ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Fiesta - 1.0 T (125 HP)

Γρήγορο, οδηγοκεντρικό και πλούσιο         ..:: Σαββάτο, 23 Δεκεμβρίου 2017 ::..

Με ένα δυνατό κινητήρα μόλις 1.000 «κυβικών», που προσφέρει καλές επιδόσεις με μικρή φορολογική επιβάρυνση και αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο έλα πολύ καλά στημένο πλαίσιο, το νέο Fiesta ξεχωρίζει και στη νέα γενιά του με τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά του, αλλά και με την ποιότητα και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό του

Από τα καλύτερα προσαρμοσμένα σούπερ μίνι στις συνθήκες των ελληνικών δρόμων χάρη στα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του, το Fiesta ήταν και στην προηγούμενη γενιά του ένα αρκετά «οδηγοκεντρικό» αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα στη προηγούμενη γενιά είχε αναβαθμιστεί ιδιαίτερα και μια νέα γενιά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, επίσης καλά προσαρμοσμένων στην ελληνική πραγματικότητα, αφού προσέφεραν δύναμη και επιδόσεις με μικρό κυβισμό. Για την νέα γενιά του σούπερ μίνι της η Ford εστίασε ένα μεγάλο μέρος της εξέλιξής του στην σημαντική αναβάθμιση της ποιότητας του εσωτερικού και του εξοπλισμού, ώστε να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα του αυτοκινήτου, δημιουργώντας έτσι και μεγαλύτερο χώρο στο κάτω μέρος της γκάμας για το φθηνότερο Ka+. Το νέο Fiesta δεν έχει μεγάλη διαφορά σε διαστάσεις από το προηγούμενο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί μόλις κατά 4 χιλιοστά, το εξωτερικό μήκος είναι μεγαλύτερο κατά 7,1 εκατοστά, ενώ το αυτοκίνητο είναι και λίγο φαρδύτερο (1,2 εκατοστά).

Εσωτερικό
Αν και έχει γίνει σημαντική προσπάθεια για τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων του αυτοκινήτου, που πράγματι είναι καλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου, αυτοί δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και θα τους χαρακτηρίσουμε απλώς ικανοποιητικούς (ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες). Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 303 λίτρα (για το 5θυρο, 292 λίτρα για το 3θυρο), χωρητικότητα πολύ καλή για τη κατηγορία, αλλά όχι από τις κορυφαίες. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι απολύτως ικανοποιητικοί, κάτι που είναι σημαντικό για ένα μικρό αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης. Η ποιότητα κατασκευής είναι όντως πολύ καλή, η βελτίωση της ακαμψίας του αμαξώματος όπως και της ηχομόνωσης είναι αισθητή, ενώ η οθόνη αφής τύπου ταμπλέτας στο κέντρο του ταμπλό έχει ως αποτέλεσμα και τη μείωση των διαφόρων διακοπτών στο ταμπλό κατά 50%. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής, σε αντίθεση με την κλιμακωτή ρύθμιση που προσφέρουν οι περισσότεροι ανταγωνιστές του Fiesta, και γενικά το αυτοκίνητο έχει μια καλή εικόνα λειτουργικότητας και εργονομίας. Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι η Ford επιμένει να μην εφοδιάζει το αυτοκίνητο με χειρολαβή οροφής για το συνοδηγό!

Η τιμή αυτής της πιο ισχυρής έκδοσης με τον χιλιάρη κινητήρα ξεκινάει από 16.794 για το 5θυρο, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (Titanium), στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα εντοπισμού εμποδίων εμπρός με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματοι προβολείς, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής σήμανσης, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με σύστημα SYNC, Bluetooth, υποδοχή κάρτας SD και 2 θύρες USB, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το 3θυρο ξεκινάει από 16.691 ευρώ, σε διαφορετική έκδοση εξοπλισμού (ST-line) με πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αξιολογηθεί σωστά η τιμή του αυτοκινήτου, ότι σ' αυτήν περιλαμβάνεται και εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, η μεγαλύτερη που προσφέρεται για αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς.
Προσεγμένο και λειτουργικό είναι το εσωτερικό, αν και όχι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Το έχουμε πει κι άλλες φορές, θα το τονίσουμε και στη συγκεκριμένη δοκιμή, ότι ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Ford με τους 125 ίππους είναι ένας από τους κορυφαίους κινητήρες της κατηγορίας, όχι μόνο λόγω της υψηλής ισχύος που αποδίδει, αλλά συνολικά για τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του. Είναι προφανές ότι προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9''), άρα και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια, πέρα όμως από αυτό έχει ροπή από πολύ χαμηλά (η μέγιστη τιμή της αποδίδεται μόλις στις 1.400 στροφές), κάτι που κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη και εύκολη την καθημερινή οδήγηση του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα είναι και ένας από τους λιγότερο θορυβώδεις 3κύλινδρους κινητήρες της αγοράς. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, σωστά κλιμακωμένο και εύχρηστο γενικά στην καθημερινή οδήγηση, όχι πάντως κορυφαίο σε αίσθηση και ακρίβεια στις πολύ γρήγορες αλλαγές (το αναφέρουμε γιατί μιλάμε για ένα γρήγορο μικρό αυτοκίνητο, που προσφέρεται και για οδήγηση με αυξημένους ρυθμούς, άρα και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων). Η ελαστικότητα του κινητήρα και η καλή συνεργασία του με το κιβώτιο έχουν ως αποτέλεσμα και τη συγκράτηση της κατανάλωσης σε πολύ λογικά επίπεδα, με την τιμή της στην πόλη να είναι γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο να πέφτει στα 6,5 ή και χαμηλότερα.

Οδηγώντας
Το Fiesta πάντα ξεχώριζε στην κατηγορία για τα οδικά χαρακτηριστικά του κι εξακολουθεί να ξεχωρίζει και τώρα, έχοντας μάλιστα και μία πολύ καλή για την κατηγορία ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση, που ίσως δεν θα περίμενε κανείς από μικρό αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες και καλό κράτημα στις στροφές, χωρίς εκπλήξεις και ατσαλοσύνες. Όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, ακολουθεί με απόλυτη ακρίβεια την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός με το πολύ καλό τιμόνι και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του. Όπως είχαμε αναφέρει μετά την πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο στην πανελλαδική παρουσίαση του, η προσπάθεια για βελτίωση της άνεσης μπορεί να έχει μαλακώσει λίγο την πίσω ανάρτηση, επιτρέποντας κάποιες μετακινήσεις στο αμάξωμα για να «παρακολουθεί» το ανάγλυφο του δρόμου, αυτό όμως γίνεται χωρίς μεταφορές βάρους και χωρίς να επιδρά στην τροχιά του αυτοκινήτου, η οποία είναι αυτή ακριβώς που επιλέγει ο οδηγός. Για όσους θέλουν άλλωστε κάτι ακόμα πιο σπορτίφ, υπάρχει η έκδοση ST Line, με διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και με πιο σπορ συμπεριφορά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Εγγύηση 8 ετών
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμή άνω του μέσου όρου
Όπως και στην προηγούμενη γενιά του, το Fiesta διακρίνεται για την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, σε συνδυασμό μάλιστα με μια αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και άνεση
Συμπέρασμα
Ένα πολύ καλό μικρό αυτοκίνητο και πολύ καλά προσαρμοσμένο στις συνθήκες της ελληνικής αγοράς, το Fiesta προσφέρεται σε μια πολύ μεγάλη γκάμα εκδόσεων για όλα τα γούστα και όλες διακρίνονται για την ποιοτική κατασκευή και τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά τους. Η επιλογή του ως «Αυτοκινήτου του 2018» από τον ανεξάρτητο δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», επιβεβαιώνει εμφατικά αυτήν την πραγματικότητα. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 125 ίππων απευθύνεται σ' αυτούς που ζητούν το «κάτι παραπάνω» από κάθε πλευρά, αφού προσφέρει και καλές επιδόσεις χάρη στο δυνατό κινητήρα, αλλά κι ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Αυτό δικαιολογεί και την άνω του μέσου όρου τιμή του, πολύ περισσότερο μάλιστα αφού συνδυάζεται και με εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, που κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν προσφέρει.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.ford.gr


  UP