ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes SLC - 180

Νέο όνομα, ίδια χαρίσματα         ..:: Σαββάτο, 29 Απριλίου 2017 ::..

Το όνομα άλλαξε, αλλά η... χάρη παρέμεινε στον ανανεωμένο διάδοχο της SLK, ένα αυτοκίνητο που δεν εντυπωσιάζει απλώς με την κομψότητα και την τεχνολογία του αμαξώματός του, αλλά και δικαιώνει απόλυτα το «σπορτίφ» χαρακτήρα του με τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά του

Τα ονόματα συχνά παραπλανούν με τα αυτοκίνητα της Mercedes, που αποφάσισε πριν λίγα χρόνια να αλλάξει την ονοματολογία μεγάλου μέρους των μοντέλων της και ιδιαίτερα των ανοιχτών και των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, λοιπόν, θα θυμίσουμε ότι η SLC δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ανανεωμένη έκδοση της SLK. Κι αξίζει τον κόπο να το υπενθυμίσουμε γιατί η SLK δεν ήταν «ένα ακόμα» αυτοκίνητο της Mercedes, αλλά ένα ορόσημο και για τη μάρκα και για την κατηγορία του. Ήταν το αυτοκίνητο που δημιούργησε μια καινούργια κατηγορία, αυτήν των ανοιχτών αυτοκινήτων -καμπριολέ ή ρόουντστερ- με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Με μεγάλη επιτυχία μάλιστα, σε βαθμό που οδήγησε πολλούς άλλους κατασκευαστές να ακολουθήσουν την ίδια συνταγή. H SLC, λοιπόν, είναι η ανανεωμένη εκδοχή αυτού του εμβληματικού αυτοκινήτου και η συγκεκριμένη δοκιμή αφορά τη βασική βενζινοκίνητη έκδοσή του.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό ήταν ήδη εξαιρετικά ποιοτικό και πριν την ανανέωση κι εξακολουθεί να είναι και τώρα, έχει καλή θέση οδήγησης (με «μπακετοειδές» κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα και με επαρκείς ρυθμίσεις) και σωστή εργονομία. Εξακολουθεί όμως, σε αντίθεση με ό,τι συνηθίζει η Mercedes στα αυτοκίνητά της, να προσφέρει κλιμακωτή και όχι συνεχή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που του βολεύει. Οι χώροι είναι απολύτως επαρκείς για δύο άτομα ύψους μέχρι 1,80 μ., ενώ οι πολύ ψηλοί θα αισθανθούν κάπως στενάχωρα, ειδικά σε ό,τι αφορά το εσωτερικό ύψος. Το σημαντικό είναι ότι οι δύο επιβάτες μπορούν να πάρουν και τις αποσκευές τους σ' ένα ταξίδι, αφού ο χώρος αποσκευών είναι επαρκέστατος γι' αυτό, με χωρητικότητα που όταν η οροφή είναι κλειστή φτάνει τα 335 λίτρα (ακόμα και με αναδιπλωμένη την οροφή πάντως, έχει υπαρκτό χώρο για πράγματα, με 225 διαθέσιμα λίτρα). Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό χαρακτηρίζονται μέτριες με τα σημερινά δεδομένα, ειδικά οι ανοιχτές, που περιορίζονται σε δύο ποτηροθήκες στο κέντρο και τις πολύ μικρές θήκες στις πόρτες. Η μεταλλική οροφή ανοίγει αυτόματα, ακόμα και εν κινήσει μέχρι 40 χλμ./ώρα και το άνοιγμα της είναι πανεύκολο.

Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή, ξεκινώντας από τα 48.480 ευρώ στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το αυτόματο εννιάρι κιβώτιο 9G-Tronic που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, απαιτεί επιπλέον 2.734 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και σ' αυτόν περιλαμβάνεται στάνταρ το ESP με hill holder, μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, ενεργό καπό για την προστασία πεζών, κλιματισμός (όχι αυτόματος!), ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με Bluetooth, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε ότι στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης, κάτι που δεν είναι καθόλου αυτονόητο σήμερα, ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα με ανοιγόμενη οροφή, που αναπόφευκτα περιορίζει το χώρο του πορτμπαγκάζ.
Ποιοτικό και λειτουργικό, το εσωτερικό φιλοξενεί άνετα τους δύο επιβάτες, ενώ και ο χώρος αποσκευών επαρκεί για τις ανάγκες τους σ' ένα ταξίδι
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση 180 της SLC κινείται από ένα τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 που αποδίδει 156 ίππους και αποδεικνύεται στην πράξη πως ταιριάζει απόλυτα στο αυτοκίνητο, στο οποίο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (η Mercedes αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και σε 8,1'' με το αυτόματο). Είναι εύστροφος και δυνατός, τραβάει από πολύ χαμηλά και είναι χαρακτηριστικό ότι η ροπή των 25,5 kgm είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.200 στροφές και μέχρι τις 4.000. Αυτό και μόνο αρκεί για να δώσει μια εικόνα της άνεσης με την οποία κινεί το αυτοκίνητο, των δυνατοτήτων που δίνει για να ακολουθήσει κανείς γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί και φυσικά της ασφάλειας που προσφέρει στα προσπεράσματα. Η κατανάλωσή του με το (πολύ καλό) εννιάρι αυτόματο κιβώτιο που είχαμε στη διάθεση μας (το οποίο, όπως κάθε αυτόματο, αυξάνει την κατανάλωση, παρά τον μεγάλο αριθμό των ταχυτήτων του, που επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση του κινητήρα) ήταν γύρω στα 11 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και μπορεί φυσικά να πέσει σημαντικά στον ανοιχτό δρόμο (ανάλογα βεβαίως και με την ταχύτητα με την οποία οδηγεί κανείς). Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, γεγονός που επιτρέπει την ελεύθερη κυκλοφορία του καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Με πολύ καλό κράτημα, πρόσφυση υψηλού επιπέδου, πλήρη απουσία απότομων αντιδράσεων και εξαιρετικά ομοιογενή και προβλέψιμη συμπεριφορά συνολικά, η SLC είναι ένα αυτοκίνητο που οδηγείται εύκολα και με ασφάλεια, ακόμα κι όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Τα εξαιρετικά φρένα του ενισχύουν αυτή την ασφάλεια, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές και με αρκετά καλή αίσθηση αλλά με μέτρια επαναφορά, όπως συνηθίζει η Mercedes. Θα λέγαμε μάλιστα ότι το συγκεκριμένα φαινόμενο εδώ είναι πιο έντονο απ' ό,τι στα άλλα, πιο πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας, κάτι που γίνεται αισθητό κατά την κίνηση με μικρές ταχύτητες στα στενά της πόλης. Από την άλλη πλευρά πρέπει να σημειώσουμε την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος, ακόμα και με ανοιχτή την οροφή (με κλειστή οροφή θυμίζει σχεδόν κλειστό κουπέ), κάτι που ενισχύει την ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς. Πολύ καλή είναι επίσης και η διαχείριση της ροής του αέρα με ανοιχτή την οροφή, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, αφού είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο κάποιες μέρες με πολύ καλό καιρό και την θερμοκρασία να φτάνει μέχρι και τους 20 βαθμούς! Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ η άνεση είναι απλώς ικανοποιητική, κάτι πολύ φυσιολογικό όταν μιλάμε για ένα σπορτίφ αυτοκίνητο με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, οπότε μοιραία οι αναρτήσεις είναι πιο σφιχτές απ' ότι σ' ένα συνηθισμένο επιβατικό σεντάν. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και το προαιρετικό σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης με 5 προγράμματα ρύθμισης για τιμόνι, κινητήρα, κιβώτιο (Comfort, Sport, Sport+, Eco και Individual), που προφανώς προσαρμόζει ακόμα καλύτερα το αυτοκίνητο στις συγκεκριμένες ανάγκες της κάθε διαδρομής (και της εκάστοτε διάθεσης του οδηγού).
YΠEP
- Διπλός χαρακτήρας
- Δυνατός κινητήρας με όχι υψηλό κυβισμό
- Aκαμψία αμαξώματος
- Oδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Διαχείριση του αέρα με ανοιχτή την οροφή
- Ποιότητα
- «Πραγματικός» χώρος αποσκευών
KATA
- Mέτρια επαναφορά τιμονιού
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Περιορισμένοι χώροι για μικροπράγματα
- Αυξημένη τιμή
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανταποκρίνεται στον σπορτίφ χαρακτήρα του
Συμπέρασμα
Ένα από τα πιο νεανικά αυτoκίνητα της Mercedes εξακολουθεί να τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας (καθώς μάλιστα είχε και ένα ματ γκρι χρώμα που το κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό), αλλά κι εξακολουθεί να ικανοποιεί απόλυτα με τα οδικά χαρακτηριστικά του. Με κλειστή οροφή προσφέρει ακαμψία και ηχομόνωση που σχεδόν θυμίζουν κλειστό κουπέ, με ανοιχτή οροφή προσφέρει επαφή με τη φύση σαν κάθε ανοιχτό αυτοκίνητο και μ' αυτήν την «δύο σε ένα» πρόταση που αποδεικνύεται σε κάθε περίπτωση πετυχημένη, δικαιώνει την λύση της μεταλλικής οροφής που λανσάρισε με την SLK η Mercedes. Κρίμα που όλα αυτά αυξάνουν και την τιμή της (από την οποία στην Ελλάδα πάνω από το ένα τρίτο είναι φόροι) σε επίπεδα πέρα από αυτά που συνήθως χαρακτηρίζουν τα «νεανικά» αυτοκίνητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP