ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ ::

Η Audi εξελίσσει ηλεκτρικά αμορτισέρ

        ..:: Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016 ::..
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για μεγιστοποίηση της εξοικονόμησης ενέργειας κατά την κίνηση των αυτοκινήτων, η Audi εξελίσσει ένα πρωτοποριακό σύστημα απόσβεσης για τις αναρτήσεις των τροχών, στο οποίο τα συμβατικά υδραυλικά αμορτισέρ που χρησιμοποιούνται σήμερα, αντικαθίστανται με ηλεκτρομηχανικούς περιστροφικούς αποσβεστήρες. Το σύστημα eROT, όπως το αποκαλεί η εταιρεία, βασίζεται στην αξιοποίηση της κινητικής ενέργειας που παράγεται κατά τις κάθετες κινήσεις των τροχών καθώς περνούν από το «ανάγλυφο» του οδοστρώματος, το οποίο περιλαμβάνει και εξογκώματα, λακκούβες κλπ. Με τα σημερινά αμορτισέρ αυτή η κινητική ενέργεια χάνεται, μετατρεπόμενη σε θερμότητα. Με τα νέα αμορτισέρ (για τη λειτουργία των οποίων απαιτείται ηλεκτρικό σύστημα 48 volt για τα αυτοκίνητα, κάτι που ήδη εξετάζουν σοβαρά πολλές εταιρείες και για άλλους λόγους) αυτή η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και ανακτάται για χρήση από τα συστήματα του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα βελτιώνεται η βασική λειτουργία των αμορτισέρ, δηλαδή η απόσβεση των κραδασμών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, γιατί τα ηλεκτρομηχανικά αμορτισέρ του eROT προσαρμόζονται άμεσα στις ανωμαλίες του δρόμου και στο οδηγικό στιλ του οδηγού, ενώ δεν υπάρχει η παραμικρή σύνδεση ανάμεσα στη λειτουργία συμπίεσης και σ' αυτήν της αποσυμπίεσης, που υπάρχει στα υδραυλικά αμορτισέρ. Η λειτουργία της συμπίεσης είναι πολύ «μαλακή», ενισχύοντας την άνεση, αλλά χωρίς να οδηγεί σε τονισμένες κινήσεις του αμαξώματος με ανάλογα μαλακή αποσυμπίεση. Σύμφωνα με τις πρώτες μετρήσεις της Audi σε πραγματικούς δρόμους, η λειτουργία αξιοποίησης από το σύστημα της κινητικής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρικής, μπορεί να μειώσει μέχρι και κατά 3 g/km τις εκπομπές CO2, με όφελος στην κατανάλωση που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 0,7 λίτρα/100 χλμ.

  UP