ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Ποιος θα πληρώσει;

Με τις ραγδαίες αλλαγές που πραγματοποιούνται στις οδικές μεταφορές λόγω της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, των προσπαθειών για περιορισμό των εκπομπών ρύπων, της τεχνολογικής εξέλιξης που οδηγεί προς την αυτόνομη οδήγηση κλπ., έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για την κάλυψη του κόστους για τη λειτουργία των υποδομών που χρησιμοποιούνται από τις μεταφορές και για τη δημιουργία των νέων υποδομών που θα απαιτηθούν από τις νέες εξελίξεις, καθώς τα έσοδα από τη φορολογία των καυσίμων θα μειώνονται συνεχώς... περισσότερα

Το «φαινόμενο» Tesla

Το εξωφρενικό ράλι της τιμής της μετοχής της Tesla, η οποία έχει πλέον χρηματιστηριακή αξία πολύ μεγαλύτερη από αυτή των γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ένα ακόμα δείγμα της στρέβλωσης που έχει δημιουργηθεί στο σύστημα της ελεύθερης αγοράς από την επικράτηση ως βασικού στοιχείου της του χρηματοοικονομικού τομέα αντί για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών... περισσότερα

Ειδική ενημέρωση από μη ειδικούς

Η προσπάθεια των περισσότερων ελληνικών ΜΜΕ να καλύψουν εξειδικευμένα θέματα με μη εξειδικευμένους δημοσιογράφους, αλλά και η αδιαφορία μεγάλου μέρους του κοινού για έγκυρη και εξειδικευμένη πληροφόρηση ακόμα και για θέματα που αφορούν την καθημερινότητά του, οδηγεί σε ένα έλλειμμα ενημέρωσης, που τελικά λειτουργεί σε βάρος των πολιτών... περισσότερα

Η τρέλα του μεγαλείου

Η πεζοδρόμηση μεγάλου μέρους της Πανεπιστημίου που οραματίζεται για τον «μεγάλο περίπατο» ο δήμαρχος της Αθήνας, αγνοεί την πραγματικότητα σε μία μεγαλούπολη χωρίς συγκοινωνίες και περιφερειακή λεωφόρο παράκαμψης του κέντρου, όπου αναπόφευκτα πολλές μετακινήσεις μεταξύ των άκρων περνούν από το κέντρο, και θα κάνει το βίο αβίωτο στους κατοίκους των γύρω περιοχών... περισσότερα

Ουδέν κακόν αμιγές καλού

Όπως κάθε μεγάλη κρίση, η πανδημία του κορωνοϊου είχε βεβαίως πολλές αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή μας, αλλά και κάποια θετικά, πρωτόγνωρα για τις συνθήκες που επικρατούσαν τόσα χρόνια στη χώρα μας, που αν συνεχιστούν και μετά το τέλος της κρίσης, θα έχουν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας... περισσότερα

Σκέψεις ενός εγκλείστου...

Η απαγόρευση κυκλοφορίας οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιοι ανεγκέφαλοι επέμεναν να κάνουν άσκοπες βόλτες σε πολυσύχναστα μέρη όταν έπρεπε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις μετακινήσεις, αλλά ένα θετικό στοιχείο από την τραγωδία που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι ότι η επιστήμη ανέκτησε και πάλι τη σημαντική θέση που της αξίζει στην συνείδηση των ανθρώπων, ενώ έγινε φανερή η γύμνια των λαϊκιστών σε κάποιες χώρες, που προσπάθησαν αρχικά να αντιμετωπίσουν ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα με συνθήματα και μεγαλοστομίες, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα στους λαούς τους... περισσότερα

Το κόστος σήμερα και αύριο

Ένα στοιχείο με το οποίο δεν έχει ασχοληθεί κανείς απ' όσους πιέζουν για τη μαζική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σε χρόνο... μηδέν, είναι το θέμα του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα, αφού η φόρτισή του θα γίνεται συχνά από ιδιωτικά δίκτυα φορτιστών, στα οποία ήδη οι χρεώσεις αρχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδα πολλαπλάσια από αυτά της τιμής του ρεύματος που πωλούν οι πάροχοι ηλεκτρική ενέργειας... περισσότερα

Αυτά που κάνουν οι άλλοι

Στο δημόσιο διάλογο στην Ελλάδα συχνά αναφέρονται οι εμπειρίες άλλων χωρών και υπάρχουν προτροπές για την αντιγραφή τους ή εν πάση περιπτώσει για αντίστοιχη προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων, οι σχετικές προσπάθειες όμως από τις ελληνικές κυβερνήσεις συνήθως αποτελούν κακέκτυπα των αντίστοιχων εμπειριών σε αναπτυγμένες χώρες, γιατί έχουν ως στόχο την εξυπηρέτηση ψηφοφόρων ή την προσπάθεια επίδειξης δήθεν κοινωνικών ευαισθησιών και όχι καθαυτή την επίλυση των προβλημάτων.... περισσότερα

Στα Τρίκαλα (και) στα δυο στενά

Η -διαμετρικά αντίθετη- αντιμετώπιση από τις δημοτικές αρχές και τους δημότες των Τρικάλων και της Καλαμάτας της πιλοτικής εφαρμογής στις πόλεις τους του τηλεπικοινωνιακού δικτύου νέας γενιάς 5G, πάνω στο οποίο θα βασιστούν μια σειρά από νέες τεχνολογίες και εφαρμογές που θα διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα των ανθρώπων και τη δραστηριότητα των κρατικών υπηρεσιών και των επιχειρήσεων, αποδεικνύει ότι η αναφορά στις «δύο Ελλάδες» που συνυπάρχουν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο, δεν είναι ένα απλό στερεότυπο, αλλά μία δυσάρεστη πραγματικότητα.... περισσότερα

Η μεγάλη απάτη

Οι πιέσεις για εκβιαστική επιβολή της ηλεκτροκίνησης στο άμεσο μέλλον, χωρίς να είναι ώριμη η τεχνολογία και χωρίς να υπάρχουν οι σχετικές υποδομές, αποτέλεσαν μια καλή δικαιολογία για την επιβολή πρόσθετων τελών στους ευρωπαίους καταναλωτές, με τη μορφή τεράστιων προστίμων (επιπέδου δισεκατομμυρίων ευρώ) σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που αδυνατούν να πετύχουν τα εξωφρενικά χαμηλά όρια εκπομπών CO2 που επιβλήθηκαν για το 2020, με το σχετικό κόστος να επιβαρύνει φυσικά σημαντικά τις τιμές (όλων) των καινούργιων αυτοκινήτων... περισσότερα

Το Εθνικό μας χέρι

Αυτή τη φορά «δανειζόμαστε» ένα κείμενο του Νίκου Δήμου που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό 4Τροχοί του περασμένου Σεπτεμβρίου, έχοντας ήδη δημοσιευθεί για πρώτη φορά πριν από 20 χρόνια και διατηρώντας σήμερα στο ακέραιο την επικαιρότητά του, γιατί πιστεύουμε ότι αποτελεί ένα από τα πιο εύστοχα σχόλια για την έλλειψη οδηγικής παιδείας στην Ελλάδα... περισσότερα

Ηλεκτροκίνηση: η πραγματικότητα με αριθμούς

Μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σχετικά με τους παράγοντες που θα ωθούσαν τους καταναλωτές προς την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων με εναλλακτικά καύσιμα, παρουσιάζει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η ανάπτυξη των σχετικών υποδομών είναι ακόμα πολύ μικρή σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η ύπαρξη κινήτρων για την προτίμηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι σημαντικά ακριβότερο από τα συμβατικά, είναι στις περισσότερες χώρες ανύπαρκτη... περισσότερα

Το παράδειγμα του Ισραήλ

Η δημιουργία ερευνητικών κέντρων για την εξέλιξη της τεχνολογίας στο Ισραήλ από κολοσσούς της παγκόσμιας βιομηχανίας (μεταξύ των οποίων και εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας), που απασχολούν σε αυτά χιλιάδες μηχανικούς, δείχνει ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια προσέλκυσης επενδύσεων για μία μικρή χώρα που διαθέτει υψηλής ποιότητα έμψυχο δυναμικό (όπως η Ελλάς) αρκεί να θέλει να το αξιοποιήσει και όχι να το τρέψει σε φυγή για να επιβιώνουν ευκολότερα οι άχρηστοι (όπως στην Ελλάδα)... περισσότερα

Με αυτούς θα εφαρμοστεί η αυτόνομη κίνηση;

Η οδύσσεια που ζήσαμε σε προσωπικό επίπεδο για μία απλή αναβάθμιση μιας γραμμής τηλεφώνου-Internet από ADSL σε VDSL από τη Vodafone, μας κάνει να αμφιβάλλουμε σοβαρά για την πετυχημένη εφαρμογή της αυτόνομης κίνησης των οχημάτων σε σύντομο χρονικό διάστημα, στο βαθμό που γι' αυτήν χρειάζεται στενή συνεργασία της βιομηχανίας και των κρατικών φορέων με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών... περισσότερα

Πάμε και βλέπουμε...

Τα προβλήματα που απομένει να λυθούν για τη μαζική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δεν αφορούν μόνο την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το αυξημένο κόστος τους, αλλά και «δομικές» αδυναμίες, όπως η ανεπάρκεια των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η πιθανότητα ελλείψεων πρώτων υλών, η διάθεση και ανακύκλωση των χρησιμοποιημένων μπαταριών κλπ.... περισσότερα

  UP