ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τα νέα Mitsubishi Colt και ASX

Στους δρόμους της Αττικής         ..:: Παρασκευή, 02 Φεβρουαρίου 2024 ::..
Σε μία μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση, η αντιπροσωπεία της Mitsubishi παρουσίασε στους έλληνες δημοσιογράφους τα δύο εντελώς νέα μοντέλα της, Colt και ASX, που δημιουργήθηκαν μετά την ένταξη της ιαπωνικής εταιρείας στη συμμαχία Renault-Nissan. Το νέο Colt προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 18.700 ευρώ για το ατμοσφαιρικό χιλιάρι των 67 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματους καθαριστήρες, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Οι τιμές για το ASX ξεκινούν από 25.750 ευρώ για το χιλιάρι τούρμπο των 90 ίππων με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Και τα δύο αυτοκίνητα καλύπτονται από εγγύηση 5 ετών.


Μόλις 4 χρόνια πριν η Mitsubishi είχε ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει σταδιακά από την Ευρώπη, στην οποία υποτίθεται ότι δεν θα παρουσίαζε πλέον νέα μοντέλα. Οι εξελίξεις όμως στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ραγδαίες και η ένταξη της ιαπωνικής εταιρείας στη συμμαχία Renault-Nissan άλλαξε τη στρατηγική της. Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου ASX για την ευρωπαϊκή αγορά, βασισμένου στην ίδια πλατφόρμα με το Renault Captur, και αμέσως μετά ανακοίνωσε την αναβίωση (μετά οπό 9 χρόνια απουσίας από την Ευρώπη) του Colt, βασισμένου επίσης σε μια πλατφόρμα της «συμμαχίας». Ξαφνικά, λοιπόν, ελληνική αντιπροσωπεία βρέθηκε με δύο ολοκαίνουργια μοντέλα για την ελληνική αγορά και μάλιστα στην πιο δημοφιλή κατηγορία (Β), ένα παραδοσιακό σούπερ μίνι κι ένα μικρό SUV. Με σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές, που μαρτυρούν τη συγγένεια με το Clio, το νέο Colt έχει μήκος 4,053 μ. και μεταξόνιο 2583 χιλιοστών. Προσφέρει απολύτως επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες και χώρο αποσκευών 391 λίτρων. Βρίσκεται κατά συνέπεια στην «καρδιά» της κατηγορίας των σούπερ μίνι και μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί ως μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Προσεγμένο ποιοτικά, ιδιαίτερα στις πιο πλούσιες εκδόσεις, προσφέρεται σε 3 διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς κινητήρων. Μία με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα ενός λίτρου με 67 ίππους, μία με χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο 91 ίππων και μία υβριδική έκδοση με το γνωστό σύστημα της συμμαχίας Renault-Nissan που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.6 και δύο ηλεκτροκινητήρες και αποδίδει μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 143 ίππων. Φυσικά το αυτοκίνητο διαθέτει μία κεντρική οθόνη στο εσωτερικό του, προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω smartphone και ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει -ανάλογα με την έκδοση- ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων.

Το ASX έχει μήκος 4,228 μ. και μεταξόνιο 2.639 χιλιοστών, προσφέρει φυσικά ακόμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών 422 λίτρων, με το πρόσθετο πλεονέκτημα του συρόμενου πίσω καθίσματος, που αυξομειώνει αντίστοιχα τους χώρους επιβατών και αποσκευών ανάλογα με τις ανάγκες. Ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, βρίσκεται σε αυτόν τον τομέα πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει επίσης -ανάλογα με την έκδοση- μια μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, ενώ προσφέρονται 4 εκδόσεις από πλευράς κινητήρων. Η «βασική» έκδοση χρησιμοποιεί τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο των 91 ίππων, υπάρχει μια ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση με τον γνωστό κινητήρα τούρμπο των 1,3 λίτρων και των 140 ίππων με ήπιο υβριδικό σύστημα, ενώ υπάρχουν και δύο πλήρως υβριδικές εκδόσεις. Μία με το σύστημα των 143 ίππων που χρησιμοποιείται και στο Colt (όπως και σε πολλά μοντέλα των Renault και Nissan) και μία φορτιζόμενη υβριδική με το ίδιο σύστημα παροχής ισχύος και μία μεγαλύτερη μπαταρία 10,5 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 62 χιλιομέτρων με ηλεκτροκίνηση στον αστικό κύκλο δοκιμών.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Colt με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και το ASX με τον 1.3. Ξεκινώντας από το δεύτερο, θα αναφέρουμε ότι η συμπεριφορά του θυμίζει αρκετά το Captur, προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καλή άνεση και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, ενώ ο κινητήρας ικανοποιεί απολύτως με τη δύναμη, την ελαστικότητα και την ευστροφία του. Η μέση κατανάλωση των 6,5 λίτρων/100 χλμ. που είδαμε στη διαδρομή που κάναμε στον παραλιακό δρόμο της Αττικής προς το Λαγονήσι είναι σίγουρα πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά το Colt, ο μεν κινητήρας είναι όπως τον ξέραμε από άλλα μοντέλα των Renault και Nissan, ικανοποιώντας απόλυτα τις ανάγκες ενός σούπερ μίνι με τη δύναμή του, το κιβώτιο είναι πολύ καλό, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου διαφέρει αρκετά από αυτή του Clio. Έχοντας διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, που είναι πιο «σφιχτή», προσφέρει λιγότερο καλή άνεση από τον γάλλο ξάδελφό του, αλλά ακόμα ακριβέστερη, πιο «σπορτίβ» θα λέγαμε συμπεριφορά, ενώ απολύτως ικανοποιεί και το τιμόνι, που παρέχει επαρκείς πληροφορίες στον οδηγό. Η μέση κατανάλωση στη, «παραλιακή» διαδρομή μας προς την Ανάβυσσο ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ., όχι κορυφαία, αλλά όχι και υπερβολική.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP