ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Honda e:Ny1 - Hyundai Kona Electric 65,4 kWh
Ηλεκτρικά, εκκεντρικά, οικογενειακά ..:: Σαββάτο, 14 Σεπτεμβρίου 2024 ::..
Συγκρίνουμε δύο εξαιρετικές εκτελέσεις στο χώρο των μικρών ηλεκτρικών SUV, που λόγω και των περιορισμένων εξωτερικών διαστάσεών του μπορούν να εξυπηρετήσουν και τις μετακινήσεις στην πόλη, όπου η ηλεκτροκίνηση έχει μεγαλύτερο νόημα και παρακάμπτει εύκολα τους περιορισμούς της αυτονομίας και του δικτύου φόρτισης
Η αυτοκίνηση εισέρχεται σε μια εντελώς νέα φάση κατά την οποία τα μικρά και μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα ενδέχεται πλέον να είναι ηλεκτρικά SUV. Θα πρέπει να συνηθίσουμε σε αυτήν τη νέα τάξη πραγμάτων, άσχετα εάν η ηλεκτροκίνηση επικρατήσει όσο γρήγορα ελπίζουν οι οπαδοί της. Ας δούμε, λοιπόν, τους δυο μονομάχους αυτού του συγκριτικού, που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Honda (μετά το e) προσφέρει ένα ισορροπημένο πακέτο τεχνικών προδιαγραφών και δεν αναλώνεται σε φανταχτερά και κοστοβόρα γκάτζετ. Είναι εύστοχα τοποθετημένο, τόσο ώστε να έχει την δυνατότητα να συγκρίνεται με τον ηγέτη της κλάσης, το Hyundai Kona Electric. Σχεδιαστικά το Honda πλησιάζει πιο πολύ στα τετραγωνισμένα αισθητικά πρότυπα των SUV (θυμίζει λίγο ψηλό Fiat 127), με το Hyundai ομολογουμένως να δείχνει πιο "space", κυρίως στο εμπρός τμήμα.
Εσωτερικά
Σίγουρο είναι πως η έξυπνη χωροταξική εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2.607 χιλιοστών του Honda, χαρίζει ένα αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό με ιδιαίτερα άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Από τη μεριά του το λίγο πιο κοντό σε μήκος Kona, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.660 χιλιοστά) και επίσης πολύ γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες, ανεξαρτήτως αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών του όμως είναι αρκετά μεγαλύτερος, στα 466 λίτρα, (έναντι 361 του Honda). Η καμπίνα του Hyundai διαθέτει συγκριτικά και περισσότερους ανοιχτούς χώρους μικροαντικειμένων, ειδικά στην κεντρική κονσόλα. Βέβαια, το εσωτερικό του Honda διαθέτει λίγο πιο ποιοτική αύρα με ευχάριστα στην αφή υλικά σε κάποια σημεία και την κλασική ιαπωνική αίσθηση αντοχής στο χρόνο, παρόλο που το εσωτερικό του Kona δείχνει επίσης καλοφτιαγμένο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια, έχοντας όμως αρκετά σκληρά πλαστικά. Το Kona ακολουθεί τη γνώριμη στα σύγχρονα Hyundai συνταγή με τις δύο οθόνες 12,3’’ στη λογική μιας ενιαίας κυρτής πανοραμικής διάταξης. Η νεότερη έκδοση του λειτουργικού συστήματος, εκτός από βελτιωμένα γραφικά, προσφέρει και μια πιο εύχρηστη δομή πλοήγησης στο αρκετά σύνθετο μενού, που σίγουρα απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Από την άλλη, το ψηφιακό περιβάλλον του Honda στην κάθετη κεντρική οθόνη 15,1’’ είναι εξαιρετικά εύχρηστο. Η οθόνη είναι ουσιαστικά χωρισμένη σε τρεις ζώνες: την επάνω ζώνη, που φιλοξενεί τις απεικονίσεις για την πλοήγηση, την κάμερα υποβοήθησης, αλλά και την αναπαραγωγή smartphone, τη μεσαία ζώνη, που περιέχει τις εφαρμογές και τις ρυθμίσεις των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου, καθώς και τις ενδείξεις της ηλεκτρικής μονάδας, και την κάτω ζώνη, που είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στον χειρισμό του κλιματισμού. Το πλεονέκτημα της συγκεκριμένης διάταξης είναι ότι επιτρέπει την πλοήγηση ή τον χειρισμό σε μια ζώνη χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία των άλλων δύο. Δεν είναι απαραίτητο να βγεις από το περιβάλλον του Apple Car Play ή του Android Auto για να ρυθμίσεις το ραδιόφωνο, να επιλέξεις κάποια πηγή ήχου, να δεις τα δεδομένα της μπαταρίας και της φόρτισης ή να αλλάξεις τον κλιματισμό. Πρόσημο θετικό λοιπόν στον εσωτερικό κόσμο των δυο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ελεύθερου χρόνου.
Η τιμή του ηλεκτρικού Hyundai Kona με την μεγάλη μπαταρία των 65 kWh ξεκινάει από 51.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση και χωρίς την όποια προωθητική ενέργεια της Hyundai που μπορεί να ισχύει κατά περίπτωση, οπότε η τελική τιμή στην οποία θα το αγοράσει ο καταναλωτής μπορεί να είναι θεαματικά χαμηλότερη (γενικά η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτήν την εποχή όπου η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται ακόμα στο ξεκίνημα, είναι μία... σπαζοκεφαλιά που μπορεί θα λυθεί μόνο την ώρα που ο πελάτης θα κάνει τελικά την επιλογή του και θα φτάσει στο... ταμείο). Το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση καθόδου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Σημαντικό ατού αποτελεί η κάλυψη από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και τα 5 έτη δωρεάν οδικής βοήθειας.
Η τιμή «τιμοκαταλόγου» του Honda e:Ny1 ξεκινάει από 53.900 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση και προωθητικές ενέργειες, με την ίδια παρατήρηση που κάναμε πιο πάνω να ισχύει και εδώ, καθώς το ποσό που θα εκταμιεύσει τελικά ο αγοραστής με επιδοτήσεις και προωθητικές ενέργειες σε ισχύ μπορεί να είναι θεαματικά χαμηλότερο. Και εδώ υπάρχει ένας πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, 2 επιπλέον θύρες φόρτισης USB πίσω, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το Honda καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών (3+2 επέκταση) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ, με το προωθητικό πρόγραμμα προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή τα 5 πρώτα σέρβις, όποιο συμβεί πρώτο) και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Εσωτερικά
Σίγουρο είναι πως η έξυπνη χωροταξική εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2.607 χιλιοστών του Honda, χαρίζει ένα αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό με ιδιαίτερα άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Από τη μεριά του το λίγο πιο κοντό σε μήκος Kona, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.660 χιλιοστά) και επίσης πολύ γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες, ανεξαρτήτως αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών του όμως είναι αρκετά μεγαλύτερος, στα 466 λίτρα, (έναντι 361 του Honda). Η καμπίνα του Hyundai διαθέτει συγκριτικά και περισσότερους ανοιχτούς χώρους μικροαντικειμένων, ειδικά στην κεντρική κονσόλα. Βέβαια, το εσωτερικό του Honda διαθέτει λίγο πιο ποιοτική αύρα με ευχάριστα στην αφή υλικά σε κάποια σημεία και την κλασική ιαπωνική αίσθηση αντοχής στο χρόνο, παρόλο που το εσωτερικό του Kona δείχνει επίσης καλοφτιαγμένο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια, έχοντας όμως αρκετά σκληρά πλαστικά. Το Kona ακολουθεί τη γνώριμη στα σύγχρονα Hyundai συνταγή με τις δύο οθόνες 12,3’’ στη λογική μιας ενιαίας κυρτής πανοραμικής διάταξης. Η νεότερη έκδοση του λειτουργικού συστήματος, εκτός από βελτιωμένα γραφικά, προσφέρει και μια πιο εύχρηστη δομή πλοήγησης στο αρκετά σύνθετο μενού, που σίγουρα απαιτεί χρόνο εξοικείωσης. Από την άλλη, το ψηφιακό περιβάλλον του Honda στην κάθετη κεντρική οθόνη 15,1’’ είναι εξαιρετικά εύχρηστο. Η οθόνη είναι ουσιαστικά χωρισμένη σε τρεις ζώνες: την επάνω ζώνη, που φιλοξενεί τις απεικονίσεις για την πλοήγηση, την κάμερα υποβοήθησης, αλλά και την αναπαραγωγή smartphone, τη μεσαία ζώνη, που περιέχει τις εφαρμογές και τις ρυθμίσεις των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου, καθώς και τις ενδείξεις της ηλεκτρικής μονάδας, και την κάτω ζώνη, που είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στον χειρισμό του κλιματισμού. Το πλεονέκτημα της συγκεκριμένης διάταξης είναι ότι επιτρέπει την πλοήγηση ή τον χειρισμό σε μια ζώνη χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία των άλλων δύο. Δεν είναι απαραίτητο να βγεις από το περιβάλλον του Apple Car Play ή του Android Auto για να ρυθμίσεις το ραδιόφωνο, να επιλέξεις κάποια πηγή ήχου, να δεις τα δεδομένα της μπαταρίας και της φόρτισης ή να αλλάξεις τον κλιματισμό. Πρόσημο θετικό λοιπόν στον εσωτερικό κόσμο των δυο αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ελεύθερου χρόνου.
Η τιμή του ηλεκτρικού Hyundai Kona με την μεγάλη μπαταρία των 65 kWh ξεκινάει από 51.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση και χωρίς την όποια προωθητική ενέργεια της Hyundai που μπορεί να ισχύει κατά περίπτωση, οπότε η τελική τιμή στην οποία θα το αγοράσει ο καταναλωτής μπορεί να είναι θεαματικά χαμηλότερη (γενικά η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυτήν την εποχή όπου η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται ακόμα στο ξεκίνημα, είναι μία... σπαζοκεφαλιά που μπορεί θα λυθεί μόνο την ώρα που ο πελάτης θα κάνει τελικά την επιλογή του και θα φτάσει στο... ταμείο). Το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση καθόδου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Σημαντικό ατού αποτελεί η κάλυψη από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και τα 5 έτη δωρεάν οδικής βοήθειας.
Η τιμή «τιμοκαταλόγου» του Honda e:Ny1 ξεκινάει από 53.900 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση και προωθητικές ενέργειες, με την ίδια παρατήρηση που κάναμε πιο πάνω να ισχύει και εδώ, καθώς το ποσό που θα εκταμιεύσει τελικά ο αγοραστής με επιδοτήσεις και προωθητικές ενέργειες σε ισχύ μπορεί να είναι θεαματικά χαμηλότερο. Και εδώ υπάρχει ένας πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, 2 επιπλέον θύρες φόρτισης USB πίσω, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το Honda καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών (3+2 επέκταση) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ, με το προωθητικό πρόγραμμα προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή τα 5 πρώτα σέρβις, όποιο συμβεί πρώτο) και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Ευρύχωρα και πρακτικά εσωτερικά γεμάτα τεχνολογικές λύσεις, χωροταξικά προηγείται το Hyundai, ποιοτικά το Honda
Κινητήρες-κιβώτια
Τα δύο ηλεκτρικά SUV είναι κοντά σε επίπεδο προδιαγραφών και επιδόσεων. Αμφότερα είναι προσθιοκίνητα με μονό ηλεκτροκινητήρα και αποδίδουν κάτι παραπάνω από 200 ίππους, ενώ η μπαταρία τους έχει σχεδόν παρόμοια χωρητικότητα. Τα λιγότερα από 8'' που χρειάζονται και τα δύο για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα από στάση, είναι ενδεικτικά της πληρότητας των επιδόσεων, ενώ την ίδια στιγμή η ευκολία διατήρησης της κατανάλωσης κάτω από τις 19 kWh/100 km σε πραγματικές μεικτές συνθήκες συνεπάγεται αυτονομία που ξεπερνά χωρίς άγχος τα 300 χιλιόμετρα. Το e:Ny1, αν και υπολείπεται ελαφρά σε απόλυτη ισχύ (204 έναντι 218 ίππων του Kona) πλαισιώνει τη γνωστή ηλεκτρική αμεσότητα με ελαφρώς περισσότερο νεύρο σε σχέση με το Kona, κάτι που πιθανότατα αποτελεί εξαργύρωση της πιο πλούσιας ροπής του (310 Nm έναντι 255 του Kona).
Το Kona επενδύει βέβαια στα πιο ουσιαστικά. Διαθέτει έναν ιδιαίτερα εύχρηστο μηχανισμό επιλογής του βαθμού ανάκτησης ενέργειας μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Από εκεί μπορείς να επιλέξεις από ελάχιστη πέδηση ανάκτησης έως λειτουργία "one-Pedal", ή ακόμη και αυτόματη ενεργή ρύθμιση με βάση τη χαρτογράφηση του δρόμου και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Με αντίστοιχο τρόπο μπορείς και στο Honda να μεταβάλλεις την ένταση της πέδησης, αλλά μόνο στιγμιαία, καθώς η ρύθμιση επιστρέφει στον προεπιλεγμένο -αρκετά διακριτικό- βαθμό ανάκτησης αμέσως μόλις επιταχύνεις. Το περισσότερο λειτουργικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Kona έχει μερίδιο ευθύνης στη χαμηλότερη μέση κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε στις 17,2 kWh/100 χλμ., όταν η αντίστοιχη επίδοση του e:Ny1 ανέβηκε στις 18,6 kWh/100 χλμ. Εάν σε αυτό προσθέσουμε και τη μεγαλύτερη ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας του Kona, καταλήγουμε σε ένα πλεονέκτημα της τάξης των 50-60 χιλιομέτρων συνολικά σε αυτονομία. Μάλιστα, το κορεάτικο μοντέλο υποστηρίζει και ελαφρά υψηλότερη ισχύ ταχυφόρτισης DC (Kona: 100 kW, e:Ny1: 87 kW), κάτι που εν δυνάμει σημαίνει λιγότερο χρόνο αναμονής για φόρτιση.
Οδηγώντας
Το Kona υπογραμμίζει τον πρακτικό και οικογενειακό χαρακτήρα του μέσα από το κατάλληλα ισορροπημένο οδηγικό προφίλ. Δεν σου ξυπνά οδηγικές ανησυχίες, όμως αποδεικνύεται ευχάριστο και ασφαλές κάτω από όλες τις συνθήκες. Είναι άνετο και ευκολοδήγητο στην πόλη, ξεκούραστο και ευθύβολο στο ταξίδι, αλλά και αποτελεσματικό σε κάθε επαρχιακή διαδρομή. Η τονισμένη υποβοήθηση θολώνει κάπως την καλή εικόνα του τιμονιού, όμως από εκεί και πέρα το ζύγισμα του Kona κερδίζει τις εντυπώσεις με την ισορροπία πρόσφυσης και ελέγχου. Η ρύθμιση της ανάρτησης χαρίζει μια λειτουργία με «βάθος», η οποία συνδυάζει τα συμπαγή και ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης με μια άνετη απόσβεση. Στον αντίποδα, το e:Ny1 αποδεικνύεται πιο ζωντανό. Το σαφέστερο και ταχύτερο τιμόνι δίνει το στίγμα, όπως επίσης και οι ελάχιστα πιο σφιχτές ρυθμίσεις που χαρίζουν στον έλεγχο την αίσθηση χαμηλότερου βάρους σε σχέση με την πραγματικότητα. Η ποιότητα κύλισης και στα δυο αυτοκίνητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, κάτι που ισχύει και για τα φρένα τους.
Τα δύο ηλεκτρικά SUV είναι κοντά σε επίπεδο προδιαγραφών και επιδόσεων. Αμφότερα είναι προσθιοκίνητα με μονό ηλεκτροκινητήρα και αποδίδουν κάτι παραπάνω από 200 ίππους, ενώ η μπαταρία τους έχει σχεδόν παρόμοια χωρητικότητα. Τα λιγότερα από 8'' που χρειάζονται και τα δύο για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα από στάση, είναι ενδεικτικά της πληρότητας των επιδόσεων, ενώ την ίδια στιγμή η ευκολία διατήρησης της κατανάλωσης κάτω από τις 19 kWh/100 km σε πραγματικές μεικτές συνθήκες συνεπάγεται αυτονομία που ξεπερνά χωρίς άγχος τα 300 χιλιόμετρα. Το e:Ny1, αν και υπολείπεται ελαφρά σε απόλυτη ισχύ (204 έναντι 218 ίππων του Kona) πλαισιώνει τη γνωστή ηλεκτρική αμεσότητα με ελαφρώς περισσότερο νεύρο σε σχέση με το Kona, κάτι που πιθανότατα αποτελεί εξαργύρωση της πιο πλούσιας ροπής του (310 Nm έναντι 255 του Kona).
Το Kona επενδύει βέβαια στα πιο ουσιαστικά. Διαθέτει έναν ιδιαίτερα εύχρηστο μηχανισμό επιλογής του βαθμού ανάκτησης ενέργειας μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Από εκεί μπορείς να επιλέξεις από ελάχιστη πέδηση ανάκτησης έως λειτουργία "one-Pedal", ή ακόμη και αυτόματη ενεργή ρύθμιση με βάση τη χαρτογράφηση του δρόμου και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Με αντίστοιχο τρόπο μπορείς και στο Honda να μεταβάλλεις την ένταση της πέδησης, αλλά μόνο στιγμιαία, καθώς η ρύθμιση επιστρέφει στον προεπιλεγμένο -αρκετά διακριτικό- βαθμό ανάκτησης αμέσως μόλις επιταχύνεις. Το περισσότερο λειτουργικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Kona έχει μερίδιο ευθύνης στη χαμηλότερη μέση κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε στις 17,2 kWh/100 χλμ., όταν η αντίστοιχη επίδοση του e:Ny1 ανέβηκε στις 18,6 kWh/100 χλμ. Εάν σε αυτό προσθέσουμε και τη μεγαλύτερη ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας του Kona, καταλήγουμε σε ένα πλεονέκτημα της τάξης των 50-60 χιλιομέτρων συνολικά σε αυτονομία. Μάλιστα, το κορεάτικο μοντέλο υποστηρίζει και ελαφρά υψηλότερη ισχύ ταχυφόρτισης DC (Kona: 100 kW, e:Ny1: 87 kW), κάτι που εν δυνάμει σημαίνει λιγότερο χρόνο αναμονής για φόρτιση.
Οδηγώντας
Το Kona υπογραμμίζει τον πρακτικό και οικογενειακό χαρακτήρα του μέσα από το κατάλληλα ισορροπημένο οδηγικό προφίλ. Δεν σου ξυπνά οδηγικές ανησυχίες, όμως αποδεικνύεται ευχάριστο και ασφαλές κάτω από όλες τις συνθήκες. Είναι άνετο και ευκολοδήγητο στην πόλη, ξεκούραστο και ευθύβολο στο ταξίδι, αλλά και αποτελεσματικό σε κάθε επαρχιακή διαδρομή. Η τονισμένη υποβοήθηση θολώνει κάπως την καλή εικόνα του τιμονιού, όμως από εκεί και πέρα το ζύγισμα του Kona κερδίζει τις εντυπώσεις με την ισορροπία πρόσφυσης και ελέγχου. Η ρύθμιση της ανάρτησης χαρίζει μια λειτουργία με «βάθος», η οποία συνδυάζει τα συμπαγή και ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης με μια άνετη απόσβεση. Στον αντίποδα, το e:Ny1 αποδεικνύεται πιο ζωντανό. Το σαφέστερο και ταχύτερο τιμόνι δίνει το στίγμα, όπως επίσης και οι ελάχιστα πιο σφιχτές ρυθμίσεις που χαρίζουν στον έλεγχο την αίσθηση χαμηλότερου βάρους σε σχέση με την πραγματικότητα. Η ποιότητα κύλισης και στα δυο αυτοκίνητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, κάτι που ισχύει και για τα φρένα τους.
Και τα δυο ηλεκτρικά SUV διακρίνονται σε άνεση και σταθερότητα, το Honda όμως είναι ελαφρώς πιο οδηγοκεντρικό
Συμπέρασμα
Δεν χωράει η παραμικρή αμφιβολία πως οι δυο ηλεκτρικοί ανταγωνιστές θέτουν το μέτρο στην κλάση και βρίσκονται αρκετά κοντά, από όποια οπτική γωνία και να τους αντιπαραθέσεις. Το Kona πάντως δεν χάνει την πρώτη θέση, αφού στη συγκεκριμένη αναμέτρηση διατηρεί το σημαντικό χρηστικό πλεονέκτημα που απορρέει από τα χωροταξικά, έχει λίγο ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα με καλύτερη ενεργειακή διαχείριση και, το σημαντικότερο, παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία. Εάν στα προηγούμενα προσθέσετε τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, τότε η ζυγαριά γέρνει προς το μέρος του. Εκεί που δυσκολευόμαστε να βγάλουμε άκρη και ο υποψήφιος αγοραστής θα πάρει μία σαφή απάντηση μόνο από την εκάστοτε αντιπροσωπία τη συγκεκριμένη στιγμή που θα δείξει ενδιαφέρον, είναι στην τελική τιμή αγοράς, που δεν έχει καμία σχέση με τις τιμές των τιμοκαταλόγων και εξαρτάται από τις κρατικές επιδοτήσεις και τις εκάστοτε προωθητικές ενέργειες των εταιρειών.
Δεν χωράει η παραμικρή αμφιβολία πως οι δυο ηλεκτρικοί ανταγωνιστές θέτουν το μέτρο στην κλάση και βρίσκονται αρκετά κοντά, από όποια οπτική γωνία και να τους αντιπαραθέσεις. Το Kona πάντως δεν χάνει την πρώτη θέση, αφού στη συγκεκριμένη αναμέτρηση διατηρεί το σημαντικό χρηστικό πλεονέκτημα που απορρέει από τα χωροταξικά, έχει λίγο ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα με καλύτερη ενεργειακή διαχείριση και, το σημαντικότερο, παρέχει μεγαλύτερη αυτονομία. Εάν στα προηγούμενα προσθέσετε τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, τότε η ζυγαριά γέρνει προς το μέρος του. Εκεί που δυσκολευόμαστε να βγάλουμε άκρη και ο υποψήφιος αγοραστής θα πάρει μία σαφή απάντηση μόνο από την εκάστοτε αντιπροσωπία τη συγκεκριμένη στιγμή που θα δείξει ενδιαφέρον, είναι στην τελική τιμή αγοράς, που δεν έχει καμία σχέση με τις τιμές των τιμοκαταλόγων και εξαρτάται από τις κρατικές επιδοτήσεις και τις εκάστοτε προωθητικές ενέργειες των εταιρειών.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ KONA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Χώρους-πρακτικότητα
- Ισχύ
- Αυτονομία
- Χώρους-πρακτικότητα
- Ισχύ
- Αυτονομία
ΤΟ e:Ny1 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Οδηγικό χαρακτήρα
- Ζωντάνια επιδόσεων
- Σύστημα πολυμέσων
- Οδηγικό χαρακτήρα
- Ζωντάνια επιδόσεων
- Σύστημα πολυμέσων
-
Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνσηΗ καλύτερη ενεργειακή διαχείριση και η λίγο υψηλότερη ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, χαρίζουν στο Kona το πλεονέκτημα στην αυτονομίαΞεχωριστή σχεδίαση και στα δυο EV αυτοκίνητα, το ηλεκτρικό Kona όμως δείχνει πιο... εξωγήινο!Το Kona Electric κερδίζει τον αντίπαλό του στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (466 έναντι 361 λίτρων)