ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το ανανεωμένο Mitsubishi Space Star

Αποστολή στην Αίγινα         ..:: Σαββάτο, 23 Ιουλίου 2016 ::..


Η μεγάλη δημοσιογραφική εκδήλωση που οργάνωσε στην Αίγινα η αντιπροσωπεία της Mitsubishi σηματοδοτεί την έναρξη διάθεσης του ευρύτατα ανανεωμένου Space Star στην ελληνική αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα «παγκόσμιου» αυτοκινήτου, που πωλείται σε όλες τις ηπείρους, το μικρό πεντάθυρο χάτσμπακ της Mitsubishi θα προσφέρεται στη χώρα μας με τον αναβαθμισμένο βενζινοκινητήρα 1.2, σε τιμή που ξεκινάει από 12.990 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Σ' αυτήν την τιμή περιλαμβάνεται ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προβολείς με ξένον, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα (ραδιο-CD) με ψηφιακή αναμετάδοση ήχου, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επίσης στην τιμή αυτή περιλαμβάνονται 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια.


Οι ανανεώσεις που κάνουν οι εταιρείες σε όλα τα μοντέλα τους κάπου στο μέσον της εμπορικής ζωής τους, χαρακτηρίζονται με τον γενικό όρο «φέις λιφτ», που υποδηλώνει μάλλον επιφανειακές αλλαγές σε ένα κατά βάση ίδιο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι όλες ίδιες και μπορεί να κυμαίνονται από μερικές απλές σχεδιαστικές αλλαγές στο αμάξωμα μέχρι μια εκτεταμένη ανανέωση που επεμβαίνει σε όλα σχεδόν τα σημεία του αυτοκινήτου. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί η εκτεταμένη ανανέωση του σούπερ μίνι της Mitsubishi, του Space Star, όπου οι σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές είχαν ως αποτέλεσμα ακόμα και αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου (το οποίο βεβαίως βασίζεται στο ίδιο δάπεδο) κατά 8,5 εκατοστά (1,5 εμπρός και 7 πίσω). Ταυτόχρονα έγιναν και κάποιες επεμβάσεις σε επίπεδο αεροδυναμικής, προκειμένου να διατηρηθεί ο ίδιος, κορυφαίος για την κατηγορία, συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cx (0,27). Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα συνεχίστηκαν και στον τομέα της ηχομόνωσης, με τροποποιήσεις ορισμένων εξαρτημάτων για περιορισμό της μετάδοσης των θορύβων και των κραδασμών. Στο εσωτερικό υπήρξε επίσης μια σχεδιαστική ανανέωση με διαφορετικό πίνακα οργάνων και χειριστήρια ελέγχου του κλιματισμού, νέο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και νέα υλικά στις ταπετσαρίες. Επίσης στο χώρο αποσκευών, στη θέση της ρεζέρβας (το αυτοκίνητο διατίθεται με «κιτ» επισκευής), δημιουργήθηκε ένας πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο, όπου μπορούν να μεταφερθούν αρκετά μικροαντικείμενα με πρόσθετη ασφάλεια.

Ανανέωση υπήρξε και στα μηχανικά μέρη, με στόχο την καλύτερη προσαρμογή του αυτοκινήτου στις ευρωπαϊκές συνθήκες. Αλλαγές έγιναν στο «πλαίσιο», με διαφορετικές ρυθμίσεις της σκληρότητας των ελατηρίων και της απόσβεσης των αμορτισέρ, όπως επίσης και αύξηση της ακαμψίας το εμπρός μέρους. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι επεμβάσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος και τη βελτίωση της σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες. Αλλαγή έγινε και στη χαρτογράφηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, με στόχο τη βελτίωση της ακρίβειας και της αίσθησης που παρέχει. Ο βενζινοκινητήρας 1.2 με τον οποίο διατίθεται το αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά εξακολουθεί να αποδίδει 80 ίππους, έχει βελτιωθεί όμως η λειτουργία του, με μείωση των εσωτερικών τριβών, βελτίωση της εισαγωγής αέρα και νέο σύστημα εξάτμισης, με αποτέλεσμα την βελτίωση της οικονομίας. Αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Οι εκπομπές CO2 είναι 100 g/km (99 για το αυτόματο).




Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη (Αθήνα) και σε επαρχιακό δρόμο στην Αίγινα, επιβεβαιώνοντας κατ' αρχάς την καλή δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση των αναρτήσεων, που εξακολουθούν να προσφέρουν πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, παρά τις αλλαγές που έγιναν για περιορισμό των κλίσεων. Εξακολουθεί να είναι λοιπόν ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, καθώς μάλιστα δεν είναι και θορυβώδες. Το χειροκίνητο κιβώτιο εξακολουθεί να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας (παραδοσιακά άλλωστε η Mitsubishi είχε πολύ καλά χειροκίνητα κιβώτια) σε αίσθηση και ακρίβεια, ενώ το τιμόνι και τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν. Ο κινητήρας δεν έχει αλλάξει τα βασικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του, εξακολουθεί να έχει μια ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά τελικά αποδεικνύεται αρκετά ελαστικός και με επαρκή δύναμη για να κινήσει αποτελεσματικά το μικρό αυτοκίνητο σε αστικό περιβάλλον ή ακόμα και σε ορεινή διαδρομή επαρχιακού δρόμου, σαν αυτή που κάναμε στην Αίγινα. Η μέση κατανάλωση που είδαμε φτάνοντας στο προορισμό μας στην Αίγινα (Αίγινα-Πέρδικα μέσω Αγίας Μαρίνας, συμπεριλαμβάνοντας την αστική διαδρομή από την Αθήνα στο λιμάνι του Πειραιά και τις «μανούβρες» για την είσοδο στο φέρι μποτ) ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Πάνος Φιλιππακόπουλος


  UP