ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mazda CX-5 - 2.5 Skyactiv-G AWD

Ποιότητα και τεχνολογία         ..:: Σαββάτο, 13 Απριλίου 2024 ::..

Το ανανεωμένο μεσαίο SUV της Mazda εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, συνδυάζοντας τις πρωτότυπες τεχνολογικές λύσεις της Maza με την "premium" ποιότητα και τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζει εδώ και αρκετά χρόνια τα αυτοκίνητά της και με τα παραδοσιακά πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά πάνω στα οποία βασίστηκε η φήμη της

Το CX-5 είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για τη Mazda στην Ευρώπη, καθώς είναι το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι έχει υποστεί δύο ανανεώσεις, ώστε να είναι συνεχώς επίκαιρο και να είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά. Πρόκειται για το μεσαίο SUV της εταιρείας, με μήκος 4,575 μ. και μεταξόνιο 2.700 χιλιοστών, ένα κατεξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο δηλαδή, που αποτελεί μια σημαντική παρουσία στη μεσαία "premium" κατηγορία.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας έχουν πλέον μεγαλώσει αρκετά ώστε, ιδιαίτερα τα SUV, να ανταποκρίνονται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες των οικογενειακών μετακινήσεων. Έτσι και το CX-5 προσφέρει καλούς χώρους για 4 άτομα, που θα μεταφερθούν άνετα σε ένα ταξίδι, ενώ και ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 522 λίτρων θα καλύψει απόλυτα στις ανάγκες της οικογένειας. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, όπου στην τελευταία ανανέωση προστέθηκε και ένα ραφάκι για ασύρματη φόρτιση κινητού. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης και η γενική εργονομία και θα επισημάνουμε την οριζόντια τοποθέτηση της κεντρικής οθόνης στο ταμπλό, που κατά τη γνώμη μας είναι η πιο σωστή επιλογή σε σύγκριση με την κάθετη, περιορίζοντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού όταν χρειαστεί να τη συμβουλευτεί ή να ρυθμίσει μια λειτουργία. Άλλωστε και εδώ, όπως και το CX-60 που δοκιμάσαμε πρόσφατα, η Mazda δεν έπεσε στην παγίδα να χρησιμοποιήσει σχεδόν για τα πάντα την επιφάνεια αφής στην οθόνη, που σε πολλά αυτοκίνητα κάνει αρκετά πολύπλοκη την επιλογή κάποιων λειτουργιών, αλλά έχει διατηρήσει ένα περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου, για τον έλεγχο των περισσότερων λειτουργιών. Φυσικά η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως σε όλα τα Mazda, και ανταποκρίνεται στον premium προσανατολισμό της εταιρείας

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 43.477 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας και ειδοποίησης κατά την οπισθοπορεία, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, προσαρμοζόμενους προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα Head Up Display, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, συναγερμό, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά θα υπενθυμίσουμε ότι τα Mazda καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών.
Ποιοτικό και σύγχρονο είναι το εσωτερικό, με καλούς χώρους και σωστή εργονομία
Κινητήρας-κιβώτιο
Η Mazda ακολουθεί το δικό της δρόμο στην εξέλιξη των αυτοκινήτων της για τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, με επιλογές που χαρακτηρίζονται με τη συνολική ονομασία Skyactiv. Στην περίπτωση των βενζινοκινητήρων Skyactiv δεν χρησιμοποιούνται συστήματα με τούρμπο, αλλά ατμοσφαιρικοί κινητήρες με αυξημένη χωρητικότητα και πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης, αντίστοιχη με αυτή των ντίζελ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιείται ένας κινητήρας 2,5 λίτρων με σχέση συμπίεσης 13:1 και ήπιο υβριδικό σύστημα 24V, ο οποίος αποδίδει 194 ίππους και μέγιστη ροπή 265 Nm (27 kgm) στις 4.000 στροφές. Ένας κινητήρας που στην πράξη αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, στο οποίο προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5'') και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Ένας κινητήρας δυνατός και εύστροφος, αρκετά ελαστικός, με επαρκή ροπή, ο οποίος δεν διαθέτει ίσως το «νεύρο» των τούρμπο, αλλά έχει «βάθος» στην απόδοσή του και προσφέρει συνεχή και σταθερή επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού. Στις υψηλές στροφές ακούγεται ο θόρυβός του στο εσωτερικό, σπάνια όμως θα χρειαστεί κανείς να τον χρησιμοποιήσει σε τόσο υψηλούς ρυθμούς λειτουργίας. Η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, που πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές, είναι πολύ καλή, κάτι που συμβάλλει και στην αποτελεσματική αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, ο μέσος όρος της δοκιμής μας ήταν κοντά στα στα 10 λίτρα/100 χλμ., συμπεριλαμβάνοντας και κάποιες διαδρομές με πολύ έντονο μποτιλιάρισμα μέσα στην πόλη, μια τιμή που είναι απολύτως ικανοποιητική για ένα τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 171 g/km.

Οδηγώντας
Χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των Mazda είναι τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά και από αυτόν τον κανόνα δεν ξεφεύγει το CX-5. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άκαμπτο αμάξωμα, έχει καλό κράτημα και ακριβή συμπεριφορά στο δρόμο, παρά το αυξημένο ύψος του (απόσταση από το έδαφος 19,3 εκ.) κάτι στο οποίο συμβάλλει και το σύστημα τετρακίνησης. Το τιμόνι είναι καλό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε αίσθηση και ακρίβεια, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, έχοντας όμως κάπως σπογγώδης αίσθηση, όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Πολύ ικανοποιητική για SUV είναι επίσης και η άνεση και μόνο οι εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται πιο αισθητές λόγω της κάπως σφιχτής ανάρτησης που αναπόφευκτα έχουν όλα τα SUV.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Δυνατός κινητήρας
- «Οικογενειακοί» χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- 6 χρόνια εγγύηση
- Ανταγωνιστική τιμή για την κατηγορία
KATA
- Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου και πολύ καλή οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζουν το CX-5
Συμπέρασμα
Η εμπορική επιτυχία του CX-5 στην Ευρώπη δεν είναι τυχαία. Το αυτοκίνητο της Mazda σ' αυτήν την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοσή του είναι ένα από τα καλύτερα μεσαία SUV, ιδιαίτερα ποιοτικό, με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, ασφαλές και άνετο, ευχάριστο στην οδήγηση, με δυνατό κινητήρα που προσφέρει καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση, αλλά και με ανταγωνιστική τιμή για την κατηγορία του και εγγύηση 6 ετών.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mazda.gr


  UP