ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Audi Q3 35 TFSI Stronic - Mercedes GLA 200 MHEV
Στα ύψη ο πήχης ..:: Σαββάτο, 13 Ιουλίου 2024 ::..
Δύο γαλαζοαίματοι της αυτοκίνησης, Mercedes και Audi, αντιπαρατίθενται με δύο δημοφιλή μοντέλα τους σε μία από τις πιο σημαντικές κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, τα μικρομεσαία SUV, αποδεικνύοντας ότι και οι εκδόσεις που βρίσκονται κοντά στη βάση της γκάμας ανταποκρίνονται πλήρως στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα "premium" αυτοκίνητο
Είναι SUV και το δείχνουν, δεν συγκαταλέγονται όμως στο σωρό των crossover. Ο λόγος έχει να κάνει τόσο με το βαρύγδουπο επώνυμο το οποίο κουβαλούν, όσο και με τον βαθμό εξέλιξης στον οποίο έχουν φτάσει. Η GLA, προέβη σε αισθητικό βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με παλιά, υιοθετώντας στιβαρή εικόνα που παραπέμπει εν μέρει σε μικρογραφία της GLC. Παρότι σχεδιαστικά δεν κάνει τη διαφορά, δεν μπορείς να μην της αναγνωρίσεις νεωτεριστικά στοιχεία τα οποία την κολακεύουν αρκετά. Το Audi με τη σειρά του δηλώνει εξωτερικά νέο με τις ευλογίες της οκτάγωνης μάσκας τύπου Singleframe, των μεγάλων εισαγωγών αέρα και των στενών προβολέων τεχνολογίας LED. Η παρουσία και των δυο αυτοκινήτων είναι επιβλητική χωρίς να αποχωρίζεται την εταιρική ταυτότητα.
Εσωτερικά
Τα εσωτερικά διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα, τους χώρους και την λειτουργικότητα. Στο συγκεκριμένο τομέα δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Στη GLA κάθεσαι σαν βασιλιάς, έχοντας μπροστά σου το διπλό ψηφιακό κόκπιτ με το ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας MBUX. Πρόκειται για την εντυπωσιακότερη ψηφιακή έκφανση της κλάσης, ιδίως στην επιλογή με τις δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες των 10,25 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής (στάνταρ είναι 7 ίντσες για την κάθε μια). Ο χειρισμός των πληροφοριών μπορεί να γίνει είτε μέσω της δεξιάς οθόνης αφής, είτε μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι και του πολυοργάνου στην κεντρική κονσόλα, είτε ακόμη και φωνητικά. Η εποπτική θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά με το κάθισμα και το τιμόνι να είναι πλήρη ρυθμίσεων. Στον έξτρα εξοπλισμό προσφέρεται και η δυνατότητα ρύθμισης των πίσω καθισμάτων κατά μήκος σε μία διαδρομή 14 εκατοστών, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Απολύτως ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών των 435 λίτρων, εξασφαλίζοντας επίσης την κάλυψη των οικογενειακών αναγκών χάρη και στο κανονικό σχήμα του. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, με εξαίρεση το σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες. Η GLA χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα της καμπίνας. Στα ύψη βρίσκεται τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμογή. Οι χώροι είναι γενναιόδωροι για τέσσερις ενήλικες, με τα έδρανα των καθισμάτων να είναι ψηλά τοποθετημένα προκειμένου να απελευθερώσουν πολύτιμο χώρο για τα πόδια των επιβατών.
Το Audi Q3 από την πλευρά του, αποπνέει και στην τελευταία σπιθαμή του οργανισμού του αυτό τον χαρακτηριστικό ποιοτικό αέρα που εκπέμπουν τα σύγχρονα Audi. Αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο. Η απέριττη σχεδιαστική προσέγγιση εκτός των άλλων προβάλλει ένα πολυτελή high tech χαρακτήρα. Σε επίπεδο υλικών, φινιρίσματος και εργονομίας το Q3 δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Η αυστηρή τευτονική θεώρηση υπηρετεί επάξια τη digital εποχή με όπλα τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και εννοείται όλο το... κακό ηλεκτρονικό συναπάντημα σε επίπεδο εφαρμογών, συνδεσιμότητας και εξοπλισμού. Το σύστημα infotainment MMI radio plus με έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και παρέχει μια ευρεία γκάμα λειτουργιών και δυνατοτήτων. Το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το λογισμικό του ενσωματώνει εφαρμογές όπως η πλοήγηση και η μουσική. Από ένα premium αυτοκίνητο όπως το Q3 δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Σε επίπεδο χώρων, το Q3 δεν αντιμετωπίζει με τη σειρά του κάποιο αξιομνημόνευτο θέμα σε επίπεδο λειτουργικότητας, εκτός από το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα και την προέκταση της κεντρικής κονσόλας αρκετά πίσω, που μειώνουν κάπως τον αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών. Εδώ βέβαια σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το στάνταρ συρόμενο κάθισμα, που διαφοροποιεί ανάλογα με τις περιστάσεις τα δεδομένα. Το καλό είναι επίσης πως υπάρχει ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (530 λίτρα).
Η τιμή της GLA 200 ξεκινάει από 47.500 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB, σύστημα πλοήγησης και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Η τιμή του Audi Q3 35 Stronic ξεκινάει από 37.980 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED με αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, περιοριστή ταχύτητας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηχοσύστημα με θύρα USB, κάρτα SDXC, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Εσωτερικά
Τα εσωτερικά διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα, τους χώρους και την λειτουργικότητα. Στο συγκεκριμένο τομέα δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Στη GLA κάθεσαι σαν βασιλιάς, έχοντας μπροστά σου το διπλό ψηφιακό κόκπιτ με το ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας MBUX. Πρόκειται για την εντυπωσιακότερη ψηφιακή έκφανση της κλάσης, ιδίως στην επιλογή με τις δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες των 10,25 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής (στάνταρ είναι 7 ίντσες για την κάθε μια). Ο χειρισμός των πληροφοριών μπορεί να γίνει είτε μέσω της δεξιάς οθόνης αφής, είτε μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι και του πολυοργάνου στην κεντρική κονσόλα, είτε ακόμη και φωνητικά. Η εποπτική θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά με το κάθισμα και το τιμόνι να είναι πλήρη ρυθμίσεων. Στον έξτρα εξοπλισμό προσφέρεται και η δυνατότητα ρύθμισης των πίσω καθισμάτων κατά μήκος σε μία διαδρομή 14 εκατοστών, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Απολύτως ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών των 435 λίτρων, εξασφαλίζοντας επίσης την κάλυψη των οικογενειακών αναγκών χάρη και στο κανονικό σχήμα του. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, με εξαίρεση το σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες. Η GLA χρησιμοποιεί υψηλής ποιότητας υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα της καμπίνας. Στα ύψη βρίσκεται τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμογή. Οι χώροι είναι γενναιόδωροι για τέσσερις ενήλικες, με τα έδρανα των καθισμάτων να είναι ψηλά τοποθετημένα προκειμένου να απελευθερώσουν πολύτιμο χώρο για τα πόδια των επιβατών.
Το Audi Q3 από την πλευρά του, αποπνέει και στην τελευταία σπιθαμή του οργανισμού του αυτό τον χαρακτηριστικό ποιοτικό αέρα που εκπέμπουν τα σύγχρονα Audi. Αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο. Η απέριττη σχεδιαστική προσέγγιση εκτός των άλλων προβάλλει ένα πολυτελή high tech χαρακτήρα. Σε επίπεδο υλικών, φινιρίσματος και εργονομίας το Q3 δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Η αυστηρή τευτονική θεώρηση υπηρετεί επάξια τη digital εποχή με όπλα τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και εννοείται όλο το... κακό ηλεκτρονικό συναπάντημα σε επίπεδο εφαρμογών, συνδεσιμότητας και εξοπλισμού. Το σύστημα infotainment MMI radio plus με έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και παρέχει μια ευρεία γκάμα λειτουργιών και δυνατοτήτων. Το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το λογισμικό του ενσωματώνει εφαρμογές όπως η πλοήγηση και η μουσική. Από ένα premium αυτοκίνητο όπως το Q3 δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Σε επίπεδο χώρων, το Q3 δεν αντιμετωπίζει με τη σειρά του κάποιο αξιομνημόνευτο θέμα σε επίπεδο λειτουργικότητας, εκτός από το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα και την προέκταση της κεντρικής κονσόλας αρκετά πίσω, που μειώνουν κάπως τον αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών. Εδώ βέβαια σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το στάνταρ συρόμενο κάθισμα, που διαφοροποιεί ανάλογα με τις περιστάσεις τα δεδομένα. Το καλό είναι επίσης πως υπάρχει ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (530 λίτρα).
Η τιμή της GLA 200 ξεκινάει από 47.500 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB, σύστημα πλοήγησης και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Η τιμή του Audi Q3 35 Stronic ξεκινάει από 37.980 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ενεργό πρόγραμμα προστασίας πεζών, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED με αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, περιοριστή ταχύτητας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηχοσύστημα με θύρα USB, κάρτα SDXC, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Χώροι, ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογίες για τα δυο premium SUV του συγκριτικού μας, κάτι σαν ισοπαλία
Κινητήρες-κιβώτια
Η GLA προηγείται σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9'' έναντι 9,3'' του Q3) με βασικό υπαίτιο τον γνωστό για τις υπηρεσίες του υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.33 με τους 163 ίππους. Η υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με μίζα/γεννήτρια συνεισφέρει 13 επιπλέον ίππους όταν απαιτείται σε μια επιτάχυνση, ενώ παράλληλα βοηθά και στην ομαλή εκκίνηση του κινητήρα μετά από στάση, περιορίζοντας έτσι και την κατανάλωση καυσίμου. Το συγκεκριμένο σύνολο δεν δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το βαρύ αυτοκίνητο και συνάμα να κρύψει τον περιορισμένο «κυβισμό» του. Τα αποθέματα ροπής (270 Nm) σε βοηθούν να ακολουθείς χωρίς κόπο την ροή της κίνησης στην προσπάθεια να μην αυξήσεις τις τιμές κατανάλωσης (γύρω στα 8,7 λίτρα/100 χλμ.). Η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι καλή, είτε θέλεις να κινείσαι χαλαρά στην πόλη, είτε πιο σβέλτα στον επαρχιακό. Στον αντίποδα τώρα, κάτω από το καπό του Q3 ζει ο γνωστός αποτελεσματικός βενζινοκινητήρας 1.5 TFSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων της Audi (και η GLA υιοθετεί παρόμοιο σύστημα), ο οποίος παρότι είναι αξιοπρεπής σε ότι υπόσχεται συνολικά, δεν κάνει τη διαφορά σε απόδοση. Δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες σε επίπεδο επιδόσεων από το απόβαρο, με την κατανάλωση (άνω των 9 λίτρα/100 χλμ.) να κινείται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας. Εύσημα βέβαια δικαιούται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων με τη στρωτή λειτουργία και την άμεση απόκριση σε κάθε περίπτωση. Και οι δυο κινητήρες διακρίνονται για την γραμμική και εξευγενισμένη λειτουργία τους, όπως εύλογα θα περίμενε κανείς από τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
Οδηγώντας
Κοινός παρονομαστής των δύο premium SUV του συγκριτικού είναι το γεγονός πως κανένα δεν εξιτάρει την οδηγική λίμπιντο. Λογικό και αναμενόμενο. Ποντάρουν σε ένα πιο «ρευστό» οδικό προφίλ που εξυπηρετεί κυρίως τα χαρακτηριστικά άνεσης, ικανά να σε μεταφέρουν ατσαλάκωτο ακόμη και στην πιο μακρινή διαδρομή. Η GLA διακρίνεται για την εξαιρετική κατευθυντικότητα, την καλή ποιότητα κύλισης και κυρίως τα ομοιογενή χαρακτηριστικά που την καθιστούν ασφαλέστατη και αποτελεσματική όσο ποτέ άλλοτε. Ακόμη και το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί, έχοντας ικανοποιητική αίσθηση, ώστε να μη νιώθεις εντελώς αποξενωμένος πίσω από τη στεφάνη του. Σαφώς η πληροφόρηση που προσφέρει δεν είναι αξιομνημόνευτη, αλλά εμφανίζεται ευκρινέστερη από το σύστημα διεύθυνσης του Q3. Οδηγώντας τη GLA θα εκτιμήσεις επίσης πως έχει απαλλαγεί από τη νευρικότητα που συνοδεύει τη hatchback αδελφή της (A-Class). Αλλάζει πιο πρόθυμα κατεύθυνση από το Audi αποκαλύπτοντας τη δραστική βελτίωση σε όλους τους τομείς. Η απάθειά της στην πίεση εντυπωσιάζει, σε σημείο που πιστεύεις πως τίποτα δεν θα κλονίσει την προεπιλεγμένη πορεία της. Το Q3 αποτελεί γνήσιο τέκνο της σχολής Audi, η οποία τροφοδοτεί τα προϊόντα της με αστείρευτη ισορροπία και αποτελεσματικότητα, στο βωμό της ασφάλειας και του ευ ζην. Πίσω από το τιμόνι του δεν προκύπτει έρωτας με τον μυημένο, ξεπροβάλλει όμως ένα ομοιογενές προφίλ που σε καθιστά ικανό ακόμη και στην περίπτωση που δεν είσαι. Το Audi προτάσσει μια επαρκή κατευθυντικότητα υπό πίεση και μια εν γένει καλή συνεργασία πλαισίου-ανάρτησης. Εννοείται πως δεν θα τρελαθείς αν επιδιώξεις... εξεζητημένη οδηγική εμπειρία, άλλωστε η έγκαιρη ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών λήγει νωρίς το πανηγύρι. Προφανώς αυτός ο χαμηλών τόνων χαρακτήρας είναι που το αφήνει λίγο πιο πίσω σε σχέση με τη Mercedes-Benz. Η κύλισή του τέλος είναι ποιοτική, προσεγγίζοντας τα κορυφαία επίπεδα της GLA.
Η GLA προηγείται σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9'' έναντι 9,3'' του Q3) με βασικό υπαίτιο τον γνωστό για τις υπηρεσίες του υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.33 με τους 163 ίππους. Η υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με μίζα/γεννήτρια συνεισφέρει 13 επιπλέον ίππους όταν απαιτείται σε μια επιτάχυνση, ενώ παράλληλα βοηθά και στην ομαλή εκκίνηση του κινητήρα μετά από στάση, περιορίζοντας έτσι και την κατανάλωση καυσίμου. Το συγκεκριμένο σύνολο δεν δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το βαρύ αυτοκίνητο και συνάμα να κρύψει τον περιορισμένο «κυβισμό» του. Τα αποθέματα ροπής (270 Nm) σε βοηθούν να ακολουθείς χωρίς κόπο την ροή της κίνησης στην προσπάθεια να μην αυξήσεις τις τιμές κατανάλωσης (γύρω στα 8,7 λίτρα/100 χλμ.). Η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι καλή, είτε θέλεις να κινείσαι χαλαρά στην πόλη, είτε πιο σβέλτα στον επαρχιακό. Στον αντίποδα τώρα, κάτω από το καπό του Q3 ζει ο γνωστός αποτελεσματικός βενζινοκινητήρας 1.5 TFSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων της Audi (και η GLA υιοθετεί παρόμοιο σύστημα), ο οποίος παρότι είναι αξιοπρεπής σε ότι υπόσχεται συνολικά, δεν κάνει τη διαφορά σε απόδοση. Δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες σε επίπεδο επιδόσεων από το απόβαρο, με την κατανάλωση (άνω των 9 λίτρα/100 χλμ.) να κινείται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας. Εύσημα βέβαια δικαιούται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων με τη στρωτή λειτουργία και την άμεση απόκριση σε κάθε περίπτωση. Και οι δυο κινητήρες διακρίνονται για την γραμμική και εξευγενισμένη λειτουργία τους, όπως εύλογα θα περίμενε κανείς από τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
Οδηγώντας
Κοινός παρονομαστής των δύο premium SUV του συγκριτικού είναι το γεγονός πως κανένα δεν εξιτάρει την οδηγική λίμπιντο. Λογικό και αναμενόμενο. Ποντάρουν σε ένα πιο «ρευστό» οδικό προφίλ που εξυπηρετεί κυρίως τα χαρακτηριστικά άνεσης, ικανά να σε μεταφέρουν ατσαλάκωτο ακόμη και στην πιο μακρινή διαδρομή. Η GLA διακρίνεται για την εξαιρετική κατευθυντικότητα, την καλή ποιότητα κύλισης και κυρίως τα ομοιογενή χαρακτηριστικά που την καθιστούν ασφαλέστατη και αποτελεσματική όσο ποτέ άλλοτε. Ακόμη και το σύστημα διεύθυνσης έχει βελτιωθεί, έχοντας ικανοποιητική αίσθηση, ώστε να μη νιώθεις εντελώς αποξενωμένος πίσω από τη στεφάνη του. Σαφώς η πληροφόρηση που προσφέρει δεν είναι αξιομνημόνευτη, αλλά εμφανίζεται ευκρινέστερη από το σύστημα διεύθυνσης του Q3. Οδηγώντας τη GLA θα εκτιμήσεις επίσης πως έχει απαλλαγεί από τη νευρικότητα που συνοδεύει τη hatchback αδελφή της (A-Class). Αλλάζει πιο πρόθυμα κατεύθυνση από το Audi αποκαλύπτοντας τη δραστική βελτίωση σε όλους τους τομείς. Η απάθειά της στην πίεση εντυπωσιάζει, σε σημείο που πιστεύεις πως τίποτα δεν θα κλονίσει την προεπιλεγμένη πορεία της. Το Q3 αποτελεί γνήσιο τέκνο της σχολής Audi, η οποία τροφοδοτεί τα προϊόντα της με αστείρευτη ισορροπία και αποτελεσματικότητα, στο βωμό της ασφάλειας και του ευ ζην. Πίσω από το τιμόνι του δεν προκύπτει έρωτας με τον μυημένο, ξεπροβάλλει όμως ένα ομοιογενές προφίλ που σε καθιστά ικανό ακόμη και στην περίπτωση που δεν είσαι. Το Audi προτάσσει μια επαρκή κατευθυντικότητα υπό πίεση και μια εν γένει καλή συνεργασία πλαισίου-ανάρτησης. Εννοείται πως δεν θα τρελαθείς αν επιδιώξεις... εξεζητημένη οδηγική εμπειρία, άλλωστε η έγκαιρη ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών λήγει νωρίς το πανηγύρι. Προφανώς αυτός ο χαμηλών τόνων χαρακτήρας είναι που το αφήνει λίγο πιο πίσω σε σχέση με τη Mercedes-Benz. Η κύλισή του τέλος είναι ποιοτική, προσεγγίζοντας τα κορυφαία επίπεδα της GLA.
Στο δρόμο αμφότερα είναι πολύ κοντά, με έμφαση στο αναβαθμισμένο πάτημα, ωστόσο η ψήφος εμπιστοσύνης πηγαίνει στη GLA
Συμπέρασμα
Τα αυτοκίνητα του συγκριτικού βρίσκονται τόσο κοντά μεταξύ τους, με συνέπεια η τελική έκβαση να κρίνεται στο νήμα. Δείχνουν τόσο ομοιογενή, σε βαθμό που θολώνουν τις διαχωριστικές γραμμές που χαρακτηρίζουν τις κατασκευαστικές σχολές τους. Διυλίζοντας τον κώνωπα και μιλώντας με καθαρά «αυτοκινητικά» κριτήρια (αφήνοντας δηλαδή εκτός της εξίσωσης την τιμή), θα λέγαμε ότι την πρώτη θέση κλέβει η GLA. Παρότι δεν ξεχωρίζει αισθητά σε κάποιον επιμέρους τομέα σε σχέση με τον αντίπαλό της, καταφέρνει στο τέλος να εξαργυρώσει τη νεότητά της καθώς και την τεχνολογική υπεροχή σε ό,τι επιτάσσει η εποχή, (ήπιο υβριδικό σύστημα, infotainment και άλλα τινά). Το Q3 ως ισορροπιστής βέβαια έχει ελπίδες διάκρισης και διαθέτει πιστό κοινό που πίνει νερό στο όνομά του, ενώ ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημά του που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς είναι ότι απαιτεί και σημαντικά μικρότερο ποσό εκταμίευσης σε σχέση με την GLA για την αγορά του.
Τα αυτοκίνητα του συγκριτικού βρίσκονται τόσο κοντά μεταξύ τους, με συνέπεια η τελική έκβαση να κρίνεται στο νήμα. Δείχνουν τόσο ομοιογενή, σε βαθμό που θολώνουν τις διαχωριστικές γραμμές που χαρακτηρίζουν τις κατασκευαστικές σχολές τους. Διυλίζοντας τον κώνωπα και μιλώντας με καθαρά «αυτοκινητικά» κριτήρια (αφήνοντας δηλαδή εκτός της εξίσωσης την τιμή), θα λέγαμε ότι την πρώτη θέση κλέβει η GLA. Παρότι δεν ξεχωρίζει αισθητά σε κάποιον επιμέρους τομέα σε σχέση με τον αντίπαλό της, καταφέρνει στο τέλος να εξαργυρώσει τη νεότητά της καθώς και την τεχνολογική υπεροχή σε ό,τι επιτάσσει η εποχή, (ήπιο υβριδικό σύστημα, infotainment και άλλα τινά). Το Q3 ως ισορροπιστής βέβαια έχει ελπίδες διάκρισης και διαθέτει πιστό κοινό που πίνει νερό στο όνομά του, ενώ ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημά του που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς είναι ότι απαιτεί και σημαντικά μικρότερο ποσό εκταμίευσης σε σχέση με την GLA για την αγορά του.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ Q3 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Τιμή αγοράς
- Χώρο αποσκευών
- Ευελιξία εσωτερικού
- Τιμή αγοράς
- Χώρο αποσκευών
- Ευελιξία εσωτερικού
Η GLA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Υβριδικό σύστημα
- Αίσθηση τιμονιού
- Κατανάλωση
- Επιδόσεις
- Υβριδικό σύστημα
- Αίσθηση τιμονιού
-
Κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνσηΣτον τομέα των κινητήρων η ήπια υβριδική GLA προηγείται λόγω καλύτερων συγκριτικά επιδόσεων αλλά και χαμηλότερης κατανάλωσηςΣχεδιαστικά τα δυο SUV, χωρίς να προκαλούν, τραβούν τα βλέμματα του θεατή με τις «καθαρές» γραμμές τουςΟ χώρος αποσκευών του Q3 είναι σαφώς πιο ευρύχωρος συγκριτικά με τον αντίστοιχο της GLA