ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Astra - 1.2 T 130 PS

Ισορροπιστής         ..:: Σαββάτο, 27 Ιανουαρίου 2024 ::..

Ένα αξιόλογο γερμανικό μικρομεσαίο με την σφραγίδα της Opel, αρκετά ευπρόσδεκτα «γαλλικά» στοιχεία που δίνουν νέα διάσταση στη συγκεκριμένη πρόταση, μαζί με ένα ιδανικό συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου για το ευρύ κοινό

Όσο κι αν κάποιοι αντιμετώπισαν με αμφιβολία την «γαλλοποίησή» του λόγω της στενής σχέσης με την Peugeot και κατά συνέπεια με το 308, η κίνηση μόνο ευεργετική μπορεί να χαρακτηριστεί. Μόνο έτσι το μικρομεσαίο Opel θα κατάφερνε να αντιπαρατεθεί ευθέως με αξιόλογες προτάσεις που στη φαρέτρα τους κρύβουν απτές αρετές και ελκυστική σχέση αξίας/τιμής. Τώρα είναι που το Astra ξαναβάζει το όνομα του διάπλατα στο κεφάλαιο των C-hatch που ήρθαν για να μείνουν, να αφήσουν ανεξίτηλο το στίγμα τους σε μια κατηγορία που το έχει ανάγκη. Η έκτη γενιά συμπεριλαμβάνεται στα ελάχιστα πεντάθυρα που θα τραβήξουν μεμιάς τα βλέμματα. Είναι αυτό το εμπνευσμένο μπροστινό μέρος, Opel Vizor, με την χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή των φωτιστικών σωμάτων που παραπέμπει ακόμη και σε... Chevrolet Camaro. Και πίσω όμως, ο δυναμισμός και οι χυτές γραμμές δημιουργούν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, καμιά σχέση δηλαδή με το αδιάφορο σχεδιαστικό χθες.

Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Astra έχουμε άλματα αντί για βήματα προόδου στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος όπως και της "premium" αύρας. Η σχεδίαση ορίζεται από το νέο βολάν και τα ιδιαίτερα ψηφιακά όργανα που είναι τοποθετημένα πίσω από αυτό. Η εξελιγμένη μορφή του πλήρως ψηφιακού Pure Panel cockpit επιστρατεύει δύο ψηφιακές οθόνες σε σχηματισμό που θυμίζει μπούμερανγκ, οι οποίες καλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο και, σε συνδυασμό με την υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, σχεδόν αγκαλιάζουν τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο, σημειώστε δε πως κατεβαίνει αρκετά χαμηλά. Η εργονομία είναι σχετικά βατή, μετά βέβαια από την απαραίτητη εξοικείωση με το καθιερωμένο πλέον ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο». Μας ενόχλησε η ύπαρξη αποκλειστικά ενός κεντρικού αεραγωγού, ο οποίος δεν μπορεί να συγκριθεί σε αποτελεσματικότητα με τους δυο αυτόνομους στην κατανομή της ροής του αέρα του κλιματισμού. Στη χειρότερη, κινδυνεύεις με ψύξη... Χωροταξικά σε ότι αφορά στους επιβάτες, το Astra ικανοποιεί χωρίς να ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων αποδεικνύεται ένας από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία.

Η τιμή του Astra με το 1200άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ξεκινάει από τα 27.900 ευρώ και o εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα σημειώσουμε την έλλειψη ρεζέρβας.
Σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας, γερμανική ποιότητα και μοντέρνο ντιζάιν αποτελούν το τρίπτυχο της επιτυχίας στο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το μικρό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης δεν τοποθετήθηκε εδώ προκειμένου να προβάλει κάποιο σπορ χαρακτηριστικό. Άλλωστε, τόσο η φιλοσοφία όσο και το απόβαρο δεν συνηγορούν για κάτι τέτοιο. Κατάφερε όμως να δώσει νέο νόημα στην πρώτη «συμβατική» έκδοση, χωρίς παράλληλα να απαιτεί υπερβολικές δόσεις καυσίμου ή να εκπέμπει αρκετά γραμμάρια CO2. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 τούρμπο με τους 130 ίππους και τα 230 Nm ροπής από χαμηλά, μας είναι πολύ γνωστός αφού έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορα μοντέλα του ομίλου. Πρόκειται για ένα εύστροφο και αρκετά ελαστικό σύνολο, το οποίο προσφέρει επαρκή δύναμη στο Astra, καθώς και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7'') εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη ενεργητική ασφάλεια. Το πολύ θετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με την σωστή κλιμάκωση αλλά και τις «καθαρές» διαδρομές του επιλογέα αποτελεί έναν αξιοσέβαστο αρωγό του κινητήρα. Με νορμάλ ρυθμούς οδήγησης στην πόλη βλέπεις τιμές κατανάλωσης κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., επίσης, στο ταξίδι αυτές πέφτουν ακόμη πιο κάτω. Σε ό,τι αφορά το σκέλος του θορύβου, είναι λογικό όταν πιεστεί το συγκεκριμένο 3κύλινδρο σύνολο να μεταφέρει την χαρακτηριστική χροιά στην καμπίνα, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, όμως, τα ηχομονωτικά υλικά κάνουν εξαιρετική δουλειά εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ησυχία-ηρεμία στα αυτιά των επιβατών.

Οδηγώντας
Η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων προσθέτει εν μέρει ένα λίγο πιο συμμετοχικό χαρακτήρα στο Astra σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο EAT8, χωρίς φυσικά να μεταβάλλει το οδικό του προφίλ. Τα υπόλοιπα είναι λίγο πολύ γνωστά. Η νέα στιβαρή πλατφόρμα EMP2 «ευθύνεται» για το καλύτερο Astra που οδηγήσαμε μέχρι σήμερα. Η απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, τα επαρκή φρένα, όπως επίσης και το ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης, αναδεικνύουν τον βαθμό βελτίωσης του γερμανικού μικρομεσαίου χάτσμπακ. Η αναβαθμισμένη κύλιση και η προσεγμένη μόνωση της καμπίνας είναι τα πρώτα στοιχεία που αποκομίζεις. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή ηχομόνωση και ελάχιστα ηχητικά ακούσματα από την πίσω ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Όσο ανεβάζεις ρυθμό τόσο θα ικανοποιηθείς. Μελετημένο πάτημα, σωστή στήριξη των τροχών και ευτυχώς, μια αρκετά καλή κατευθυντικότητα. Στην έκδοση με τους 130 ίππους, ο κινητήρας δεν μπορεί να «βάλει δύσκολα» στο σύνολο πλαισίου-ανάρτησης, μια και το τελευταίο δείχνει ικανό να διαχειριστεί με άνεση τη διπλάσια ισχύ. Πάντως, η mainstream λογική της ισορροπίας διατηρείται ως κόρη οφθαλμού από γενιά σε γενιά. Άλλωστε το Astra από καταβολής του δεν συμπαθεί τις υπερβολές και τα άκρα, ποντάροντας στην ικανοποίηση ενός ευρύτερου κοινού και από τα δυο φύλα, το οποίο εκτιμά κυρίως την ασφάλεια και την φιλικότητα χρήσης.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ποιότητα υλικών
- Χώρος αποσκευών
- Συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς-άνεσης
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Οι τιμές των πολύ πλούσιων εξοπλιστικά εκδόσεων
Το Astra παραμένει... σταθερό στις απόψεις του περί αντίδρασης υπό πίεση, κάτι που δίνει πόντους αυτοπεποίθησης στον οδηγό που ξέρει τι να περιμένει
Συμπέρασμα
Η τελευταία γενιά του Astra αποτελεί μια υπολογίσιμη μονάδα στην κλάση των οικογενειακών πεντάθυρων. Η 6η γενιά του best seller της Opel είναι εδώ και δείχνει να έχει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στην αρένα των μικρομεσαίων, καθώς το νέο Astra μπορεί στην πράξη να αμφισβητήσει κάθε κραταιό ανταγωνιστή. Αποτελεί μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, με την αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση, καθώς και στον τρόπο που στέκεται στο δρόμο, γεγονός που το «πλασάρει» με αξιώσεις ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας C.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP