ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Μισές αλήθειες

        ..:: Σαββάτο, 22 Ιουνίου 2024 ::..
Έχοντας εγκλωβιστεί ανάμεσα σε μία εξωφρενική υπόσχεση για την αντικατάσταση 1,5 αιώνα αυτοκίνησης με γενίκευση της ηλεκτροκίνησης μέσα σε λιγότερο από 15 χρόνια και στη σκληρή πραγματικότητα που καθημερινά αποδεικνύει πόσο ανεδαφική είναι η προσπάθεια παράκαμψης τού τεχνολογικού, οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, οι υποστηρικτές της ηλεκτροκίνησης, μαζί τους και η κυβέρνηση, προσπαθούν να πείσουν με μισές αλήθειες ότι το θέμα προχωρεί όπως σχεδιάστηκε. Αγνοώντας εντελώς τα προβλήματα που καθημερινά ανακύπτουν σε διεθνές επίπεδο από τα πρώτα ήδη βήματα της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, παρακάμπτοντας (πιθανόν και γιατί τις αγνοούν) τις τεχνικές πλευρές του θέματος και αγνοώντας τις λεπτομέρειες της καθημερινότητας των πολιτών και των επαγγελματιών, εξαγγέλλουν μέτρα και κίνητρα, που συχνά μπορεί να αποτελούν παγίδα γι' αυτούς που θα τα πάρουν τοις μετρητοίς.

Θα έχετε ακούσει βεβαίως για την προ διετίας κυβερνητική εξαγγελία ότι από το... 2025, δηλαδή σε λιγότερο από ένα χρόνο από τώρα, όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά. Κάτι που φυσικά ήταν αδύνατο από κάθε πλευράς να εφαρμοστεί, αφού δεν υπάρχουν ούτε οι λύσεις ούτε οι υποδομές για κάτι τέτοιο. Μετά εξαγγέλθηκαν οικονομικά κίνητρα, σημαντικά μάλιστα, για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Παρά το σεβαστό ποσό της επιδότησης, οι επαγγελματίες που επωφελήθηκαν από αυτό το πρόγραμμα για να αγοράσουν ηλεκτρικό ταξί μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού! Γιατί βεβαίως οι ταξιτζήδες, όπως και κάθε επαγγελματικός κλάδος, δεν κάνουν τις επιλογές τους ανάλογα με τις πολιτικάντικες εξαγγελίες της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλά ανάλογα με την πραγματικότητα που υπάρχει στον κλάδο τους και στην κοινωνία όπου ζουν.

Η εξαγγελία έπεσε στο κενό και τώρα η κυβέρνηση επανέρχεται, σχεδόν... παρακαλώντας τους ταξιτζήδες να της κάνουν το χατίρι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού το ποσό της επιδότησης αυξήθηκε σε επίπεδα στα οποία ένας ιδιώτης αγοράζει καινούργιο αυτοκίνητο (η μέγιστη συνολική ενίσχυση μπορεί να φτάσει στις 22.500 ευρώ). Ούτε αυτό βεβαίως είναι αρκετό, γιατί η ουσία δεν είναι τί επιδότηση θα πάρεις, αλλά αν μπορείς ή όχι να κάνεις τη δουλειά σου! Και με ανύπαρκτες υποδομές κανείς δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά του. Αυτές τις μέρες, λοιπόν, μας ήρθε ένα δελτίο Τύπου για μία πρόταση που γίνεται για ηλεκτρικά ταξί από μία εταιρία επενδύσεων, σε συνεργασία
με την πλατφόρμα εύρεσης ταξί Freenow και με την Εθνική Leasing που θα πραγματοποιεί σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες. Στη σχετική εκδήλωση μάλιστα παραβρέθηκαν και ο υπουργός και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, που εκθείασαν την προσπάθεια.

Ποια είναι η μισή αλήθεια όμως; Η εταιρεία θα δημιουργήσει ένα δίκτυο ταχείας φόρτισης για τα ταξί (τα πρώτα 10 σημεία φόρτισης μέσα στο 2024), στα οποία σύμφωνα με τις εξαγγελίες τα ηλεκτρικά ταξί θα μπορούν να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά. Αν προσπεράσουμε προς το παρόν το γεγονός ότι ακόμα και τα 20 λεπτά δεν είναι καθόλου μικρός χρόνος για έναν επαγγελματία που περιμένει π.χ. την αλλαγή της βάρδιας, όταν μπροστά του μπορεί να βρεθούν να περιμένουν κι άλλοι 3-4 με 20λεπτα, αφού υποτίθεται ότι το πρόγραμμα προωθεί τη μαζική ηλεκτροκίνηση και τα ταξί είναι χιλιάδες. Έχει όμως κανένας αναφέρει στους επαγγελματίες αυτό που εδώ και χρόνια μας έχουν επισημάνει οι κατασκευαστές και των μπαταριών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (και είναι ήδη γνωστό και από τα κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές που χρησιμοποιούν φορτιζόμενες μπαταρίες), ότι δηλαδή η συχνή φόρτιση σε ταχυφορτιστές μειώνει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών;! Με καθημερινή ταχεία φόρτιση ποια θα είναι η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών ταξί μετά από 3-4 χρόνια; Κι όσο κι αν υποστηρίζουν μερικοί ότι αυτός ο κίνδυνος μειώνεται κάπως υπό προϋποθέσεις, είναι αστείο να πιστεύουν πως σ' ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο που κινείται όλη μέρα, θα έχει ο άλλος πάνω στην τούρλα το νου του να μη ξεπεράσει αυτόν ή εκείνο τον παράγοντα. Ας αναφέρουν λοιπόν στους επαγγελματίες όλα τα πλεονεκτήματα της πρότασης, αλλά η μη αναφορά των μειονεκτημάτων σημαίνει ότι λέγεται η μισή αλήθεια..._Π.Φ.

  UP