ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDM-2

Επί της ουσίας...         ..:: Σαββάτο, 22 Απριλίου 2017 ::..

Χωρίς πολλές σχεδιαστικές αλλαγές σ' ένα σχήμα που ούτως ή άλλως εξακολουθεί να είναι από τα πιο όμορφα της αγοράς, η ανανέωση της Giulietta εστιάζει κυρίως στους κινητήρες προδιαγραφών Euro 6, με τον ντίζελ 1.6 να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα

Λίγες σποραδικές αλλαγές στη «συσκευασία», περισσότερο «ζουμί» στο κινητήριο σύνολο πετρελαίου με προδιαγραφές πλέον Euro6. Εξωτερικά, έχουμε νέα γραμματοσειρά στο φημισμένο λογότυπο, νέα μάσκα και προφυλακτήρες, ελαφρώς πιο σκούρους προβολείς, αλλά και νέες επενδύσεις στο εσωτερικό και σε ορισμένες λεπτομέρειες του ταμπλό. Αυτά για τους παρατηρητικούς, οι υπόλοιποι μυημένοι γνωρίζουν καλά τι θα πει ιταλικός θυρεός.

Εσωτερικό
Οι άνθρωποι της Alfa Romeo έκαναν λόγο για μια πιο δεμένη συναρμολόγηση στο εσωτερικό και δεν έχουμε λόγο να τους αμφισβητήσουμε, ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων U-Connect προσφέρει νέες δυνατότητες (ακόμη και σερφάρισμα). Σημειώστε πως απεικονίζει πλέον διάφορα στοιχεία λειτουργίας του κινητήρα (όπως και την σπορ λειτουργία). Τα πλαστικά είναι σκληρά και η εργονομία όχι η καλύτερη δυνατή, οι «ρυτίδες» άρχισαν να φαίνονται. Οι χώροι για τους επιβάτες, τις αποσκευές και τα μικροαντικείμενα είναι απλώς επαρκείς. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με κάθισμα που στηρίζει σωστά το σώμα, σωστές αποστάσεις από το τιμόνι και τα άλλα χειριστήρια.

Η τιμή εκκίνησης είναι 20.700 ευρώ (η έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ξεκινάει από 24.300 ευρώ). Με τα δεδομένα της κατηγορίας, η τιμή είναι ανταγωνιστική απέναντι στα "premium" αυτοκίνητα, καθώς μάλιστα συνοδεύεται από ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Στη βασική έκδοση ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC με ηλεκτρονικό έλεγχο διαφορικού (e-Q2) και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στις ανηφόρες (Hill Ηolder), σύστημα επιλογής της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου (DNA), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ραδιο-CD με 6 ηχεία, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού και σύστημα Start&Stop.
Σχεδιαστικά διατηρείται επίκαιρη, η επιλογή των σκληρών πλαστικών όμως, μας γυρίζει μια γενιά πίσω συγκριτικά με τα τωρινά δεδομένα
Κινητήρας-κιβώτιο
Με τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων και 120 ίππων, η Giulietta μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, προσπερνά με απόλυτη ασφάλεια, ενώ έχει κι ένα πλεονέκτημα στην καθημερινή κίνηση στην πόλη σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, λόγω της καλύτερης ροπής του ντίζελ στις χαμηλές στροφές. Ακόμα καλύτερα τα καταφέρνει βέβαια στην επιλογή «Dynamic» του DNA, με αμεσότερη απόκριση και πολύ καλές επιδόσεις. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων δεν είναι το ταχύτερο του είδους σε ό,τι αφορά τις αλλαγές, αλλά δεν παύει να είναι πιο άμεσο από τα κλασικά αυτόματα κιβώτια (χωρίς μάλιστα να επιβαρύνει την κατανάλωση όπως εκείνα). Θα λέγαμε, πάντως, πως ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου τονίζεται περισσότερο με το χειροκίνητο κιβώτιο. Ο ντίζελ κινητήρας δεν παράγει αρκετό θόρυβο και είναι οικονομικός, παρά το γεγονός ότι δεν είναι και ο κορυφαίος ντίζελ σε οικονομία. Ακόμα και μέσα στην πόλη, τα 8,0 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε, είναι κατανάλωση απλησίαστη για τις βενζινοκίνητες Giulietta.

Οδηγώντας
Στο δρόμο δεν έχει αλλάξει κάτι από αυτό που έχουμε γράψει πολλάκις. Σπάνια πλέον θα βρεις στην κατηγορία αυτή τη μηχανική αίσθηση αλλά και την υπακοή του μπροστινού συστήματος στις στροφές. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, το άνοιγμα της τροχιάς έρχεται σπάνια, οι αντιδράσεις γενικά πολύ προβλέψιμες. Στην επιλογή «Dynamic», σφίγγει το τιμόνι, βελτιώνεται η απόκριση του κινητήρα και αλλάζει η ρύθμιση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Σε γενικές γραμμές πρόκειται γι' αυτό που αναγράφει το λογότυπό της, μια Alfa Romeo με όλη τη σημασία του όρου. Εδώ δεν θα ξετρελαθείς με την άνεση και το επίπεδο της κύλισης, άλλα είναι τα στοιχεία που θα σε προσελκύσουν και έχουν να κάνουν με τη δυναμική συμπεριφορά. Ανθεκτικά αποδείχθηκαν και τα φρένα (προφορτίζονται στην επιλογή Dynamic) στο τέλος της δοκιμής μας.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Σπορ οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Τιμόνι
- Εντυπωσιακή σιλουέτα
KATA
- Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Κύλιση-άνεση
- Χώροι μικροαντικειμένων
- Ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης πορτμπαγκάζ
Εστιασμένη στον οδηγό που θα αυξήσει ρυθμό και θα κινηθεί γρήγορα, καλοστημένη, με μοναδικό τίμημα την μέτρια άνεση
Συμπέρασμα
Δεν είναι δα και λίγο πράγμα μετά από έξι συναπτά έτη να αισθάνεσαι πως η Giulietta είναι η... Μόνικα Μπελούτσι μεταξύ των πεντάθυρων μικρομεσαίων χάτσμπακ. Έχει προσωπικότητα, είναι όσο σπορ χρειάζεται, είναι επικοινωνιακή, είναι μια θεά εξωτερικά. Μετά από όλα αυτά, είναι σίγουρο πως θα αγαπήσεις και τα κουσούρια της...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.alfaromeo.gr


  UP