ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 3 - 320d

Επιτέλους ένα... κανονικό αυτοκίνητο         ..:: Σαββάτο, 01 Ιουλίου 2023 ::..

Με ιδιαίτερα ποιοτικό και τεχνολογικά σύγχρονο εσωτερικό, η ανανεωμένη «τριάρα» στην έκδοση με το δυνατό 2λιτρο ντίζελ προσφέρει επιδόσεις που επιτρέπουν την εκμετάλλευση του πολύ καλού πλαισίου, προσφέροντας συνολικά οδηγική απόλαυση που δεν συγκρίνεται με την οδήγηση ενός SUV και μάλιστα με μια εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, που επιτρέπει ταξίδι χωρίς ανεφοδιασμό σε μια απόσταση για την οποία ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται 3 φορτίσεις (που θα κοστίσουν και περισσότερο)

Καθώς η αγορά έχει πλημμυρίσει με κάθε είδους SUV και Crossover, δεν είναι και πολύ συνηθισμένο πλέον να δοκιμάζουμε «παραδοσιακά» αυτοκίνητα, σεντάν ή χάτσμπακ. Βεβαίως κάποιες σταθερές αξίες δεν είναι εύκολο να εξαφανιστούν, γιατί πάντα έχουν το κοινό τους. Σ' αυτήν την κατηγορία ανήκει η σειρά 3 της BMW, ένα μοντέλο που βρίσκεται ήδη στην γενιά του, με περισσότερα από 40 χρόνια στην αγορά και αρκετά εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Η πρόσφατη ανανέωσή της δεν ήταν βέβαια κάτι το ριζικό, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, που απλώς έπρεπε να υποστεί το συνηθισμένο φρεσκάρισμα στο μέσο του κύκλου ζωής για να εξακολουθήσει να «δείχνει» σύγχρονο (τα εισαγωγικά έχουν το νόημα πως ούτως ή άλλως ήταν σύγχρονο και απλώς η ανανέωση είναι πλέον κάτι το συνηθισμένο, που δύσκολα μπορεί να αποφύγει οποιαδήποτε εταιρεία). Υπήρξαν λοιπόν εξωτερικές σχεδιαστικές επεμβάσεις στο εμπρός και το πίσω μέρος, στάνταρ είναι πλέον οι προβολείς τεχνολογίας LED και οι ζάντες αλουμινίου 17'' σε όλη την γκάμα, επεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό, κυρίως στο ταμπλό με τις νέες οθόνες και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ υπήρξε και αναβάθμιση του εξοπλισμού. Θα θυμίσουμε, τέλος, ότι το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,713 μ., μεταξόνιο 2.851 χιλιοστών και πολύ καλή αεροδυναμική.

Εσωτερικό
Πλήρως προσαρμοσμένο στην ψηφιακή εποχή είναι το εσωτερικό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό να δημιουργούν μια εικόνα high tech. Θα σημειώσουμε για μία ακόμα φορά ότι πιστεύουμε πως η μεγάλη οριζόντια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι καλύτερη επιλογή από τις κάθετες, οι οποίες κατά τη γνώμη μας αυξάνουν τον κίνδυνο απόσπασης της προσοχής του οδηγού από το δρόμο. Στο ανανεωμένο μοντέλο υπάρχει μείωση του αριθμού διακοπτών και πλήκτρων λόγω της μεταφοράς του ελέγχου πολλών λειτουργιών στις οθόνες αφής και σε φωνητικές εντολές. Χωρίς να είναι κορυφαίοι, οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους. Αντιστοίχως, επαρκής αν και όχι κορυφαίος είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 480 λίτρα. Από πλευράς λειτουργικής, λοιπόν, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στην αποστολή του, ως "premium" οικογενειακό σεντάν της μεσαίας κατηγορίας, ενώ από πλευράς εργονομίας είναι εξαιρετικό, με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, ευανάγνωστα όργανα και εύχρηστα χειριστήρια. Εξαιρετική είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, ενώ υπαρκτοί χωρίς να ξεχωρίζουν είναι οι χώροι για μικροπράγματα (θα θέλαμε λίγο περισσότερους ανοιχτούς χώρους για να μπορεί κανείς να τοποθετήσει «καθημερινά» αντικείμενα).

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 53.400 ευρώ, με πληρέστατο φυσικά εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματος τριζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικοί καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμός, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ποιοτικό και λειτουργικό το εσωτερικό, φιλοξενεί άνετα τέσσερις επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η BMW έχει προσαρμόσει πλέον τα αυτοκίνητα της, ακόμα και τα συμβατικά, στην εποχή του εξηλεκτρισμού και η 320d εξακολουθεί μεν να κινείται από τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, ο οποίος όμως αποτελεί πλέον μέρος ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V. Συνδυάζεται με μία μίζα/γεννήτρια που προσφέρει στιγμιαία 11 επιπλέον ίππους όταν απαιτείται π.χ. για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα, ή για ενίσχυση της επιτάχυνσης. Αυτό βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ήδη πολύ καλή ελαστικότητα του δυνατού ντίζελ, προσφέροντας έτσι τελικά πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,9''), με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και την δυνατότητα πλήρους αξιοποίησης του πολύ καλού πλαισίου. Ο ελαστικός, δυνατός και «γραμμικός» σε απόδοση κινητήρας συνεργάζεται πολύ καλά με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW και δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς αν το θέλει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, επιδιώκοντας την οδηγική απόλαυση.

Το σημαντικό είναι ότι αυτό μπορεί να γίνει με πολύ χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στο ταξίδι. Στην πόλη μπορεί αυτή να συγκρατηθεί στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ για το ταξίδι αρκεί να πούμε ότι στην αγαπημένη μας διαδρομή από τα νότια προάστια της Αθήνας μέχρι το ανατολικό Πήλιο, με το cruise control ρυθμισμένο στον αυτοκινητόδρομο στα 130 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση που γράψαμε (συμπεριλαμβάνοντας την έξοδο από την Αθήνα και το πέρασμα του βουνού) ήταν... 5,2 λίτρα/100 χλμ.! Αυτό σημαίνει πρώτον, χαμηλές εκπομπές CO2 (128 g/km), που επιτρέπουν και την καθημερινή είσοδο του μεγάλου αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας και δεύτερον, ότι πήγαμε στο Πήλιο και επιστρέψαμε χωρίς ανεφοδιασμό (η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 59 λίτρα). Η συνολική αυτονομία, λοιπόν, σε τέτοιες συνθήκες είναι λίγο πάνω από τα 1.000 χιλιόμετρα, απόσταση στην οποία ένα καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έπρεπε να φορτιστεί τουλάχιστον τρεις φορές! Αξίζει επίσης τον κόπο να επισημάνουμε, σε μια εποχή όπου ο κόσμος στρέφεται μαζικά προς τα κάθε είδους SUV, ότι ένα σεντάν όπως η 320d έχει πολύ καλύτερη αεροδυναμική από οποιοδήποτε SUV, κάτι που συνεπάγεται και αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και στα 130 χλμ./ώρα (σε υψηλότερες ταχύτητες η διαφορά μεγαλώνει αρκετά). Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατανάλωση της X1 με το 2λιτρο ντίζελ των 197 ίππων που είχαμε για δοκιμή μόλις μια εβδομάδα νωρίτερα, ήταν στον ανοιχτό δρόμο υψηλότερη κατά 1,5 λίτρο/100 χλμ. περίπου από αυτή της 320d!

Οδηγώντας
Δεν θα πούμε κάτι καινούργιο αν υπενθυμίσουμε ότι βασικό στοιχείο του χαρακτήρα κάθε αυτοκινήτου της BMW, είναι η «οδηγοκεντρική» προσέγγιση και η κορυφαία οδική συμπεριφορά. Και φυσικά δεν ήταν δυνατόν ο πιο χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της μάρκας να μην προσφέρει αυτήν την εικόνα. Η «τριάρα», λοιπόν, προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που σου υπενθυμίζει ανά πάσα στιγμή ότι οδηγείς ένα ακριβό αυτοκίνητο. Το κράτημά της είναι υπεράνω κριτικής, ξεχνάς εντελώς ότι το αυτοκίνητο έχει πίσω κίνηση (μόνο αν το παρακάνεις και μάλιστα άτσαλα, θα στο υπενθυμίσουν τα -πολύ διακριτικά συνήθως- ηλεκτρονικά που θα επέμβουν για να σε... ανακαλέσουν στην τάξη), η κατευθυντικότητα είναι επίσης πολύ καλή, και το πολύ καλό τιμόνι μεταδίδει με απόλυτη ακρίβεια τις εντολές του οδηγού. Αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι τα φρένα, επίσης παραδοσιακό χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων της BMW. Μιλάμε λοιπόν για ένα αυτοκίνητο που είναι ιδιαίτερα απολαυστικό στην οδήγηση. Σε ό,τι αφορά την άνεση, λόγω της επιλογής της BMW για ένα πιο σπορ χαρακτήρα των αυτοκινήτων της με περισσότερο σφιχτές αναρτήσεις, εξακολουθεί να μην είναι κορυφαία με τα υψηλά στάνταρ της κατηγορίας, χωρίς όμως και να γίνεται ποτέ το αυτοκίνητο κουραστικό. Επιπλέον το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τα έξτρα λάστιχα χαμηλού προφίλ 225/40 19 (τα στάνταρ είναι 225/50 17), που λόγω των πιο άκαμπτων πλαϊνών, επιτρέπουν να γίνονται λίγο περισσότερο αισθητές οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, ιδιαίτερα στους κακούς δρόμους της Αττικής.
YΠEP
- Κινητήρας - επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ασφάλεια συνολικά
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Ποιότητα
- Κατανάλωση στο ταξίδι
- Εξοπλισμός
KATA
- Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πολύ καλές επιδόσεις από το ήπιο υβριδικό σύστημα με το δυνατό ντίζελ και εξαιρετική οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το είχαμε αναφέρει και στην δοκιμή της πριν την ανανέωση, ότι η σημερινή σειρά 3 είναι ένα εξαιρετικά ποιοτικό και λειτουργικό αυτοκίνητο, το οποίο παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και στον οδηγό (βλέπε οδηγική απόλαυση) και στους επιβάτες. Συνδυάζοντας την οδηγική ευχαρίστηση και την ασφάλεια με την ποιότητα και τη λειτουργικότητα, είναι σημαντικό ότι σ' αυτήν την έκδοση με τον εξαιρετικό ντίζελ και το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει δύναμη και επιδόσεις με κατανάλωση που θυμίζει σούπερ μίνι στον αυτοκινητόδρομο, με πολύ πιο «αρχοντικό» πάτημα και μικρότερη κατανάλωση από ένα SUV, αλλά και πολύ καλύτερη συμπεριφορά από τα SUV όταν αρχίζουν οι στροφές στο βουνό, με μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και καλύτερη κατευθυντικότητα. Επιτέλους ένα... κανονικό αυτοκίνητο, ήταν η πρώτη σκέψη που μας ήρθε στο μυαλό στο τέλος της διαδρομής!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP