ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Picanto - 1.2

Μικρό αλλά θαυματουργό!         ..:: Σαββάτο, 30 Σεπτεμβρίου 2017 ::..

Το νέο μίνι της Kia είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του, συνδυάζοντας ευκολία οδήγησης και ευελιξία στην πόλη με μια οδική συμπεριφορά που δεν δημιουργεί κανένα αίσθημα ανασφάλειας εκτός πόλης, ενώ διακρίνεται και για τους χώρους και για την προσεγμένη ποιότητά του

Τα πρώτα μοντέλα στα οποία κατάφεραν οι Κορεάτες να φτάσουν σε ποιότητα και λειτουργικότητα τα αυτοκίνητα των μεγάλων κατασκευαστών της Ευρώπης και της Ιαπωνίας, ήταν τα μίνι αυτοκίνητα πόλης. Αυτονόητη είναι λοιπόν η μεγάλη σημασία που έχει για την Kia το Picanto, ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη πολύ καλό στη προηγούμενη γενιά του. Αυτή η σημασία τονίζεται και από το γεγονός ότι το νέο μοντέλο βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, που εξελίχθηκε ειδικά γι' αυτό και δεν θα χρησιμοποιηθεί και σε κάποιο μοντέλο της Hyundai (με την εξαίρεση μόνο του τμήματος με την πίσω ανάρτηση). Με αυτήν τη νέα πλατφόρμα το μεταξόνιο του νέου μοντέλου αυξήθηκε κατά 15 χιλιοστά, φτάνοντας πλέον τα 2.400 συνολικά, αν και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου δεν αυξήθηκε, παραμένοντας στα 3,596 μ.

Εσωτερικό
Η αύξηση του μεταξονίου και η νέα σχεδίαση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα την βελτίωση των εσωτερικών χώρων, που είναι πολύ καλοί για την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης. Το Picanto είναι πραγματικό τετραθέσιο, φιλοξενώντας άνετα και ενήλικους επιβάτες στα πίσω καθίσματα, ενώ η μεγάλη διαδρομή των εμπρός καθισμάτων επιτρέπει να κάθονται μπροστά με άνεση ακόμα και πολύ ψηλοί επιβάτες. Ακόμα σημαντικότερη ήταν η αύξηση του χώρου αποσκευών, που αναβαθμίστηκε από τα 200 στα 255 λίτρα, χωρητικότητα η οποία είναι κορυφαία για την κατηγορία και παραπέμπει σε σούπερ μίνι. Την πρακτικότητα του εσωτερικού συμπληρώνουν και οι αρκετοί χώροι που υπάρχουν για μικροπράγματα (παρά τις κάπως στενές θήκες στις πόρτες), με τις προσαρμοζόμενες ποτηροθήκες να είναι μια πρακτική λύση για ευελιξία στη μεταφορά μικροαντικειμένων. Η θέση οδήγησης είναι καλή και η εργονομία σωστή και το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα (αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή).

Πολύ καλή δουλειά έγινε και για την αναβάθμιση της ποιότητας του εσωτερικού. Προφανώς δεν υπάρχουν τα μαλακά πλαστικά των μεγαλύτερων κατηγοριών, αλλά η κατασκευή είναι γεροδεμένη (όπως επιβεβαιώνει και η απουσία τριγμών ακόμα και κατά την κίνηση σε ανώμαλο δρόμο), ο διάκοσμος αρκετά προσεγμένος, η ηχομόνωση βελτιωμένη, ενώ θα σταθούμε και στις μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρονται για το αυτοκίνητο. Η νέα οθόνη αφής για το σύστημα "infotainment" στο κέντρο του ταμπλό είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, σε συνδυασμό και με κάμερα οπισθοπορείας και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Η τιμή του Picanto 1.2 ξεκινάει από 10.990 ευρώ, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, κλιματισμός (με ψυχόμενο ντουλαπάκι), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα, υπολογιστής ταξιδιού, ράδιο-CD με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα τονίσουμε επίσης την (πολύ σωστή) επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας να προσφέρει στάνταρ τη ρεζέρβα σε όλες τις εκδόσεις (κάτι που δεν ισχύει για όλη την Ευρώπη), ενώ θα υπενθυμίσουμε ότι το Picanto καλύπτεται από εγγύηση 7 ετών.
Πρακτικό, εργονομικά σωστό και πολύ προσεγμένο ποιοτικά, το εσωτερικό του Picanto προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.2 με τους 84 ίππους είναι αυτή τη στιγμή ο ισχυρότερος που προσφέρεται για το Picanto, καθώς οι παραδόσεις του νέου χιλιάρη τούρμπο με τους 100 ίππους δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη. Πρόκειται για ένα κινητήρα με επαρκή δύναμη για το μικρό αυτοκίνητο, που παρακολουθεί άνετα τη ροή της κυκλοφορίας μέσα στον αστικό ιστό, ακόμα και στις μεγάλες λεωφόρους όπου οι ταχύτητες αυξάνουν. Υπάρχει μια κάποια έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά από 'κει και πάνω ο κινητήρας ανταποκρίνεται με επάρκεια στις εντολές του οδηγού, είναι αρκετά εύστροφος και -χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί αθόρυβος- ο θόρυβός του δεν είναι υπερβολικός. Συνδυάζεται με ένα εύχρηστο στην ήρεμη χρήση κιβώτιο 5 ταχυτήτων (στις γρήγορες αλλαγές σφίγγει λίγο στο κούμπωμα). Ο συνδυασμός προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 12'') με δεδομένο το χαρακτήρα του ως αστικού μεταφορικού μέσου, επιτρέποντας τη χρησιμοποίησή του και για περιαστικές μετακινήσεις σε μεγαλύτερους δρόμους και ταχύτερους ρυθμούς. Η κατανάλωση είναι πολύ λογική, και μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και να πέσει κοντά στα 6 πιο έξω.

Οδηγώντας
Αυτό που παρατηρεί κανείς αμέσως οδηγώντας το Picanto, είναι ότι το νέο πλαίσιο προσφέρει πραγματικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης για μίνι αυτοκίνητο και πολύ ικανοποιητική άνεση και μόνο στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες αντιλαμβάνεται κανείς ότι οδηγεί ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αυτή η «σφιχτή» αντίδραση στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι λίγο ακόμα πιο αισθητή (χωρίς πάντως να γίνεται το αυτοκίνητο κουραστικό) στην έκδοση GT line που είχαμε για δοκιμή, η οποία εκτός από τις αισθητικές διαφοροποιήσεις που τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα της, έχει και λίγο πιο σκληρά ελατήρια. Αυτό όμως που είναι χαρακτηριστικό της πολύ καλής δουλειάς που έχει γίνει, είναι ότι το Picanto είναι από τα καλύτερα μίνι αυτοκίνητα σε συμπεριφορά εκτός πόλης. Έχει πολύ σταθερό «πάτημα» για το μέγεθος του και πολύ προβλέψιμη και προοδευτική συμπεριφορά, με σταθερότητα στην ευθεία, αρκετά καλή κατευθυντικότητα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και λογικές κλίσεις στις στροφές. Πολύ καλή είναι η ισορροπία που προσφέρει το τιμόνι ανάμεσα στην καλή αίσθηση και την ανάγκη να μην είναι πολύ βαρύ στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ είναι και σχετικά γρήγορο, με 2,8 στροφές από τέρμα σε τέρμα. Θα επισημάνουμε επίσης την ευελιξία του αυτοκινήτου στην πόλη, στην οποία συμβάλλει και ο μικρός κύκλος στροφής (9,4 μ.), όπως επίσης και την ικανοποιητική απόδοση των φρένων του.
YΠEP
- Χώροι
- Προσεγμένη κατασκευή
- Ποιότητα κύλισης - άνεση
- Συμπεριφορά εκτός πόλης
- Εξοπλισμός
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- «Ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες στην έκδοση GT line
Εκτός από την ευελιξία που προσφέρει στην πόλη, το Picanto είναι από τα καλύτερα μίνι αυτοκίνητα σε συμπεριφορά στον ανοιχτό δρόμο
Συμπέρασμα
Ένα από τα καλύτερα μίνι αυτοκίνητα πόλης γίνεται στη νέα γενιά του ακόμα καλύτερο, ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με μεγάλους χώρους, πρακτικότητα, προσεγμένη κατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό. Καθώς μάλιστα στην Ελλάδα της κρίσης πολύς κόσμος αγοράζει μίνι αυτοκίνητα και τα χρησιμοποιεί και για μετακινήσεις εκτός πόλης (που δεν είναι πάντως η βασική αποστολή τους), το συγκεκριμένο μοντέλο είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας του και σε αυτόν τον τομέα, καθώς δεν είναι «φτερό στον άνεμο», έχει καλή σταθερότητα και πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά και, σε αυτήν την έκδοση με τον κινητήρα 1.2, αποδεκτές επιδόσεις που δεν δημιουργούν πρόβλημα ενεργητικής ασφάλειας. Τα 7 χρόνια εγγύησης είναι ένα επιπλέον «μπόνους» που πολλοί θα εκτιμήσουν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.kia.gr


  UP