ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 4 - 420i Coupe

Κούκλα απ' έξω κι από μέσα         ..:: Σαββάτο, 20 Ιανουαρίου 2018 ::..

Η κουπέ έκδοση της σειράς 3 εξακολουθεί και μετά την ανανέωσή της να είναι λειτουργική, ποιοτική και πολύ καλά εξοπλισμένη και να συνδυάζει σπορ εμφάνιση με καλές επιδόσεις και εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας έναν ακαταμάχητο συνδυασμό αισθητικής και οδηγικής απόλαυσης

Μετά την ανανέωση της σειράς 3 της BMW, αναμενόμενη ήταν και η ανανέωση της σειράς 4, η οποία δεν είναι στην ουσία παρά η κουπέ (και καμπριολέ) έκδοση της σειράς 3, βασισμένη στο ίδιο δάπεδο και τα ίδια μηχανικά μέρη. Αντίστοιχα περιορισμένη με της σειράς 3 λοιπόν ήταν και η ανανέωση της σειράς 4, με δεδομένο ότι ήταν ήδη ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, που απλά έπρεπε να ανανεωθεί στο μέσον της εμπορικής του ζωής, όπως συνηθίζεται πλέον στην αυτοκινητοβιομηχανία. Στο ανανεωμένο μοντέλο υπάρχουν μικρές αισθητικές αλλαγές εξωτερικά (προφυλακτήρες, αεραγωγοί), μαζί με την αντικατάσταση των προβολέων με ξένον από προβολείς τεχνολογίας LED, ενώ τεχνολογίας LED είναι και οι προβολείς ομίχλης. Επίσης προστέθηκαν στην γκάμα και δύο νέα χρώματα. Εσωτερικά υπάρχουν νέα υλικά και χρώματα, όπως επίσης και κάποιες μικρές αλλαγές στην κονσόλα, νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων κλπ. και φυσικά υπάρχουν νέες προσθήκες στον εξοπλισμό.

Εσωτερικό
Εκτός από τα μηχανικά μέρη, πολλά κοινά με τη σειρά 3 υπάρχουν και στο εσωτερικό από τη μέση και εμπρός, αφού τα δύο αυτοκίνητα έχουν το ίδιο -λειτουργικό και πολύ καλά φτιαγμένο- ταμπλό. Από τη μέση και πίσω υπάρχουν βέβαια διαφορές. Η 420d είναι 2θυρη και αυστηρά τετραθέσια, αφού πίσω όχι απλώς υπάρχει το μεγάλο «τούνελ» της μετάδοσης στη μέση, αλλά δεν υπάρχει καν μεσαίο «κάθισμα» και ανάμεσα στα δύο καθίσματα υπάρχει ένα «ράφι» για μικροπράγματα. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, αλλά βέβαια είναι πιο «κλειστοφοβικά» σε σχέση με τη σειρά 3 και έχουν λίγο (ως καθόλου αν είναι ψηλοί) «αέρα» πάνω από το κεφάλι τους, κάτι που είναι αναπόφευκτο σ' ένα αυθεντικό κουπέ αμάξωμα. Μπροστά βέβαια τα πράγματα είναι το ίδιο καλά όπως και στη σειρά 3, Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, ίσως λόγω των πολλών ρυθμίσεων που υπάρχουν, αν και πρέπει να διατηρήσουμε και την επιφύλαξη ότι ενδεχομένως κάποιοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει λόγω της απουσίας συνεχούς ρύθμισης.

Ο χώρος αποσκευών είναι καλός, με 445 λίτρα που χωρούν άνετα τα πράγματα των 4 επιβατών, ενώ οι χώροι για μικροπράγματα εμπρός, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί, είναι περιορισμένοι, κατά τη συνήθεια της BMW. Από πλευράς ποιότητας φυσικά το αυτοκίνητο είναι άψογο όπως και η σειρά 3, με τα υλικά και την ποιότητα της συναρμολόγησης (αλλά και την ηχομόνωση) να «μιλάνε» για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Η τιμή της 420i Coupe ξεκινάει από 49.720 ευρώ, περιλαμβάνοντας βεβαίως και δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα, όπως κι ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω των στάνταρ runflat ελαστικών.
Προσεγμένο και λειτουργικό είναι το εσωτερικό, που μεταφέρει άνετα τέσσερις ενηλίκους
Κινητήρας-κιβώτιο
Tην 420i Coupe κινεί ο γνωστός 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της BMW με τους 184 ίππους και τον άμεσο ψεκασμό. Ένας εξαιρετικός κινητήρας, εύστροφος, δυνατός και πολύ ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται λίγο πάνω από το ραλαντί, μόλις στις 1.250 στροφές) που ανταποκρίνεται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,3'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και σε 7,5''με το αυτόματο) και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Ο κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το εξαιρετικό αυτόματο οκτάρι κιβώτιο της BMW (προσφέρει και δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές με το μοχλό επιλογής ή με χειριστήρια στο τιμόνι, όπως επίσης και πρόγραμμα «σπορ» για αλλαγές σε υψηλότερες στροφές), που συνεργάζεται άψογα μαζί του και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές του. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό, ότι οι επίσημες -εργαστηριακές- τιμές κατανάλωσης μοντέλο και οι τιμές εκπομπών CO2 είναι χαμηλότερες με το αυτόματο κιβώτιο, δείγμα της καλύτερης εκμετάλλευσης του κινητήρα. Αυτή η κατανάλωση δεν μπορεί βέβαια είναι πολύ χαμηλή σ' ένα τόσο μεγάλο και δυνατό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και στην πόλη φτάνει τα 12 λίτρα/100 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο όμως μειώνεται σημαντικά και εύκολα μπορεί να πέσει κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. (ανάλογα φυσικά με τον τρόπο οδήγησης). Οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, κάτι που συνεπάγεται περιορισμένα τέλη κυκλοφορίας και δυνατότητα καθημερινής εισόδου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Στο ανανεωμένο μοντέλο έχουν γίνει νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, οι οποίες είναι τώρα πιο σφιχτές για να βελτιωθεί κι άλλο το κράτημα του αυτοκινήτου, ενώ έχει βελτιωθεί και η γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης. Μιλάμε βέβαια για λεπτομέρειες σ' ένα ήδη εξαιρετικό αυτοκίνητο που διακρινόταν για την πολύ καλή οδική συμπεριφορά για την οποία δεν έχουμε παρά μόνο υπερθετικά. Παρά την πίσω κίνηση (που το πολύ καλό ESP της BMW σε κάνει να ξεχνάς εντελώς την ύπαρξή της!), η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι τόσο προβλέψιμη και τόσο εύκολα ελεγχόμενη, που πρέπει να πηγαίνεις γυρεύοντας για να βγεις από το δρόμο! Το κράτημά του είναι εξαιρετικό και επικοινωνία του με τον οδηγό πολύ καλή. Ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, προς τα πού κατευθύνεσαι και αν και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση. Το τιμόνι είναι πολύ καλό, ως εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση, ενώ αντίστοιχα υψηλού επιπέδου είναι και τα φρένα. Όσο για την άνεση, δεν είναι φυσικά η πρώτη προτεραιότητα της BMW, που επιδιώκει πάντα ένα πιο σπορ χαρακτήρα για τ' αυτοκίνητά της. Tα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά και οι σφιχτές αναρτήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου και το αυτοκίνητο δεν είναι μεν κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία σε άνεση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Εξαιρετικό αυτόματο 8άρι κιβώτιο (έξτρα)
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κατανάλωση στην πόλη
Ο δυνατός κινητήρας, το εξαιρετικό πλαίσιο, το πολύ καλό τιμόνι και τα ανάλογα φρένα χαρακτηρίζουν ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ασφάλεια και οδηγική απόλαυση
Συμπέρασμα
Είναι δυστυχώς κρίμα που τόσο καλά αυτοκίνητα είναι τόσο ακριβά και μπορούν ελάχιστοι να τα αγοράσουν, αλλά δυστυχώς σ' αυτήν τη ζωή... ό,τι πληρώνεις παίρνεις! Και στην συγκεκριμένη περίπτωση παίρνεις ένα πολύ καλό κουπέ αυτοκίνητο, που συνδυάζει τη σπορ εμφάνιση με την ανάλογη οδική συμπεριφορά και καλές επιδόσεις, προσφέροντας ταυτόχρονα αισθητική και οδηγική απόλαυση. Χωρίς μάλιστα να υστερεί σε μεταφορικές ικανότητες, αφού χωράει χωρίς πρόβλημα τέσσερις επιβάτες κι έχει έναν αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών. Η τιμή του όμως συρρικνώνει αναπόφευκτα σε πολύ μεγάλο βαθμό το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr


  UP