ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Polo

Αποστολή στο Ναύπλιο         ..:: Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου 2017 ::..
Επίδειξη δύναμης κάνει η VW στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς με το νέο Polo, που είναι σημαντικά αναβαθμισμένο και προσφέρεται σε μία μεγάλη γκάμα εκδόσεων, οι οποίες μπορούν να καλύψουν πολλές διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις. Η νέα γενιά του σούπερ μίνι της VW είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη πανελλαδική δημοσιογραφική εκδήλωση που περιλάμβανε και οδήγηση του αυτοκινήτου από την Αθήνα στο Ναύπλιο. Το νέο Polo διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 13.400 ευρώ για το βενζινοκίνητο χιλιάρι των 75 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα SD και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop, ενώ όπως συνηθίζει η ελληνική αντιπροσωπεία, στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και ρεζέρβα (κανονικού μεγέθους). Οι τιμές για το βενζινοκίνητο χιλιάρι τούρμπο ξεκινούν από 14.050 ευρώ και για το ντίζελ (1.6) από 16.600 ευρώ.


Τα κάθε είδους μικρά "crossover" και "SUV" αυξάνονται και πληθύνονται, δημιουργώντας πολλές ανακατατάξεις στην κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία, αλλά τα σούπερ μίνι παραμένουν ανεπηρέαστα κι εξακολουθούν να αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας από πλευράς όγκου πωλήσεων στην Ευρώπη. Είναι λοιπόν αυτονόητη η σημασία που δίνουν στην κατηγορία οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά και το νέο Polo είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Έχοντας ακόμα και εσωτερικό ανταγωνισμό από άλλες μάρκες του γκρουπ, η VW δεν άφησε τίποτα στην τύχη κατά τη διαδικασία εξέλιξης της νέας γενιάς του σούπερ μίνι της, της έκτης στην ιστορία του, αναβαθμίζοντας το από κάθε άποψη, ποιοτικά και λειτουργικά. Μιλάμε άλλωστε για ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, αφού βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας, με τον κωδικό MQB 0. Όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, το νέο μοντέλο έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του (μήκος 4,053 μ. αντί για 3,972, μεταξόνιο 2.564 χιλιοστά αντί για 2.470). Κάτι που εγγυάται μεγαλύτερους χώρους, σε βαθμό που αρχίζει πλέον να «μπαίνει στα χωράφια» των μικρομεσαίων χάτσμπακ, αφού και ο χώρος αποσκευών έχει φτάσει στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας, με χωρητικότητα 355 λίτρων! Είναι προφανής πλέον η αναβάθμιση του ρόλου των σούπερ μίνι, τα περισσότερα από τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα.

Ένας άλλος τομέας όπου υπήρξε αναβάθμιση του αυτοκινήτου -εκτός από την ποιότητα, η αναβάθμιση της οποίας είναι δεδομένη από γενιά σε γενιά- είναι αυτός των κάθε είδους ηλεκτρονικών συστημάτων, είτε πρόκειται για οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, πολλά από τα οποία είναι πλέον στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό ακόμα και των φτηνότερων εκδόσεων, όπως π.χ. το σύστημα αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού ή το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, είτε για συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Υπάρχει μάλιστα και μία ειδική έκδοση του νέου μοντέλου που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία συστημάτων ήχου Beats, η οποία την έχει εφοδιάσει με ένα ηχοσύστημα υψηλής απόδοσης. Στον τομέα της αναβάθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου εντάσσεται και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διαμορφώνει τη διάταξή του σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις.
Το νέο Polo θα προσφέρεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, βενζίνης, ντίζελ και φυσικού αερίου. Οι βενζινοκινητήρες είναι ο 1.0 με 75 ίππους, ο 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους, ο 1.5 TSI με 150 ίππους και ο 2λιτρος TSI με 200 ίππους. Οι εκδόσεις ντίζελ που διατίθενται στην ελληνική αγορά χρησιμοποιούν τον κινητήρα 1.6 TDI με 95 ίππους, ενώ ο κινητήρας φυσικού αερίου είναι 1.0 TGI με 90 ίππους. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 ή 6 ταχυτήτων, ανάλογα με την έκδοση, ενώ οι κινητήρες με 95 ίππους και πάνω μπορούν να συνδυαστούν και με το ημιαυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων DSG. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το αυτοκίνητο μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά και με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Sport Select, σε συνδυασμό με σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, μέσω του οποίου μπορούν να επιλέγουν διαφορετικές ρυθμίσεις της απόσβεσης (όπως και διαφορετικές ρυθμίσεις του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του αυτόματου κιβωτίου).

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ήταν το χιλιάρι TSI των 95 ίππων, που κατά τη γνώμη μας είναι και η βασική έκδοση για όσους επιλέξουν το αυτοκίνητο για γενική χρήση κι όχι μόνο για κίνηση στην πόλη. Η αύξηση των διαστάσεων και η βελτίωση των χώρων του νέου μοντέλου είναι εμφανής, σε βαθμό που να μπορεί να χαρακτηριστεί πλέον ως «μικρό Golf». Αντίστοιχα εμφανής είναι και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει, συμβαδίζοντας με τη συνολικά αναβαθμισμένη εικόνα του και τη δυνατότητα προσφοράς υπηρεσιών που μέχρι τώρα περίμενε κανείς από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Ο κινητήρας έχει τη δύναμη για να κινήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε είδος δρόμου, απλώς η ύπαρξη ενός κιβωτίου με 5 ταχύτητες αντί για 6 σ' αυτήν την έκδοση, έχει ως αποτέλεσμα η διάταξή τους να είναι αναπόφευκτα πιο αραιή. Οπότε η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού είναι λιγότερο «ζωηρή» απ' όσο θα μπορούσε να προσφέρει η πολύ καλή ροπή που έχει ο κινητήρας χάρη στο τούρμπο. Μόλις αρχίσουν βεβαίως να ανεβαίνουν λίγο οι στροφές το αυτοκίνητο επιταχύνει σταθερά, οι επιδόσεις του άλλωστε είναι αρκετά καλές (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,8'') για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του. Ευχάριστη έκπληξη είναι το τιμόνι, που μπορεί να μη χαρακτηρίζεται «σπορ», αλλά είναι καλύτερο σε αίσθηση σε σχέση με αυτά που είχαμε συνηθίσει παλιότερα από τη VW, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, προοδευτική και χωρίς απότομες αντιδράσεις, με σταθερότητα στην ευθεία και καλό κράτημα στις στροφές, χωρίς πάντως και σ' αυτήν την γενιά να προσφέρεται κάποια σπορτίβ αίσθηση οδηγικής απόλαυσης. Είναι ένα σταθερό, ποιοτικό και ασφαλές αυτοκίνητο, που δεν θα αιφνιδιάσει τον οδηγό, αλλά και δεν θα του δώσει κίνητρο να εξερευνήσει τα όριά του. Το αίσθημα ασφάλειας ενισχύεται και από τα αποτελεσματικά φρένα, ενώ και η άνεση που προσφέρεται είναι καλή με τα μέτρα της κατηγορίας, ολοκληρώνοντας μία πολιτισμένη (και ποιοτική) εικόνα, που ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα του ποιοτικού μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου τον οποίο προφανώς επιδιώκει να παίξει τον νέο Polo.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP