ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Έκθεση Φρανκφούρτης :: 2019 ::

Έκθεση Φρανκφούρτης 2019

        ..:: Σαββάτο, 14 Σεπτεμβρίου 2019 ::..

Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο!
Θα ξεκινήσουμε την εισαγωγή της παρουσίασης της φετινής έκθεσης, με τον επίλογο της παρουσίασης της προηγούμενης: «Εύλογα λοιπόν αρχίζει να αναρωτιέται κανείς, αν πρέπει οι οργανωτές των εκθέσεων να αρχίσουν να προβληματίζονται για σοβαρές αλλαγές, πριν αρχίσουμε να πηγαίνουμε σε εκθέσεις όπου θα λείπουν οι μισές εταιρείες…», καταλήγαμε το φθινόπωρο του 2017. Ε, λοιπόν, φτάσαμε ήδη στο σημείο αυτό μόλις στην επόμενη έκθεση, δύο χρόνια μετά. Στην πραγματικότητα το ξεπεράσαμε, αφού αν υπολογίσουμε τις μάρκες ξεχωριστά, αυτές που ήταν φέτος παρούσες στην Φρανκφούρτη ήταν λιγότερες από εκείνες που έλειπαν! Πάρτε ανάσα: Abarth, Aston Martin, Citroen, DS, Fiat, Ferrari, Jeep, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls-Royce, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo έλαμψαν διά της απουσίας τους, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στις σχεδόν τρεις δεκαετίες που παρακολουθούμε από κοντά τις μεγάλες ευρωπαϊκές διεθνείς εκθέσεις (Γενεύη, Παρίσι, Φρανκφούρτη). Στην ουσία πρέπει σ' αυτές να προσθέσουμε και τη Renault, που δημιούργησε ένα χώρο για την παρουσίαση του νέου Captur, ο οποίος δεν ήταν κανονικό περίπτερο και δεν βρισκόταν στα κτίρια που ήταν οι άλλες εταιρίες, αλλά δημιουργήθηκε μόνο για την μέρα που ήταν αφιερωμένη στους εκπροσώπους του Τύπου και αποσυναρμολογήθηκε αμέσως μετά! Κάτι που επίσης ποτέ δεν έχουμε δει όσα χρόνια παρακολουθούμε τις μεγάλες εκθέσεις της Ευρώπης. Στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, η VW τη μέρα των δημοσιογράφων είχε μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν έβαλε το T-Roc Cabriolet, το οποίο όμως τοποθετήθηκε μετά στο περίπτερό της, ώστε να εκτεθεί κατά τις μέρες που είναι ανοιχτές στο κοινό!
Θα τη λέγαμε λοιπόν μάλλον φτωχή τη φετινή έκθεση (υπήρχαν βεβαίως ενδιαφέρουσες πρεμιέρες, αλλά πολύ λιγότερες απ' ότι συνήθως), άλλωστε και οι εταιρείες που ήταν παρούσες είχαν περίπτερα πολύ χαμηλότερου προφίλ απ' ότι παλιότερα, με έμφαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα οποία φαίνεται καθαρά, παρά τις μεγαλοστομίες των παρουσιαστών και των δελτίων Τύπου, ότι δεν ενθουσιάζουν ιδιαίτερα το κοινό, άρα ούτε και τις εταιρείες που θα πρέπει να τα πουλήσουν από τη στιγμή που αναγκάστηκαν να τα δημιουργήσουν εσπευσμένα, μετά την εκβιαστική πίεση που ασκήθηκε από τους κάθε είδους πολιτικούς που παριστάνουν ότι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον. Οπότε, την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενοι, γέμισαν τα περίπτερα τους με ηλεκτρικά αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει -μια και για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης απαιτούνται δισεκατομμύρια σε έρευνα- ότι υπάρχουν και λιγότερα χρήματα να αφιερωθούν στην εξέλιξη «κανονικών» αυτοκινήτων. Έτσι, τα πραγματικά καινούργια μοντέλα, αυτά που απευθύνονται στο ευρύ κοινό και θα αγοράσει μαζικά ο κόσμος στα αμέσως επόμενα χρόνια, είναι πλέον λιγότερα, η διασπορά των παρουσιάσεών τους σε διεθνείς εκθέσεις κάθε είδους (όχι μόνο αυτοκινήτου πλέον) είναι μεγαλύτερη, εξ ου και η περιορισμένη συμμετοχή σε εκθέσεις σαν της Φρανκφούρτης από όσους δεν έχουν κάτι νέο να δείξουν. Το κόστος συμμετοχής είναι πια τεράστιο, τα διαθέσιμα χρήματα λιγότερα και η διαχείρισή τους πολύ πιο προσεκτική._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP