ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::                                Aπό τον Πάνο Φιλιππακόπουλο

Μακριά από εμάς κι όπου να 'ναι!

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μαζί με το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο αποφάσισαν ότι από το 2035 θα σταματήσουν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ενώ υπάρχουν προσπάθειες για την παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη, ώστε να μην υπάρχει μεγάλη εξάρτηση από την Κίνα, όπου προς το παρόν γίνεται η κατασκευή των περισσότερων μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ελληνικά αυτοκίνητα, όπως και η παραγωγή μεγάλου μέρους του λιθίου, που αποτελεί απαραίτητη πρώτη ύλη για τις μπαταρίες, ήδη υπάρχουν αντιδράσεις για την προοπτική εξόρυξης λιθίου από ευρωπαϊκά κοιτάσματα, λόγω του φόβου για επιπτώσεις στο περιβάλλον!... περισσότερα

Εμ κερατάδες, εμ δαρμένοι!

Η προστασία του περιβάλλοντος προσθέτει ένα κύρος στους πολιτικούς που την επικαλούνται, ιδιαίτερα στην εποχή μας που τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής αρχίζουν να γίνονται αισθητά. Μόνο που η περιβαλλοντική πολιτική δεν έχει άμεσα απτά αποτελέσματα που να επιτρέπουν ψηφοθηρία. Έτσι οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα εξαγγέλλουν μεγαλόπνοα σχέδια για την προστασία του περιβάλλοντος χωρίς όμως τον παραμικρό ρεαλιστικό σχεδιασμό, δεδομένου ότι τα όποια οφέλη θα εμφανιστούν μελλοντικά. Κι αν χρειαστεί λίγο αργότερα οποιαδήποτε προσαρμογή, δεν διστάζουν να ανατρέψουν την πολιτική τους σε βάρος των πολιτών, όπως τώρα που θα τιμωρούνται με μικρότερη επιδότηση στο ρεύμα, όσοι αγόρασαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακολουθώντας τις προτροπές της κυβέρνησης... περισσότερα

Με το κεφάλι στον τοίχο

Η απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ στις αρχές του καλοκαιριού για έγκριση της πρότασης της Επιτροπής να κατασκευάζονται μόνο αυτοκίνητα με ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ εκπομπές CO2 από το 2035 και μετά (δηλαδή ούτε υβριδικά), δημιουργεί εύλογα ερωτήματα αν όλοι ο αυτοί οι κύριοι... διαβάζουν τί ψηφίζουν και καταλαβαίνουν τί ψηφίζουν. Ή αν απλώς παριστάνουν εκ του ασφαλούς τους οικολόγους με αποφάσεις που όταν θα εφαρμοστούν αυτοί θα βρίσκονται στα σπίτια τους, έχοντας εν τω μεταξύ προσφέρει κι ένα καλό δώρο σε όσους επενδύουν μεγάλα ποσά στην ηλεκτροκίνηση... περισσότερα

Αντιγραφές χωρίς προσαρμογή

Είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην Ελλάδα, όπου οι κυβερνήσεις και ο κρατικός μηχανισμός δεν διακρίνονται για την πρωτοτυπία των ιδεών τους και τη δημιουργικότητα τους, να καταφεύγουν σε ξένες εμπειρίες για να δικαιολογήσουν κάποιες επιλογές τους. Αναμφισβήτητα η αξιοποίηση της εμπειρίας των άλλων είναι πολλές φορές χρήσιμη και χαρακτηρίζει τους ικανούς ανθρώπους, εφ' όσον όμως προσαρμόζεται ανάλογα στο περιβάλλον που επιδιώκεται να μεταφερθεί και που είναι συχνά πολύ διαφορετικό από αυτό του πρωτότυπου.... περισσότερα

Υποσχέσεις για ταξίδια στο φεγγάρι!

H πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι από το 2025, δηλαδή άμεσα (αν έχουν ημερολόγιο στο πρωθυπουργικό γραφείο θα διαπιστώσουν ότι βρισκόμαστε ήδη στο 2022) τα ταξί στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά, διαλύει τα όρια ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα και θυμίζει ότι οι έλληνες πολιτικοί είναι ικανοί να υπόσχονται τα πιο εξωφρενικά πράγματα, γνωρίζοντας ότι απευθύνονται σ' ένα κατεξοχήν τεχνοφοβικό κοινό που επιπλέον ενημερώνεται σε μεγάλο βαθμό από τα "social media", όπου ούτως ή άλλως κυκλοφορούν ένα σωρό ανοησίες... περισσότερα

Στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα!

Η έλλειψη αξιόπιστου προγράμματος και συνοχής στις εξαγγελίες των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης γίνεται εμφανής από την απουσία οποιασδήποτε σοβαρής πρόβλεψης για τις δυσκολίες που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην πορεία προς την υλοποίηση αυτού του στόχου... περισσότερα

Η θολή εικόνα της αυτοκίνησης

Η ειδησεογραφία για το αυτοκίνητο έχει περιοριστεί αρκετά σε σχέση με το πρόσφατο -προ πανδημίας- παρελθόν, όχι μόνο λόγω του προβλήματος διαθεσιμότητας αυτοκινήτων, αλλά και λόγω της στροφής των εταιρειών προς λιγότερα και ακριβότερα μοντέλα στην οποία τους αναγκάζει η εκβιαστική στροφή προς την άμεση γενίκευση της ηλεκτροκίνησης, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των επιλογών των καταναλωτών και των δυνατοτήτων τους για ελεύθερη μετακίνηση... περισσότερα

Μπαλώματα αντί για προγράμματα

Ένας από τους λόγους για τους οποίους είμαστε από τους ουραγούς στον τομέα της οδικής ασφάλειας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, είναι και το γεγονός ότι ακολουθούμε από πίσω τα γεγονότα αντί να τα προλαβαίνουμε κι όταν συμβεί ένα σοβαρό γεγονός που σοκάρει την κοινωνία, όπως ένα πολύ σοβαρό δυστύχημα ή μία ασυνήθιστη κακοκαιρία, προσπαθούμε εκ των υστέρων με μπαλώματα να πάρουμε αποσπασματικά μέτρα, που δεν βασίζονται σε σοβαρή μελέτη του περιβάλλοντος στο οποίο κινούνται οι έλληνες οδηγοί, αλλά σε συναισθηματικές αντιδράσεις της στιγμής... περισσότερα

Είναι μόνο η κλιματική αλλαγή;

Δύσκολα μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το γεγονός της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας στον πλανήτη και της συμμετοχής σε αυτήν και των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, οπότε δύσκολα αμφισβητείται και η ανάγκη λήψης μέτρων για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων, είναι όμως περίεργο το γεγονός ότι η κριτική στρέφεται κυρίως προς την αυτοκινητοβιομηχανία (στην οποία επιβάλλεται πλέον και εκβιαστικά η άμεση στροφή προς την ηλεκτροκίνηση) και η αεροπορική βιομηχανία, οι δύο κλάδοι δηλαδή που εδώ και δεκαετίες πρωτοστατούν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, άρα και των εκπομπών CO2 και ούτως ή άλλως έχουν και συμφέρον να το κάνουν... περισσότερα

Καθένας το βιολί του

Η επιδείνωση του κυκλοφοριακού στην Αθήνα, που προσδιορίστηκε και ποσοτικά από πρόσφατη διεθνή μελέτη, δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της χρήσης των αυτοκινήτων για την αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ, αλλά και στις διαχρονικές αυθαίρετες επεμβάσεις πολλών δημάρχων της Αττικής, που εκτελούν «έργα» σαν να βρίσκεται ο δήμος τους στη μέση του πουθενά και δεν αποτελεί μέρος ενός τεράστιου ενιαίου πολεοδομικού συγκροτήματος... περισσότερα

Η αξία ενός αγώνα

Το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά για τη λεπτομερή αποτίμηση της προβολής της χώρας και του οφέλους για την εθνική οικονομία από τη διοργάνωση του ράλι Ακρόπολις και την επιστροφή του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, επιβεβαιώνει επιτέλους με στοιχεία αυτά που τόσα χρόνια υποστηρίζαμε με βάση την κοινή λογική και την εμπειρία των ξένων χωρών... περισσότερα

Ποιος δουλεύει ποιον;

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους δρόμους γύρω από το δακτύλιο ήταν αναπόφευκτο μετά την επαναφορά του μέτρου, ιδιαίτερα σε μία εποχή που χιλιάδες πολίτες αποφεύγουν το συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μη κολλήσουν τον κορωνοϊό, πέρα από αυτό όμως, ο ισχυρισμός των κυβερνώντων ότι η λύση είναι η χρησιμοποίηση των συγκοινωνιών, όταν οι συγκοινωνίες βασίζονται κυρίως σε λεωφορεία -κάτι που δεν συμβαίνει σε καμία ευρωπαϊκή πόλη με το μέγεθος και τον πληθυσμό της Αθήνας- είναι τουλάχιστον φαιδρός... περισσότερα

Ο δακτύλιος του δημάρχου

Η αναφορά του δημάρχου της Αθήνας στην ανάγκη επαναφοράς του «πράσινου» δακτυλίου, τον οποίο παρουσίασε ως πετυχημένο μέτρο, πέρα από το ότι αποτελεί μία προσπάθεια να αποσπάσει την προσοχή του κόσμου από την αποτυχημένη «παρέμβασή» του στην Πανεπιστημίου, που επιδείνωσε τον κυκλοφοριακό πρόβλημα, δείχνει και μια έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα, γιατί ο δακτύλιος ήταν ένα πραγματικό έγκλημα κατά της Αθήνας, που πολλαπλασίασε μέσα σε ελάχιστο χρόνο τα αυτοκίνητα στην πρωτεύουσα... περισσότερα

Ευσεβείς πόθοι

Η προσπάθεια για τη γενίκευση της ηλεκτροκίνησης και την πλήρη κατάργηση των συμβατικών αυτοκινήτων μέσα στην επόμενη δεκαετία, δεν υποτιμάει μόνο τα τεχνικά προβλήματα που πρέπει να λυθούν για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, αλλά και το έμμεσο -πλην ουσιαστικό- πρόβλημα της επαρκούς διαθεσιμότητας ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία φυσικά θα πρέπει να παράγεται από μη ρυπογόνες πρώτες ύλες.... περισσότερα

Αυτοκίνηση μόνο για προνομιούχους;

Η αυτοκινητοβιομηχανία μοιάζει σαν να τα έχει χαμένα απέναντι στο τσουνάμι εκβιαστικών μέτρων που τη σπρώχνουν με το ζόρι προς την ηλεκτροκίνηση, αντιδρώντας σπασμωδικά και προαναγγέλλοντας εξελίξεις, που δείχνουν μια παθητική αντιμετώπιση της προοπτικής συρρίκνωσής της και της στέρησης του δικαιώματος στην αυτοκίνηση από εκατομμύρια ανθρώπους, ιδιαίτερα στην Ευρώπη.... περισσότερα

  UP