ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::
Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq
Παρουσίαση στην Αττική ..:: Παρασκευή, 05 Ιουλίου 2024 ::..
Η νέα γενιά του Skoda Kodiaq που παρουσιάστηκε πρόσφατα, είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην ελληνική αγορά (ήδη οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το δουν από κοντά σε εκθέσεις του δικτύου της μάρκας) και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία εκδήλωση για την παρουσίαση του στους έλληνες δημοσιογράφους, που είχαν την ευκαιρία και για μια πρώτη επαφή μαζί του στους δρόμους της Αττικής. Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε μια γκάμα με αρκετές διαφορετικές επιλογές, που καλύπτουν πολλές διαφορικές ανάγκες. Οι τιμές ξεκινούν από 38.300 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.5 με το ήπιο υβριδικό σύστημα, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (είναι χαρακτηριστικό ότι οι διαφορές του στάνταρ εξοπλισμού των 4 διαφορετικών εκδόσεων έχουν ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους) που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα επιτήρησης τυφλής γωνίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα πλευρικής υποβοήθησης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, προβολείς τεχνολογίας LED με λειτουργία φωτισμού στροφής, cruise control, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση, συναγερμό, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες ασύρματη φόρτιση 2 τηλεφώνων, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα (ασύρματη) με Apple CarPlay και Android Auto, λειτουργία πλοήγησης, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
To Kodiaq δεν είναι απλώς η ναυαρχίδα της Skoda, αλλά κι ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο και για αυτόν ακριβώς το λόγο ήταν σημαντικό για την εταιρεία να το αντικαταστήσει με ένα καινούργιο μοντέλο όταν έφτασε στο τέλος της εμπορικής του ζωής, ώστε να συνεχίσει να διαθέτει στην αγορά ένα απολύτως ανταγωνιστικό μεσαίο SUV. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι η Skoda έχει το δικό της πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, όπως όλες οι μάρκες του γκρουπ VW, διαθέτοντας και ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της, εξακολουθεί να προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό συμβατικών μοντέλων, με αρκετές διαφορετικές επιλογές συστημάτων ισχύος,, ώστε να καλύπτει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει γι' αυτά στην ευρωπαϊκή αγορά. Το νέο μοντέλο (που εξακολουθεί να προσφέρεται και σε 7θέσια έκδοση), αν και ο προκάτοχός του ήταν ήδη ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, έχει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, με μήκος μεγαλύτερο κατά 6,1 εκ., φτάνοντας συνολικά τα 4,758 μ. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.791 χιλιοστά. Επιπλέον, λόγω καλύτερης διαρρύθμισης του εσωτερικού χώρου, αν και το ύψος του αυτοκινήτου είναι κατά τι μειωμένο, οι επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων στην 7θέσια έκδοση έχουν τώρα περισσότερο διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών στην 7θέσια έκδοση με τα καθίσματα της τρίτης σειράς στη θέση τους φτάνει τα 340 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα σκαρφαλώνει στα 845 λίτρα. Στην 5θέσια έκδοση, φτάνει τα 910 λίτρα, ενώ στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, λόγω της ανάγκης και εξεύρεση χώρου για την ηλεκτρική συνιστώσα του υβριδικού συστήματος, περιορίζεται (τρόπος του λέγειν!) στα 745 λίτρα!
Τα συστήματα παραγωγής ισχύος που είναι διαθέσιμα περιλαμβάνουν ένα βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα, δύο 2λιτρους ντίζελ με 150 και 193 ίππους αντίστοιχα (ο δεύτερος στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης), ενώ υπάρχει και μία φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, που χρησιμοποιεί τον 1.5 TSI των 150 ίππων σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων. Χάρη στην ύπαρξη μιας μεγάλης μπαταρίας 27,5 kWh, η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση φτάνει τα 123 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6 ταχυτήτων στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, 7 ταχυτήτων στις υπόλοιπες). Όπως φαίνεται και από την ενδεικτική λίστα του στάνταρ εξοπλισμού που παραθέσαμε, το νέο Kodiaq περιλαμβάνει σχεδόν ό,τι υπάρχει από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, όπως σε κάθε Skoda, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην πρακτικότητα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, με έξυπνες λύσεις, όπως η γνωστή ομπρέλα που υπάρχει στα Skoda, σύστημα ταυτόχρονης ασύρματης φόρτισης 2 κινητών, σύστημα προστασίας των άκρων στις πόρτες, ένα ρυθμιζόμενο «κουτί» αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, ένα καθαριστικό οθόνης αποθηκευμένο στην κεντρική κονσόλα κλπ.
To Kodiaq δεν είναι απλώς η ναυαρχίδα της Skoda, αλλά κι ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο και για αυτόν ακριβώς το λόγο ήταν σημαντικό για την εταιρεία να το αντικαταστήσει με ένα καινούργιο μοντέλο όταν έφτασε στο τέλος της εμπορικής του ζωής, ώστε να συνεχίσει να διαθέτει στην αγορά ένα απολύτως ανταγωνιστικό μεσαίο SUV. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι η Skoda έχει το δικό της πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, όπως όλες οι μάρκες του γκρουπ VW, διαθέτοντας και ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της, εξακολουθεί να προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό συμβατικών μοντέλων, με αρκετές διαφορετικές επιλογές συστημάτων ισχύος,, ώστε να καλύπτει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει γι' αυτά στην ευρωπαϊκή αγορά. Το νέο μοντέλο (που εξακολουθεί να προσφέρεται και σε 7θέσια έκδοση), αν και ο προκάτοχός του ήταν ήδη ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, έχει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις, με μήκος μεγαλύτερο κατά 6,1 εκ., φτάνοντας συνολικά τα 4,758 μ. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.791 χιλιοστά. Επιπλέον, λόγω καλύτερης διαρρύθμισης του εσωτερικού χώρου, αν και το ύψος του αυτοκινήτου είναι κατά τι μειωμένο, οι επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων στην 7θέσια έκδοση έχουν τώρα περισσότερο διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών στην 7θέσια έκδοση με τα καθίσματα της τρίτης σειράς στη θέση τους φτάνει τα 340 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα σκαρφαλώνει στα 845 λίτρα. Στην 5θέσια έκδοση, φτάνει τα 910 λίτρα, ενώ στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, λόγω της ανάγκης και εξεύρεση χώρου για την ηλεκτρική συνιστώσα του υβριδικού συστήματος, περιορίζεται (τρόπος του λέγειν!) στα 745 λίτρα!
Τα συστήματα παραγωγής ισχύος που είναι διαθέσιμα περιλαμβάνουν ένα βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα, δύο 2λιτρους ντίζελ με 150 και 193 ίππους αντίστοιχα (ο δεύτερος στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης), ενώ υπάρχει και μία φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, που χρησιμοποιεί τον 1.5 TSI των 150 ίππων σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων. Χάρη στην ύπαρξη μιας μεγάλης μπαταρίας 27,5 kWh, η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση φτάνει τα 123 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6 ταχυτήτων στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, 7 ταχυτήτων στις υπόλοιπες). Όπως φαίνεται και από την ενδεικτική λίστα του στάνταρ εξοπλισμού που παραθέσαμε, το νέο Kodiaq περιλαμβάνει σχεδόν ό,τι υπάρχει από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, όπως σε κάθε Skoda, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην πρακτικότητα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, με έξυπνες λύσεις, όπως η γνωστή ομπρέλα που υπάρχει στα Skoda, σύστημα ταυτόχρονης ασύρματης φόρτισης 2 κινητών, σύστημα προστασίας των άκρων στις πόρτες, ένα ρυθμιζόμενο «κουτί» αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, ένα καθαριστικό οθόνης αποθηκευμένο στην κεντρική κονσόλα κλπ.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την ήπια υβριδική βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 των 150 ίππων. Πρώτη εντύπωση είναι η προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού, που σε συνδυασμό και με την εικόνα σύγχρονης τεχνολογίας που προσφέρουν η κεντρική οθόνη και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα σε επίπεδα αντάξια της -επίσης... αναβαθμισμένης, όπως σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα- τιμής του αυτοκινήτου. Θα επισημάνουμε μάλιστα εδώ ότι η Skoda δεν έπεσε στην παγίδα να ενσωματώσει το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου στην κεντρική οθόνη, όπως ήδη έχουν κάνει ορισμένοι κατασκευαστές, αλλά χρησιμοποίησε κι ένα μικρό αριθμό παραδοσιακών διακοπτών για το χειρισμό του κλιματισμού. Έτσι ώστε αφενός να μην αποξενώνει τους παραδοσιακούς χρήστες αυτοκινήτων ηλικίας... μερικών δεκαετιών και αφετέρου να μη κινδυνεύει να μείνει το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό λόγω... βλάβης της οθόνης, όπως μας συνέβη τον περασμένο μήνα σε αυτοκίνητο δοκιμής, όπου μαύρισε η οθόνη, δεν... ανένηψε παρά τις επανεκκινήσεις και μείναμε χωρίς κλιματισμό! Ένα άλλο στοιχείο που επίσης χαρακτήριζε το προηγούμενο Kodiaq, αλλά και τα Skoda γενικότερα και εξακολουθεί να χαρακτηρίζει και το νέο μοντέλο, είναι η καλή ποιότητα κύλισης και η καλή άνεση που προσφέρει με τα δεδομένα των SUV. Γεγονός που μας έκανε να... σκύψουμε για να δούμε τί λάστιχα φορούσε το αυτοκίνητο μας, διαπιστώνοντας ότι ούτε εδώ έπεσαν στη συνηθισμένη παγίδα οι Τσέχοι, με τοποθέτηση ελαστικών υπερβολικά χαμηλού προφίλ (κάτι 45άρια ή και 40άρια συνηθίζονται τελευταία!), που δεν μπορούν να απορροφήσουν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των κακών ελληνικών δρόμων παρά τις πίσω αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων (που έχει και το Kodiaq) Αλλά είχαν στο αυτοκίνητό μας λάστιχα με προφίλ 55, που είναι ό,τι πρέπει για την ελληνική πραγματικότητα. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται μια χαρά στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7''), ενώ η οδική συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό, καθώς είναι ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος