ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Γιγαβατώρες για πέταμα

Η είδηση ότι από τη Μεγάλη Παρασκευή έως και τη Δευτέρα του Πάσχα πετάξαμε πάνω από 30 γιγαβατώρες «πράσινης» ενέργειας από φωτοβολταϊκά για να μη καταρρεύσει το σύστημα, αποδεικνύει ότι η περιβαλλοντική πολιτική στην Ελλάδα ασκείται συνθηματολογικά και χωρίς κανένα προγραμματισμό, γεγονός που εξηγεί και την αποτυχία της προώθησης της ταχύτατης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, με εξαγγελίες που αποδείχθηκαν εκτός τόπου και χρόνου... περισσότερα

Δεν είναι θέμα ηλικίας, αλλά ικανοτήτων

Η συζήτηση για την πρόταση που διατυπώθηκε για αφαίρεση τους διπλώματος οδήγησης μετά από κάποια ηλικία, είναι άνευ ουσίας, γιατί αυτό που έχει σημασία για την οδική ασφάλεια είναι η φυσική κατάσταση και οι ικανότητες του κάθε οδηγού για αντίληψη του χώρου και του χρόνου, άμεση αντίδραση σε εξωτερικά συμβάντα κλπ, που διαφέρουν σημαντικά από άνθρωπο σε άνθρωπο και δεν εξαρτώνται μόνο από την ηλικία, οπότε μόνο οι -τακτικές- ιατρικές εξετάσεις μπορούν να αποτελούν αποδεικτικό καταλληλότητας... περισσότερα

Τα του καίσαρος τω καίσαρι

Η σταδιακή κατάργηση των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και η στροφή προς μεγαλύτερα αυτοκίνητα και μετά προς τα SUV, δεν έγινε με ευθύνη της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά επειδή η επιβολή υπερβολικά αυστηρών προδιαγραφών αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σε μικρό χρονικό διάστημα, αύξησε υπερβολικά το κόστος των μικρών αυτοκινήτων, που πλησίασε αυτό των μεγαλύτερων κατηγοριών, στρέφοντας τους καταναλωτές προς εκείνες... περισσότερα

Ο ορισμός του παραλογισμού

Για να αποφύγουν τα τεράστια πρόστιμα που συνεπάγεται η επιβολή υπερβολικά χαμηλών ορίων εκπομπών ρύπων από το μέσο όρο των αυτοκινήτων τους, ορισμένοι ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν ήδη συμφωνήσει να αγοράζουν «δικαιώματα συμψηφισμού» με κατασκευαστές εκτός Ευρώπης και φαίνεται πως κάποιοι σκέφτονται -ελλείψει εναλλακτικής λύσης- να στραφούν προς τους Κινέζους, πληρώνοντας έτσι μεγάλα ποσά προς εταιρείες στις οποίες η ΕΕ επέβαλε πρόσφατα μεγάλους δασμούς, για να προστατεύσει υποτίθεται την ευρωπαϊκή βιομηχανία!... περισσότερα

Σε δουλειά να βρισκόμαστε

Ο ΚΟΚ στην Ελλάδα θεωρείται από τον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό κάτι σαν... φορολογικό νομοσχέδιο, που πρέπει κάθε τόσο να αλλάζει, ανάλογα με τις φαεινές ιδέες που έρχονται στον υπουργό ή τους συμβούλους του και την ανάγκη για δημοσιότητα όταν δεν υπάρχει κάποιο πραγματικό έργο να προβληθεί.... περισσότερα

Και... αλλεργικά στην θάλασσα τα ηλεκτρικά!

Μία απρόσμενη παρενέργεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκαλύφθηκε στην πρόσφατη θεομηνία της Φλόριντα, όταν προκλήθηκαν τουλάχιστον 16 πυρκαγιές από ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ανεφλέγησαν μόλις ήρθαν σε επαφή με το θαλασσινό νερό που πλημμύρισε τα σημεία όπου ήταν σταθμευμένα, χωρίς φυσικά να έχει κανείς προειδοποιήσει για τον κίνδυνο τους κατόχους τους... περισσότερα

Υπερπληθυσμός ηλεκτρονικών!

Ο συνωστισμός μεγάλου αριθμού ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας στα σύγχρονα αυτοκίνητα, με πολλές ηχητικές και φωτεινές προειδοποιήσεις που εμφανίζονται πολύ εύκολα, άρα και πολύ συχνά, δημιουργούν συχνά το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, εκνευρίζοντας τον οδηγό, αποσπώντας την προσοχή του και μερικές φορές ωθώντας τον να τα απενεργοποιεί, αναιρώντας έτσι τη χρησιμότητά τους... περισσότερα

Τι 30, τι 40, τι 50!

Ο νέος ΚΟΚ στον οποίο οι αρμόδιοι σκέπτονται να μειώσουν το όριο ταχύτητας στις αστικές περιοχές στα 30 χλμ./ώρα, είναι μία ακόμα προσπάθεια του κράτους να αποπροσανατολίσει τους πολίτες και να διώξει από πάνω του την ευθύνη για την έλλειψη αστυνόμευσης και επιβολής του υπάρχοντος ΚΟΚ και ιδιαίτερα ορισμένων εγκληματικών συμπεριφορών, όπως η κατανάλωση αλκοόλ ή η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση από χιλιάδες οδηγούς... περισσότερα

(Των) λεωφορείων ο πόθος...

Όταν ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του εμφανίζονται θριαμβευτικά στα κανάλια και τα άλλα ΜΜΕ αναγγέλλοντας την προμήθεια εκατοντάδων λεωφορείων, τα οποία υποτίθεται ότι θα λύσουν το πρόβλημα της ανεπάρκειας των συγκοινωνιών, απλά προσπαθούν για μια ακόμα φορά να αντιμετωπίσουν με επιδερμικό τρόπο, άρα χωρίς αποτέλεσμα, ένα σοβαρό πρόβλημα, δεδομένου ότι η εμπειρία από όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης -και όχι μόνο- με αντίστοιχο μέγεθος και πυκνότητα πληθυσμού έχει αποδείξει ότι ΜΟΝΟ το μετρό μπορεί να προσφέρει οριστική λύση σε μια πόλη σαν την Αθήνα... περισσότερα

Μισές αλήθειες

Η εξαγγελία του προγράμματος για τη δημιουργία ενός δικτύου ταχυφορτιστών για ηλεκτρικά ταξί, ώστε να επιταχυνθεί η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, αποτελεί στην πραγματικότητα «μισή αλήθεια», όταν αναφέρονται τα θετικά στοιχεία όπως η ταχύτερη φόρτιση ή η κρατική επιδότηση, αλλά δεν αναφέρεται το μειονέκτημα της μείωσης της διάρκειας ζωής των μπαταριών που προκαλεί η καθημερινή φόρτιση σε ταχυφορτιστές, χωρίς μάλιστα να πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις... περισσότερα

GP Μονακό: Η ουσία πίσω από τη γκλαμουριά

Το γκραν πρι του Μονακό, που έντεχνα προβάλλεται από τους οργανωτές του, αλλά και μέρος των ΜΜΕ ως ένας από τους σημαντικότερους αγώνες της Formula 1, προσελκύοντας χιλιάδες θεατές και εκατομμύρια τηλεθεατές κάθε χρόνο, δεν είναι στην πραγματικότητα παρά ένας βαρετός αγώνας με ελάχιστο συναγωνισμό, σχεδόν ανύπαρκτα προσπεράσματα και βασικό ρόλο για την τύχη, με τη μετριότητα του αγωνιστικού θεάματος να κρύβεται πίσω από τη γκλαμουριά που προσφέρουν τα κότερα, τα πανάκριβα αυτοκίνητα, οι πισίνες, οι διασημότητες και γενικότερα η επίδειξη πλούτου με κάθε τρόπο... περισσότερα

Πολιτική από τεχνοκράτες όχι από ακτιβιστές!

Οι υπερβολές για γενική μείωση των ορίων ταχύτητα μέσα σε όλη την πόλη που συζητούνται τελευταία, δεν έχουν νόημα, δεν θα λύσουν το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας γιατί οι ασυνείδητοι παραβιάζουν ούτως ή άλλως όποιο όριο και όποιον κανόνα κι αν υπάρχει, αλλά θα δημιουργήσουν και νέα προβλήματα, αυξάνοντας υπέρμετρα τους χρόνους μετακινήσεων και δυσκολεύοντας τη ζωή των ανθρώπων πέρα από τα ανεκτά όρια... περισσότερα

Τα τεχνικά προβλήματα θέλουν τεχνοκρατικές λύσεις

Οι πολιτικοί, περιφρονώντας τις πρακτικές λύσεις που υπαγορεύει η τεχνική σκέψη και η απλή λογική, ανακοινώνουν υπερφιλόδοξα σχέδια άμεσης γενίκευσης της ηλεκτροκίνησης για τη μείωση των εκπομπών CO2 που είναι αδύνατο να υλοποιηθούν, με αποτέλεσμα να αυξάνεται βαθμιαία η κυκλοφορία παλιών συμβατικών αυτοκινήτων και κατά συνέπεια των εκπομπών CO2, αντί να επεκτείνουν τη δυνατότητα αντικατάστασης των παλιών με νέα συμβατικά αυτοκίνητα που είναι λιγότερο ρυπογόνα, μέχρις ότου γίνει εφικτή η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων απ' όλους... περισσότερα

Πόσο γνωρίζετε το αυτοκίνητό σας;

Η εξέλιξη των αυτοκινήτων και των υπηρεσιών που προσφέρουν ήταν θεαματική τις τελευταίες δεκαετίες, νέα συστήματα υποβοήθησης, ασφαλείας, άνεσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας προστίθενται συνέχεια στον εξοπλισμό τους, είναι εντυπωσιακό όμως ότι, αν και τα συστήματα είναι εκεί, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των οδηγών δεν γνωρίζει πώς να τα χρησιμοποιεί ή ακόμα δεν γνωρίζει καν την ύπαρξή τους... περισσότερα

Νόμοι υπάρχουν, αλλά ποιος νοιάζεται;

Αναμενόμενο ήταν μετά τα δύο πρόσφατα τραγικά δυστυχήματα στην Αθήνα, που κόστισαν τη ζωή σε 4 νέους ανθρώπους να γεμίσουν τα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα με σπαραξικάρδια δημοσιεύματα και βαθυστόχαστες αναλύσεις για την οδική ασφάλεια γενικώς και για τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι η έλλειψη νόμων που φταίει για τα προβλήματα στην οδική ασφάλεια, αλλά η ανυπαρξία βούλησης για την εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας... περισσότερα

  UP