ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Γενεύης :: 2018 ::

Σαλόνι Γενεύης 2018

        ..:: Σαββάτο, 10 Μαρτίου 2018 ::..

Πρεμιέρες και απουσίες
Εκθέσεις σαν το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης δημιουργούν αναπόφευκτα ένα ερώτημα στον επισκέπτη: πότε είναι πιο σημαντική μία έκθεση, όταν έχει πολλές πρεμιέρες αριθμητικά ή όταν έχει λιγότερες μεν, άλλα σημαντικές; Γιατί μπορεί μεν φέτος οι πρεμιέρες εντελώς νέων ή ανανεωμένων μοντέλων να μην ξεπέρασαν τις 20 (υπολογίζοντας πάντα μόνο τα μοντέλα των «βασικών» κατασκευαστών που διατίθενται προς πώληση στην ευρωπαϊκή αγορά και όχι κάποιες ειδικές κατασκευές από κατασκευαστές αμαξωμάτων, βελτιωτές, σχεδιαστικά στούντιο κλπ., ούτε νέες εκδόσεις μοντέλων που ήδη πωλούνται από πέρσι), ήταν όμως αρκετά σημαντικές, καλύπτοντας μάλιστα όλες σχεδόν τις κατηγορίες της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό -και οφείλεται προφανώς στον πολλαπλασιασμό των υποκατηγοριών, που δεν επιτρέπει σε κανένα κατασκευαστή να μένει αδρανής έστω και για ένα χρόνο- ότι ενώ συνήθως οι Γάλλοι και οι Γερμανοί προτιμούν για τις σημαντικές πρεμιέρες τους τις «δικές» τους εκθέσεις, Παρίσι και Φρανκφούρτη, αφήνοντας για τη Γενεύη δευτερεύουσες παρουσιάσεις, facelift κλπ., φέτος ορισμένοι από αυτούς είχαν στη Γενεύη πολύ σημαντικές πρεμιέρες εντελώς νέων μοντέλων. Θα αναφέρουμε χαρακτηριστικά το Audi A6, τη BMW X4, τη Mercedes CLS και το Peugeot 508, αυτοκίνητα που σε άλλες εποχές θα τα βλέπαμε να παρουσιάζονται μάλλον «εντός έδρας» παρά στο Σαλόνι της Γενεύης. Οι καιροί όμως έχουν αλλάξει, ο καταιγισμός των νέων μοντέλων δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό και κάθε μεγάλος κατασκευαστής οφείλει κάθε χρόνο να έχει σημαντικά νέα. Από την άλλη πλευρά φέτος, σε αντίθεση με το περσινό «σαλόνι», είχαμε δύο ηχηρές απουσίες, της Mini και της Opel, δείγμα του γενικότερου προβληματισμού που υπάρχει στις εταιρείες της αυτοκίνητό βιομηχανίας σχετικά με τη συμμετοχή σε μεγάλο αριθμό εκθέσεων, καθώς το σχετικό κόστος είναι πλέον πολύ σημαντικό. Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές εξελίξεις, σίγουρα η ηλεκτροκίνηση έχει μόνιμα πλέον το μερίδιό της στην επικαιρότητα, είχαμε άλλωστε και μια μεγάλη πρεμιέρα ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου από τη Jaguar. Δεν αποτελεί όμως το κυρίαρχο στοιχείο, όπως θα προέβλεπαν μερικοί... βιαστικοί, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων αφορά συμβατικά μοντέλα, με τις υποδομές για μαζική διεύρυνση της ηλεκτροκίνησης να λείπουν ακόμα και από τις πιο αναπτυγμένες χώρες._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP