ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Grandland X - 1.6 CDTI AT6

Γαλλικός δάκτυλος!         ..:: Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018 ::..

Το μικρομεσαίο "SUV" της Opel είναι ευρύχωρο, ευκολοδήγητο, προσεγμένο ποιοτικά, καλά εξοπλισμένο αλλά και οικονομικό χάρη στον καλό ντίζελ, ενώ δεν κρύβει τη συγγένεια που υπάρχει με τη γαλλική συνιστώσα του γκρουπ, προσφέροντας άνεση πάνω από τα συνηθισμένα γερμανικά επίπεδα

Αφού εξασφάλισε μια πληθωρική παρουσία στα μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου με δύο διαφορετικά μοντέλα (Mokka και Crossland) η Opel μπαίνει τώρα δυναμικά και στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία -που είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή αγορά- με το Grandland X. Ένα αυτοκίνητο που συμπίπτει με την ενσωμάτωση της γερμανικής εταιρείας στο γαλλικό γκρουπ PSA, επιτρέποντας οικονομίες κλίμακας και κοινές τεχνολογίες. Το Grandland X είναι βασισμένο στο ίδιο «δάπεδο» με το Peugeot 3008 και χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη, διαφοροποιούμενο στη σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού. Έχει μήκος 4,477 μ., με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.675 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου εξασφαλίζουν την ευρυχωρία που απαιτείται για οικογενειακή χρήση, με άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 514 λίτρα. Γενικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μια καλή λειτουργικότητα, με καλή θέση οδήγησης, σωστή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο το μάλλον άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, το οποίο περιορίζει τις δυνατότητες εκμετάλλευσής τους. Επίσης η ορατότητα προς τα πίσω έχει μια ελαφρά αυξημένη νεκρή γωνία λόγω του σχήματος του αμαξώματος με την φαρδιά τρίτη κολόνα. Παρατήρηση που αναφέρουμε επειδή το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας, που εξαλείφει την αδυναμία εντοπισμού ενός οχήματος που έρχεται από δεξιά, δεν είναι στάνταρ στις δυο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού. Η εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά ποιοτική, με καλής ποιότητας υλικά.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 26.300 ευρώ (με το χειροκίνητο κιβώτιο, 1.000 ευρώ παραπάνω με το αυτόματο) με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, online υπηρεσίες συνδεσιμότητας Opel OnStar, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι υπάρχει μια μεγάλη γκάμα με έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, με τα οποία μπορεί κανείς να «χτίσει» ένα αυτοκίνητο που θα προσφέρει ευκολίες και ανέσεις μεγαλύτερης κατηγορίας. Θα σταθούμε ιδιαίτερα στο σύστημα με τους αυτόματους προβολείς που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το οποίο αποδείχθηκε πολύ βολικό, κάνοντας ευκολότερη, ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη την οδήγηση κατά τη νύχτα.
Ευρύχωρο και προσεγμένο είναι το εσωτερικό, με καλή ηχομόνωση και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Grandland X χρησιμοποιεί τον γνωστό κινητήρα ντίζελ 1.6 με τους 120 ίππους του γκρουπ PSA, που κινεί και το Peugeot 3008 και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (EAT6) του γαλλικού γκρουπ. Πρόκειται για ένα κινητήρα που είναι απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, ελαστικός και δυνατός και προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για να μην αισθάνεσαι ανασφαλής (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2'', ενώ βεβαίως ακόμα καλύτερες είναι οι «ρεπρίζ», λόγω της ροπής του ντίζελ). Το εξάρι αυτόματο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και προσφέρει πολύ ομαλές (και όχι πολύ αργές) αλλαγές, κάνοντας εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Όλα αυτά έχουν θετική επίδραση και στην κατανάλωση, που είναι αρκετά χαμηλή παρά την ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου. Θα αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι ένα ταξίδι που κάναμε με το αυτοκίνητο από την Αθήνα στο ανατολικό Πήλιο, έγινε με μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα 100 χλμ., συμπεριλαμβάνοντας και τις διαδρομές που κάναμε στο βουνό.

Οδηγώντας
Έχουμε πει και άλλες φορές ότι το γεγονός πως δύο αυτοκίνητα μπορεί να βασίζονται στο ίδιο πλαίσιο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχουν και την ίδια συμπεριφορά στο δρόμο, αφού αυτή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και λιγότερο από την αρχιτεκτονική τους. Έτσι και το Grandland X, έχει μεν κάποιες ομοιότητες με το 3008, σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα που έχει δοθεί στην άνεση, η οποία είναι ακόμα καλύτερη από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα γερμανικά αυτοκίνητα, αλλά και διαφορές στην οδική συμπεριφορά, που είναι πιο υποστροφική από του 3008. Όπως και το 3008, το Grandland X είναι μόνο προσθιοκίνητο και προσφέρεται προαιρετικά και μ' ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 5 διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει και τις περιοχές των στροφών στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων, όπως επίσης και την απόκριση του γκαζιού.

Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση, η οποία απομονώνει τον ήχο του ντίζελ από το εσωτερικό, κάνει το ταξίδι ξεκούραστο και ευχάριστο. Το κράτημα στις στροφές είναι αρκετά καλό και η υποστροφή στην πίεση είναι μεν κάπως αυξημένη, αλλά πολύ προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη, χωρίς απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Απλώς και οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες, λόγω των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς πάντως απότομες και ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους. Τα φρένα ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό αν και με μια μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Συνολικά, όπως είχαμε αναφέρει και μετά την πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, χαρακτηρίζεται από έναν ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, που ταιριάζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης-άνεση
- Προσεγμένη ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Κλίσεις στις στροφές
Ευκολοδήγητο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προβλέψιμη συμπεριφορά, απευθύνεται περισσότερο σ' αυτόν που επιζητά την άνεση, παρά την οδηγική απόλαυση
Συμπέρασμα
Το Grandland X ανταποκρίνεται στο χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της Opel, με το πρόσθετο πλεονέκτημα μάλιστα ότι προσφέρει ακόμα καλύτερη άνεση από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας, χάρη προφανώς στη γαλλική τεχνογνωσία που είναι ενσωματωμένη στο καλό πλαίσιό του. Είναι ένα καλοφτιαγμένο, λειτουργικό, ευρύχωρο και καλά εξοπλισμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, ασφαλές και άνετο στο δρόμο και οικονομικό στη χρήση, όχι ιδιαίτερα οδηγοκεντρικό, σίγουρα όμως ευκολοδήγητο, που θα ικανοποιήσει αυτούς που επιζητούν περισσότερο από την οδηγική απόλαυση την άνετη και ξεκούραστη μετακίνηση. Η ιδιαίτερα πλούσια λίστα του έξτρα εξοπλισμού δίνει μια ευρύτερη διάσταση σ' αυτήν την παράμετρο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP