ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Ford Fiesta 1.0 T (100 HP) - Renault Clio 0.9 TCE 90

Η φιέστα της μούσας         ..:: Σαββάτο, 25 Μαϊου 2013 ::..
Fiesta και Clio ανήκουν ουσιαστικά στην κατηγορία των σούπερ μίνι, αλλά είναι και τα δύο τόσο ολοκληρωμένα, που μπορούν να προσφέρουν περισσότερα πράγματα στον κάτοχό τους, τόσο σε επιδόσεις και οικονομία, όσο και σε σπορτίφ αίσθηση, συνεχίζοντας να είναι δύο από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας τους
  Η Renault είχε ήδη ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στην απαιτητική αυτή κατηγορία, αφού το προηγούμενο Clio θα μπορούσε άνετα να είναι πλήρως ανταγωνιστικό ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, ειδικά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 110 ίππους, που ξεχείλιζε από ζωή και πάθος. Δυστυχώς το νέο μοντέλο δεν φοράει αυτόν τον κινητήρα (ελπίζουμε η γαλλική εταιρεία να αλλάξει γνώμη σύντομα) αλλά στη νέα του εκδοχή κάνει μια εντυπωσιακή στροφή. Οι Γάλλοι έφτιαξαν ένα συνολικά καλύτερο και ποιοτικότερο αυτοκίνητο, πιο ολοκληρωμένο, ενώ σίγουρα είναι πολύ πιο όμορφο, αν δεν είναι το ομορφότερο σούπερ μίνι σήμερα. Απέναντί του βρίσκεται το νέο Fiesta, το γνωστό οδηγικό καταφύγιο των οδηγών της κατηγορίας αυτής, προβάλλοντας πρώτα από όλα την καθόλα εντυπωσιακή μάσκα του, που ναι, μοιάζει με εκείνη της υπέροχης Aston Martin. Δεν γνωρίζουμε αν διαθέτει έκδοση με τα μυστικά του Q, αλλά αυτή σίγουρα δεν εισάγεται στην Ελλάδα, αν και ο Bond έχει πολλούς φίλους εδώ. Πολλούς φίλους όμως έχει και το Fiesta, το οποίο με τα έντονα φώτα του και την σφηνοειδή του φόρμα προσφέρει μια σπορτίφ εικόνα, η οποία όμως ελέω της μάσκας αφήνει υπαινιγμούς και για πολυτελή μηνύματα. Όπως και να 'χει η ελκυστικότητα είναι υποκειμενικό πράγμα, αλλά νομίζουμε πως το γαλλικό αυτοκίνητο είναι αυτό που ξεχωρίζει περισσότερο.

Ανοίγοντας την αριστερή πόρτα για να περάσεις στη θέση του οδηγού αντικρίζεις δυο διαφορετικές υλοποιήσεις. Το Fiesta έχει νεανική και καλαίσθητη σχεδίαση, είναι πολύ καλό εργονομικά κι έχει καλή αίσθηση παραμονής, αλλά το Clio έχει μεγαλύτερη αίσθηση αντιληπτής ποιότητας από τα πλαστικά του. Δηλαδή θεωρούμε πιο λειτουργικό το εσωτερικό του μικρού Ford, αλλά η αλήθεια είναι πως το γκατζετάδικο Clio σου μεταφέρει πιο ποιοτική προσέγγιση. Μπορεί η μεγάλη κονσόλα στο κέντρο του ταμπλό να σου δημιουργεί ανάμικτα συναισθήματα, μπορεί να λείπει και το ραδιο-CD αφού στη θέση του υπάρχει υποδοχή για USB, επίσης μπορεί στο Fiesta να μην ακούσαμε ούτε τσικ, αλλά η αίσθηση αντιληπτής ποιότητας στο γαλλικό μικρό είναι ανώτερης κατηγορίας. Όμως το Fiesta έχει καλύτερους χώρους για μικροπράγματα, ενώ οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ κοντά, με ένα προβάδισμα στο Clio. Το αυτό ισχύει και για το χώρο αποσκευών, με 300 λίτρα διαθέσιμα στο Clio και 296 στο Fiesta. Ποιό κερδίζει την ενότητα; Η ποιοτική αίσθηση του Clio και οι χώροι για μικροπράγματα (που είναι λίγοι και κυρίως ρηχοί στο γαλλικό αυτοκίνητο) στο Fiesta. Διαλέξτε τι σας εκπροσωπεί καλύτερα.

Το νέο Fiesta στην έκδοση των 100 ίππων ξεκινάει από 11.928 ευρώ χωρίς απόσυρση, τιμή απολύτως ανταγωνιστική, ειδικά με τον πλούσιο εξοπλισμό με τον οποίο διατίθεται. Στάνταρ είναι το ESP, ο κλιματισμός, οι ηλεκτρικές ευκολίες, 7 αερόσακοι, το σύστημα MyKey, ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και θύρες USB, AUX. Αλλά η βασική έκδοση δεν έχε υπολογιστή ταξιδιού, κάτι που θα θέλαμε να υπάρχει. Σε αυτή την τιμή πάντως είναι γεγονός πως η Ford προσφέρει ένα δελεαστικότατο πακέτο. Το Clio με το νέο μικρό κινητήρα τούρμπο 0.9 ξεκινάει από 13.350 ευρώ χωρίς απόσυρση, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, αερόσακους μπροστινούς και πλευρικούς κεφαλής-θώρακα, κλιματισμό, τις ηλεκτρικές ευκολίες (με θερμαινόμενους καθρέφτες), υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, προβολείς ομίχλης και σύστημα πολυμέσων με ραδιόφωνο, πλοήγηση, Bluetooth, θύρες Aux και USB, οθόνη αφής 7 ιντσών, 4 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι. Κοντολογίς το Clio έχει καλύτερο εξοπλισμό, αλλά είναι και πιο ακριβό, δημιουργώντας έτσι όμως ένα πολύ καλό value for money και για τα δυο τους.
 

Στο εσωτερικό η ποιοτική αίσθηση στο Clio εντυπωσιάζει, αλλά δεν έχει τόσο πρακτικούς χώρους για μικροπράγματα όπως το Fiesta
  Φτάνοντας στους κινητήρες, ας ξεκινήσουμε από την κοινή, τρικύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη βάση τους. Ο γαλλικός είναι 900 κ.εκ. και αποδίδει 90 ίππους, όταν το Fiesta έχει 100 ίππους σε αυτή την έκδοση από 999 κ.εκ. Πρόκειται για δυο εξαιρετικά σύνολα, που πραγματικά σε κάνουν να απορείς αν όντως είναι 3κύλινδρα, αφού είναι ίσως οι καλύτεροι εκπρόσωποι του είδους αυτή τη στιγμή. Κι αυτό γιατί οι κραδασμοί και ο αναμενόμενος θόρυβος απορροφώνται εξαιρετικά, φτάνοντας σχεδόν στα επίπεδα των 4κύλινδρων. Το καλύτερο μοτέρ σε αυτό το ζήτημα είναι αυτό του Fiesta, το οποίο κάνει ακόμη λιγότερο θόρυβο από τον ήδη πολύ χαμηλό του Clio και η διαφορά τους εντοπίζεται κυρίως όταν τα αυτοκίνητα είναι σταματημένα, σε κάποιο φανάρι επί παραδείγματι. Από εκεί και πέρα και τα δυο είναι πολύ οικονομικά, αφού περίπου 7 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη αρκούν, ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο ή στο εθνικό πεδίο μπορούν να ταξιδεύουν με καταναλώσεις γύρω στα 5-5,5 λίτρα/100χλμ. Εντυπωσιακά νούμερα για δυο σούπερ μίνι που μπορούν να ταξιδέψουν πολύ καλά, που χωράνε 4 ενήλικες, που προσφέρουν και οδηγική ευχαρίστηση στον οδηγό τους. Ο γαλλικός κινητήρας είναι εξαιρετικός, έχει δύναμη παντού -μόνο κάτω από τις 2.000 στροφές μειώνεται κάπως η απόδοσή του- και έχει ισχύ μέχρι ψηλά. Φυσικά, εκεί φαίνεται η χωρητικότητά του, δεν γίνεται αλλιώς άλλωστε, και στο Fiesta το ίδιο ισχύει. Το τελευταίο όμως έχει και περίπου 100 κ.εκ. περισσότερα και συνολικά είναι αυτό που κερδίζει την ενότητα, κυρίως χάρη στην σχεδόν... ηλεκτρική του λειτουργία, που σε κάνει να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα μικρό Gti (αυτό στην πραγματικότητα συμβαίνει στην έκδοση των 125 ίππων, αλλά η γραμμικότητα είναι κοινή).

Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά έχουμε μπροστά μας δυο κορυφαίες υλοποιήσεις. Για τους Γάλλους τα ξέρετε, για την πιο πολυπολιτισμική Ford επίσης. Να μιλήσουμε για αποτελεσματικότητα; Κορυφή, απλώς κορυφή και τα δυο. Για πρόσφυση; Επίσης. Για φιλικότητα; Το αυτό. Και τα δυο τους, όσο και να τα στριμώξεις, δύσκολα θα σε φέρουν σε δυσάρεστη θέση, εκτός αν βαλθείς να αποδείξεις στον εαυτό σου  πως -δεν- είσαι ο Κάνκουνεν και θες να παίξεις με του νόμους της Φυσικής. Λοιπόν. Οδικά είναι και τα δυο απλώς κορυφαία, το ξαναλέμε. Οι μόνες, ελάχιστες και στο όριο, διαφορές τους είναι η πιο «με τα τέσσερα» αντίδραση του Fiesta, κόντρα στην φιλικότατη και μικρή υποστροφή του Clio, που συμβαίνει λόγω της ελάχιστα μεγαλύτερης επιμονής του τελευταίου να κρατάει το πίσω μέρος του στη ευθεία. Πρόκειται ασφαλώς για ψύλλους στα άχυρα, και εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να «ουζάρετε» τα αυτοκίνητα, να τελειώσετε τα ελατήριά τους για να αντιληφθείτε κάτι τέτοιο, που καμία σημασία δεν έχει εκεί (εκτός των άλλων, σε τέτοιους ρυθμούς χρειάζεται η ακρίβεια χειρισμών πολύ, πολύ, πολύ, πολύ περισσότερο).

 

Εξωτερικά η μάσκα α λα Aston Martin εντυπωσιάζει στο Fiesta, αλλά το Clio θεωρούμε πως είναι ομορφότερο
  Θεωρούμε και τα δυο κορυφαία οδικά. Οδηγικά όμως το μικρό Ford είναι ελαφρώς καλύτερο. Αυτό συμβαίνει διότι έχει καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι και κατά τι καλύτερο σε αίσθηση στις γρήγορες αλλαγές επιλογέα (αμφότεροι με 5 σχέσεις, πιο μακριές στο Clio). Βεβαίως το γαλλικό αυτοκίνητο έχει ελαφρώς καλύτερα φρένα, οπότε πάλι στην αρχή πάμε. Εντούτοις, την ενότητα οδική - οδηγική συμπεριφορά θα τη δώσουμε στο Fiesta. Όμως, και ίσως για πρώτη φορά όλα αυτά τα χρόνια, θα δημιουργήσουμε μια υποενότητα. Αυτή της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Το Fiesta είναι καλό και στα δυο, ιδιαίτερα στην άνεση, αλλά οι Γάλλοι είναι δυο κλικ πιο πάνω εδώ, κυρίως στην ποιότητα κύλισης. Να το πω αλλιώς. Εσείς, ειδικά αν σας αρέσει η οδήγηση, μπορεί και να μην αντιληφθείτε κάτι ιδιαίτερο. Αν ρωτήσετε όμως τη σύντροφό σας ή ένα φίλο σας που δεν μιλάει όλη την ώρα για στριμμένες ρόδες, τότε ο συνδυασμός της κορυφαίας αντιληπτής ποιότητας και της κορυφαίας ποιότητας κύλισης του γαλλικού μοντέλου δημιουργούν μια διαφορά που σε κάποιες περιπτώσεις είναι σημαντική. Οφείλουμε να το καταγράψουμε κι αυτό.

Και τελικά, κάπου εκεί είναι όλη η διαφοροποίηση των δυο αυτοκινήτων. Τώρα που φτάσαμε στο συμπέρασμα, θα επικαλεστώ ένα αντίστοιχο συμπέρασμα πριν πολλά χρόνια. Τότε ήταν το προηγούμενο Fiesta απέναντι στο Peugeot 207. Και φαίνεται πως πάλι ισχύουν τα ίδια πράγματα. Για τους πιο... Rock από εσάς το τιμόνι του Fiesta θα δώσει την ψήφο σας σε αυτό, όπως και αυτή η εκπληκτική, σχεδόν ηλεκτρική απόδοση του κινητήρα του. Όταν όμως στην εξίσωση μπουν νεσεσέρ, μαλακά πλαστικά, γκάτζετ και τα συναφή (αλλά και εμφάνιση, διότι το Clio έχει αρχετυπική εμφάνιση είναι η αλήθεια), τότε η πλάστιγγα θα γείρει προς Γαλλία μεριά. Ποιό θα επιλέγαμε εμείς; Το Fiesta με τους 125 ίππους, μέχρι η Renault να αποφασίσει το προφανές. Να μας δώσει τον 1500ρη ντίζελ με τους 110 ίππους ή να βάλει μια έκτη σχέση στο κιβώτιο της έκδοσης με τους 90 ίππους. Μέχρι τότε, θα αποφύγουμε την απάντηση. Γιατί η Ford βάζει αυτογκόλ -απέναντι στο Clio- με την αίσθηση από τα πλαστικά. Ξέρετε όμως. Τιμόνι, κινητήρας, οδηγική ευχαρίστηση δεν μπορούν να βγουν από την εξίσωση. Οπότε... Ford, αλλά αναγνωρίζοντας ότι η ποιοτική προσέγγιση και η σχεδίαση του Clio θα μας απασχολούσε πολύ πριν αποφασίσουμε τελικά. Η επιλογή εδώ γίνεται μόνο με υποκειμενικά κριτήρια, δείγμα του πόσο εξαιρετικά σούπερ μίνι είναι τα δυο αυτά αυτοκίνητα.

Γιάννης Χαρίτος
φωτογραφίες: auto-internet

 
ΤΟ FIESTA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Τιμόνι
- Γραμμικότητα κινητήρα
- Οδηγική (όχι οδική) συμπεριφορά
- Τιμή

ΤΟ CLIO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:
- Αίσθηση αντιληπτής ποιότητας (μάλλον το κορυφαίο της κατηγορίας του)
- Άνεση - ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμό


  UP