ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini Convertible - Cooper

Με στιλ και γοητεία         ..:: Σαββάτο, 19 Νοεμβρίου 2016 ::..

Η ανοιχτή έκδοση του Mini ήρθε σαν τρέιλερ στην πλούσια γκάμα του μικρού ξεχωριστού "life style" αυτοκινήτου, αποδεικνύοντας πως μια καλή βάση είναι το παν για να χτίσεις οτιδήποτε, ακόμη και ένα ανοιχτό αυτοκίνητο με περίσσια φινέτσα, αλλά πιστό στις αξίες και την παράδοση της μάρκας

Η εξωτερική (μαγνητική) εικόνα δεν θα μπορούσε να αλλάξει συνολικά σε σχέση με το χαριτωμένο μοτίβο του 3θυρου Mini Cooper, με εξαίρεση φυσικά την μαλακή οροφή. Η τελευταία αναδιπλώνεται ηλεκτρικά σε μόλις 18 δευτερόλεπτα και σε δύο στάδια, ένα μέχρι την κεντρική κολόνα δίνοντας την αίσθηση ηλιοροφής, με το δεύτερο να αφορά την πλήρη αναδίπλωσή της στο πίσω τμήμα. Με ανοικτή την οροφή είναι σκέτη απόλαυση με την αίσθηση που προσφέρει σε όσους λατρεύουν την οδήγηση και κυρίως την αισθητική. Η διαδικασία ανοίγματος (ή και το αντίστροφο) μπορεί να γίνει και εν κινήσει και με ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα. Ανοικτή ή κλειστή η οροφή δεν επηρεάζει τα οδικά χαρακτηριστικά αφού το πλαίσιο του Cabrio έχει ενισχυθεί, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και αλουμίνιο για να μην ξεφύγει το βάρος (1.205 κιλά).

Εσωτερικό
Οι χώροι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι καλύτεροι, λόγω της αύξησης των διαστάσεων από τη στιγμή που το μήκος έχει αυξηθεί κατά 98 mm, το πλάτος κατά 44 mm, το ύψος κατά 1 mm και κατά 28 mm το μεταξόνιο. Βελτιωμένη, φυσικά, είναι και η πρόσβαση στις πίσω θέσεις, ενώ η βελτίωση στον χώρο αποσκευών είναι μικρότερη, αν και έχει αυξηθεί στα 215 λίτρα (αλλά περιορίζεται στα 160 με την οροφή ανοικτή). Ένα θέμα που δεν έχει βελτιωθεί είναι η ορατότητα προς τα πίσω, καθώς η οροφή αναδιπλώνει ακριβώς πάνω από τα δύο προσκέφαλα των πίσω επιβατών, ενώ όταν είναι κλειστή οι φαρδιές «κολόνες» της, περιορίζουν την ορατότητα, κάτι που συμβαίνει κυρίως κατά την στάθμευση. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα των υλικών (κυρίως στο ταμπλό) είναι πολύ καλή, η εργονομία απαιτεί χρόνο για να θυμηθείς που είναι τι και ο εξοπλισμός αρκετά σύγχρονος τεχνολογικά αλλά και πλούσιος στη σύνθεσή του. Μία οθόνη TFT (ή μία έγχρωμη οθόνη 8'', ανάλογα με την έκδοση) με διάφορες ενδείξεις (επίσης ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) μαζί με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, δεσπόζουν στο κέντρο ψηλά στην κονσόλα. Μην μας ρωτήσετε αν είναι λειτουργικά όλα αυτά, σίγουρα χρειάζονται εξοικείωση, αλλά το εκλαμβάνουμε ως μέρος της προσωπικότητας και το ξεπερνάμε.

Οι μικροί χώροι αποθήκευσης στην καμπίνα μας υπενθυμίζουν πως αν θέλεις χωροταξικές αρετές, υπάρχει τόσο το νέο πεντάθυρο MINI, όσο και τα υπόλοιπα με τους διαφορετικούς κωδικούς στην ονομασία. Εδώ απόλαυσε τον ουρανό και γίνε εσύ επίκεντρο των σχολίων. Η τιμή του ανοιχτού Cooper είναι 26.753 ευρώ, λογικά τσιμπημένη, με εξοπλισμό χωρίς ελλείψεις (6 αερόσακοι, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, ράδιο-CD με θύρα USB, ένδειξη απώλειας πίεσης ελαστικών κλπ.), ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή. Από εκεί και πέρα, ό,τι πληρώνεις παίρνεις μέσα από ένα μεγάλο κατάλογο έξτρα εξοπλισμού.
H εικόνα στο εσωτερικό του ανοιχτού Mini δεν διαφοροποιείται από το κλειστό, με καλή ποιότητα και hi-tech εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Με τρεις κυλίνδρους, πολύ καλή λειτουργία και ελαστικότητα που θα ζήλευαν πολλοί τετρακύλινδροι, το σύνολο των 1.499 κ.εκ. με σύστημα άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδότηση αποδίδει 136 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 23,4 kgm ροπής στις 1.250 σ.α.λ. Η απόδοσή του είναι εξαιρετική, άλλωστε έχουν δοκιμασθεί οι αντοχές του και σε βαρύτερα αυτοκίνητα του ομίλου, καθώς μπορεί να προσφέρει αυτό το κάτι περισσότερο σε επιδόσεις που επιθυμεί ο τυπικός χρήστης ενός Mini. Στην πράξη τα χαρακτηριστικά απόδοσης θυμίζουν ηλεκτρικό μοτέρ, αφού το σύνολο τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, χωρίς κενά και εξάρσεις, μέχρι σχεδόν το όριο των στροφών του. Στην καυτή ερώτηση πώς τα πηγαίνει στο ηχητικό σκέλος ένας τρικύλινδρος κινητήρας, η απάντηση είναι περίφημα, αφού δεν πρόκειται να καταλάβεις το παραμικρό αν δεν στο πουν, ή αν δεν έχεις ανοίξει τελείως τα παράθυρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και ο κινητήρας εργάζεται στο ρελαντί. Η μέση κατανάλωση σε μικτές συνθήκες κίνησης, δεν ξεπερνά εύκολα τα 8,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, αποδεικνύοντας και την καλή συνεργασία με το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων. Με περισσότερη πίεση η τιμή φυσικά ανεβαίνει. Στον τομέα των επιδόσεων το αυτοκίνητο τα καταφέρνει περίφημα, παρ' ότι δεν είναι αυτό το βασικό ζητούμενο σε ένα life style όχημα με προτεραιότητα την εικόνα, το κύρος και τη διαφορετική απόλαυση σε ρυθμούς βόλτας.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Mini Convertible δεν διαφοροποιείται από τις συμβατικές εκδόσεις, καθώς είναι τέτοια η ακαμψία του αμαξώματος που περνάει από εγκάρσιες ανωμαλίες ή σαμαράκια δίχως στρέβλωση. Τυπικά ουδέτερο στο όριο και μόνο σε γλιστερή άσφαλτο θα ανοίξει την τροχιά του, ενώ αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το πώς το πίσω μέρος ακολουθεί το εμπρός. Τo κράτημα είναι εξαιρετικό, η ακρίβεια της συμπεριφοράς επίσης, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, κοινώς πάλι το Mini ταυτίζεται με την ευχαρίστηση της οδήγησης, με ανοιχτή ή κλειστή οροφή. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το σύστημα πέδησης, τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση. Η κύλιση παραμένει σφιχτή αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητική, ενώ και ο θόρυβος λόγω μαλακής οροφής δεν ξεφεύγει σε επίπεδα που να ενοχλεί.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Ποιότητα
KATA
- Μέτριοι χώροι
- Ορατότητα πίσω
- Τσιμπημένη τιμή
Εξακολουθεί να μιλά την οδική γλώσσα των υπόλοιπων Mini, αφού οι μηχανικοί της εταιρείας φρόντισαν ιδιαίτερα την ακαμψία του λίγο βαρύτερου αμαξώματος
Συμπέρασμα
Όποιος είναι λάτρης των ανοιχτών αυτοκινήτων, ιδίως αυτής της κατηγορίας, είμαστε πέρα ως πέρα βέβαιοι πως στο νέο Mini Cooper Convertible θα βρει απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα, όσο δύσκολα κι αν είναι αυτά. Έχουμε και λέμε, «μπάνικο» με ίματζ, ευχάριστο στην οδήγηση, στα υψηλά πρότυπα του «κλειστού», ευχάριστο στην απλή ξέγνοιαστη βόλτα με κατεβασμένη την οροφή. Ενίοτε και σβέλτο. Τι άλλο να θελήσει κανείς;
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP