ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Adam - 1.0 115 PS

Διαβολάκι         ..:: Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2016 ::..
Το μίνι της Opel με τον χιλιάρη κινητήρα με το τούρμπο αποδεικνύεται γρήγορο όσο και διασκεδαστικό στο δρόμο και είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα πού προσφέρουν οδηγική απόλαυση στην τιμή ενός σούπερ μίνι και μάλιστα με προσεγμένη ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό

Όπως κάθε αυτοκίνητο με χαρακτήρα «λαϊφστάιλ», το Adam οφείλει να απευθύνεται σ' ένα αρκετά ετερόκλητο κοινό και των δύο φύλων, με μεγάλη γκάμα ηλικιών, συνηθειών και απαιτήσεων. Η κοινή συνιστώσα είναι το ξεχωριστό ντιζάιν, τα παιχνίδια των χρωμάτων και οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά από 'κει και πέρα υπάρχουν αναπόφευκτα μεγάλες διαφορές σε απαιτήσεις επιδόσεων και οδικών χαρακτηριστικών. Ενώ υπάρχουν, λοιπόν, εκδόσεις που απευθύνονται σε όσους επιθυμούν την ήρεμη και ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη και, στο άλλο άκρο, η κορυφαία σπορ έκδοση Adam S με τους 150 ίππους, η Opel δημιούργησε μια ενδιάμεση έκδοση επιδόσεων πιο προσιτή στο νεανικό κοινό, με το νέο χιλιάρη κινητήρα τούρμπο και χαρακτήρα που απευθύνεται περισσότερο σε όσους απολαμβάνουν την οδήγηση.

Εσωτερικό
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, είναι προφανές από το χαρακτήρα όλων των εκδόσεών του ότι δεν προορίζεται κατ' αρχάς για «οικογενειακή» χρήση, οπότε δεν έγινε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για αύξηση των χώρων, που είναι από τους μικρότερους της κατηγορίας πίσω. Μικρός επίσης, ακόμα και με τα μέτρα της κατηγορίας, είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 170 λίτρων. Η ξεχωριστή εικόνα του αυτοκινήτου είναι έντονη μόλις καθίσεις μπροστά. Οι εναλλαγές χρωμάτων, η οθόνη αφής που ταιριάζει στις συνήθειες της νέας γενιάς πολύ περισσότερο από τα κλασικά συστήματα με τους διακόπτες, ακόμα και η κατάργηση του CD και η αντικατάστασή του με θύρα USB για την αναπαραγωγή μουσικής από φορητές συσκευές, δείχνουν με σαφήνεια το κοινό στο οποίο απευθύνεται το αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα, όμως, η πολύ καλή ποιότητά του, που τονίζεται και από την -εξαιρετικά ασυνήθιστη σ' αυτήν την κατηγορία- χρήση μαλακών πλαστικών σε μέρος του ταμπλό, δείχνει ότι η Opel δεν στοχεύει σε έναν επιφανειακό εντυπωσιασμό, αλλά σε ικανοποιημένους πελάτες που θα μείνουν μαζί της κι όταν αποφασίσουν να ανέβουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Ακόμα και το γεγονός ότι επέλεξε κάθισμα με συνεχή ρύθμιση της πλάτης (όπως και ρύθμιση καθ' ύψος), που εξασφαλίζει ακρίβεια στην επιλογή της κατάλληλης θέσης οδήγησης για τον καθένα, αντίθετα με άλλους κατασκευαστές που για λόγους οικονομίας τοποθετούν καθίσματα με κλιμακωτή ρύθμιση, δείχνει μία σημασία στη λεπτομέρεια.

Η αυξημένη τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 15.900 ευρώ, συνδυάζεται όμως και με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, που θυμίζει μεγαλύτερη κατηγορία και περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενος καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα IntelliLink με Bluetοoth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα Start-Stop. Το μόνο που λείπει είναι η ρεζέρβα (υπάρχει «κιτ» επισκευής). Η διαφορά πάντως αυτής τις έκδοσης σε σχέση με τις πιο «απλές» εκδόσεις του Adam δεν υπάρχει τόσο στα «λειτουργικά» στοιχεία εξοπλισμού (απλώς έχει π.χ. καλύτερο ηχοσύστημα και φώτα ημέρας και πίσω τεχνολογίας LED), αλλά περισσότερο σε στοιχεία εμφάνισης και υλικών (π.χ. χρωμιωμένο πλαίσιο παραθύρων, φιμέ τζάμια πίσω, μαρσπιέ, άλλο ύφασμα ταπετσαρίας κλπ.)


Όπως σε όλα τα Adam το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα, νεανική σχεδίαση και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης κινητήρας με τους 115 ίππους, γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα της Opel, είναι προφανές ότι αφού τα καταφέρνει μια χαρά σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, τα καταφέρνει... ακόμα καλύτερα στο Adam. Δυνατός και εύστροφος, αλλά όχι ιδιαίτερα θορυβώδης, με πολύ καλή ροπή, προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η Opel αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'', μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντας και ασφαλέστατα προσπεράσματα σε περίπτωση που κινείται εκτός πόλης. Το εξάρι κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, είναι σωστά κλιμακωμένο για τον κινητήρα και εύχρηστο στην καθημερινή χρήση, αν και όταν πιέζεται εμφανίζει λίγο αυτήν τη γνωστή, ελαφρά «λαστιχένια» αίσθηση των Opel, σε πολύ λιγότερο βαθμό όμως απ' ό,τι τα παλιότερα κιβώτια της εταιρείας. Η κατανάλωση, εφ' όσον μιλάμε για κινητήρα με τούρμπο, εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο χρήσης και το βαθμό στον οποίο ο οδηγός αξιοποιεί το σύνολο της ισχύος του αυτοκινήτου. Αν είναι λίγο προσεκτικός, η κατανάλωση στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί αρκετά κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ έξω από την πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και στα 6.

Οδηγώντας
Η συγκεκριμένη έκδοση του Adam, εκτός από το δυνατό χιλιάρη κινητήρα, έχει διαφορές και στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, αφού χρησιμοποιεί σπορ πλαίσιο με χαμηλωμένες αναρτήσεις, ενώ το τιμόνι είναι ηλεκτροϋδραυλικό με μεταβλητή υποβοήθηση, αντί για το ηλεκτρικό των πιο απλών εκδόσεων. Έχει λοιπόν τα φόντα για να αξιοποιήσει τη δύναμη και τις επιδόσεις που του προσφέρει ο κινητήρας. Ούτως ή άλλως το Adam είναι από πλευρά οδικής συμπεριφοράς ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα πόλης που «πατάει» τόσο καλά στον ανοιχτό δρόμο, έχει σταθερότητα που θυμίζει σούπερ μίνι και μπορεί να κινηθεί ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου χωρίς να αισθάνεσαι πως είναι «φτερό στον άνεμο». Και με δεδομένη τη δύναμη της συγκεκριμένη έκδοσης και το καλό της στήσιμο, είναι τελικά ένα αυτοκίνητο που ο ιδιοκτήτης του μπορεί να το χρησιμοποιήσει άνετα και για εκδρομές, αν δεν περιορίζεται από τους μικρούς του χώρους.

Όταν αρχίζουν οι στροφές είναι απόλυτα προβλέψιμο, με καλό κράτημα (ακόμα καλύτερο από το ήδη καλό των εκδόσεων με την απλή ανάρτηση), ίσως λίγο πιο «τονισμένες» αντιδράσεις στις ανωμαλίες ή όταν αφήνεις το γκάζι στη στροφή, λόγω της μικρότερης αδράνειας που έχει το μικρό αμάξωμα, πάντα όμως μέσα σε λογικά και απολύτως ελεγχόμενα πλαίσια και σε βαθμό που είναι αρκετά διασκεδαστικό, όσο και εύκολο στον έλεγχο. Έχει άλλωστε και τη δύναμη που μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό στους χειρισμούς του, αλλά και να επιτρέψει αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Και φυσικά υπάρχει και το ESP για την περίπτωση που εξελιχθεί κάποια τάση αποσταθεροποίησης. Τα εξαιρετικά φρένα του ενισχύουν τη συνολικά καλή εικόνα, ενώ το τιμόνι έχει καλύτερη (και κυρίως λιγότερο «τεχνητή») αίσθηση από αυτό των εκδόσεων με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Η άνεση βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, με λίγο «σφιχτές» αντιδράσεις στις ανωμαλίες, αλλά όχι υπερβολικά, κάτι που σε ορισμένες περιπτώσεις θα γίνει κάπως αισθητό από τους μεγαλύτερους, αλλά θα αφήσει παντελώς αδιάφορους τους νέους!

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ξεχωριστή εμφάνιση μέσα-έξω
- Δυνατότητα προσωποποίησης
- Ποιότητα
- Φρένα
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός

KATA
- Χώροι
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας

Εξαιρετικά διασκεδαστικό στο δρόμο και αρκετά γρήγορο, το χιλιάρι Adam προσφέρει καλές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση


Συμπέρασμα
Με βάση τα δικά μας κριτήρια, αλλά και το γεγονός ότι το μοντέλο απευθύνεται σε μεγάλο βαθμό σ' ένα νεανικό κοινό, πρόκειται για την καλύτερη έκδοση του Adam. Αν με το αυτόματο 1.4 κινηθήκαμε χαλαρά και άνετα μέσα στην πόλη, το χιλιάρι το ευχαριστηθήκαμε πολύ περισσότερο, μας προέτρεψε άλλωστε να βγούμε με αυτό και λίγο πιο έξω στα πέριξ της Αττικής, για να αξιοποιήσουμε την ζωντάνια του και τη διασκεδαστική συμπεριφορά του. Πολύ περισσότερο μάλιστα, αφού αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται με μια προσεγμένη κατασκευή και λειτουργικότητα, που δεν σου αφαιρεί από την αίσθηση παραμονής ό,τι σου προσφέρει το αυτοκίνητο σε οδηγική απόλαυση.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP