ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Peugeot 208 1.2 - Renault Clio 0.9 TCE 90

Γαλλικές αψιμαχίες         ..:: Κυριακή, 28 Ιουλίου 2013 ::..
Η γαλλική σχολή έχει μακρά παράδοση στην κατηγορία των σούπερ μίνι και τόσο η Peugeot όσο και η Renault έχουν φανατικούς φίλους κι ένα στόλο από νεαρούς οδηγούς που έμαθαν να οδηγούν πίσω από τα τιμόνια τους, οπότε η σύγκριση των προτάσεών τους είναι πάντα αναπόφευκτη, ειδικά σήμερα που έχουν δύο από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας
  Θυμάστε το 106; Αν έχετε ένα στην κατοχή σας δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να το αποχωριστείτε. Τέτοια αυτοκίνητα σπανίζουν σήμερα. Το 206; Ναι, πολύ πολύ όμορφο και μετά τις διορθώσεις στην πίσω ανάρτηση των πρώτων αυτοκινήτων (εκείνων που θεωρούσαν καθήκον τους να πετάνε την ουρά τους εύκολα και γρήγορα) αποδείχτηκε ένα εξαιρετικό μικρό. Απέναντι, η Renault είχε ήδη ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στην απαιτητική αυτή κατηγορία (θυμάστε το 5;) ενώ το προηγούμενο Clio θα μπορούσε άνετα να είναι πλήρως ανταγωνιστικό ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, ειδικά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 110 ίππους, που ξεχείλιζε από ζωή και πάθος. Σήμερα στη Renault έφτιαξαν ένα ακόμα καλύτερο, πιο ποιοτικό αυτοκίνητο και ίσως το πιο όμορφο σούπερ μίνι σήμερα. Κι εμείς θεωρούμε πως είναι ομορφότερο από το 208. Όπως και να 'χει, η ελκυστικότητα είναι υποκειμενικό πράγμα, αλλά νομίζουμε πως το Clio είναι αυτό που ξεχωρίζει άνετα σε αυτή την ενότητα.

Ανοίγοντας την αριστερή πόρτα για να περάσεις στη θέση του οδηγού αντικρίζεις δυο διαφορετικές υλοποιήσεις, με κοινό όμως παρονομαστή, που ονομάζεται τεχνολογία και γκάτζετ. Το 208 έχει νεανική και καλαίσθητη σχεδίαση, είναι καλό εργονομικά κι έχει καλή αίσθηση παραμονής (και μια μεγάλη οθόνη), αλλά το Clio έχει μεγαλύτερη αίσθηση αντιληπτής ποιότητας από τα πλαστικά του. Το πιο γκατζετάδικο μάλλον είναι το Clio, αλλά οι νεότεροι θα ξέρετε καλύτερα, εμάς πάντως ο όγκος της μεγάλης κονσόλας στο κέντρο του ταμπλό μας δημιούργησε ανάμικτα συναισθήματα. Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι σε κανένα από τα δυο (στην πραγματικότητα δηλαδή είναι μέτριοι), ενώ οι χώροι για επιβάτες είναι κοντά μεν, με προβάδισμα στο Clio ωστόσο. Το αυτό ισχύει και για το χώρο αποσκευών, με 300 λίτρα διαθέσιμα στο Clio και 285 στο 208. Ποιό κερδίζει την ενότητα; Η ποιοτική αίσθηση του Clio και οι χώροι του. Απέναντι υπάρχει μια κάποια πιο "smooth" αίσθηση, αλλά εμείς θα δώσουμε το βάθρο της ενότητας στην Κλειώ.

Περνώντας στο θέμα του κόστους αγοράς, το 208 στην έκδοση αυτή ξεκινάει από 11.890 ευρώ χωρίς απόσυρση, τιμή απολύτως ανταγωνιστική, ειδικά με τον πλούσιο εξοπλισμό με τον οποίο διατίθεται. Έτσι, στάνταρ είναι το ESP, ο κλιματισμός, οι ηλεκτρικές ευκολίες, 7 αερόσακοι και ο υπολογιστής ταξιδιού. Το Clio με το νέο μικρό κινητήρα τούρμπο 0.9 ξεκινάει από 13.350 ευρώ χωρίς απόσυρση, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, αερόσακους μπροστινούς και πλευρικούς κεφαλής-θώρακα, κλιματισμό, οι ηλεκτρικές ευκολίες με θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, προβολείς ομίχλης και σύστημα πολυμέσων με ραδιόφωνο, πλοήγηση, Bluetooth, θύρες Aux και USB, 4 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι. Κοντολογίς το Clio έχει καλύτερο εξοπλισμό, αλλά είναι και πιο ακριβό, δημιουργώντας έτσι όμως ένα πολύ καλό value for money και για τα δυο τους.
 

Στο εσωτερικό η ποιοτική αίσθηση του Clio εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο από αυτή του 208, ενώ και τα δύο είναι σύγχρονα σχεδιαστικά και προσφέρουν επαρκείς χώρους
  Φτάνοντας στους κινητήρες, ας ξεκινήσουμε από την κοινή, τρικύλινδρη βάση τους. Αυτός του Clio είναι 900 κ.εκ. και αποδίδει 90 ίππους, όταν το 208 έχει 82 ίππους από 1199 κ.εκ. Πρόκειται για δυο εξαιρετικά σύνολα, μεταξύ των καλύτερων εκπροσώπων του είδους αυτή τη στιγμή. Κι αυτό γιατί οι κραδασμοί και ο αναμενόμενος θόρυβος απορροφώνται εξαιρετικά, φτάνοντας σχεδόν στα επίπεδα των 4κύλινδρων. Το καλύτερο μοτέρ σε αυτό το ζήτημα είναι αυτό του Clio εν κινήσει, αλλά όταν είναι σταματημένα... προσπερνάει ο κινητήρας του 208. Από εκεί και πέρα και τα δυο είναι πολύ οικονομικά σε καύσιμο, αφού περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη αρκούν, ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο ή στο εθνικό πεδίο μπορούν να ταξιδεύουν με καταναλώσεις γύρω στα 5-5,5 λίτρα/100 χλμ. Εντυπωσιακά νούμερα για δυο σούπερ μίνι που μπορούν να ταξιδέψουν πολύ καλά, που χωράνε 4 ενήλικες, που προσφέρουν και οδηγική ευχαρίστηση στον οδηγό τους.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Renault είναι εξαιρετικός, έχει δύναμη παντού (μόνο κάτω από τις 2000 στροφές μειώνεται κάπως η απόδοσή του) και έχει απόθεμα ισχύος μέχρι ψηλά. Φυσικά, εκεί φαίνεται η χωρητικότητά του, δεν γίνεται αλλιώς άλλωστε. Το 208 έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα χωρίς τούρμπο και χαμηλότερη ιπποδύναμη, κάτι που δρα ευεργετικά στην γραμμικότητα και στην ελαστικότητα. Παρά την μικρότερη ιπποδύναμη τα καταφέρνει εξίσου καλά σε αίσθηση και σε κερδίζει περισσότερο με την ελαφρώς μεγαλύτερη ομοιογένειά του. Ωστόσο η διαφορά τους πραγματικά είναι στον τρόπο οδήγησης, εκεί που το 208 οδηγείται με «ατμοσφαιρικό» τρόπο, δηλαδή πιέζοντας το γκάζι και ανεβάζοντας τις στροφές. Το Clio διαθέτει λίγο περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές και έχει και ελαφρώς καλύτερη ονομαστική τελική (182 έναντι 175 χλμ./ώρα). Στην ουσία κρατάμε την πολύ καλή τους απόδοση και το γεγονός πως σε κερδίζουν και τα δυο, αλλά μείναμε με την αίσθηση πως δεν θα δημιουργήσει κανείς τους προβάδισμα αγοράς.

 

Στο δρόμο είναι εξαιρετικά και τα δύο και μόνο πολύ κοντά στα όρια της πρόσφυσής τους εντοπίζεις κάποια υπεροχή του Clio, που είναι λίγο πιο ουδέτερο
  Στο δρόμο έχουμε μπροστά μας δυο απλώς κορυφαίες υλοποιήσεις. Για τους Γάλλους τα ξέρετε, έχουν τη δική τους συνταγή που κερδίζει χρόνια τώρα. Να μιλήσουμε για αποτελεσματικότητα; Κορυφή, απλώς κορυφή και τα δύο. Για πρόσφυση; Επίσης. Για φιλικότητα; Το αυτό. Και τα δυο τους όσο και να τα στριμώξεις δύσκολα θα σε φέρουν σε δυσάρεστη θέση, εκτός αν βαλθείς να αποδείξεις στον εαυτό σου  πως -δεν- είσαι ο Κάνκουνεν και θες να παίξεις με του νόμους της Φυσικής. Σε οδική συμπεριφορά, λοιπό, είναι και τα δυο απλώς κορυφαία. Οι μόνες, ελάχιστες και στο όριο, διαφορές τους είναι η κάπως πιο ραφιναρισμένη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης του Clio, που συμβαίνει λόγω της ελάχιστα μεγαλύτερης επιμονής του να κρατάει το πίσω μέρος του στη ευθεία. Το 208 είναι ελαφρώς πιο ρυθμίσιμο. Πρόκειται ασφαλώς για ψύλλους στα άχυρα, και εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να «ουζάρετε» τα αυτοκίνητα, να τελειώσετε τα ελατήριά τους για να αντιληφθείτε κάτι τέτοιο, που καμία σημασία δεν έχει εκεί (εκτός των άλλων, σε τέτοιους ρυθμούς χρειάζεται η ακρίβεια χειρισμών πολύ πολύ περισσότερο).  Θεωρούμε και τα δυο κορυφαία οδικά, δίνοντας το προβάδισμα στο Clio λόγω της μεγαλύτερης επιμονής του στο όριο. Τα τιμόνια είναι και τα δυο καλά αλλά όχι κορυφαία, ενώ στα κιβώτια το Clio έχει σαφώς καλύτερη αίσθηση από τον κάπως χαλαρό επιλογέα του 208. Το ίδιο παρατηρείται και στα φρένα, με ένα μικρό προβάδισμα του Clio. Όσον αφορά την άνεση, το 208 είναι ελαφρώς καλύτερο, με την ποιότητα κύλισης να πηγαίνει κατά τι στο Clio.

Συμπερασματικά, πρόκειται για δυο κορυφαία σούπερ μίνι, με ένα προβάδισμα όμως του Clio, που έχει έναν αέρα πιο ποιοτικού και κάπως μεγαλύτερου αυτοκινήτου, κάτι στο οποίο ίσως παίζει ρόλο και η εμφανισιακή του αυτοπεποίθηση. Το 208 ουσιαστικά οδηγείται διαφορετικά και αυτό είναι πολύ καλό, αλλά το Clio δείχνει να μπαίνει στα χωράφια της αμέσως επόμενης κατηγορίας από θέμα αίσθησης ποιότητας και ευρυχωρίας (εδώ η αίσθηση υπάρχει αλλά δεν είναι και τόσο πραγματική). Και είναι αυτό στο οποίο θα δώσουμε την πρώτη θέση τελικά.

Γιάννης Χαρίτος
φωτογραφίες: auto-internet

 
ΤΟ 208 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Γραμμικότητα κινητήρα
- Άνεση
- Τιμή

ΤΟ CLIO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αίσθηση αντιληπτής ποιότητας (μάλλον το κορυφαίο της κατηγορίας του)
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμό


  UP