχω αγοράσει 4 αυτοκίνητα BMW εκ των οποίων τα 3 συνεχίζω να τα έχω στην κατοχή μου.

Παναγιώτης Παπαδομανωλάκης


Συμβίωση με 2 Toyota

Αγαπητό  forum θα μοιραστώ τις εμπειρίες μου από τα οικογενειακά αυτοκίνητα που είχαμε στην διάθεσή μας τα τελευταία χρόνια. Κατ αρχήν ένα Toyota Corolla 1.4 Sol 3D του 2002. Μέχρις στιγμής έχει διανύσει 90.000 χλμ. και δεν έχει επισκεφτεί ούτε μία φορά το συνεργείο απρογραμμάτιστα. Εξαιρετική αξιοπιστία κινητήρα, βελούδινη λειτουργία και ιδιαίτερα οικονομικός με αρκετά καλές επιδόσεις. Στα 8 χρόνια δεν έχω αλλάξει ούτε λάμπα. Το αυτοκίνητο είναι η πλούσια έκδοση με  ηλεκτρική ηλιοροφή εξτρά. Μέσα στην εγγύηση έχουν αλλαχθεί λόγω τριγμών τα εξής: βάση καθίσματος συνοδηγού, ζώνες ασφαλείας  & ράδιο cd. Ακόμα έχει συχνά ένα πρόβλημα με θόρυβο εκνευριστικό που ακούγεται από την βάση της εξάτμισης (η βάση έχει αλλαχθεί 2 φορές με κόστος 70 ευρώ). Το αυτοκίνητο μετά από 8 χρόνια είναι σχεδόν στην ίδια κατάσταση που ήταν στην αρχή, τα υλικά του εσωτερικού έχουν μια φυσιολογική φθορά ενώ λίγο μεγαλύτερη είναι η φθορά του εξωτερικού (χρώμα & φώτα). Το κόστος συντήρησης ήταν ελάχιστο, (σέρβις 120-200 ευρώ). Γενικά στα θετικά θα έβαζα την αξιοπιστία κινητήρα & ηλεκτρικών, την μικρή κατανάλωση και το κόστος συντήρησης. Στα αρνητικά το θόρυβο από τον κινητήρα και την ποιότητα κάποιων υλικών στο εσωτερικό.

Δεύτερο ΙΧ είναι ένα Toyota Aygo 5D 2006. Έχει κάνει 36.000 χλμ., την πλειονότητα των οποίων μέσα στην πόλη. Δύο προβλήματα μέχρι στιγμής, στα 25.000 χλμ. αλλάχθηκε η αντλία νερού και στα 35.000 χλμ. όλα τα λάστιχα θυρών & πορτ μπαγκάζ λόγω εισροής υδάτων (και τα 2 μέσα στην εγγύηση). Το Aygo είναι γενικά αξιόπιστο, ευκολοδήγητο και τρομερά οικονομικό. Στα 4 χρόνια δεν έχει επισκεφτεί ποτέ το συνεργείο, εκτός των σέρβις. Στα αρνητικά θα έβαζα τον θόρυβο από τον κινητήρα και το υψηλό κόστος αγοράς.

Μάνος Αποστολάκης


Συμβίωση με Bravo

Συνεπής όπως πάντα, επιστρέφω για να μοιραστώ μαζί σας τη συμβίωση μου με το Bravo. Πρόκειται για το 120άρι που πρόσφατα αναβαθμίστηκε σε 140άρι περίπου. Το εν λόγω αυτοκίνητο έχει κάνει μέσα σε 13 μήνες 18500 χλμ. Καμία βλάβη δεν έχει παρουσιαστεί και όλα δείχνουν να δουλεύουν ρολόι. Μόνο έναν τραχύ θόρυβο ακούω κατά το φρενάρισμα από πάρα πολύ υψηλές ταχύτητες, σαν να έχουν στραβώσει οι δίσκοι. Όμως αυτό δεν παρατηρείται σε άλλες στιγμές με λιγότερα χλμ. στο κοντέρ. Ελπίζω στο συνεργείο να βρω λύση. Κατά τα άλλα, ούτε μια στάλα λάδι δεν έχει κάψει! Το τιμόνι θα έπρεπε να είναι πιο «αντρικό» και να δίνει περισσότερες πληροφορίες στα «πολλά», αλλά τελικά είναι μόνο θέμα αίσθησης. Η ανάρτηση αν και γενικά είναι άνετη, θα έπρεπε στις εγκάρσιες ανωμαλίες να είναι λίγο πιο ψαγμένη. Tριγμοί δεν ακούγονται και το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές. Απλώς, το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό είναι ευαίσθητο στις γρατζουνιές.

Θα έλεγα ότι πρόκειται για μια πολύ τίμια επιλογή. Με το κλειδί στο χέρι, δεδομένης της προσφοράς που υπήρχε (και υπάρχει), μου κόστισε 15.500 ευρώ. Από τον εξοπλισμό δεν λείπει σχεδόν τίποτα (έκδοση dynamic), ενώ οι 16άρηδες τροχοί με το 55άρι προφίλ είναι ότι πρέπει για τους δρόμους μας. Αναρωτιέμαι, πόσο καλύτερο μπορεί να είναι ένα Golf 122άρι με παρόμοιο εξοπλισμό για να κοστίζει σχεδόν 5 χιλιάρικα περισσότερο, αλλά αυτή είναι μια ρητορική ερώτηση. Ο επαναπρογραμματισμός στην Overload έδωσε ένα πιο πικάντικο προφίλ στο αυτοκίνητο, χωρίς να αλλοιώσει στο ελάχιστο τον χαρακτήρα του. Η κατανάλωση δε, αυξήθηκε ελάχιστα (0,2-0,4 λίτρα). Αυτά προς το παρόν! Όσο για το smart forfour της γυναίκας μου, κανένα πρόβλημα ακόμα μετά από περίπου 5 χρόνια και σχεδόν 50.000χλμ. 



Σπύρος Ρούλιας


Ακόμα περιμένει τους ελληνικούς χάρτες

Με έκπληξή μου διάβασα στο περιοδικό σας, ότι η Honda στο CRV διαθέτει πλέον για τον Navigator της ελληνικούς χάρτες κλπ. Έχω αυτό το SUV από το 2007 και από τότε με είχαν διαβεβαιώσει (Σαρακάκης) ότι εντός του 2007 θα υπάρχει αυτό το σύστημα και θα εφοδιαστεί το αυτοκίνητο με το απαραίτητο λογισμικό. Από τότε έχω επικοινωνήσει τηλεφωνικά αλλά και με E_mail αρκετές φορές και πάντοτε με διαβεβαίωναν ότι θα με ειδοποιήσουν. Κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί και ας είχα πληρώσει από τότε μια παροχή που ποτέ δεν έχω πάρει. Νομίζω ότι θα υπάρχουν αρκετοί σαν εμένα και εσείς σαν περιοδικό καλό θα ήταν, πέρα από τα άλλα χρήσιμα που μας προσφέρετε, ανακολουθίες αυτού του τύπου και μάλιστα από μια αντιπροσωπεία να τις αναδεικνύετε.

Μανόλης Γεωργιάδης


Γι' αυτό έχουμε δημιουργήσει τη σελίδα του Forum, όπου κάθε αναγνώστης μας μπορεί ελεύθερα να αναπτύσσει τις απόψεις του και να ενημερώνει τους υπόλοιπους.


Κόστος τροχαίων και συνείδηση οδικής ασφάλειας

Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι στις διάφορες συζητήσεις εξεύρεσης πόρων για την κάλυψη του οικονομικού ελλείμματος του κράτους δεν γίνεται καθόλου νύξη στο οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων το οποίο, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπολογίζεται σε  2% του ΑΕΠ. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι ούτε οι  πολιτικοί, μήτε  οι  δημοσιογράφοι  δίνουν την πρέπουσα διάσταση στο κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων και το χειρότερο απ’ όλα, ούτε οι υπόλοιποι πολίτες το απαιτούν.

37.100 νεκροί, 63.500 σοβαρά  και 472.600 ελαφρά τραυματίες στην Ελλάδα από το 1990 μέχρι σήμερα. Πρώτη αιτία θανάτου για άτομα έως 40 ετών, το μεγαλύτερο κομμάτι του ενεργού  πληθυσμού της χώρας. Από τους νεκρούς και τραυματίες  το 1/3 είναι παιδιά. Χαμένη παραγωγικότητα, μειωμένες εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία, επιβάρυνση των ασφαλιστικών ταμείων με έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, αναπηρικές συντάξεις, επιβάρυνση εντατικών μονάδων νοσηλείας, κλείσιμο ασφαλιστικών εταιρειών από πτώχευση λόγω πληρωμής υπέρογκων χρηματικών ποσών, ανεργία, επιδόματα ανεργίας, δημογραφικό πρόβλημα κ.τ.λ. Αμελητέα  γι’ αυτούς που ζουν στον δικό τους κόσμο, που  πιστεύουν ότι το κακό συμβαίνει μόνο στους άλλους, σ’ αυτούς που πιστεύουν ότι «το θέμα δεν πουλάει», που δίνουν αξία μόνο στη τσέπη τους κι όχι στην ανθρώπινη ζωή.

Όταν τέσσερα στα δέκα τροχαία  οφείλονται σε μειωμένα αντανακλαστικά λόγω ξενυχτιού, όταν 20 έως 30%   των ατυχημάτων όπου υπάρχει τραυματισμός ή θάνατος, αιτία είναι η κούραση, σε μία χώρα στην οποία το 40% των οδηγών που ευθύνονται για τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα  έχουν ποσοστό αλκοόλ στο αίμα περισσότερο του επιτρεπόμενου, σε τι ωφελεί να επιβεβαιώνουμε  ότι τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα γίνονται ξημερώματα Σαββάτου και Κυριακής και μάλιστα με θύματα νέους ανθρώπους, όταν δεν τολμάμε  να μιλήσουμε για μείωση του ωραρίου νυχτερινής διασκέδασης και κατάργηση  εντελώς της  κατανάλωσης αλκοόλ  τουλάχιστον στους νέους οδηγούς;

Όταν σ’ αυτό τον τόπο η κυριότερη αιτία τροχαίων δυστυχημάτων είναι η ταχύτητα, με ποια λογική οι «αρμόδιοι» αναθεώρησης του ΚΟΚ, στα πλαίσια καταπολέμησης των τροχαίων αύξησαν το όριο ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και κατοικημένες περιοχές; Το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας  όπου συμβαίνουν  2 στα 3 θανατηφόρα ατυχήματα λόγω του υπερβολικού φόρτου τροχοφόρων και πεζών,  δεν πρέπει να ξεπερνά τα 25-30 χιλιόμετρα την ώρα.  Το όριο 50 χλμ. την ώρα το οποίο προβλέπει ο νέος ΚΟΚ  είναι δανεισμένο από χώρες στις οποίες οι εκάστοτε κυβερνώντες, σεβόμενοι τη ζωή των συνανθρώπων τους και έχοντας πρωταρχική τους μέριμνα την ασφάλεια και τον πολιτισμό, έχουν προβλέψει ρυμοτομημένες πόλεις με σωστή σήμανση και  πεζοδρόμια για πεζούς.

Κύριοι «αρμόδιοι». Οι παραβάσεις του ΚΟΚ είναι καθημερινά αμέτρητες. Στην εποχή της ανεπτυγμένης τεχνολογίας οι αστυνομικοί και οι τροχονόμοι μπορούν να εκπαιδευτούν οικονομικότατα στο θέμα της οδικής ασφάλειας με ένα μόνο CD. Εκπαιδεύσετε τους  να σταματούν κάθε παραβάτη όπως γίνεται στις χώρες με μειωμένο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Αστυνομεύεστε σωστά αυτή τη χώρα, αφαιρέστε άδειες οδήγησης  και εισπράξετε τα πρόστιμα  αλύπητα από ανθρώπους που βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον και τη δημόσια υγεία. Από ανθρώπους οι οποίοι οδηγούν τρέχοντας ξημερώματα μεθυσμένοι ή παραβιάζουν φωτεινούς σηματοδότες σκοτώνοντας και σακατεύοντας ανθρώπους, σκορπώντας πόνο και δυστυχία από μαγκιά, ψύχωση και βλακεία. Από αυτούς που εκτός της  εγκληματικής συμπεριφοράς στον δρόμο, δεν έχουν καν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και αυτοσυντήρησης. Εκπαιδεύσετε τους ασυνείδητους και ανεκπαίδευτους σε χρόνο μηδέν χτυπώντας τους εκεί που πονούν κατά την απόπειρα δολοφονίας και όχι μόνο μετά το φόνο. Μην λυπηθείτε τον φτωχό υπάλληλο, τον άνεργο ή τον γονιό που θα πληρώσει το πρόστιμο. Να λυπηθείτε τα αθώα θύματα που θα βρεθούν στο  δρόμο του, τον ίδιο και τους δικούς του που θα τον κλάψουν αν δεν συνετιστεί. Δώστε αξία στην ανθρώπινη ζωή και μειώστε τον ανθρώπινο πόνο. Κι αν δεν το καταλαβαίνετε αυτό, μειώστε τα έξοδα των ασφαλιστικών ταμείων, αποσυμφoρείστε τα νοσοκομεία. Αυξήστε τα έσοδα του κράτους  από παραβάτες και όχι φορολογώντας ή παγώνοντας μισθούς πολιτών που δεν έφταιξαν σε τίποτα. Καλύψετε μεγάλο μέρος του ελλείμματος πατάσσοντας  ταυτόχρονα αυτή τη κατάρα που λέγεται «τροχαίο ατύχημα».

Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου


Το θέμα που θίγετε είναι πολύ σημαντικό και η αδιαφορία των κυβερνήσεων για τη λύση του έχει αποδειχθεί εδώ και πολλά χρόνια. Πολύ περισσότερο όταν δεν κάνουν τίποτα ούτε καν για την εκπαίδευση της νέας γενιάς προς μία πιο υπεύθυνη αντιμετώπιση της κυκλοφορίας και την περιβαλλοντικής συνείδησης. Επιτρέψτε μας μόνο μία παρατήρηση, μια που αναφέρετε το θέμα της ταχύτητας. Ως κυριότερη αιτία των τροχαίων αναφέρεται η ταχύτητα, γιατί έτσι βολεύει τους αρμόδιους, για να κρύβουν τις πραγματικές αιτίες. Τα όρια στους ελληνικούς δρόμους είναι πολύ χαμηλότερα από αυτά των ευρωπαϊκών, είναι γελοία σε πολλές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να τα παραβιάζουν συνεχώς. Σε αυτή την περίπτωση, όταν συμβεί ένα ατύχημα που οφείλεται σε κακή συμπεριφορά των οδηγών, σε κακή σήμανση, σε παγίδες στους δρόμους κλπ, αν ο οδηγός πήγαινε λίγο παραπάνω από το -συνήθως εκτός τόπου και χρόνου- όριο, η τροχαία συμπληρώνει «υπερβολική ταχύτητα» και καθαρίζει. Γιατί δεν θέλουν φυσικά να γράψουν ότι ο υπουργός δημοσίων έργων π.χ. είναι ανεπαρκής στη δουλειά του. Η γενική τοποθέτηση γελοίων ορίων ταχύτητας μάλιστα, εμποδίζει την αστυνομία να κυνηγήσει αυτούς που πράγματι τρέχουν υπερβολικά. Γιατί όταν στήνουν τα ραντάρ, όλοι οι οδηγοί παραβιάζουν αυτά τα όρια, οπότε μοιραία οι τροχονόμοι σταματούν τυχαία όσους προλαβαίνουν να γράψουν από το σωρό και μπορεί να την πληρώσει αυτός που πάει με λογική (αλλά πάνω από το όριο) ταχύτητα και να τη γλιτώσει κάποιος που πάει με ...1000! Είναι πάντως ένα θέμα το οποίο πρέπει κάποτε να συζητήσουμε σοβαρά στην Ελλάδα και μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κανένα σοβαρό να ασχολείται με αυτό από την πλευρά των πολιτικών που κυβερνούν.


Πρόβλημα με Kuga

Στις 28/11/2008 έκλεισα για αγορά, διαβάζοντας καλές κριτικές, το νέο μοντέλο της Ford, το Kuga. Κόστος αρκετά υψηλό για την κατηγορία του. Στις 12/12/2008 το πήρα στα χέρια μου και στην κατοχή μου. Ένα αυτοκίνητο όμορφο, με καλές εντυπώσεις... Αλλά πού να ήξερα τί συνέχεια θα είχα...

Στα 5.000 km άκουσα ένα θόρυβο στο γύρισμα του τιμονιού και με τη μεγάλη εμπειρία που έχω από αυτοκίνητα κατάλαβα ότι είναι κρεμαγιέρα... Κρεμαγιέρα;;; Ούτε και αυτοί στο συνεργείο της Ford δεν το πίστευαν. Και όμως ήταν κρεμαγιέρα και αλλάχτηκε σε τρεις ημέρες. Πίστεψα ότι ήταν θέμα τύχης... Να που δεν ήταν όμως... Στις 17/3/2009 έμεινα στην Αθήνα από μπαταρία. Ήρθε η ΕΛΠΑ και μου το έβαλε μπροστά. Δεν πρόλαβα να γυρίσω στη Λευκάδα και στο δρόμο για μερικά δευτερόλεπτα μου άναψε ένα τρίγωνο στο καντράν, που ούτε πρόλαβα να το διαβάσω. Την άλλη ημέρα αυτό ξανάναψε. Και έμεινε αναμμένο και το αυτοκίνητο δεν προχωρούσε.

Στις 20/3/2009 έρχεται η ΕΛΠΑ, το παίρνει και το πηγαίνει στη Ford Άρτας. Στις 23/3 διαπιστώνεται βλάβη στο φίλτρο αιθανόλης. Το παράγγειλαν στη Γερμανία, το έφεραν, το τοποθέτησαν, με πήραν τηλέφωνο ότι το αυτοκίνητο είναι εντάξει και δεν θα έχω άλλο πρόβλημα. Το ίδιο μου είπαν και από τα κεντρικά της Ford στην Αθήνα, κάποια κυρία Παπανδρέου με διαβεβαίωσε ότι δεν θα έχω άλλα πρόβλημα κι ότι η ζημιά ήταν για δεύτερη φορά αστοχία υλικού. Την πίστεψα, πήγα και πήρα το αυτοκίνητό μου από τη Ford Άρτας, έβαλα στο δικό τους πρατήριο πετρέλαιο και ξεκίνησα να πάω μέχρι τα Ιωάννινα. Δεν πρόλαβα να κάνω 400 km, να το ίδιο τρίγωνο στο καντράν, να τα ίδια προβλήματα, να ξανά επιστροφή στη Ford Άρτας. Μέχρι σήμερα και αυτοί δεν ξέρουν τί πραγματικά έχει το αυτοκίνητο... Και η κυρία Παπανδρέου από τα κεντρικά μου συστήνει υπομονή κι ότι θα φτιαχτεί.

Συγχαρητήρια στη Ford που έχει τέτοιους υπαλλήλους... Συγχαρητήρια στη Ford που ταλαιπωρεί έναν Έλληνα που αγόρασε ένα νέο της προϊόν που αποδεικνύεται ότι βγάζει προβλήματα (και δεν πιστεύω ότι θα είναι μόνο το δικό μου). Συγχαρητήρια στη Ford που δε μπορεί να κάνει μια αναστροφή ενός αυτοκινήτου προβληματικού. Η μόνη λύση, λοιπόν, είναι να διεκδικήσω το δίκιο μου δικαστικώς και θα το κάνω. Γιατί αν έβγαλε τόσα προβλήματα σε τρεις μήνες, δεν έχω το κουράγιο να οδηγήσω ξανά το ίδιο αυτοκίνητο και η σκέψη μου να είναι αν θα ξαναμείνω στο δρόμο. Να κι άλλο ένα άγχος πληρωμένο με ιδρώτα (για όλα αυτά που σας αναφέρω, έχω και τα απαραίτητα χαρτιά).

Θέμελης Γιώργος
Λευκάδα


Ελλιπής ελληνική χαρτογράφηση

Πρόσφατα αγόρασα ένα Mitsubishi Outlander Diesel 2.0, το οποίο σημειωτέον δεν είναι και φθηνό (38.000). Η τιμή του εν μέρει δικαιολογείται λόγω του ότι η συγκεκριμένη έκδοση είναι σχεδόν πλήρης από απόψεως extra, με κυριότερο ατού του στον τομέα αυτό το ολοκληρωμένο επώνυμο σύστημα διαχείρισης μουσικής του (ΜMS) και με βασικότερο προσόν του συστήματος αυτού το NAVIGATION SYSTEM μέσω GPS. Μια πραγματικά πολύ καλή μηχανή διαχείρισης μουσικής και Navi.

Και εδώ είναι το πρόβλημα. Ο Σαρακάκης που έχει τη MITSUBISHI καθώς και οι συνεργαζόμενες με αυτόν εταιρείες, δεν αναφέρουν στον υποψήφιο αγοραστή ότι το Navigation System δεν περιέχει ελληνικούς χάρτες, παρά μονάχα τις μεγάλες Εθνικές Οδούς και τίποτε περισσότερο. Στην ουσία δηλαδή το σύστημα είναι εντελώς άχρηστο. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά της εταιρείας, διότι πρώτον δεν φρόντισε πριν έλθει το μοντέλο στην Ελλάδα να εξασφαλίσει και την ελληνική χαρτογράφηση και δεύτερον δεν το αναφέρει στους υποψήφιους αγοραστές.

Ένιωσα εντελώς ανόητος και παράλληλα εξαγριωμένος καταναλωτής, όταν πρόσφατα επισκέφθηκα την Κέρκυρα. Οδηγούσα ένα νέο αυτοκίνητο με ανοικτό ένα τεχνολογικά εξελιγμένο Navigation System μέσω GPS, το οποίο έδειχνε μια κουκκίδα σε άσπρο φόντο και δίπλα μου να κάθεται η γυναίκα μου με τον χάρτη του νησιού ανοικτό, για να μπορέσουμε να βρούμε έστω κάποιους κεντρικούς δρόμους.

Πιστεύω ότι η εταιρεία Σαρακάκης, είναι 100% υπεύθυνη για αυτό και θα πρέπει να μάθει να σέβεται καλύτερα τον πελάτη, από τον οποίο παίρνει πολλά χρήματα μέσω της αγοράς του οχήματος και των aftersales.

Γκούτρας Στέφανος
Τρίκαλα


Εκτός εγγύησης;

Θα μπω κατευθείαν στο θέμα μιας και θα χρειαστώ αρκετό χώρο για να σας περιγράψω σχολαστικά τη βλάβη του αυτοκινήτου μου και την κακή (κατά τη γνώμη μου) αντιμετώπιση του προβλήματος από τη FORD , ζητώντας παράλληλα τη συμβουλή/συνδρομή / βοήθειά σας στο θέμα.

Είμαι κάτοχος ενός Ford KA 1300 cc αγορασμένο καινούριο από τη Ford στις 21/10/2004 και το οποίο έχει κάνει μόλις 43.360 Km . Το αυτοκίνητο έχει κάνει όλα τα απαιτούμενα service μόνο σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Ford μέχρι και σήμερα. Όπως όλοι γνωρίζουμε η Ford δίνει 5ετή εγγύηση σε όλα τα επιβατικά της αυτοκίνητα κάτι που αποτέλεσε και το βασικό κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου Ford από μέρους μου.

Πριν λίγες ημέρες το αυτοκίνητο παρουσίασε ένδειξη υψηλής θερμοκρασίας εν κινήσει. Αμέσως σταμάτησα δεξιά , το έσβησα και φρόντισα να μεταφερθεί μέσω οδικής βοήθειας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Ford (συγκεκριμένα στο Car Center των αδερφών Καρανικόλα, Πεντέλης 46, Π. Φάληρο). Υπόψιν ότι το μοντέλο KA δεν έχει δείκτη θερμοκρασίας στο καντράν παρά μόνο κόκκινο λαμπάκι που ανάβει όταν έχει υπερθερμανθεί ο κινητήρας.

Η διάγνωση του κυρίου Καρανικόλα ήταν: ολοκληρωτική διαρροή ψυκτικού υγρού (του ψυγείου) από το καπάκι του θερμοστάτη και κάψιμο φλάντζας κεφαλής κινητήρα. Όπως με ενημέρωσε η βλάβη αυτή δεν καλύπτεται από την εγγύηση λόγω του ότι (όπως ισχυρίζεται η Ford) δεν ήμουν συνεπής στις προβλεπόμενες ημερομηνίες διεξαγωγής service του αυτοκινήτου. Αποτέλεσμα ; Πρέπει να πληρώσω περίπου 600 ευρώ για να ξανά 'χω το αυτοκίνητό μου. Και εδώ είναι και η ένστασή μου απέναντι στη Ford.

Στο βιβλίο service και εγγύησης αναφέρεται πως η μέγιστη χιλιομετρική απόσταση μεταξύ επισκευών (service) είναι 20.000 Km ή 1 χρόνος. Όπως φαίνεται και στο επισυναπτόμενο βιβλίο service το αυτοκίνητο έχει κάνει το πρώτο service στις 20/12/2005 με 15.273 Km. Το επόμενο είχε προσημειωθεί στο βιβλίο για τις 20/12/2006 ή 35.000 Km και τελικά έγινε στις 03/07/2007 με 31.883 Km δηλαδή κατά 3.000 km λιγότερα από τα απαιτούμενα.

Όπως με συμβούλεψε ο ευγενέστατος κύριος Καρανικόλας κατόπιν διαμαρτυρίας μου για το θέμα της εγγύησης , επικοινώνησα με την κυρία Παπανδρέου η οποία είναι η πλέον αρμόδια για τέτοια θέματα εγγυήσεων στα κεντρικά της Ford. Της εξήγησα την κατάσταση και κατόπιν αρκετών τηλεφωνημάτων και διευκρινίσεων μου απάντησε πως μιας και δεν έχω κάνει στα προκαθορισμένα χρονικά πλαίσια τα service μου δεν δικαιούμαι καμία αποκατάσταση από την εγγύηση. Μου είπε επίσης πως όταν λέμε ή 20.000 Km ή 1 χρόνο ανάμεσα στα service εννοούμε την κατάσταση που λαμβάνει χώρα πρώτη. Αυτό όμως δεν το βρίσκω πουθενά γραμμένο στα χαρτιά και τα βιβλία του αυτοκινήτου όπως και με παρότρυνε η κυρία Παπανδρέου να ψάξω.

Και σας ρωτώ:

1) Σε ποιο σημείο της εγγύησης αναφέρεται πως όταν λέμε 20.000 Km ή 1 χρόνο ανάμεσα στα service εννοούμε την κατάσταση που λαμβάνει χώρα πρώτη;

2) Γιατί δεν ισχύει η εγγύηση μιας και είμαι μέσα στα πλαίσια των 20.000 Km μεταξύ των service;

3) Αν αποφασίσω για οποιουσδήποτε λόγους να πάω ένα ταξίδι ή έστω αν αρρωστήσω όπως τώρα που βρίσκομαι με το γύψο στο πόδι για 3 μήνες ή για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα τέλος πάντων και το αυτοκίνητο δεν κινηθεί από το τελευταίο του service θα πρέπει να του ξανακάνω  και να ξαναπληρώσω ώστε να βρίσκομαι εντός εγγύησης;

4) Γιατί χύθηκε όλο το ψυκτικό υγρό από το καπάκι του θερμοστάτη σε ένα αυτοκίνητο με μόλις 43.000 Km ενώ υποτίθεται πως ελέγχεται από το εξουσιοδοτημένο συνεργείο Ford στο οποίο και το συντηρώ;

5) Γιατί καλούμαι να πληρώσω αυτό το εξοντωτικό για μένα ποσό , έχοντας αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο Ford για το οποίο διαφημίζονται με στόμφο τα πλεονεκτήματα της 5ετούς εγγύησης που το καλύπτουν και περιμένοντας τη Ford να σταθεί στο πλευρό μου εκείνη με εγκαταλείπει στην τύχη μου αισθανόμενος πιο αδικημένος από ποτέ;

6) Γιατί εφόσον δεν με καλύπτει η εγγύηση στην πρώτη μου μεγάλη ανάγκη της μαμάς εταιρίας Ford, θα πρέπει να το επισκευάσω σε συνεργείο της Ford ? Για να συνεχίσει να ισχύει μια εγγύηση που δεν με κάλυψε όταν την είχα ανάγκη;

Βαθιά απογοητευμένος και νιώθοντας πως δεν έχω στήριξη από πουθενά καταλήγω στο συμπέρασμα πως όπου υπάρχουν ψιλά γράμματα (τα οποία ούτε αυτά δεν είδα ακόμη) και δυνατότητες ελιγμών και αποφυγής αποκατάστασης του πελάτη είμαστε και θα είμαστε μόνοι , ταλαίπωροι αγοραστές-πελάτες στην τρικυμία της αγοράς αυτοκινήτου.

Ένας απογοητευμένος ιδιοκτήτης Ford

Σπύρος Πατράς


Θίγετε ένα θέμα που δεν είναι νέο, ούτε αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση. Απ' ότι γνωρίζουμε είναι γενική αρχή όλων των εταιρειών το διαζευκτικό όριο μεταξύ των σέρβις (Α χιλιόμετρα ή κάποιο χρονικό διάστημα) και δεν είναι αυθαίρετο, αλλά είναι όντως αναγκαίο. Εμείς, πάντως, ενημερώσαμε την αντιπροσωπεία της Ford, για την περίπτωση που θέλει να απαντήσει.


Συνεργεία Peugeot

Παραθέτω την ταλαιπωρία μου, με τα συνεργεία της Peugeot:
Δυστυχώς, αγόρασα ένα καινούργιο Peugeot  206, color line, 90HP το 2006 και στα 2000 km παρατηρώ διαρροή του ψυκτικού υγρού.
Στο συνεργείο του κ. Αγνάντη που το πήγα, με κοίταξαν με δυσπιστία, (πώς το καταλάβατε; μου είπαν!), το κοίταξαν, βρήκαν και αντικατέστησαν ένα ελαττωματικό ανταλλακτικό και την αντλία. Έκτοτε το ψυκτικό υγρό έγινε καφέ χρώματος από γαλάζιο που ήταν  και το βοηθητικό δοχείο δεν είναι πια διαφανές. (Κανείς δεν μπόρεσε να μου εξηγήσει γιατί).
Στα 3000 km , παρατηρώ έλλειψη λαδιού στον κινητήρα, 600ml  περίπου. Αρχίζω και γυρνάω τα συνεργεία,  Αγνάντης, Ροδίτης και Lion Ελλάς στον Κηφισό, όπου χωρίς να το ανυψώσουν μου λένε ότι είναι άστρωτο, το βιβλίο του κατασκευαστή (σελ. 141), δικαιολογεί  κατανάλωση έως 500 ml  στα 1000km !!!, θα στρώσει μετά τα 15000 km, και άλλα.
Στο συνεργείο Γκάλλο ΑΕ, κάνω το service των 6000 km, (δωρεάν, εντός εγγύησης) τα βρίσκουν όλα καλά, αφήνουν και τον σωλήνα του φίλτρου αέρα ανοικτό.
Εγώ όμως επιμένω και ξαναπάω στη  Lion στον Κηφισό, όπου τελικά το ανυψώνουν και βλέπουν διαρροή λαδιού από την βάση του φίλτρου λαδιού.
Αρχίζει άλλη ταλαιπωρία, γιατί κάνουν λάθος στην παραγγελία κ.τ.λ.
Το πάω στον Αγνάντη ΑΕ, όπου λένε ότι έχουν την τσιμούχα και την αλλάζουν!!!
Αλλά η διαρροή λαδιού συνεχίζεται. Έτσι στα 15000 km, επισκέπτομαι το συνεργείο Ροδίτης ΑΕ, όπου μου αλλάζουν όλη την βάση του φίλτρου λαδιού και στεγανοποιούν το κάρτερ, καταστρέφοντας τη βάση μιας ηλεκτρικής σύνδεσης και γδέρνοντας  την εσωτερική επιφάνεια του ψυγείου, στην προσπάθεια επισκευής («Τι να κάναμε να βγάζαμε το ψυγείο;», ήταν η απάντησή του, όταν το είπα).
Τώρα είναι ελάχιστη η κατανάλωση λαδιού, αλλά αναρωτιέμαι,  αφού έχω πάει τόσες φορές στα συνεργεία ως καινούργιο, τι βλάβες θα βγουν  αργότερα και  θα έχει λήξει και η εγγύηση.
Έχω βέβαια όλες τις αποδείξεις για τα ανωτέρω στην περίπτωση που θελήσουν να διαψεύσουν κάτι η να δικαιολογηθούν .
Αν έχουν παρόμοια προβλήματα άλλοι οδηγοί με αυτό το μοντέλο, ας επικοινωνήσουν μαζί μου.

Κώστας  Μορφούτσικος
Αθήνα


Εμπειρίες συμβίωσης

Μετά από 4ετή συμβίωση με το Fiesta και σχεδόν 3ετή με το Forfour αναφέρω τα εξής:

FORD FIESTA 1. 6 GHIA: Έχει διανύσει περιπου 57. 000 χλμ. Δεν ήταν τελείως απροβλημάτιστο σε ότι αφορά βλάβες. Στα πρώτα 5.000 χλμ. αλλάχτηκαν και τα δύο πίσω αμορτισέρ επειδή χτύπαγαν. Αργότερα αλλάχθηκε η αντλία νερού που «κελαηδούσε» σαν παραδείσιο πτηνό! Τρεις φορές αλλάχτηκαν οι τσιμούχες από τις πόρτες γιατί έτριζαν μακάβρια (κανένα αποτέλεσμα). Αλλαγή πολλαπλασιαστή γιατί το αυτοκίνητο δούλευε με τρείς κυλίνδρους και είχε πτώση απόδοσης. Αλλαγή μοτέρ φώτων, γιατί κάθε φορά που άνοιγα τη μεγάλη σκάλα κροτάλιζε σαν πετρελαιοκίνητο. Αλλαγή αισθητήρα λάμδα μετά από σχετική ένδειξη της λυχνίας. Το τρέμουλο του τιμονιού στα 120-140 χλμ. δεν σταμάτησε ούτε μετά από αλλαγή αμορτισέρ και ελαστικών. Κανείς δεν μπόρεσε να το λύσει! Οι τριγμοί ήταν πάντα παρόντες και από τις μπροστινές κολόνες και από το πίσω μέρος, ειδικά στις μέτριες προς κρύες μέρες. Τέλος, ξεκόλλησαν τα πλαστικά φιλέτα στο εξωτερικό των μπροστινών θυρών.

SMART FORFOUR 1. 3 PASSION: Έχει διανύσει περίπου 25.000 χλμ. (λίγα) στα χέρια κυρίως της γυναίκας μου. Αν εξαιρέσει κανείς τους κραδασμούς από το μπροστινό σύστημα και το έντονο κοπάνημα της ανάρτησης (όλα τα forfour έτσι είναι) το αυτοκίνητο είναι τελείως απροβλημάτιστο! Μόνο η βαφή από τις ζάντες αλουμινίου (γύρω από τους αφαλούς) έχει «σκάσει» λίγο. ºσως να ήταν ελλατωματική η βαφή τους, πράγμα που δεν παραδέχτηκε ποτέ η αντιπροσωπεία. Μου είπαν ότι ίσως φταίνε τα καθαριστικά...

Σπύρος Ρούλιας


Ελεύθερο βήμα, για όλους. Στείλτε μας mail (forum@auto-internet.gr) με τις απόψεις και τις ερωτήσεις σας, για οτιδήποτε αφορά το αυτοκίνητο, τους δρόμους και τις μεταφορές γενικότερα και απαντήστε στις απόψεις των άλλων που δημοσιεύονται εδώ. Για οποιουδήποτε είδους καταγγελίες τα mail πρέπει να είναι επώνυμα, με πλήρη στοιχεία (που μπορείτε να ζητήσετε να μη δημοσιευθούν στη σελίδα).

  UP