ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

Ο ΚΟΚ για τα λάστιχα

        ..:: Τρίτη, 05 Ιουνίου 2007 ::..

Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας στο κεφάλαιο Η άρθρο 81 παράγραφος 13 αναφέρει: "...με απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται το, για κάθε τύπο ελαστικού, ελάχιστο επιτρεπόμενο πάχος προεξοχής πέλματος κάτω από το οποίο εξαιτίας έλλειψης επαρκούς ικανότητας πρόσφυσης, απαγορεύεται για λόγους ασφαλείας η περαιτέρω χρήση του ελαστικού αυτού."
Το τελευταίο  ΦΕΚ  του  Νοεμβρίου  2003 αναφέρει ότι το ελάχιστο πάχος  για τους κινητήριους τροχούς  οχήματος μέχρι 3,5 τόνους είναι 1,6 mm  ενώ για τους άλλους αυξάνεται στα 2 mm.
ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ;;;;;;;;;
Το πάχος μετριέται στην μεσαία αυλάκωση γιατί στην άκρη του ελαστικού ενδέχεται να υπάρχει αλλοίωση η μεγαλύτερη φθορά.

ΑΠΟΡΙΕΣ
- Τι ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Υπάρχει κανείς που μπορεί να ρωτήσει κάποιον κάτοικο εξωτερικού και να με ενημερώσει;;;;;

- Γιατί δεν αναφέρεται πουθενά ο παράγοντας χρόνος που επηρεάζει την απόδοση του ελαστικού και το καθιστά επικίνδυνο άσχετα από το βάθος πέλματος;

- Έχετε δει ελαστικό με πάχος 1,6 χιλιοστά; έχετε δοκιμάσει να στρίψετε/φρενάρετε με ένα τέτοιο ελαστικό;

- Γιατί σε αυτή την χωρά είναι νόμιμη αυτή η δολοφονική διάταξη;;;;;;;;;

- Από δική μου έρευνα βρήκα οδηγία της ΕΕ σχετικά με την ανακύκλωση σε παρελκόμενα αυτοκινήτων αλλά τίποτα περισσότερο.

Μήπως μπορώ να ζητήσω τη βοήθειά σας για περισσότερες πληροφορίες;

Αχιλλέας Σακελλαρίου


Θίγετε ένα πολύ μεγάλο θέμα, που σηκώνει πολλή συζήτηση. Η μείωση της απόδοσης των ελαστικών, ιδιαίτερα στο βρεγμένο, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ένας από τους οποίους είναι η φθορά. Λάβετε υπ' όψη κατ' αρχάς ότι παρόμοιες διατάξεις δεν είναι ελληνική εφεύρεση, αλλά υπάρχουν και σε άλλες χώρες. Είναι δεδομένο, όμως, ότι οποιαδήποτε διάταξη του ΚΟΚ δεν είναι δυνατό να βασίζεται απλώς στην μείωση της απόδοσης ενός εξαρτήματος, γιατί τότε θα έπρεπε να μας υποχρεώνουν να αλλάζουμε ...αυτοκίνητα κάθε χρόνο. Είναι δεδομένο επίσης, ότι όσο φθείρεται ένα λάστιχο και μειώνεται το βάθος των αυλακώσεων μειώνεται η απόδοσή του στο βρεγμένο κι αυτό πρέπει να το λαμβάνει υπ' όψη ο οδηγός. Ο ΚΟΚ όμως δεν μπορεί να προβλέπει παρά ένα κατώτατο όριο, κάτω από το οποίο θεωρείται ότι πρέπει να απαγορεύεται η χρήση του ελαστικού, γιατί δεν προσφέρει τα ελάχιστα αποδεκτά επίπεδα ασφάλειας. Μη ξεχνάτε επίσης ότι λάστιχο από λάστιχο διαφέρει κι ένα κορυφαίο λάστιχο π.χ. με 2 χιλιοστά βάθος αυλακώσεων μπορεί να εξακολουθεί να προσφέρει καλύτερη απόδοση από ένα ολοκαίνουργιο λάστιχο της πλάκας. Οι κανονισμοί και οι προδιαγραφές δεν μπορούν, λοιπόν, παρά να προβλέπουν κατώτατα αποδεκτά όρια.
Σχετικά με το χρόνο, έχετε δίκιο ότι είναι ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάζει την ανάγκη αλλαγής των ελαστικών ασχέτως φθοράς, είναι όμως αδύνατο να προβλέπει ο νόμος χρονικό διάστημα αλλαγής των ελαστικών, γιατί αυτό μπορεί να έχει τεράστια διακύμανση, ανάλογα με τον τρόπο αποθήκευσης του ελαστικού μετά την παραγωγή του και τον τρόπο χρήσης μετά την τοποθέτηση στο αυτοκίνητο. Ένα λάστιχο αποθηκευμένο στις σωστές συνθήκες (κυρίως μακριά από τις ακτίνες του ήλιου) μπορεί κάλλιστα να πουληθεί 2 χρόνια μετά την ημερομηνία παραγωγής του και να φορεθεί χωρίς πρόβλημα από το αυτοκίνητο άλλα 3 χρόνια. Εμείς στο δικό μας αυτοκίνητο αλλάζουμε λάστιχα κάθε 3 χρόνια, ασχέτως φθοράς του πέλματος. Βεβαίως αυτό το διάστημα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Είναι π.χ. πολύ πιο γρήγορη η αλλοίωση των χαρακτηριστικών των ελαστικών ενός αυτοκινήτου που παρκάρει έξω και τα βλέπει καθημερινά ο ήλιος, που χτυπούν συχνά στα πεζοδρόμια και κινούνται σε δρόμους με πολλές λακκούβες, σε σχέση με τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου που παρκάρει σε κλειστό χώρο και τα βλέπει σπάνια ο ήλιος, που χρησιμοποιούνται σε περιοχή με καλούς δρόμους και που ο οδηγός προσέχει να μη τα χτυπάει στα πεζοδρόμια. Όλα αυτά είναι αδύνατο να τα προβλέψει οποιοσδήποτε ΚΟΚ.


  UP