ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα μη επισκευάσιμα;

Η ηλεκτροκίνηση είναι μία εντελώς νέα τεχνολογία, που αλλάζει ριζικά όλα όσα ξέραμε για το αυτοκίνητο εδώ και δεκαετίες και δημιουργεί κάθε τόσο νέα ερωτηματικά, όπως για παράδειγμα τί γίνεται σε περίπτωση σύγκρουσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου αν η ζημιά φτάσει μέχρι τη μπαταρία, καθώς φαίνεται ότι σε πολλές ς περιπτώσεις χρειάζεται πλήρης αντικατάσταση της μπαταρίας (ή και ολόκληρου του αυτοκινήτου), αυξάνοντας δραματικά το κόστος επισκευής, άρα και το κόστος ασφάλισης... περισσότερα

Ηλεκτρικά «γκάζια»

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση που προωθείται εντατικά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, περιέχει και μια παράμετρο με την οποία ελάχιστοι ασχολούνται αν και είναι σημαντική για την οδική ασφάλεια και συγκεκριμένα τη μεγάλη αύξηση της ισχύος και τις ροπής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, την οποία ο μέσος οδηγός δεν έχει την εκπαίδευση και την εμπειρία για να ελέγξει με ασφάλεια... περισσότερα

Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι!

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε σχεδόν 60 ανθρώπους, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα ενός ανθρώπινου λάθους, ούτε οι αιτίες του κρύβονται πίσω από ανεπάρκεια και αδιαφορία ΟΛΩΝ των κυβερνήσεων εδώ και δεκαετίες. Είναι το αποτέλεσμα ΕΣΚΕΜΜΕΝΗΣ υποβάθμισης των σιδηροδρόμων, προς όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων άλλων, οδικών μεταφορικών μέσων... περισσότερα

Πράσινα (άλογα ή) ταξί!

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «πράσινα ταξί», το οποίο προβλέπει σημαντικές επιδοτήσεις για την αντικατάσταση 2.000 παλαιών ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς να υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στοιχειωδώς επαρκείς υποδομές που θα επιτρέπουν την ανταπόκριση αυτών των αυτοκινήτων στις ανάγκες των επαγγελματιών που θα τα αγοράσουν... περισσότερα

Όπου ακούς πολλά κεράσια...

Αίσθηση προκάλεσε η «ελεύθερη πτώση» της μετοχής της Tesla (μέσα στο 2022 έχασε περίπου το 70% της αξίας της), που απασχόλησε το σύνολο σχεδόν των μέσων ενημέρωσης και αποτελεί δυστυχώς χαρακτηριστικό παράδειγμα του λανθασμένου δρόμου που έχει πάρει η λειτουργία και ανάπτυξη της βιομηχανίας γενικότερα και της αυτοκινητοβιομηχανίας ειδικότερα τις τελευταίες δεκαετίες, με την αξία των εταιρειών να υπολογίζεται με ένα αεριτζίδικο σύστημα που αγοράζει και πουλάει «χαρτιά», υποσχέσεις και προβλέψεις και όχι με βάση τις υποδομές, την ποιότητα των προϊόντων, τις πωλήσεις και την οικονομική τους «υγεία»... περισσότερα

Προσοχή στα «κίνητρα»!

Μετά την απόφαση για επιβάρυνση των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μείωση των ενισχύσεων για αντιστάθμιση των υψηλών τιμών ηλεκτρικού ρεύματος, λόγω της αναπόφευκτα αυξημένης κατανάλωσής τους, ετοιμάζεται τώρα νέα επιβάρυνσή τους εφόσον υιοθετηθεί η πρόταση για τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας, όχι μόνο με βάση την κατανάλωση, αλλά και με βάση την ισχύ της εγκατάστασης (και την ύπαρξη τριφασικής σύνδεσης), που στις κατοικίες όπου θα φορτίζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα είναι αναπόφευκτα αυξημένη... περισσότερα

Μακριά από εμάς κι όπου να 'ναι!

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μαζί με το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο αποφάσισαν ότι από το 2035 θα σταματήσουν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ενώ υπάρχουν προσπάθειες για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη εξάρτηση από την Κίνα, όπου προς το παρόν γίνεται η κατασκευή των περισσότερων μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ελληνικά αυτοκίνητα, όπως και η παραγωγή μεγάλου μέρους του λιθίου, που αποτελεί απαραίτητη πρώτη ύλη για τις μπαταρίες, ήδη υπάρχουν αντιδράσεις για την προοπτική εξόρυξης λιθίου από ευρωπαϊκά κοιτάσματα, λόγω του φόβου για επιπτώσεις στο περιβάλλον!... περισσότερα

Εμ κερατάδες, εμ δαρμένοι!

Η προστασία του περιβάλλοντος προσθέτει ένα κύρος στους πολιτικούς που την επικαλούνται, ιδιαίτερα στην εποχή μας που τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής αρχίζουν να γίνονται αισθητά. Μόνο που η περιβαλλοντική πολιτική δεν έχει άμεσα απτά αποτελέσματα που να επιτρέπουν ψηφοθηρία. Έτσι οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα εξαγγέλλουν μεγαλόπνοα σχέδια για την προστασία του περιβάλλοντος χωρίς όμως τον παραμικρό ρεαλιστικό σχεδιασμό, δεδομένου ότι τα όποια οφέλη θα εμφανιστούν μελλοντικά. Κι αν χρειαστεί λίγο αργότερα οποιαδήποτε προσαρμογή, δεν διστάζουν να ανατρέψουν την πολιτική τους σε βάρος των πολιτών, όπως τώρα που θα τιμωρούνται με μικρότερη επιδότηση στο ρεύμα, όσοι αγόρασαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακολουθώντας τις προτροπές της κυβέρνησης... περισσότερα

Με το κεφάλι στον τοίχο

Η απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ στις αρχές του καλοκαιριού για έγκριση της πρότασης της Επιτροπής να κατασκευάζονται μόνο αυτοκίνητα με ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ εκπομπές CO2 από το 2035 και μετά (δηλαδή ούτε υβριδικά), δημιουργεί εύλογα ερωτήματα αν όλοι ο αυτοί οι κύριοι... διαβάζουν τί ψηφίζουν και καταλαβαίνουν τί ψηφίζουν. Ή αν απλώς παριστάνουν εκ του ασφαλούς τους οικολόγους με αποφάσεις που όταν θα εφαρμοστούν αυτοί θα βρίσκονται στα σπίτια τους, έχοντας εν τω μεταξύ προσφέρει κι ένα καλό δώρο σε όσους επενδύουν μεγάλα ποσά στην ηλεκτροκίνηση... περισσότερα

Αντιγραφές χωρίς προσαρμογή

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην Ελλάδα, όπου οι κυβερνήσεις και ο κρατικός μηχανισμός δεν διακρίνονται για την πρωτοτυπία των ιδεών τους και τη δημιουργικότητα τους, να καταφεύγουν σε ξένες εμπειρίες για να δικαιολογήσουν κάποιες επιλογές τους. Αναμφισβήτητα η αξιοποίηση της εμπειρίας των άλλων είναι πολλές φορές χρήσιμη και χαρακτηρίζει τους ικανούς ανθρώπους, εφ' όσον όμως προσαρμόζεται ανάλογα στο περιβάλλον που επιδιώκεται να μεταφερθεί και που είναι συχνά πολύ διαφορετικό από αυτό του πρωτότυπου.... περισσότερα

Υποσχέσεις για ταξίδια στο φεγγάρι!

H πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι από το 2025, δηλαδή άμεσα (αν έχουν ημερολόγιο στο πρωθυπουργικό γραφείο θα διαπιστώσουν ότι βρισκόμαστε ήδη στο 2022) τα ταξί στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά, διαλύει τα όρια ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα και θυμίζει ότι οι έλληνες πολιτικοί είναι ικανοί να υπόσχονται τα πιο εξωφρενικά πράγματα, γνωρίζοντας ότι απευθύνονται σ' ένα κατεξοχήν τεχνοφοβικό κοινό που επιπλέον ενημερώνεται σε μεγάλο βαθμό από τα "social media", όπου ούτως ή άλλως κυκλοφορούν ένα σωρό ανοησίες... περισσότερα

Στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα!

Η έλλειψη αξιόπιστου προγράμματος και συνοχής στις εξαγγελίες των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης γίνεται εμφανής από την απουσία οποιασδήποτε σοβαρής πρόβλεψης για τις δυσκολίες που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην πορεία προς την υλοποίηση αυτού του στόχου... περισσότερα

Η θολή εικόνα της αυτοκίνησης

Η ειδησεογραφία για το αυτοκίνητο έχει περιοριστεί αρκετά σε σχέση με το πρόσφατο -προ πανδημίας- παρελθόν, όχι μόνο λόγω του προβλήματος διαθεσιμότητας αυτοκινήτων, αλλά και λόγω της στροφής των εταιρειών προς λιγότερα και ακριβότερα μοντέλα στην οποία τους αναγκάζει η εκβιαστική στροφή προς την άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των επιλογών των καταναλωτών και των δυνατοτήτων τους για ελεύθερη μετακίνηση... περισσότερα

Μπαλώματα αντί για προγράμματα

Ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαστε από τους ουραγούς στον τομέα της οδικής ασφάλειας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, είναι και το γεγονός ότι ακολουθούμε από πίσω τα γεγονότα αντί να τα προλαβαίνουμε κι όταν συμβεί ένα σοβαρό γεγονός που σοκάρει την κοινωνία, όπως ένα πολύ σοβαρό δυστύχημα ή μία ασυνήθιστη κακοκαιρία, προσπαθούμε εκ των υστέρων με μπαλώματα να πάρουμε αποσπασματικά μέτρα, που δεν βασίζονται σε σοβαρή μελέτη του περιβάλλοντος στο οποίο κινούνται οι έλληνες οδηγοί, αλλά σε συναισθηματικές αντιδράσεις της στιγμής... περισσότερα

Είναι μόνο η κλιματική αλλαγή;

Δύσκολα μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το γεγονός της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας στον πλανήτη και της συμμετοχής σε αυτήν και των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, οπότε δύσκολα αμφισβητείται και η ανάγκη λήψης μέτρων για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων, είναι όμως περίεργο το γεγονός ότι η κριτική στρέφεται κυρίως προς την αυτοκινητοβιομηχανία (στην οποία επιβάλλεται πλέον και εκβιαστικά η άμεση στροφή προς την ηλεκτροκίνηση) και η αεροπορική βιομηχανία, οι δύο κλάδοι δηλαδή που εδώ και δεκαετίες πρωτοστατούν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, άρα και των εκπομπών CO2 και ούτως ή άλλως έχουν και συμφέρον να το κάνουν... περισσότερα

  UP