ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Seat Ateca 1.6 TDI - VW T-Roc 1.6 TDI

Ενδοοικογενειακά διλήμματα         ..:: Σαββάτο, 28 Δεκεμβρίου 2019 ::..

Τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου ολοένα και πολλαπλασιάζονται, αποκτούν υποκατηγορίες και διαφορετικά χαρακτηριστικά, δημιουργώντας αυτόνομες προσωπικότητες, ακόμη και αν πρόκειται για «αδελφά» μοντέλα, όπως τα Seat Ateca και VW T-Roc του συγκριτικού μας

Από την ίδια γερμανική μήτρα του ομίλου VW προκύπτουν αισίως αρκετά παράγωγα. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στις μικρές κατηγορίες, αλλά και σε εκείνες των μεσαίων SUV που προκαλούν τελευταία το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως στην πράξη έχεις να αντιμετωπίσεις δυο δίδυμα αυτοκίνητα, γιατί αρκούν μόνο κάποιες διαφορετικές ρυθμίσεις σε διάφορα μηχανικά μέρη για να διακρίνεις εν τέλει ένα εντελώς διαφορετικό αποτέλεσμα. Στα Ateca και T-Roc βέβαια, οι διαφορές επεκτείνονται τόσο στις διαφορετικές διαστάσεις, όσο και στη σχεδίαση. Σε ό,τι αφορά το πρώτο, το μικρότερο VW πατάει ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, οπότε μπερδεύει λίγο τα πράγματα, αντιθέτως, το πληθωρικό Ateca υποδηλώνει με την παρουσία του απερίφραστα τη μικρομεσαία κατηγορία των SUV.

Εσωτερικά
Στο Ateca θα νιώσεις από την αρχή όμορφα και θα εξοικειωθείς πολύ σύντομα. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ τόσο το φινίρισμα όσο και η συναρμολόγηση κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Η εργονομία είναι πολύ καλή, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται σε γνωστές θέσεις, ενώ οι χώροι επιβατών - αποσκευών (510 λίτρα) και η πρακτικότητα του δίνουν το προβάδισμα απέναντι στον αντίπαλό του, το T-Roc, εξαργυρώνοντας έτσι τις συνολικά μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με αυτό. Οι επιβάτες του VW μπορούν επίσης να ταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα χωρίς να νιώθουν στριμωγμένοι, αρκετά άνετα, παρότι δεν έχουν στη διάθεσή τους τον μεγάλο «αέρα» του Seat, τουλάχιστον στα γόνατα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο χώρο αποσκευών των 415 λίτρων. Οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μία συνολικά πολύ θετική εικόνα στο VW, όπως αρμόζει σε ένα όχημα με «εκδρομικό» χαρακτήρα. Προσεγμένη είναι η ποιότητα συναρμολόγησης, τα σκληρά πλαστικά όμως σε όλο το ταμπλό, χαλάνε λίγο τις εντυπώσεις.

Η βασική έκδοση του T-Roc 1.6 TDI προσφέρεται στα 21.900 ευρώ και διαθέτει καλό εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη 6,5" και Bluetooth, ζάντες αλουμινίου 16", σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κτλ. Το Ateca 1.6 TDI ξεκινάει από τα 23.850 ευρώ και περιλαμβάνει ESP με hill holder, κλιματισμό, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε χαμηλές ταχύτητες, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες και κλειδαριές, ηχοσύστημα, αυτόματα φώτα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κτλ.
Εσωτερικά το Ateca κερδίζει την παρτίδα λόγω μεγαλύτερων χώρων και καλύτερων υλικών στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό
Κινητήρες-κιβώτια
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.6 του ομίλου αναλαμβάνει την κίνηση και των δυο αυτοκινήτων του συγκριτικού μας. Αποδίδει 115 ίππους και 25,5 kgm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., στο Ateca, στο οποίο ο δείκτης του στροφόμετρου πρέπει να σημαδέψει τις 2.000 σ.α.λ. προκειμένου η απόκριση να ζωντανέψει και όλα να γίνουν όπως πρέπει στο δρόμο. Και πάλι όμως οι επιδόσεις του αποδεικνύονται μέτριες, ενώ όσο τον πιέζεις αυξάνεις και τον θόρυβο με την τραχιά χροιά στη λειτουργία. Η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. Κανένα παράπονο για το εύχρηστο κιβώτιο έξι σχέσεων με την λογική κλιμάκωση στη διάταξη των σχέσεων ή ακόμη και για το αυτόματο που πήραμε κάποια στιγμή, το οποίο ταιριάζει ιδανικά με τον οικογενειακό αγχολυτικό χαρακτήρα της κατασκευής.

Ο ίδιος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει στο T-Roc 116 ίππους ενώ η ροπή των 25,5 kgm κορυφώνεται λίγο ψηλότερα στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει με μεγαλύτερη άνεση το αμάξωμα του T-Roc, αλλά και αρκετά οικονομικά, καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε επίσης κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. Στις πολύ χαμηλές στροφές, το μοτέρ δείχνει αναμενόμενα ράθυμο, στη συνέχεια ξυπνάει, οπότε δεν χρειάζεται συχνά να καταφεύγεις στο εύχρηστο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Και εδώ, οι ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις εξαιτίας κυρίως του λίγο μικρότερου απόβαρου συγκριτικά με το Ateca, επισκιάζονται από τον τραχύ θόρυβο που παράγει ο ντίζελ κινητήρας. Έτσι είναι όμως, όποιος χρειάζεται να διανύσει πολλά χιλιόμετρα ετησίως και δεν επιθυμεί να επισκέπτεται συχνά τα πρατήρια καυσίμου, δεν έχει ακόμη άλλη επιλογή εκτός από το πετρέλαιο για καύσιμο.

Οδηγώντας
Γίνεται αμέσως αντιληπτό πως τα δυο μεσαίου μεγέθους προσθιοκίνητα SUV απευθύνονται σε φιλήσυχους οικογενειάρχες οι οποίοι αρέσκονται να μετακινούνται άνετα και με ασφάλεια από το ένα σημείο στο άλλο -κυρίως οικονομικά- χωρίς οδηγικές συγκινήσεις και κορυφαίες επιδόσεις. Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, τα δυο οχήματα ελεύθερου χρόνου δεν διεκδικούν δάφνες στον τομέα της επικοινωνίας με τον οδηγό τους, δεν χρειάζεται άλλωστε σε τέτοιου είδους υλοποιήσεις, που στόχο έχουν να ικανοποιήσουν βασικά οικογενειακές ανάγκες. Από εκεί και πέρα, κανένα από τα δύο δεν αρνείται να κινηθεί σβέλτα σε δρόμο με στροφές, έχοντας για σύμμαχο τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το VW, παρότι διαθέτει πιο αποστασιοποιημένο σε αίσθηση τιμόνι συγκριτικά με το αντίστοιχο πιο ζωντανό του Seat όταν οι ρυθμοί ανέβουν, καταφέρνει να εξαργυρώσει στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τις μικρότερες διαστάσεις του, καθώς και το ελαφρώς μικρότερο βάρος. Αυτό σημαίνει λίγο πιο άμεσες αλλαγές κατεύθυνσης, καθώς και μια πιο συμπαγή αίσθηση σε απαιτητικές συνθήκες. Εκ του αποτελέσματος πάντως, φαίνεται ότι τα δυο SUV θα ακολουθήσουν την τροχιά που θα τους υποδείξεις χωρίς πρόβλημα, ενώ επίσης, θα φρενάρουν όταν τους το ζητήσεις χωρίς να σε τρομάξουν. Σε επίπεδο άνεσης τώρα, που αποτελεί σημαντικό ζητούμενο εδώ, η κύλιση και των δυο, καθώς και η απόσβεση, εξασφαλίζουν το απαραίτητο «ευ ζην» των επιβατών, χωρίς κανένα από τα δυο να παίρνει προβάδισμα στον συγκεκριμένο τομέα. Μάλιστα, το πετυχαίνουν χωρίς την «πλαδαρή» αντίδραση μιας ανάρτησης που στήθηκε για να ικανοποιήσει πρωτίστως οικογενειακές μετακινήσεις.
">
Άνεση και ποιότητα κύλισης δίνουν το στίγμα στα δυο SUV
Συμπέρασμα
Δυο πολύ καλά SUV, γόνοι του ίδιου ομίλου, μας βάζουν κυριολεκτικά δύσκολα στην επιλογή του τελικού νικητή. Όποιος αποφασίσει αποκλειστικά με κριτήρια την πρακτικότητα και τους πλουσιότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές στην καμπίνα, το μεγαλύτερο Ateca φαντάζει ως η ιδανικότερη επιλογή. Από την άλλη, η τιμή εκκίνησης του VW είναι χαμηλότερη με πιο πλούσιο εξοπλισμό, οι επιδόσεις λίγο καλύτερες λόγω του μικρότερου βάρους και οι μικρότερες διαστάσεις χαρίζουν λίγο μεγαλύτερη ευελιξία, στοιχεία που μπορούν να γείρουν την πλάστιγγα προς το μέρος του για μια μεγάλη μερίδα αγοραστών.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ATECA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ποιότητα υλικών στο εσωτερικό
- Χώρους
- Ηχομόνωση κινητήρα
ΤΟ T-ROC ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Επιδόσεις
- Εξοπλισμό
- Τιμή εκκίνησης

  UP