ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Υποκρισία και «περιβαλλοντική» πολιτική

Ένα πρόβλημα που συναντάμε στην εποχή μας και θα γίνεται όλο και πιο έντονο στο μέλλον λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, είναι το γεγονός ότι πολλές αποφάσεις που λαμβάνονται από εθνικές και διεθνείς αρχές, αφορούν θέματα που βασίζονται η εξαρτώνται από την τεχνολογία, για την οποία όμως οι αποφασίζοντες δεν έχουν ιδέα! Οι περισσότερες αποφάσεις τους, λοιπόν, λαμβάνονται με καθαρά πολιτικά κριτήρια, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτικών ενδιαφέρεται μόνο για τις εντυπώσεις, γι' αυτό και πολλές αποφάσεις αποδεικνύονται προβληματικές στην εφαρμογή τους... περισσότερα

Διαφήμιση και ανθρώπινη αφέλεια

Η ανθρώπινη αφέλεια έχει αποδειχθεί ότι δεν έχει όρια και υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να πιστέψουν τα πάντα και να κάνουν τα πάντα, ακόμα και όσα έρχονται σε αντίθεση με τους πιο στοιχειώδεις κανόνες της λογικής, γι' αυτό όμως οι διαφημίσεις και γενικότερα η προβολή των δυνατοτήτων των αυτοκινήτων πρέπει να γίνονται με αποφυγή υπερβολών που μπορεί να παραπλανούν κάποιους εύπιστους καταναλωτές, ακόμα και με τραγικές συνέπειες... περισσότερα

Ποιος κοροϊδεύει ποιον;

Η εμμονή της Τροχαίας να αστυνομεύει τους δρόμους με ποσοτικά και όχι ποιοτικά κριτήρια, με στόχους αριθμού (εύκολων) κλήσεων όπως αυτές της παραβίασης του ορίου ταχύτητας και όχι με στόχο τον περιορισμό των πραγματικά επικίνδυνων παραβάσεων σαν τη χρήση κινητού από τον οδηγό, την παραβίαση του κόκκινου φαναριού, την κατανάλωση οινοπνεύματος κλπ., όπως αποδεικνύει πρόσφατο «μπαράζ» ελέγχων της Tροχαίας Αττικής, δεν προσφέρει δυστυχώς και πολλά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά λειτουργεί απλώς ως άλλοθι πραγματοποίησης «έργου» από την υπηρεσία και τους πολιτικούς προϊσταμένους της... περισσότερα

Ένα ακόμα μεγαλεπήβολο «σχέδιο»

Το νέο «στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας» που ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό, βαδίζει στα ίχνη των πάμπολλων ανάλογων «σχεδίων» του παρελθόντος που εξελίχθηκαν σε ευχολόγια, γιατί αυτό που μας λείπει δεν είναι νέοι ΚΟΚ και άλλοι κανονισμοί και προγράμματα, που θα πάρουν και χρόνο για την εκπόνησή τους, αλλά η εφαρμογή αυτών που ήδη υπάρχουν... περισσότερα

Ανυπαρξία βιομηχανίας και εταιρική κουλτούρα

Για την έλλειψη αυτοκινητοβιομηχανίας και γενικότερα βαριάς βιομηχανίας με εξαγωγικό προσανατολισμό στην Ελλάδα δεν ευθύνονται μόνο οι δυσλειτουργίες του ελληνικού κράτους και της δικαιοσύνης, αλλά και η έλλειψη κατάλληλης εταιρικής κουλτούρας, που θα επέτρεπε την ανάπτυξη των εταιρειών σε μακροπρόθεσμη βάση... περισσότερα

Τεκμήρια: φορολογική πολιτική ή διαστροφή;

Μια από τις μεγαλύτερες πληγές των πολιτικών που ασκούν οι ελληνικές κυβερνήσεις και από τις βασικές αιτίες για την αποτυχία τους, ασχέτως ιδεολογικού προσανατολισμού, είναι τα λεγόμενα «οριζόντια μέτρα», που εφαρμόζονται επί δικαίων και αδίκων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την απόλυτη διαστροφή των «τεκμηρίων», που προσδιορίζουν φορολογητέο εισόδημα (το οποίο μάλιστα θεωρείται ότι ξοδεύεται κιόλας!) με βάση αυθαίρετα και εκτός πραγματικότητας κριτήρια, όπως ο κυβισμός των κινητήρων των αυτοκινήτων... περισσότερα

Ηλεκτροκίνηση για αιθεροβάμονες

Έχοντας συνηθίσει να υπόσχονται για το μέλλον πολιτικές που γνωρίζουν ότι δεν θα είναι εκεί για να τις εφαρμόσουν, πολλοί πολιτικοί στην Ευρώπη -πιο πρόσφατο παράδειγμα ο Βρετανός πρωθυπουργός- αρχίζουν να υπόσχονται χρονοδιαγράμματα για την απαγόρευση των συμβατικών αυτοκινήτων και την πώληση μόνο ηλεκτρικών (ούτε καν υβριδικών!), που δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν με βάση την τεχνολογική και οικονομική πραγματικότητα, υποβαθμίζοντας έτσι τη σοβαρότητα του διαλόγου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης... περισσότερα

Η πραγματικότητα απέναντι στους ζηλωτές

Οι πιέσεις για άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης από ζηλωτές της προστασίας του περιβάλλοντος και από επιχειρηματικά και κρατικά συμφέροντα που έχουν επενδύσει στη συγκεκριμένη τεχνολογία αγνοούν τη σκληρή πραγματικότητα, που αναδεικνύει συνεχώς νέα προβλήματα τα οποία είναι φυσιολογικό να εμφανίζονται όταν προσπαθούμε να αλλάξουμε τις μεθόδους οδικών μεταφορών που εφαρμόζονται παγκοσμίως εδώ και πάνω από έναν αιώνα... περισσότερα

Ποιος θα πληρώσει;

Με τις ραγδαίες αλλαγές που πραγματοποιούνται στις οδικές μεταφορές λόγω της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, των προσπαθειών για περιορισμό των εκπομπών ρύπων, της τεχνολογικής εξέλιξης που οδηγεί προς την αυτόνομη οδήγηση κλπ., έχει ξεκινήσει μια συζήτηση για την κάλυψη του κόστους για τη λειτουργία των υποδομών που χρησιμοποιούνται από τις μεταφορές και για τη δημιουργία των νέων υποδομών που θα απαιτηθούν από τις νέες εξελίξεις, καθώς τα έσοδα από τη φορολογία των καυσίμων θα μειώνονται συνεχώς... περισσότερα

Το «φαινόμενο» Tesla

Το εξωφρενικό ράλι της τιμής της μετοχής της Tesla, η οποία έχει πλέον χρηματιστηριακή αξία πολύ μεγαλύτερη από αυτή των γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ένα ακόμα δείγμα της στρέβλωσης που έχει δημιουργηθεί στο σύστημα της ελεύθερης αγοράς από την επικράτηση ως βασικού στοιχείου της του χρηματοοικονομικού τομέα αντί για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών... περισσότερα

Ειδική ενημέρωση από μη ειδικούς

Η προσπάθεια των περισσότερων ελληνικών ΜΜΕ να καλύψουν εξειδικευμένα θέματα με μη εξειδικευμένους δημοσιογράφους, αλλά και η αδιαφορία μεγάλου μέρους του κοινού για έγκυρη και εξειδικευμένη πληροφόρηση ακόμα και για θέματα που αφορούν την καθημερινότητά του, οδηγεί σε ένα έλλειμμα ενημέρωσης, που τελικά λειτουργεί σε βάρος των πολιτών... περισσότερα

Η τρέλα του μεγαλείου

Η πεζοδρόμηση μεγάλου μέρους της Πανεπιστημίου που οραματίζεται για τον «μεγάλο περίπατο» ο δήμαρχος της Αθήνας, αγνοεί την πραγματικότητα σε μία μεγαλούπολη χωρίς συγκοινωνίες και περιφερειακή λεωφόρο παράκαμψης του κέντρου, όπου αναπόφευκτα πολλές μετακινήσεις μεταξύ των άκρων περνούν από το κέντρο, και θα κάνει το βίο αβίωτο στους κατοίκους των γύρω περιοχών... περισσότερα

Ουδέν κακόν αμιγές καλού

Όπως κάθε μεγάλη κρίση, η πανδημία του κορωνοϊου είχε βεβαίως πολλές αρνητικές επιπτώσεις στη ζωή μας, αλλά και κάποια θετικά, πρωτόγνωρα για τις συνθήκες που επικρατούσαν τόσα χρόνια στη χώρα μας, που αν συνεχιστούν και μετά το τέλος της κρίσης, θα έχουν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας... περισσότερα

Σκέψεις ενός εγκλείστου...

Η απαγόρευση κυκλοφορίας οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιοι ανεγκέφαλοι επέμεναν να κάνουν άσκοπες βόλτες σε πολυσύχναστα μέρη όταν έπρεπε να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις μετακινήσεις, αλλά ένα θετικό στοιχείο από την τραγωδία που προκάλεσε ο κορωνοϊός είναι ότι η επιστήμη ανέκτησε και πάλι τη σημαντική θέση που της αξίζει στην συνείδηση των ανθρώπων, ενώ έγινε φανερή η γύμνια των λαϊκιστών σε κάποιες χώρες, που προσπάθησαν αρχικά να αντιμετωπίσουν ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα με συνθήματα και μεγαλοστομίες, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα στους λαούς τους... περισσότερα

Το κόστος σήμερα και αύριο

Ένα στοιχείο με το οποίο δεν έχει ασχοληθεί κανείς απ' όσους πιέζουν για τη μαζική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σε χρόνο... μηδέν, είναι το θέμα του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που θα χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα, αφού η φόρτισή του θα γίνεται συχνά από ιδιωτικά δίκτυα φορτιστών, στα οποία ήδη οι χρεώσεις αρχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδα πολλαπλάσια από αυτά της τιμής του ρεύματος που πωλούν οι πάροχοι ηλεκτρική ενέργειας... περισσότερα

  UP