ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Ποιος κοροϊδεύει ποιον;

Η εμμονή της Τροχαίας να αστυνομεύει τους δρόμους με ποσοτικά και όχι ποιοτικά κριτήρια, με στόχους αριθμού (εύκολων) κλήσεων όπως αυτές της παραβίασης του ορίου ταχύτητας και όχι με στόχο τον περιορισμό των πραγματικά επικίνδυνων παραβάσεων σαν τη χρήση κινητού από τον οδηγό, την παραβίαση του κόκκινου φαναριού, την κατανάλωση οινοπνεύματος κλπ., όπως αποδεικνύει πρόσφατο «μπαράζ» ελέγχων της Tροχαίας Αττικής, δεν προσφέρει δυστυχώς και πολλά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά λειτουργεί απλώς ως άλλοθι πραγματοποίησης «έργου» από την υπηρεσία και τους πολιτικούς προϊσταμένους της... περισσότερα

Ένα ακόμα μεγαλεπήβολο «σχέδιο»

Το νέο «στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας» που ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό, βαδίζει στα ίχνη των πάμπολλων ανάλογων «σχεδίων» του παρελθόντος που εξελίχθηκαν σε ευχολόγια, γιατί αυτό που μας λείπει δεν είναι νέοι ΚΟΚ και άλλοι κανονισμοί και προγράμματα, που θα πάρουν και χρόνο για την εκπόνησή τους, αλλά η εφαρμογή αυτών που ήδη υπάρχουν... περισσότερα

Ανυπαρξία βιομηχανίας και εταιρική κουλτούρα

Για την έλλειψη αυτοκινητοβιομηχανίας και γενικότερα βαριάς βιομηχανίας με εξαγωγικό προσανατολισμό στην Ελλάδα δεν ευθύνονται μόνο οι δυσλειτουργίες του ελληνικού κράτους και της δικαιοσύνης, αλλά και η έλλειψη κατάλληλης εταιρικής κουλτούρας, που θα επέτρεπε την ανάπτυξη των εταιρειών σε μακροπρόθεσμη βάση... περισσότερα

Τεκμήρια: φορολογική πολιτική ή διαστροφή;

Μια από τις μεγαλύτερες πληγές των πολιτικών που ασκούν οι ελληνικές κυβερνήσεις και από τις βασικές αιτίες για την αποτυχία τους, ασχέτως ιδεολογικού προσανατολισμού, είναι τα λεγόμενα «οριζόντια μέτρα», που εφαρμόζονται επί δικαίων και αδίκων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απόλυτη διαστροφή των «τεκμηρίων», που προσδιορίζουν φορολογητέο εισόδημα (το οποίο μάλιστα θεωρείται ότι ξοδεύεται κιόλας!) με βάση αυθαίρετα και εκτός πραγματικότητας κριτήρια, όπως ο κυβισμός των κινητήρων των αυτοκινήτων... περισσότερα

Ηλεκτροκίνηση για αιθεροβάμονες

Έχοντας συνηθίσει να υπόσχονται για το μέλλον πολιτικές που γνωρίζουν ότι δεν θα είναι εκεί για να τις εφαρμόσουν, πολλοί πολιτικοί στην Ευρώπη -πιο πρόσφατο παράδειγμα ο Βρετανός πρωθυπουργός- αρχίζουν να υπόσχονται χρονοδιαγράμματα για την απαγόρευση των συμβατικών αυτοκινήτων και την πώληση μόνο ηλεκτρικών (ούτε καν υβριδικών!), που δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν με βάση την τεχνολογική και οικονομική πραγματικότητα, υποβαθμίζοντας έτσι τη σοβαρότητα του διαλόγου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης... περισσότερα

Η πραγματικότητα απέναντι στους ζηλωτές

Οι πιέσεις για άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης από ζηλωτές της προστασίας του περιβάλλοντος και από επιχειρηματικά και κρατικά συμφέροντα που έχουν επενδύσει στη συγκεκριμένη τεχνολογία αγνοούν τη σκληρή πραγματικότητα, που αναδεικνύει συνεχώς νέα προβλήματα τα οποία είναι φυσιολογικό να εμφανίζονται όταν προσπαθούμε να αλλάξουμε τις μεθόδους οδικών μεταφορών που εφαρμόζονται παγκοσμίως εδώ και πάνω από έναν αιώνα... περισσότερα

Ποιος θα πληρώσει;

Με τις ραγδαίες αλλαγές που πραγματοποιούνται στις οδικές μεταφορές λόγω της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, των προσπαθειών για περιορισμό των εκπομπών ρύπων, της τεχνολογικής εξέλιξης που οδηγεί προς την αυτόνομη οδήγηση κλπ., έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για την κάλυψη του κόστους για τη λειτουργία των υποδομών που χρησιμοποιούνται από τις μεταφορές και για τη δημιουργία των νέων υποδομών που θα απαιτηθούν από τις νέες εξελίξεις, καθώς τα έσοδα από τη φορολογία των καυσίμων θα μειώνονται συνεχώς... περισσότερα

Το «φαινόμενο» Tesla

Το εξωφρενικό ράλι της τιμής της μετοχής της Tesla, η οποία έχει πλέον χρηματιστηριακή αξία πολύ μεγαλύτερη από αυτή των γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ένα ακόμα δείγμα της στρέβλωσης που έχει δημιουργηθεί στο σύστημα της ελεύθερης αγοράς από την επικράτηση ως βασικού στοιχείου της του χρηματοοικονομικού τομέα αντί για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών... περισσότερα

Ειδική ενημέρωση από μη ειδικούς

Η προσπάθεια των περισσότερων ελληνικών ΜΜΕ να καλύψουν εξειδικευμένα θέματα με μη εξειδικευμένους δημοσιογράφους, αλλά και η αδιαφορία μεγάλου μέρους του κοινού για έγκυρη και εξειδικευμένη πληροφόρηση ακόμα και για θέματα που αφορούν την καθημερινότητά του, οδηγεί σε ένα έλλειμμα ενημέρωσης, που τελικά λειτουργεί σε βάρος των πολιτών... περισσότερα

Η τρέλα του μεγαλείου

Η πεζοδρόμηση μεγάλου μέρους της Πανεπιστημίου που οραματίζεται για τον «μεγάλο περίπατο» ο δήμαρχος της Αθήνας, αγνοεί την πραγματικότητα σε μία μεγαλούπολη χωρίς συγκοινωνίες και περιφερειακή λεωφόρο παράκαμψης του κέντρου, όπου αναπόφευκτα πολλές μετακινήσεις μεταξύ των άκρων περνούν από το κέντρο, και θα κάνει το βίο αβίωτο στους κατοίκους των γύρω περιοχών... περισσότερα

Ουδέν κακόν αμιγές καλού

Όπως κάθε μεγάλη κρίση, η πανδημία του κορωνοϊου είχε βεβαίως πολλές αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή μας, αλλά και κάποια θετικά, πρωτόγνωρα για τις συνθήκες που επικρατούσαν τόσα χρόνια στη χώρα μας, που αν συνεχιστούν και μετά το τέλος της κρίσης, θα έχουν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας... περισσότερα

Σκέψεις ενός εγκλείστου...

Η απαγόρευση κυκλοφορίας οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιοι ανεγκέφαλοι επέμεναν να κάνουν άσκοπες βόλτες σε πολυσύχναστα μέρη όταν έπρεπε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις μετακινήσεις, αλλά ένα θετικό στοιχείο από την τραγωδία που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι ότι η επιστήμη ανέκτησε και πάλι τη σημαντική θέση που της αξίζει στην συνείδηση των ανθρώπων, ενώ έγινε φανερή η γύμνια των λαϊκιστών σε κάποιες χώρες, που προσπάθησαν αρχικά να αντιμετωπίσουν ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα με συνθήματα και μεγαλοστομίες, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα στους λαούς τους... περισσότερα

Το κόστος σήμερα και αύριο

Ένα στοιχείο με το οποίο δεν έχει ασχοληθεί κανείς απ' όσους πιέζουν για τη μαζική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σε χρόνο... μηδέν, είναι το θέμα του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα, αφού η φόρτισή του θα γίνεται συχνά από ιδιωτικά δίκτυα φορτιστών, στα οποία ήδη οι χρεώσεις αρχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδα πολλαπλάσια από αυτά της τιμής του ρεύματος που πωλούν οι πάροχοι ηλεκτρική ενέργειας... περισσότερα

Αυτά που κάνουν οι άλλοι

Στο δημόσιο διάλογο στην Ελλάδα συχνά αναφέρονται οι εμπειρίες άλλων χωρών και υπάρχουν προτροπές για την αντιγραφή τους ή εν πάση περιπτώσει για αντίστοιχη προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων, οι σχετικές προσπάθειες όμως από τις ελληνικές κυβερνήσεις συνήθως αποτελούν κακέκτυπα των αντίστοιχων εμπειριών σε αναπτυγμένες χώρες, γιατί έχουν ως στόχο την εξυπηρέτηση ψηφοφόρων ή την προσπάθεια επίδειξης δήθεν κοινωνικών ευαισθησιών και όχι καθαυτή την επίλυση των προβλημάτων.... περισσότερα

Στα Τρίκαλα (και) στα δυο στενά

Η -διαμετρικά αντίθετη- αντιμετώπιση από τις δημοτικές αρχές και τους δημότες των Τρικάλων και της Καλαμάτας της πιλοτικής εφαρμογής στις πόλεις τους του τηλεπικοινωνιακού δικτύου νέας γενιάς 5G, πάνω στο οποίο θα βασιστούν μια σειρά από νέες τεχνολογίες και εφαρμογές που θα διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα των ανθρώπων και τη δραστηριότητα των κρατικών υπηρεσιών και των επιχειρήσεων, αποδεικνύει ότι η αναφορά στις «δύο Ελλάδες» που συνυπάρχουν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο, δεν είναι ένα απλό στερεότυπο, αλλά μία δυσάρεστη πραγματικότητα.... περισσότερα

  UP