ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross

Αποστολή στη Βοιωτία         ..:: Σαββάτο, 03 Μαρτίου 2018 ::..
Το νέο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου που παρουσίασε η Mitsubishi στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2017 είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Με δεδομένη τη μεγάλη ανάπτυξη της κατηγορίας του σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και στην Ελλάδα, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση στο πλαίσιο της οποίας είχαμε την ευκαιρία και για μια πρώτη οδήγηση του αυτοκινήτου μέχρι την ορεινή Βοιωτία. Οι τιμές του αυτοκινήτου για τη βενζινοκίνητη έκδοση 1,5 που διατίθεται στην ελληνική αγορά ξεκινούν από 24.900 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνεται ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, 7 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματοι προβολείς, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB κλπ.


Για μια εταιρεία σαν τη Mitsubishi, με τη γκάμα που έχει και την προϊστορία της στα κάθε είδους εκτός δρόμου, δεν έχει κανείς αμφιβολία για τις δυνατότητες της να δημιουργεί καλά "SUV" και ήταν μάλλον αναμενόμενο να προσπαθήσει να διευρύνει αυτή τη γκάμα σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου κερδίζουν συνεχώς μερίδια αγοράς σε όλη την Ευρώπη. Με μήκος 4,405 μ. και μεταξόνιο 2.670 χιλιοστά, το Eclipse Cross τοποθετείται ανάμεσα στο ASX και το Outlander και όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στην παρουσίαση, ανήκει στην «άνω μικρομεσαία» κατηγορία, αυτή δηλαδή που κατεξοχήν απευθύνεται σε οικογένειες με μεταφορικές ανάγκες που ξεπερνούν τις απλές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν κι ένα πιο νεανικό κοινό αυτής της κατηγορίας, οι Ιάπωνες επέλεξαν μια πιο δυναμική σχεδίαση από αυτήν των απλών «τζιποειδών», με στοιχεία από τα κουπέ, όπως το κεκλιμένο πίσω μέρος, και με πιο έντονες γραμμές, ιδιαίτερα εμπρός και πίσω, ξεφεύγοντας από το παραδοσιακό «τετράγωνο» στιλ των εκτός δρόμου. Η εταιρεία τονίζει το γεγονός ότι εκτός από την προσπάθεια για ευρυχωρία, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις επιλογές που διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο στο αυτοκίνητο και την καθημερινή χρήση του και είναι χαρακτηριστικό ότι τα πίσω καθίσματα είναι ανακλινόμενα σε 9 θέσεις και συρόμενα κατά 20 εκατοστά, αυξομειώνοντας ανάλογα την κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται από 341 ως 448 λίτρα, ενώ υπάρχει και ένας υποδαπέδιος χώρος αποθήκευσης 37 λίτρων.

Το Eclipse Cross διατίθεται στην Ελλάδα με βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.5 με ταυτόχρονο συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού για βελτίωση της απόδοσης σε όλη την γκάμα των στροφών και περιορισμό των εκπομπών ρύπων, που αποδίδει 163 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT με δυνατότητα χρησιμοποίησης και 8 σταθερών σχέσεων. Το τελευταίο αποτελεί αποκλειστική επιλογή για τη τετρακίνητη έκδοση του αυτοκινήτου στην οποία χρησιμοποιείται ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, που κατανέμει ποσοστό της ροπής προς τους πίσω τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες, το οποίο η Mitsubishi αποκαλεί S-AWC. Το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο (Αυτόματο, Χιόνι και Χώμα), τα οποία μεταβάλλουν το ποσοστό της ροπής που μεταφέρονται στους πίσω τροχούς. Υπό φυσιολογικές συνθήκες στην αυτόματη ρύθμιση, μεταδίδεται το 80% της ροπής στους εμπρός τροχούς και το 20% στους πίσω, με την κατανομή να μπορεί να φτάσει μέχρι 55/45%. Στην επιλογή για κίνηση σε χιόνι η αντίστοιχη κατανομή μεταβάλλεται από 70/30% έως 40/60% και στην επιλογή για χώμα από 80/20% έως 45/55%. Επίσης τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν και τη λειτουργία Active Yaw Control για τον έλεγχο της περιστροφής γύρω από τον κάθετο άξονα, η οποία διαχειρίζεται την κατανομή ροπής και τη δύναμη πέδησης σε κάθε  τροχό, χρησιμοποιώντας πληροφορίες για τη γωνία διεύθυνσης, το συντελεστή περιστροφής αμαξώματος, τη ροπή του κινητήρα, την ισχύ πέδησης και την ταχύτητα των τροχών, ώστε να προσδιορίζονται με ακρίβεια οι εντολές του οδηγού και η συμπεριφορά του οχήματος. Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και η απόστασή του από το έδαφος είναι 17,5 εκατοστά. Και φυσικά η λίστα του στάνταρ και έξτρα εξοπλισμού του αυτοκινήτου περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις του αυτοκινήτου, προσθιοκίνητη με χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνητη με CVT, μέχρι τον Όσιο Λουκά στην Βοιωτία, σε μια μεγάλη ποικιλία δρόμων, που περιλάμβανε ακόμα και μια διαδρομή εκτός ασφάλτου με το τετρακίνητο. Θα επισημάνουμε καταρχάς την πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, κάτι που περιμέναμε άλλωστε με δεδομένη όχι μόνο την προϊστορία της Mitsubishi, αλλά και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Οι χώροι όντως ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και η λειτουργικότητα και η εργονομία του αυτοκινήτου, με μοναδική μας ένσταση την κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος. Ο κινητήρας έχει τη δύναμη που απαιτείται για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου ακόμα και στις ορεινές διαδρομές (η Mitsubishi αναφέρει για τις επιδόσεις επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,8'' για το τετρακίνητο αυτόματο και σε 10,3'' για το προσθιοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο), είναι εύστροφος και έχει καλή ροπή, η μέγιστη τιμή της οποίας αποδίδεται σε ένα μεγάλο εύρος στροφών (από τις 1800 ως τις 4.500). Απλώς η αυτόματη έκδοση, αν και με καλύτερες επιταχύνσεις από στάση δεν έχει την απόκριση της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα να είναι λίγο πιο ράθυμη στο δρόμο.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση απολύτως ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι όντως καλύτερη στην τετρακίνητη έκδοση, χάρη και στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που την πλαισιώνουν, χωρίς πάντως να προβληματίζει στο προσθιοκίνητο, που είναι λίγο περισσότερο υποστροφικό (αναπόφευκτα άλλωστε για ένα ψηλό αυτοκίνητο αυξημένες είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, που επιταχύνουν την εμφάνιση της υποστροφής). Γενικά πάντως το αυτοκίνητο δεν αιφνιδιάζει σε καμία από τις εκδόσεις του, ελέγχεται εύκολα και είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του, ενώ αρκετά ικανοποιητικό είναι και το τιμόνι, όπως και τα φρένα του. Η μικρή διαδρομή που κάναμε στο χώμα (σε όχι υπερβολικά ανώμαλη επιφάνεια) απλά επιβεβαίωσε την καλή ρύθμιση των αναρτήσεων και την αποτελεσματική λειτουργία της τετρακίνησης. Τέλος, η μέση κατανάλωση της διαδρομής ήταν 9,6 λίτρα/100 χλμ. με την τετρακίνητη έκδοση και 8,8 λίτρα/100 χλμ. με την προσθιοκίνητη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP