ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda HR-V - 1.6 D

Με βαρύ όνομα         ..:: Σαββάτο, 16 Ιουλίου 2016 ::..
Η Honda επανέρχεται στα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου με ένα μοντέλο με «βαρύ όνομα» στην Ελλάδα, με μεγάλη εμπορική επιτυχία στο παρελθόν, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής ώστε να προσφέρει την ποιότητα και τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζουν τη Honda, με σύγχρονη σχεδίαση και με την οικονομία που απαιτείται σήμερα απ' όλους τους αγοραστές

Η πρώτη γενιά του HR-V ήταν μια μεγάλη εμπορική επιτυχία για τη Honda στην Ελλάδα στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, περιορισμένων διαστάσεων, με κινητήρα μεσαίου κυβισμού, που ταίριαζε πολύ καλά στην ελληνική πραγματικότητα και τις συνήθειες των ελλήνων καταναλωτών. Όταν σταμάτησε η παραγωγή του μοντέλου, δεν παρουσιάστηκε κάποιος διάδοχος, αλλά στις μέρες μας, με την στροφή που υπάρχει πανευρωπαϊκά προς μικρότερα αυτοκίνητα, η συγκεκριμένη κατηγορία είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και η επιστροφή της Honda ήταν αναμενόμενη. Το νέο αυτοκίνητο είναι βεβαίως προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής και, σε αντίθεση με τον πρόγονό του, απομακρύνεται κάπως από τη φιλοσοφία των εκτός δρόμου, συνδυάζοντας το στιλ του «τζιποειδούς» με στοιχεία από την αισθητική των κουπέ και εγκαταλείποντας την τετρακίνηση προς όφελος της μπροστινής κίνησης (τουλάχιστον στην ευρωπαϊκή αγορά). Χαρακτηριστικό δε της προσεκτικής δουλειάς που έγινε στην κατασκευή του αμαξώματος με υλικά υψηλής αντοχής για τη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, καθώς στην εποχή μας η μείωση της κατανάλωσης είναι πρώτη προτεραιότητα, είναι το γεγονός ότι το HR-V είναι ελαφρύτερο από το Civic!

Εσωτερικό
Το νέο HR-V προσφέρει χώρους αντίστοιχους με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, που φιλοξενούν πολύ άνετα τέσσερα άτομα ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του αμαξώματος επιτρέπει τη χρησιμοποίηση των γνωστών καθισμάτων "magic seats" της Honda, που εκτός από τη συνηθισμένη αναδίπλωση της πλάτης προσφέρουν και αναδίπλωση της έδρας τους προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 400 λίτρα (ή τα 453 με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε όρθια θέση) και διαθέτει ένα πρακτικό διπλό πάτωμα (το οποίο όμως οφείλεται στην έλλειψη ρεζέρβας). Σε επίπεδο πρακτικότητας, λοιπόν, το αυτοκίνητο παίρνει σίγουρα καλό βαθμό.

Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι, καθώς υπάρχει μεν μια χρήσιμη βαθιά θήκη στην κονσόλα, αλλά οι θήκες στις πόρτες είναι πολύ μικρές. Συνολικά το εσωτερικό είναι αρκετά ποιοτικό, με προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως μεγάλες πολυτέλειες, αν και υπάρχουν και μαλακά πλαστικά σε ένα τμήμα του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του HR-V ξεκινάει από 28.000 ευρώ. Δεν είναι χαμηλή, πρέπει όμως να συνυπολογιστεί ότι συνδυάζεται με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, όπως συνηθίζει η Honda, ο οποίος περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων στην πόλη με αυτόματο φρενάρισμα (CTBA), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηχοσύστημα με Bluetooth, σύστημα start-stop, τα καθίσματα magic seats κλπ., ενώ χωρίς έξτρα χρέωση προσφέρεται το μεταλλικό χρώμα και 2 χρόνια επέκταση εγγύησης επιπλέον της τριετούς εργοστασιακής.


Το προσεγμένο εσωτερικό φιλοξενεί πολύ άνετα 4 άτομα και είναι ιδιαίτερα πρακτικό, χάρη και στα καθίσματα "magic seats" πίσω

Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα της εταιρείας, ο κινητήρας ντίζελ 1.6 με τους 120 ίππους είναι πραγματικά εξαιρετικός, δυνατός, εύστροφος για ντίζελ, με πολύ καλή ροπή, και συνεργάζεται πολύ καλά με το εξαιρετικό σε ακρίβεια και αίσθηση εξάρι κιβώτιο, προσφέροντας τελικά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, που μπορεί να προσπεράσει με ασφάλεια σε οποιονδήποτε δρόμο (η Honda αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10'' και μέγιστη ταχύτητα 192 χλμ./ώρα). Το σημαντικό είναι, ότι εκτός από δυνατός αυτός ο κινητήρας είναι και οικονομικός κι αυτές οι επιδόσεις συνδυάζονται με χαμηλή κατανάλωση, η οποία στο ταξίδι μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 8 λίτρα.

Οδηγώντας
Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο, έχει καλό κράτημα και δεν υποστρέφει υπερβολικά παρά το αυξημένο ύψος του, είναι προοδευτικό στις αντιδράσεις του και ελέγχεται εύκολα ακόμα και όταν πιεστεί αρκετά. To αυξημένο ύψος του συνεπάγεται και κάποιες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, οι οποίες όμως δεν είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του, ούτε δημιουργούν απότομες μεταφορές βάρους σε διαδοχικές τροφές. Άλλωστε οι αναρτήσεις του είναι αρκετά μελετημένες και στους δύο άξονες χρησιμοποιούνται αμορτισέρ με προσαρμογή στο εύρος ταλάντωσης (Amplitude Reactive Damper - ARD), τα οποία διαθέτουν δύο έμβολα, που εξασφαλίζουν περιορισμένη απόσβεση στις μικρές ανωμαλίες (οπότε ενεργοποιείται μόνο το ένα έμβολο) και ισχυρότερη απόσβεση σε μεγάλες διαδρομές συμπίεσης-αποσυμπίεσης του αμορτισέρ (με ενεργοποίηση και των δύο εμβολών), όπως π.χ. στις στροφές, για να περιορίζονται οι κλίσεις και να βελτιώνεται το κράτημα. Επίσης, όπως και στο νέο Jazz, εκτός του ESP υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA), που βελτιώνει την κατευθυντικότητα και την απόκριση του αυτοκινήτου σε απότομους ελιγμούς ή ελιγμούς με υψηλή ταχύτητα (π.χ. σε κόμβους αυτοκινητοδρόμων).

Το τιμόνι του HR-V έχει κάπως τεχνητή αίσθηση, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι δημιουργεί κάποια ενόχληση η ανασφάλεια. Τα φρένα είναι επαρκή, αν και με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση. Όσο για την άνεση, αν και στο ταξίδι που είχαμε κάνει στο Ναύπλιο κατά την πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου, μας είχε φανεί ικανοποιητική, στους κακούς δρόμους της πόλης με τις πολλές λακκούβες είναι πιο μέτρια, καθώς το αυτοκίνητο περνάει αρκετά «ξερά» στις πιο απότομες ανωμαλίες. Δεν θα το χαρακτηρίζαμε κουραστικό, σίγουρα όμως η άνεση δεν είναι και το ισχυρότερο σημείο του.

YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Κατανάλωση
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Προσεγμένη κατασκευή
- Εξοπλισμός
- Αυξημένη διάρκεια εγγύησης

KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Μέτρια άνεση

Χωρίς εκπλήξεις είναι η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που είναι σταθερό και με καλό κράτημα, ενώ ο δυνατός ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις με μεγάλη οικονομία


Συμπέρασμα
Με ένα όνομα πολύ γνωστό στο ελληνικό κοινό, το HR-V παρουσιάζει μία θετική συνολική εικόνα, συνδυάζοντας ευρυχωρία και πολύ καλή λειτουργικότητα εσωτερικά με καλά οδικά χαρακτηριστικά, καλές επιδόσεις και οικονομία, χάρη στον πολύ καλό κινητήρα του, ο οποίος μάλιστα δεν είναι μεγάλου κυβισμού ώστε να επιβαρύνεται με υπερβολικά τεκμήρια. Βεβαίως η τιμή του είναι τσιμπημένη, πρέπει όμως να κριθεί με βάση το συνολικό πακέτο, που περιλαμβάνει ένα πλούσιο εξοπλισμό, πάνω από το μέσο όρο, μεταλλικό χρώμα χωρίς έξτρα χρέωση και επέκταση εγγύησης. Οπότε τελικά η διαφορά με το μέσο όρο υπάρχει μεν, αλλά είναι μικρότερη απ' ό,τι φαίνεται ονομαστικά.

Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr


  UP