ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Σαλόνι Γενεύης :: 2014 ::

Σαλόνι Γενεύης 2014

        ..:: Σαββάτο, 08 Μαρτίου 2014 ::..

Πολυφωνία
Δύο είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σήμερα σε ό,τι αφορά τα προϊόντα της: η διαφοροποίηση και η στροφή προς μικρότερα αυτοκίνητα. Και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά ήταν σαφή στη φετινή έκθεση της Γενεύης, με παρουσιάσεις από τη μία διαφόρων «ειδικών» αυτοκινήτων, όπως πολυμορφικών, ανοιχτών, υπερυψωμένων κουπέ, δικίνητων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου κλπ. κι από την άλλη περισσότερων μικρών αυτοκινήτων από πέρσι. Όλοι οι κατασκευαστές θεωρούν δεδομένη την ανάγκη να έχουν κι ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης στη γκάμα τους, το πιο χαρακτηριστικό όμως παράδειγμα του "downsizing" όχι μόνο στους κινητήρες αλλά και στα αυτοκίνητα, είναι το νέο μικρό Jeep. Ένα τετρακίνητο με διαστάσεις μικρομεσαίου χάτσμπακ και κινητήρες που θα ξεκινούν από... 1.400 κ.εκ., που θα κατασκευάζεται στην Ιταλία από τους μετρ των μικρών αυτοκινήτων, το γκρουπ Fiat. Αυτή και μόνο η παρουσία τα λέει όλα για τη νέα κατεύθυνση που έχει πάρει η αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως επίσης, ένα άλλο χαρακτηριστικό του πολύπλευρου κόσμου στον οποίο ζούμε πλέον, όπου η κρίση π.χ. στην Ευρώπη μπορεί να αντισταθμίζεται από μια ανάπτυξη στην Ασία, είναι η έντονη δραστηριότητα των κατασκευαστών υπεραυτοκινήτων (έχουμε και τη McLaren πλέον που παρουσιάζει κάθε τόσο και κάτι καινούργιο), οι οποίοι παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα στις διεθνείς εκθέσεις. Μία νέα Lamborghini, μία νέα McLaren και το facelift μιας Ferrari, ήταν ένα πολύ καλό δείγμα της "υψηλής ραπτικής" της αυτοκινητοβιομηχανίας στη φετινή έκθεση. Αλλά και η S-Class Coupe των 455 ίππων από τη Mercedes σ' ένα παρεμφερές κοινό απευθύνεται, εκείνους τους πολύ λίγους με τις μεγάλες περιουσίες, που επιθυμούν να απολαμβάνουν τις κορυφαίες εκφράσεις της ταχύτητας και της τεχνολογίας.
Οι Κινέζοι φυσικά ήταν για άλλη μια φορά παρόντες, μόνιμοι θαμώνες πλέον των ευρωπαϊκών εκθέσεων, ενώ δεν μπορούμε παρά να τονίσουμε την επιστροφή της Citroen στην παρουσίαση ρηξικέλευθων λύσεων με τη μορφή του C4 Cactus, μια τακτική που την έκανε διάσημη στο παρελθόν και δημιούργησε οπαδούς στις τάξεις των πελατών της. Σε μια εποχή που ελάχιστοι τολμούν κάτι το πραγματικά διαφορετικό, κάθε πρόταση που ξεφεύγει από την πεπατημένη  είναι σίγουρα εξαιρετικά ευπρόσδεκτη. Όπως ευπρόσδεκτο είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό που εμφανίζεται όλο και πιο έντονα στα νέα αυτοκίνητα -ιδιαίτερα αυτά που απευθύνονται κατεξοχήν στη νέα γενιά- και είναι η πολυχρωμία εσωτερικά κι εξωτερικά, που κάνει πολύ πιο ευχάριστη την παρουσία των αυτοκινήτων στους δρόμους και των ανθρώπων μέσα στα αυτοκίνητα._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης


  UP