ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG - Toyota Yaris Hybrid

Από διαφορετικούς κόσμους         ..:: Σαββάτο, 01 Μαϊου 2021 ::..

Το καλύτερο Yaris που κατασκεύασε η Toyota βάζει στο στόχαστρο έναν από τους παραδοσιακούς ηγέτες της κλάσης των σούπερ μίνι, το Clio, το οποίο επίσης παρουσιάστηκε πρόσφατα στην νέα γενιά του με στόχο τη διατήρηση της δεσπόζουσας θέσης του

Η νέα γενιά του Yaris δεν αποτελεί απλώς έναν ακόμη αντικαταστάτη του μικρού δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου, αλλά την καλύτερη ίσως εκτέλεση από καταβολής του, χωρίς «ναι μεν αλλά» και λοιπούς αστερίσκους. Από τη νέα σοφιστικέ και συνάμα δυναμική σχεδίαση μέχρι το στιβαρό πλαίσιο και από το εξελιγμένο υβριδικό σύνολο μέχρι τον πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας, το νέο Yaris είναι σε θέση να αντιπαρατεθεί ακόμη και με τα καλύτερα ευρωπαϊκά σούπερ μίνι. Αυτονόητη, λοιπόν, η αντιπαράθεσή του με το νέο Renault Clio, που αποτελεί δικαίως μια «σταθερά» στην κατηγορία εδώ και δεκαετίες. Στη νέα γενιά του το γαλλικό αυτοκίνητο αναβαθμίστηκε αρκετά, παραπέμποντας σε μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά εξελίχθηκε, μπορεί να μη διαφέρει αρκετά σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού η μεγάλη εμπορική επιτυχία του απερχόμενου μοντέλου έδειξε τον δρόμο. Στα ατού του Clio συμπεριλαμβάνεται φυσικά η πλούσια γκάμα εκδόσεων, μεταξύ των οποίων και αυτή που συνδυάζει τον δοκιμασμένο 3κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG).

Εσωτερικά
Το εσωτερικό του Yaris απέκτησε επιτέλους και σχεδιαστική ταυτότητα, αλλά και κάποια μαλακά υλικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ η συναρμολόγηση δείχνει και είναι άψογη σε κάθε περίπτωση. Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 8'' μοιάζει να αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό, ενώ, τα καλαίσθητα ψηφιακά χειριστήρια του κλιματισμού και ο επίσης πρωτότυπος πίνακας οργάνων συνθέτουν ένα σύνολο με σαφή τεχνολογικό προσανατολισμό. Σύγχρονη είναι και η εσωτερική σχεδίαση στο Clio και η τεχνολογία που επιστρατεύτηκε προηγμένη, ενώ αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα και στα εσωτερικά των θυρών, όπως και στο Yaris. Τα μαλακά υλικά κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, προσδίδοντας στο μικρό Renault μια αναβαθμισμένη αύρα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (με οθόνη 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) καθώς και η κεντρική οθόνη αφής, αποδεικνύονται ευανάγνωστα και λειτουργικά. Σαφώς ο ευρωπαϊκός αέρας είναι εκείνος που δίνει το στίγμα στο Renault, αλλά και την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη ενότητα του συγκριτικού, εξαιτίας μεταξύ άλλων, και των λίγο πιο άνετων χώρων του γαλλικού αυτοκινήτου συνολικά, συγκριτικά με το Toyota (για επιβάτες, αλλά και αποσκευές).

Η τιμή του Clio στην έκδοση LPG ξεκινάει από 15.640 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα κλπ. Η τιμή του υβριδικού Yaris ξεκινάει από 17.460 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στο βασικό εξοπλισμό: ESP με hill holder, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης (κατά τον ελιγμό), 7 αερόσακους (μεταξύ των οποίων και κεντρικό αερόσακο εμπρός), αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες βροχής, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου, κλπ.
Ποιοτικότερα υλικά στο Clio και πιο άνετοι χώροι συνολικά, γενναίος στάνταρ εξοπλισμός και στα δυο
Κινητήρες-κιβώτια
Το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG) που χρησιμοποιεί το Clio (που είναι αυτοκίνητο διπλού καυσίμου, αφού έχει ρεζερβουάρ 39 λίτρων βενζίνης και 32 λίτρων υγραερίου), εξασφαλίζει οικονομία στη χρήση αλλά και τεράστια αυτονομία (πάνω από 1.000 χλμ.) με τα δύο καύσιμα. Η κατανάλωση LPG δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και για επτά ημέρες δεν χρειάστηκε να καταναλώσουμε σταγόνα βενζίνης. Από εκεί και πέρα, οι 100 ίπποι ισχύος αφορούν το 3κύλινδρο σύνολο του ενός λίτρου όταν συνδυάζεται με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου LPG και το εξαιρετικό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατά τη λειτουργία του κινητήρα με βενζίνη, όταν τελειώνει το υγραέριο, η απόδοσή του πέφτει στους 91 ίππους. Σε επίπεδο επιδόσεων τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, το Clio ικανοποιεί, χωρίς όμως να είναι ταχύτερο από τον αντίπαλό του (που έχει καλύτερη ροπή, 16,3 kgm για το Clio, πάνω από 21 kgm για το Yaris).

Ο 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας του Yaris με ισχύ 116 ίππων, δείχνει πιο ψυχωμένος, παρ' ότι το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων τονίζει το ηχόχρωμά του όταν πιέζεις το δεξί πόδι, συγκριτικά με τον πιο «φιμωμένο» κινητήρα του Clio. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος εξασφαλίζει ζωντανό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, αντισταθμίζοντας επάξια την υπερτροφοδότηση του Clio. Ο βενζινοκινητήρας του Renault παρ' ότι είναι αξιόμαχος, συνδυάζοντας μάλιστα το τερπνό (χαμηλή κατανάλωση) μετά του ωφελίμου (επαρκείς επιδόσεις), υποκλίνεται τελικά στον αντίπαλό του. Το υβριδικό σύνολο του Yaris όχι μόνο είναι ισχυρότερο και πιο αποδοτικό σε όλη την κλίμακα των στροφών χαρίζοντας σαφώς καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο επιτάχυνσης, αλλά επικρατεί επίσης και σε κατανάλωση καυσίμου, αφού αρνείται να ξεπεράσει τα 5-5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ακόμη και στην περίπτωση που οδηγείς με το γκάζι στο πάτωμα. Η διαφορά, βεβαίως, είναι ότι το υγραέριο είναι σημαντικά φτηνότερο από τη βενζίνη (λιγότερο από τη μισή τιμή), οπότε τελικά το κόστος χρήσης είναι σημαντικά χαμηλότερο όταν το Clio κινείται με υγραέριο και το πλεονέκτημα αντιστρέφεται υπέρ του Yaris μόνο όταν το Clio κινείται με βενζίνη.

Οδηγώντας
Η ποιότητα κύλισης και των δυο αυτοκινήτων κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, τον πρώτο λόγο όμως εδώ έχει παραδοσιακά ο Γάλλος της παρέας με την πειστικότερη ενδοτικότητα της ανάρτησης και τον τρόπο που αυτή προστατεύει τους επιβάτες από κακοτράχαλα οδοστρώματα. Από την άλλη, τη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά του νέου Yaris υπόσχονται το χαμηλό κέντρο βάρους, οι συμπαγείς διαστάσεις, αλλά και τα φαρδιά μετατρόχια. Το μικρό Toyota ακολουθεί πιστά την τροχιά και οι εμπρός τροχοί του αρνούνται να σπάσουν την πρόσφυση, όσο άτσαλα και να το ρίξεις στη στροφή. Στο Clio, τα επίπεδα πρόσφυσης είναι επίσης αυξημένα, με την όλη διαδικασία να θυμίζει σαφώς μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα είναι. Αυτός είναι και ο λόγος που διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, έστω και με βραχεία κεφαλή αυτήν τη φορά, χωρίς το σπορτίφ ψήγμα που το διέκρινε στο παρελθόν, τουλάχιστον απέναντι στο τότε αδιάφορο οδηγικά Yaris. Σήμερα, το τελευταίο είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο στο δρόμο, που θα χάσει κυριολεκτικά στο νήμα σε ό,τι έχει να κάνει με λεπτομέρειες κυρίως, λόγω του μεγαλύτερου ραφιναρίσματος του Clio. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα αποδεικνύουν έμπρακτα τη μεγάλη βελτίωση που δέχθηκε το best seller της Toyota σε αυτή τη γενιά.
«Ευρωπαϊκό» πάτημα από το Clio, με καλύτερη άνεση, κλείνει την ψαλίδα σε επίπεδο κρατήματος το Yaris
Συμπέρασμα
Ο βαθμός βελτίωσης του νέου Yaris σε όλους τους τομείς το έφερε να κοιτά σχεδόν στα ίσια το πιο ολοκληρωμένο ίσως σούπερ μίνι αυτήν τη στιγμή, το Clio. Όσο και να μας άρεσε αυτή η οδηγοκεντρική στροφή του Toyota ακόμη και στην υβριδική εκδοχή του, όσο και να έβαλε δύσκολα στο Renault, θα δώσουμε τελικά την πρώτη θέση του συγκριτικού στο Clio. Στο αυτοκίνητο δηλαδή με τον μεγαλύτερο βαθμό άνεσης και υπηρεσιών, κατάλληλο μάλιστα για αποκλειστική χρήση σε μια νεοσύστατη οικογένεια. Με κύλιση και ηχομόνωση μικρομεσαίου, γαλλικά κομφόρ και αίσθηση από Megane σε σμίκρυνση κερδίζει την παρτίδα, καθώς έχει μάλιστα και σημαντικά χαμηλότερη τιμή. Σαφώς, το Yaris hybrid αποτελεί μια κατηγορία από μόνο του, είναι πολύ οικονομικό σε βενζίνη, δραστήριο στο δρόμο και με ένα όνομα που έχει αποδειχθεί συνώνυμο της αξιοπιστίας.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CLIO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Αυτονομία-κόστος χρήσης
- Χώρους-ποιότητα υλικών
- «Γαλλική» κύλιση
- Ηχομόνωση
- Τιμή βασικής έκδοσης
ΤΟ YARIS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Κινητήρα
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση βενζίνης
- Στάνταρ εξοπλισμό

  UP