ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Fiat Panda Cross Hybrid - Suzuki Ignis Hybrid

Υβριδισμός στο μικρόκοσμο         ..:: Σαββάτο, 02 Ιανουαρίου 2021 ::..

Η σύγχρονη τάση για υπερυψωμένα crossover και η παραδοσιακή ανάγκη για ευέλικτα μίνι αυτοκίνητα για την κίνηση στις μεγάλες πόλεις βρίσκουν ταυτόχρονα πεδίο εφαρμογής στα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας, τα οποία μάλιστα, σε μια άλλη κίνηση προσαρμογής στις ανάγκες της εποχής, είναι πλέον υβριδικά

Τα μίνι αυτοκίνητα στην παραδοσιακή τους βενζινοκίνητη μορφή οδηγούνται στη μεγάλη τους πλειοψηφία προς εξαφάνιση και αντικαθίστανται σταδιακά από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πόλης. Υπάρχουν όμως και μερικές εξαιρέσεις, όπως αυτά τα δύο χαριτωμένα μίνι crossover της δοκιμής μας, που επιμένουν στη χρήση και βενζινοκινητήρων για να προσφέρουν αυτονομία που ξεφεύγει από τα στενά όρια της πόλης, αλλά προσαρμόζονται στη σύγχρονη απαίτηση για μείωση των εκπομπών CO2 χρησιμοποιώντας πλέον την ήπια υβριδική τεχνολογία. Το ανανεωμένο ημίψηλο Ignis με το crossover παρουσιαστικό προσφέρει ομολογουμένως εντονότερη εικόνα νεοτερισμού. Ο εμπρός προφυλακτήρας του είναι ανασχεδιασμένος και χαρακτηρίζεται από το πλαστικό ένθεμα στο κέντρο. Το συγκεκριμένο στοιχείο εξυπηρετεί διττό σκοπό, παραπέμποντας τόσο σε προστατευτική ποδιά στο χαμηλό τμήμα του αυτοκινήτου, όσο και σε bull bar στο υπόλοιπο κομμάτι. Η μάσκα υιοθετεί πλέον νέο "look", θυμίζοντας αρκετά την αντίστοιχη επιβλητική των Jeep. Και το αειθαλές Panda, όμως, διαθέτει ενδιαφέρουσα παρουσία, παρά το ότι χρησιμοποιεί το γνωστό σχεδιαστικό μοτίβο εδώ και χρόνια. Το στιλ του τονίζεται περαιτέρω σε αυτήn την Cross ανανεωμένη εκδοχή που το κάνει να μοιάζει με SUV τσέπης. Εξωτερικά και το Panda δέχθηκε πρόσφατα κάποιες σύγχρονες σχεδιαστικές πινελιές, οι οποίες το διατηρούν επίκαιρο. Πάντως, τα αποσαφηνισμένα άκρα εξακολουθούν να σε διευκολύνουν στο παρκάρισμα, ενώ το αυξημένο ύψος (στα πρότυπα του τετρακίνητου), προσμετρά στην καλή περιμετρική ορατότητα εντός πόλης, κάτι βέβαια που ισχύει και για τον αντίπαλό του, το Ignis.

Εσωτερικά
Ξεκινώντας από το Fiat, τα σκληρά πλαστικά είναι αυτά που επιβάλλει η κατηγορία, η αίσθηση φιλοξενίας είναι καλή, όπως και οι χώροι για μικροπράγματα, ο επιλογέας βρίσκεται τοποθετημένος ψηλά σε σωστή θέση, αλλά το πλάτος είναι περιορισμένο (ακόμη και για τα δεδομένα αυτοκίνητων πόλης). Δυο ψηλοί ή εύσωμοι επιβάτες θα αισθανθούν τους ώμους τους να πλησιάζουν αρκετά ο ένας τον άλλο. Οι χώροι για επιβάτες είναι επιπέδου μίνι, καλοί κατά μήκος, πιο στενάχωροι κατά πλάτος, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 225 λίτρα αποδείχτηκε ικανοποιητικός. Στο Ignis η κατάσταση είναι ακόμη καλύτερη, αφού οι μεγάλοι χώροι στην προσεγμένη καμπίνα το κάνουν να συγκρίνεται με αρκετά σούπερ μίνι, καταλαμβάνοντας στο συγκεκριμένο τομέα εύκολα την πρώτη θέση. Πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε λιγότερους χωροταξικούς και πρακτικούς συμβιβασμούς. Τα πλαστικά και εδώ είναι σκληρά αλλά με ικανοποιητικό φινίρισμα και γεροδεμένη συναρμογή. Ο χώρος αποσκευών των 267 λίτρων είναι απλά κορυφαίος στην κλάση και η χωρητικότητα του δύναται να αυξηθεί σημαντικά χάρη στο συρόμενο κατά 165 χιλιοστά πίσω κάθισμα (από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού). Το Suzuki διαθέτει οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό από την οποία ελέγχονται πολλές εφαρμογές συνδεσιμότητας αλλά και ψυχαγωγίας. Αντίθετα, το Fiat αποκαλύπτει την ηλικία του, διαθέτοντας μια μικρή οθόνη με γραφικά περασμένων ετών, η οποία δεν είναι αφής και μας γυρίζει αρκετά πίσω. Παρότι βέβαια αυτή εξυπηρετεί το ηχοσύστημα Radio-MP3, προσφέροντας μάλιστα δυνατότητα σύνδεσης του smartphone μέσω Bluetooth, δημιουργεί κάποια εργονομικά θεματάκια. Ταυτόχρονα δεν προσφέρει συμβατότητα με CarPlay και γενικά δεν συνεργάζεται ιδιαίτερα με το κινητό για οτιδήποτε εκτός τηλεφώνου.

Η τιμή του υβριδικού Panda Cross ξεκινάει από 12.200 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Δεν υπάρχει η κλασική ρεζέρβα. Στον αντίποδα, η τιμή του δικίνητου Ignis Hybrid ξεκινάει από 13.030 ευρώ και στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα USB, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Λείπει κι εδώ η ρεζέρβα..
Καλοφτιαγμένα εσωτερικά με ψηλή θέση οδήγησης, το Ignis υπερτερεί σε χώρους/πρακτικότητα
Κινητήρες-κιβώτια
Και τα δυο μικρά σε χωρητικότητα σύνολα βενζίνης εστιάζουν τόσο στην οικονομία καυσίμου όσο και στην ελαστικότητα, προκειμένου να παρέχουν εύκολη κίνηση εντός των τειχών. Παρά το γεγονός ότι ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας του Panda των 70 ίππων και 9,4 kgm ροπής είναι πιο αδύναμος από τον αντίστοιχο 4κύλινδρο 1.2 του Ignis, η πρόσθετη ροπή που προσφέρει στο πάτημα του γκαζιού το υβριδικό σύστημα βελτιώνει κάπως την απόκριση επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθεί χωρίς δυσκολία και αρκετές αλλαγές στο κιβώτιο τη ροή της κυκλοφορίας, και να μην υπολείπεται σε αίσθηση από τον αντίπαλό του στην πόλη. Στον ανοιχτό δρόμο, όμως, τα όρια του κινητήρα γίνονται εμφανή και οι επιδόσεις είναι μέτριες. Ειδικά σε περίπτωση που κινείσαι σε ορεινή διαδρομή το προσπέρασμα απαιτεί κάποια υπομονή. Αρκετός είναι και ο θόρυβος όσο αυξάνει ο ρυθμός περιστροφής, αποδεικνύοντας περίτρανα τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση του Panda στην πόλη μπορεί να πέσει στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Σε εκκινήσεις από στάση σε ανηφόρα δείχνει αρχικά τα όριά του, ενώ τις μεσαίες στροφές παρουσιάζει αισθητά καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης, ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς μαζί όμως και την κατανάλωση σε περίπτωσης που ξεχάσεις ότι οδηγείς ένα μίνι αυτοκίνητο και πιέσεις τον κινητήρα στα όριά του.

Το Ignis των 83 ίππων και 10,9 kgm ροπής, τα καταφέρνει καλύτερα τόσο με την γλώσσα των αριθμών σε επίπεδο επιδόσεων, όσο και με τον πιο εξευγενισμένο τρόπο του σε επίπεδο λειτουργίας. Το κιβώτιό του παρουσιάζεται πιο εύχρηστο, διαθέτοντας αυτό το γλυκό κούμπωμα, ενώ συνεργάζεται καλύτερα με τον κινητήρα παρότι δεν διαθέτει έκτη σχέση, όπως εκείνο του Panda. Η μέση τιμή κατανάλωσης περιορίστηκε στα 5,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ, στον αυτοκινητόδρομο είδαμε και τιμές που ξεκινούσαν από τα 4 λίτρα. Επιπλέον, τα 89 g/km CO2 που εκπέμπουν και τα δυο μικρά αυτοκίνητα, εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στον κάτοχό τους..

Οδηγώντας
Το ιταλικό μίνι δεν διαφοροποιεί την εικόνα που αποκομίσαμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις στο πρόσφατο παρελθόν. Ευκολοδήγητο κατά βάση, με επίκεντρο την άνεση που προέρχεται από το συνολικό στήσιμο, στην ευθεία παραμένει ασφαλές και σταθερό και στις στροφές το υπερυψωμένο πλαίσιο και η διαδρομή της ανάρτησης μεταφράζονται σε κάποιες λογικές κλίσεις από το αμάξωμα, χωρίς να επηρεάζεται το κράτημα. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και τα μέτρια σε αποτελεσματικότητα φρένα σου υπενθυμίζουν πως έχεις να κάνεις με ένα ειδικό μίνι στοχευμένο στις (και οικονομικής κλίμακας) προτεραιότητες για χρήση κυρίως στην πόλη. Επίσης θα βρει αποδέκτες περισσότερο στις γυναίκες οδηγούς, λόγω των ελαφρών σε αίσθηση χειριστηρίων και της συνολικά φιλικής εικόνας του (και της ψηλής θέσης οδήγησης). Άνεση και ποιότητα κύλισης κινούνται σε καλά επίπεδα αναλογικά με τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που προσμετρά θετικά στην καθημερινή δύσκολη κίνηση στη μεγαλούπολη. Εκεί τα καταφέρνει πολύ καλά, είναι ευέλικτο, ενώ η λειτουργία "City" αποδεικνύεται εξαιρετική λύση προκειμένου να προσφέρει ελαφριά αίσθηση στο τιμόνι που διευκολύνει τους επιτόπιους ελιγμούς, χωρίς μάλιστα να είναι μόνιμη όταν δεν απαιτείται. Εκτός πόλης, ο μοναδικός εχθρός του υπερυψωμένου Panda είναι ο ισχυρός πλευρικός άνεμος στον αυτοκινητόδρομο, αλλά κι αυτός αντιμετωπίζεται με εξοικείωση στο τέλος.

Το Ignis περνά «σαν ένα κομμάτι» πάνω από λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου, έχοντας μάλιστα έναν αέρα εκμοντερνισμού στο πάτημα, σε σχέση με το Panda. Η ηχομόνωση δείχνει πιο προσεγμένη όπως και η άνεση που προσφέρει η οποία είναι ένα «κλικ» καλύτερη από αυτή του ιταλικού αυτοκινήτου, λόγω του ότι η ανάρτηση έχει μεγαλύτερη ενδοτικότητα σε «κατσαρό» οδόστρωμα. Η συμπεριφορά του Ignis στο δρόμο είναι προβλέψιμη και εύκολα ρυθμίσιμη, παρά τις σεβαστές κλίσεις του αμαξώματος που προέρχονται από την αναμενόμενα μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών αμφότερα δεν διακρίνονται, όπως ακριβώς περιμέναμε, με βάση φυσικά τον χαρακτήρα και τις αστικές προτεραιότητές τους. Το επιπρόσθετο πλεονέκτημά και των δύο, όμως, είναι η εύκολη κίνηση και σε (στεγνό) χώμα, λόγω του χαμηλού απόβαρου, του ύψους από το έδαφος αλλά και των σχεδόν ανύπαρκτων προβόλων στους δυο άξονες. Οπότε, δεν θα σας αρνηθούν την πρόσβαση σε απόμακρες παραλίες το καλοκαίρι, παρότι δεν πρόκειται για τις αδελφές τετρακίνητες εκδόσεις τους. Ταυτόχρονα, δεν θα προβληματιστείτε εντός πόλης στην υπερπήδηση πεζοδρομίων, ή αν χρειαστεί να καβαλήσετε κάποιο ψηλό σαμαράκι που συναντάμε στην πρωτεύουσα, χωρίς το φόβο να διαλύσετε ότι υπάρχει κάτω από το αυτοκίνητο.
Στο δρόμο η άνεση και η φιλικότητα χρήσης κυριαρχούν και στα δυο μίνι
Συμπέρασμα
Δυο πρωταγωνιστές στην καθημερινή κινητικότητα, στις δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες των πόλεων. Ημίψηλοι «μπόμπιρες» που επιχειρούν να σας κάνουν τη ζωή ευκολότερη, με τα crossover χαρακτηριστικά τους, τη χαμηλή κατανάλωση που απορρέει από τους υβριδικούς κινητήρες, αλλά και την εν γένει ευκολία στο χειρισμό. Δεν είναι μάλιστα καθόλου πρωτόγονα, αφού διαθέτουν γενναιόδωρο στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης. Σε αυτήν την εξίσωση, λοιπόν, το Ignis υπερέχει ελαφρώς του αντιπάλου του εξαιτίας της νεωτεριστικής προσέγγισης στους περισσότερους επιμέρους τομείς αξιολόγησης. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει πως η «παλιά καραβάνα» που ακούει στο όνομα Panda δεν αποτελεί σταθερή και δοκιμασμένη αξία.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ PANDA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή αγοράς
- Έκτη σχέση στο κιβώτιο
ΤΟ IGNIS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Πρακτικότητα
- Τεχνολογία συνδεσιμότητας

  UP