|
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση που είναι εξοπλισμένη με έναν 8βάλβιδο κινητήρα 1,2 λίτρων, που αποδίδει 69 ίππους και μέγιστη ροπή 10,4 kgm στις 3000 σ.α.λ. Η ροπή του φαίνεται από χαμηλά, κάνοντάς τον ιδιαίτερα ελαστικό, στοιχείο που είναι απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο πόλης. Το πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση ενώ είναι πρακτικό στη χρήση του και τοποθετημένο ιδανικά για τον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης ανήκει και αυτό στη Ford και πρόκειται για το EPAS (Electric Power-Assisted Steering) με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, προσφέροντας καλή απόκριση και πληροφόρηση. Το Ka χρησιμοποιεί μία συμβατική σχεδίαση αναρτήσεων, με γόνατα Μακφέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, οι οποίες έχουν ρυθμιστεί εκ νέου από τους μηχανικούς της Ford. Πρωταρχική έμφαση δόθηκε στην πίσω ανάρτηση, που έχει έναν ημιάκαμπτο άξονα από ελαφρύ ατσάλι, με τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Για να μειώσουν σημαντικά τις κλίσεις του πίσω μέρους πρόσθεσαν μία νέα αντιστρεπτική ράβδο στον πίσω άξονα. Η ώρα που περάσαμε στην καμπίνα του ήταν αρκετή για να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα ευέλικτο αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά, άνετη θέση οδήγησης και καλή ορατότητα. Μπορεί να υστερεί λίγο στην ηχομόνωση αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα σ' ένα μίνι. Άλλωστε, ποιος θα αφήσει απαρατήρητο το γεγονός ότι με τόσο χαμηλή τιμή μπορεί να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο που λειτουργικά είναι σχεδόν ίδιο με το Fiat 500, και φέρει το σήμα της Ford;
Παράλληλα με την παρουσίαση του νέου Ka γνωρίσαμε και το νέο Κuga, το αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Ford με αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, που παρέχεται μέσω ενός συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς. Στη χώρα μας διατίθεται μέχρι στιγμής μόνο με πετρελαιοκινητήρα 2 λίτρων, που αποδίδει 136 ίππους και ροπή 32,6 kgm στις 2000 σ.α.λ. Τους πρώτους μήνες του νέου έτους θα υπάρξει διαθέσιμη και μία βενζινοκίνητη έκδοση, που θα είναι εξοπλισμένη από βενζινοκινητήρα 2.5 με 200 ίππους και τότε θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε περισσότερα για το αυτοκίνητο. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε τρία πλούσια επίπεδα εξοπλισμού το Trend, το Trend Plus και το Titanium με 32.895 ευρώ, 33.525 ευρώ και 36.900 ευρώ αντίστοιχα.
Δημήτρης Κοσκινάς
|