ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Skoda Octavia - 1.0 TSI

Ψηφίζουμε βενζίνη!         ..:: Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2016 ::..

Με αυτοκίνητα σαν το Octavia με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα με το τούρμπο που, εκτός από τις παραδοσιακές αρετές του μοντέλου σε χώρους, ποιότητα, λειτουργικότητα και ασφάλεια, προσφέρει καλές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση (με αντίστοιχα χαμηλό τεκμήριο), αναρωτιέται κανείς γιατί να εκταμιεύσει μερικές χιλιάδες ευρώ παραπάνω για να αγοράσει ντίζελ

Το γκρουπ VW δεν έχει σταματήσει να μας εκπλήσσει με τους κινητήρες TSI, τους οποίους εξελίσσει συνεχώς, χωρίς να επαναπαύεται στη μεγάλη επιτυχία που του προσέφεραν από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής τους. Στην τελευταία γενιά τους, προσαρμοσμένη στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro 6, η βασική έκδοση ξεκινάει πλέον μόλις από τα 1000 κ.εκ., κινητήρας ο οποίος τοποθετείται όχι μόνο στα μικρά αυτοκίνητα των εταιρειών του γκρουπ, αλλά και σε αυτοκίνητα αρκετά μεγαλύτερα, όπως το Octavia. Είναι προφανές ότι αυτή η προσθήκη αποτελεί ένα μεγάλο ατού για το μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της Skoda, κάνοντας το ακόμα πιο ανταγωνιστικό από οικονομικής και φορολογικής πλευράς. Και φυσικά δίνει ένα ακόμα επιχείρημα στους υποστηρικτές των βενζινοκινητήρων, αυξάνοντας τη διαφορά τιμής σε σχέση με τη βασική έκδοση ντίζελ στα 3.000 ευρώ, ποσό αρκετά σεβαστό, που δύσκολα μπορεί να αποσβεστεί από την πολύ μικρή διαφορά που, όπως θα δούμε παρακάτω, υπάρχει στην κατανάλωση.

Εσωτερικό
Το Octavia είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, στα επίπεδα της μεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,659 μ.) και προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους για 4 επιβάτες. Οι πίσω κάθονται ακόμα και... σταυροπόδι, ενώ τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, με χωρητικότητα 590 λίτρων. Περιέργως αν και το Octavia έχει μεγάλο ντουλαπάκι και κλειστό «κουτί» ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι περιορισμένοι, ίσως λόγω πλουσιότερου εξοπλισμού με τη μεγάλη κεντρική οθόνη. Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις επαρκείς για να βρει ο οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή.

Σημαντική είναι η αναβάθμιση του Octavia σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του στους τομείς της ποιότητας κατασκευής και υλικών, που βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Στην πλουσιότερη έκδοσή του το μεσαίο μοντέλο της Skoda θυμίζει πολυτελή αυτοκίνητα, με λεπτομέρειες που περιλαμβάνουν μέχρι και... κρυφούς φωτισμούς στα πόδια των επιβατών όταν ανάβουν τα φώτα τη νύχτα! Απλώς το ταμπλό, λόγω... εσωτερικών ισορροπιών στο γκρουπ VW, είναι κάπως πιο λιτό σε σχέση με τα ακριβότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ώστε να δείχνει πιο φτηνό από τα μοντέλα της VW. Και η βασική έκδοση, πάντως προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό τιμής και εξοπλισμού, μιας τιμής που θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ ή ακόμα και κάποιο από τα ακριβότερα σούπερ μίνι, παρά ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με τέτοια ποιότητα και χώρους. Το 1.0 TSI ξεκινάει από 16.900 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα προφόρτισης φρένων, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, σύστημα πολυμέσων, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop κλπ.
Το εσωτερικό του Octavia είναι πολύ προσεγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και προσφέρει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το 1.0 TSI χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα του γκρουπ VW, σε έκδοση που αποδίδει 116 ίππους. Ένα κινητήρα εξαιρετικό, που παρά τον περιορισμένο κυβισμό του (ο οποίος συνεπάγεται χαμηλή φορολογική επιβάρυνση) προσφέρει καλές επιδόσεις στο μεγάλο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9''), εξασφαλίζοντας απόλυτη ασφάλεια στα προσπεράσματα αλλά και γενικότερα ευχάριστη καθημερινή οδήγηση χάρη στην καλή ροπή του. Κάτι που οφείλεται και στην καλή συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, που είναι πολύ σωστά κλιμακωμένο. Το σημαντικό όμως, είναι ότι αυτός ο πολύ καλός κινητήρας που κινεί τόσο άνετα το αυτοκίνητο, είναι και πολύ οικονομικός, με κατανάλωση που ελάχιστα διαφέρει από αυτή της έκδοσης ντίζελ. Έτσι, εύκολα μπορείς να συγκρατήσεις στην πόλη στην κατανάλωση του αυτοκινήτου κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοικτό δρόμο μπορείς αντίστοιχα να πέσεις κάτω από τα 6!

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του Octavia στο δρόμο ολοκληρώνει μια συνολικά πολύ καλή εικόνα και είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα καλό προσθιοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο, στο οποίο πάντα επιδιώκεται η χρυσή τομή ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και την άνεση. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα, υποστρέφει προοδευτικά (και γέρνει αντίστοιχα) όταν αρχίσεις να το πιέζεις στις στροφές και με τις σχετικά μαλακές ρυθμίσεις του προσφέρει απολύτως ικανοποιητική άνεση. Αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι ουδέτερο και μόνο αν το φτάσεις στα όριά του μπορεί να εμφανίσει τάση υπερστροφής, η οποία συγκρατείται αμέσως από το καλό ESP. Όλα είναι προβλέψιμα και εύκολα, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, τα φρένα ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου και το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική (αν και κάπως τεχνητή) αίσθηση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Μεγάλοι χώροι
- Ποιότητα
- 5η πόρτα που διευκολύνει τη φόρτωση
- Πρακτικότητα
- Οικονομία
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Μέτριοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Κάπως λιτό ταμπλό με τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας
Ο εξαιρετικός χιλιάρης κινητήρας προσφέρει ταυτόχρονα καλές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση, σ' ένα ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Το Octavia δεν έχασε τίποτα από τη μείωση του κυβισμού της βασικής έκδοσής του στο 1 λίτρο από το 1,2, εξακολουθώντας να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όποιον θέλει ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς να ξοδέψει μία περιουσία, αλλά και χωρίς να κάνει ουσιαστικές παραχωρήσεις σε ασφάλεια, άνεση και λειτουργικότητα. Με τιμή που παραπέμπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, είναι ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με τεράστιους χώρους, πολύ οικονομικό αλλά με καλές επιδόσεις, πλούσια εξοπλισμένο και προσεγμένο ποιοτικά. Το γεγονός ότι είναι με διαφορά το μοντέλο της Skoda με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, παρ' όλο που δεν είναι το φθηνότερο, ούτε ανήκει από πλευράς μεγέθους στη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς, τα λέει όλα...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP