ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford Ka

        ..:: Τετάρτη, 24 Δεκεμβρίου 2008 ::..
 
  Η πρώτη γενιά Ka λανσαρίστηκε το 1996 και για την εποχή του διέθετε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό που είχε ιδιαίτερη απήχηση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται και η δική μας). Κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία πουλήθηκαν 500.000 Ka από τα 1.500.000 συνολικά. Στην Ελλάδα δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία και μερικοί από πιθανούς λόγους που μας ανέφεραν οι άνθρωποι της Ford Motor Ελλάς ήταν ότι το αυτοκίνητο δεν «τράβηξε» το κοινό, είτε γιατί δεν άρεσε είτε γιατί εκείνοι δεν έκαναν τη σωστή προώθηση. Πάντως κάποια προβλήματα αξιοπιστίας πιστεύουμε πως ήταν ένας λόγος για να επιβραδυνθεί ακόμη περισσότερο ο ρυθμός των πωλήσεων. Η δεύτερη γενιά πάντως που γνωρίσαμε εμείς στα Ιωάννινα έχει τοποθετηθεί με περισσότερα εχέγγυα στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων που σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη διαθέτει μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων στη χώρα μας. Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Fiat, αλλά αν και το ποσοστό  των κοινών μερών φτάνει το 80%, η Ford δηλώνει πως το υπόλοιπο 20% είναι στοιχεία από το DNA της μάρκας που φτάνουν για να διαφοροποιήσουν το Ka από το best seller των Ιταλών.

Με συμπαγείς διαστάσεις (3,620 μέτρα μήκος, 1,702 μέτρα πλάτος και 1,505 μέτρα ύψος) το Ka συμπληρώνει την γκάμα αυτοκινήτων της νέας σειράς μοντέλων της Ford. Το αμάξωμα έχει μία κομψή και μοντέρνα εμφάνιση, ικανή να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό. Χαρακτηριστική είναι η μπροστινή μάσκα, οι μεγάλες πόρτες τα «φουσκωμένα» φτερά και τα οι νέοι ζωντανοί χρωματισμοί, που ταιριάζουν σε ένα αυτοκίνητο σαν το Ka. Το εσωτερικό του είναι το ίδιο μοντέρνο, με ζωντανά χρώματα και όλα τα στοιχεία που δεν σε αφήνουν να ξεχάσεις πως βρίσκεσαι μέσα σε ένα ποιοτικό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο. Ο σχεδιασμός είναι ιδιαίτερα έντονος και πολλά σημεία του σαλονιού με πρώτα το ταμπλό και τους διακόπτες υιοθετούν μία ακανόνιστη γεωμετρική μορφή, προσδίδοντας μία φουτουριστική άποψη. Η ποιότητα των υλικών φαίνεται καλή, τα πλαστικά δείχνουν να έχουν καλή συναρμογή και οι ταπετσαρίες, όπως επίσης και οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι ιδιαίτερα ποιοτικές για τα πρότυπα της κατηγορίας. Το κάθισμα είναι άνετο, το εσωτερικό φωτεινό και η θέση οδήγησης είναι ψηλά, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης του ύψους σε καμία έκδοση.
 
 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οδηγήσαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση που είναι εξοπλισμένη με έναν 8βάλβιδο κινητήρα 1,2 λίτρων, που αποδίδει 69 ίππους και μέγιστη ροπή 10,4 kgm στις 3000 σ.α.λ. Η ροπή του φαίνεται από χαμηλά, κάνοντάς τον ιδιαίτερα ελαστικό, στοιχείο που είναι απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο πόλης. Το πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση ενώ είναι πρακτικό στη χρήση του και τοποθετημένο ιδανικά για τον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης ανήκει και αυτό στη Ford και πρόκειται για το EPAS (Electric Power-Assisted Steering) με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας, προσφέροντας καλή απόκριση και πληροφόρηση. Το Ka χρησιμοποιεί μία συμβατική σχεδίαση αναρτήσεων, με γόνατα Μακφέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, οι οποίες έχουν ρυθμιστεί εκ νέου από τους μηχανικούς της Ford. Πρωταρχική έμφαση δόθηκε στην πίσω ανάρτηση, που έχει έναν ημιάκαμπτο άξονα από ελαφρύ ατσάλι, με τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας. Για να μειώσουν σημαντικά τις κλίσεις του πίσω μέρους πρόσθεσαν μία νέα αντιστρεπτική ράβδο στον πίσω άξονα. Η ώρα που περάσαμε στην καμπίνα του ήταν αρκετή για να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα ευέλικτο αυτοκίνητο με καλή οδική συμπεριφορά, άνετη θέση οδήγησης και καλή ορατότητα. Μπορεί να υστερεί λίγο στην ηχομόνωση αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε και όλα σ' ένα μίνι. Άλλωστε, ποιος θα αφήσει απαρατήρητο το γεγονός ότι με τόσο χαμηλή τιμή μπορεί να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο που λειτουργικά είναι σχεδόν ίδιο με το Fiat 500, και φέρει το σήμα της Ford;

Παράλληλα με την παρουσίαση του νέου Ka γνωρίσαμε και το νέο Κuga, το αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Ford με αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, που παρέχεται μέσω ενός συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς. Στη χώρα μας διατίθεται μέχρι στιγμής μόνο με πετρελαιοκινητήρα 2 λίτρων, που αποδίδει 136 ίππους και ροπή 32,6 kgm στις 2000 σ.α.λ. Τους πρώτους μήνες του νέου έτους θα υπάρξει διαθέσιμη και μία βενζινοκίνητη έκδοση, που θα είναι εξοπλισμένη από βενζινοκινητήρα 2.5 με 200 ίππους και τότε θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε περισσότερα για το αυτοκίνητο. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση προσφέρεται σε τρία πλούσια επίπεδα εξοπλισμού το Trend, το Trend Plus και το Titanium με 32.895 ευρώ, 33.525 ευρώ και 36.900 ευρώ αντίστοιχα.

Δημήτρης Κοσκινάς


  UP