ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Astra - 1.0 Turbo (105 PS)

Άριστα (και) στη βάση         ..:: Σαββάτο, 03 Δεκεμβρίου 2016 ::..

Η νέα γενιά του Astra εφοδιάζεται με τον βενζινοκινητήρα τούρμπο του ενός λίτρου, σε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που αναδεικνύει εξίσου καλά με τη ντίζελ τα χαρίσματα του νέου μικρομεσαίου χάτσμπακ της Opel

Αισίως φτάσαμε στην τέταρτη γενιά του Astra, σε μια εποχή που η συγκεκριμένη κατηγορία γνωρίζει άνθηση, αποτελώντας μαζί με την αμέσως μικρότερη τις δυο πιο εμπορικές, για τους ευνόητους οικονομικούς λόγους. Ένα σημερινό Astra που ανέβασε τον δικό του πήχη αρκετά ψηλά σε όλους τους τομείς. Από πού να ξεκινήσει και πού να τελειώσει κανείς. Ραφινάρισμα, ποιότητα, εξοπλισμός (άνεσης και ασφάλειας), αλλά το κυριότερο στην περίπτωσή μας, μια γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα και βαλάντια. Αφήσαμε στο τέλος την πειστική εμφάνιση. Τόσο εμπρός όσο και πίσω, αποπνέει σύγχρονη τάση και εκμοντερνισμό.

Εσωτερικό
Το νέο Astra είναι λίγο μικρότερο από το προηγούμενο (5 εκατοστά μικρότερο μήκος και μικρότερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά), αλλά η μείωση των διαστάσεων δεν είχε επίπτωση στους εσωτερικούς χώρους, που είναι λίγο καλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στα νέα καθίσματα που καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο, ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο αναπαυτικά. Σε ό,τι αφορά το επίπεδο των διαθέσιμων χώρων, τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, τα παιδικά καθίσματα τοποθετούνται άνετα πίσω, οπότε και σε αυτήν τη γενιά ουδείς θα εκφράσει χωροταξικό παράπονο. Στο ίδιο μοτίβο κινούνται και τα 370 λίτρα του χώρου αποσκευών με το κανονικό σχήμα. Σαφώς και θα θέλαμε περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό (κυρίως ανοιχτούς).

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών (μαλακά και ακριβά) είναι όντως υψηλού επιπέδου. Επίσης πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης. Το Astra 1.0 EcoFLEX προσφέρεται στην τιμή των 17.300 ευρώ. Από την πρώτη έκδοση, ο εξοπλισμός ασφάλειας είναι πλήρης, ενώ όσοι θέλουν κάτι παραπάνω σε εξοπλισμό άνεσης θα πρέπει να καταφύγουν στην πλουσιότερη, που διαθέτει ένα εξελιγμένο ραντάρ παρκαρίσματος. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, πακέτο υποβοήθησης οδηγού (με κάμερα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης και λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης σε χαμηλή ταχύτητα, ένδειξη απόστασής προπορευόμενου οχήματος, υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Το Astra καλύπτεται από έξι χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.
Εξαιρετικά ποιοτικό περιβάλλον στην καμπίνα, με ελκυστική σχεδίαση, καλούς χώρους επιβατών αλλά και τεχνολογικό εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ντεμπούτο για 1000άρη κινητήρα βενζίνης με τούρμπο και μπόλικη τεχνολογία στο Astra. Το σημαντικό, πέρα από τις σύγχρονες λύσεις και τους αριθμούς, είναι πως η συγκεκριμένη επιλογή δεν είναι λύση ανάγκης, κάτι που διαπιστώσαμε όλες τις μέρες της δοκιμής. Πρόκειται για μελετημένο σύνολο που ταιριάζει γάντι στις ανάγκες του νέου Astra, χωρίς μάλιστα να αποκαλύπτει στην πλειονότητα των περιπτώσεων, τον μικρό κυβισμό ή την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Προσφέρει επάρκεια ισχύος (105 ίπποι) και ροπής (17,4 kgm στις 1.800-4.300 σ.α.λ.), με την πολιτισμένη, χωρίς κραδασμούς και γραμμική λειτουργία να αποτελούν βασικά ατού της ύπαρξής του. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα κιβώτιο 5 σχέσεων (καλό το κούμπωμα του επιλογέα), που έχει αρκετά μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης (6,6 λτ./100 χλμ. ήταν η μέση δοκιμής μας). Οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές, αν και οι επιταχύνσεις εν κινήσει λόγω της αραιής κλιμάκωσης των σχέσεων, φυσιολογικά δεν είναι στα πάνω τους. Ο βενζινοκινητήρας τεχνολογίας ecoFLEX συνδυάζεται παράλληλα με ένα άμεσο σύστημα start&stop.

Οδηγώντας
Το Astra σε αυτήν την τελευταία γενιά έχει εμφανίσει σημάδια μεγάλης αναβάθμισης, τόσο στον ευγενή τρόπο που αντιμετωπίζει τον δρόμο και τους επιβάτες, όσο και στον τομέα της ασφάλειας. Και στις δυο περιπτώσεις, όλα εξελίσσονται σχεδόν «βελούδινα», με την ηχομόνωση και το νέο πλαίσιο να αποσπούν εύκολα τα εύσημα. Λέμε «σχεδόν» γιατί σε κάποιες περιπτώσει φαντάζουν ως παραφωνία κάποιες ξερές (ηχητικές) αντιδράσεις της εμπρός ανάρτησης στις συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Κατά τα λοιπά, ακόμη και χωρίς τον πολυδιαφημισμένο σύνδεσμο Watt των ακριβότερων εκδόσεων στον πίσω άξονα, το αποτέλεσμα είναι εξίσου ομογενοποιημένο. Το Astra εκπλήσσει ευχάριστα με την ποιοτική κύλιση και το γλυκό «ριμπάουντ» της ανάρτησης που απομονώνει τις κακοτοπιές από την καμπίνα. Σε ό,τι αφορά το δυναμικό πεδίο, θα κινηθείς εύκολα σβέλτα χωρίς να «ξενερώσεις». Αυτό σημαίνει πως τιμόνι, φρένα και ρύθμιση της ανάρτησης σε βοηθούν να νιώσεις σίγουρος σε ό,τι κάνεις, το «πάτημα» είναι εξαιρετικό και σε γενικές γραμμές και το μικρομεσαίο γερμανικό οικογενειακό Opel βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή του συγκριτικά με το παρελθόν. Δεν θα ενθουσιαστείς σε επίπεδο πληροφόρησης, αλλά στα οικογενειακά πρότυπα και δη σε αυτά της Opel, το Astra αποτελεί πια ελκυστικό πόλο έλξης, αν μάλιστα το συνδυάσεις με το πέπλο ποιότητας και άνεσης με το οποίο είναι μπολιασμένο σε κάθε πτυχή του.
YΠEP
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη έκτης σχέσης
- Το ηχητικό φιλτράρισμα της μπροστινής ανάρτησης
- Η ρεζέρβα χρεώνεται έξτρα
Πατάει με σιγουριά στον ασφαλτοτάπητα, δίνοντας έμφαση σε άνεση και ασφάλεια, λογικά δεν εξιτάρει, ενώ η εμπρός ανάρτηση ακούγεται στις ανωμαλίες
Συμπέρασμα
Το σημαντικό σε αυτό το Astra είναι πως κατάφερε, ακόμη και με έναν 1000άρη κινητήρα κάτω από το καπό, να μοιάζει απολύτως ολοκληρωμένο και όχι κάποια συμβιβαστική λύση ανάγκης για λόγους οικονομίας. Μαζί του, εκτός από τον μέσο οδηγό, ακόμη και ένας λίγο πιο απαιτητικός, στα πλαίσια πάντα του οικογενειακού γίγνεσθαι, θα μπει στη διαδικασία να εκτιμήσει την «ωρίμανση» και τις προτεραιότητες της κατασκευής. Θα διαπιστώσει την αντιληπτή ποιότητα, την απομόνωση από τα εξωτερικά δρώμενα λόγω ηχομόνωσης, θα εκτιμήσει την προηγμένη τεχνολογική πλευρά, θα το δει εν τέλει αλλιώς και είναι δεδομένο πως θα μείνει ικανοποιημένος...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP