ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Ford Focus 1.5 EcoBlue - Peugeot 308 1.5 BlueHDi

Διαξιφισμοί κορυφής         ..:: Σαββάτο, 28 Σεπτεμβρίου 2019 ::..

Τα 308 και Focus είναι δύο από τα κορυφαία αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας, κυρίως σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά και τον τρόπο που κάνουν τον οικογενειάρχη να ξεχάσει για λίγο την ιδιότητά του, ακόμα και στις εκδόσεις με ντίζελ κινητήρες, όπου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομική λειτουργία

Έχοντας οδηγήσει αρκετά τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους, οι οποίες τονίζουν περισσότερο τον όποιο σπορτίφ χαρακτήρα, είχαμε μεγάλη περιέργεια «τι ψάρια πιάνουν» οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, οι οποίες βάζουν εξ ορισμού περισσότερο νερό στο κρασί τους σε ότι έχει να κάνει με το οδηγικό κομμάτι, ρίχνοντας λογικά το βάρος σε τομείς που αφορούν κατά πρώτο λόγο την οικονομία καυσίμου. Κι όμως, ακόμη και ως ντίζελ, στην πράξη τα Focus και 308 μας διαβεβαίωσαν πως μπορούν να φέρουν το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού σε μια διαδρομή με στροφές και οδηγικό ενδιαφέρον. Αυτές οι διαδρομές αποτελούν και την ουσία για τους δυο μονομάχους μας. Προτάσεις που καλύπτουν στο έπακρο τις οικογενειακές ανάγκες (χωροταξία, ασφάλεια, άνεση, εξοπλισμός, σχεδίαση), αλλά μπορούν και να προσφέρουν αυτό το κάτι παραπάνω που να τις κάνει στο τέλος να ξεχωρίσουν από τα πιο «άχρωμα» οικογενειακά χάτσμπακ. Το εγνωσμένης αξίας 308 και το νέο Focus διαθέτουν τα φόντα προκειμένου να πετύχουν αυτόν τον στόχο.

Εσωτερικά
Στο εσωτερικό του 308, βλέπουμε μεγάλα βήματα προόδου στους τομείς της ποιότητας των υλικών, του φινιρίσματος αλλά και της συμπαγούς αίσθησης. Η σχεδίαση ορίζεται από το μικρό βολάν και τα πολύ ιδιαίτερα όργανα (το αναλογικό στροφόμετρο μετρά ανάποδα, από δεξιά προς τα αριστερά) που είναι τοποθετημένα πάνω από αυτό. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής η οποία ενσωματώνει πολύ έξυπνα και εργονομικά τα τρία σύμβολα για τις χρήσιμες λειτουργίες του κλιματισμού του ηχοσυστήματος αλλά και του υπολογιστή ταξιδιού με όλα τα απαραίτητα για το αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές, παρ' ότι ρηχές. Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει κανονικό σε χωρητικότητα ντουλάπι στα δεξιά και όχι ένα αντίστοιχο διακοσμητικό που συναντάμε σε πολλά καινούργια αυτοκίνητα και φιλοξενεί μόνο τα... έγγραφα του αυτοκινήτου. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ό,τι αφορά όμως τους χώρους, το 308 ικανοποιεί απλώς και υπολείπεται σε ευρυχωρία από τον αντίπαλό του, το Focus. Από την άλλη, το Focus διακρίνεται επίσης για την πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, που συνοδεύονται με έναν νεωτεριστικό αέρα και σαφώς περισσότερους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Στο Focus επιπλέον κάθεσαι πιο χαμηλά και πιο κοντά στο δρόμο, γεγονός που σου χαρίζει απευθείας μια πιο «σπορτίφ» νότα στον τρόπο που αντιμετωπίζεις τα δρώμενα.

Το πετρελαιοκίνητο Focus των 120 ίππων ξεκινά από τα 21.322 ευρώ (24.643 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο) με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP με Hill Start Assist, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, προγραμματιζόμενο κλειδί MyKey και σύστημα infotainment SYNC 3 με οθόνη TFT 6,5», Bluetooth και 2 θύρες USB. Το 308 με τον πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων κοστίζει 21.600 ευρώ με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει εκτός των άλλων: 6 αερόσακους, ESP με Hill Assist, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 16''.
Εσωτερικά με πολύ καλή ποιότητα, στιλ και τεχνολογικό εξοπλισμό, το Ford υπερέχει στους χώρους των πίσω επιβατών
Κινητήρες-κιβώτια
Στο 308 το νέο σύνολο πετρελαίου άμεσου ψεκασμού του 1,5 λίτρου με τους 130 ίππους και 30,6 kgm ροπής μόλις στις 1.750 σ.α.λ. κλέβει την παράσταση. Με το που «πατήσεις» τις 2.000 σ.α.λ., η έλξη είναι ζωντανή και ευχάριστη και μάλιστα με όποια σχέση και να έχεις επιλέξει στο πολύ καλό κιβώτιο έξι σχέσεων. Εκείνο που σε βοηθά επίσης, είναι το μεγάλο ωφέλιμο εύρος για ντίζελ κινητήρα. Παρά ταύτα, μην ψάχνετε για «νικητές» και «χαμένους» στην αντιπαράθεση. Εξαιρετικά σύνολα είναι και τα δύο, με πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή μέση κατανάλωση πετρελαίου, γεγονός που μετράει αρκετά σε τέτοιου είδους υλοποιήσεις. Είδαμε 6,6 λίτρα/100 χλμ. στο 308, και σχεδόν 7 λίτρα αντίστοιχα στο Focus. Το εξίσου σύγχρονο μοτέρ 1.5 του Focus (120 ίπποι), δείχνει πιο εξημερωμένο και ραφιναρισμένο από τον αντίπαλό του, παράγοντας μάλιστα λιγότερο θόρυβο, παρ' ότι βέβαια σε επίπεδο απόδοσης έχεις την αίσθηση πως δεν διαθέτει το... «βάθος» του Γάλλου. Ίσως να κάνουν τη διαφορά οι δέκα περισσότεροι ίπποι του Peugeot ή να δημιουργεί κάποιο είδους ψευδαίσθηση η απόλυτη γραμμικότητα στη λειτουργία του κινητήρα του Ford, με ταυτόσημη όμως ροπή. Όπως και να έχει, ο κινητήρας του τελευταίου εμφανίζει πλούσια αποθέματα όπως και περίσσια όρεξη να ανεβάσει στροφές. Εκτός από το πολύ καλό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το Focus διατίθεται και με το νέο -επίσης προικισμένο - αυτόματο 8άρι (με μετατροπέα ροπής, επικυκλικά γρανάζια και προηγμένα ηλεκτρονικά ελέγχου), το οποίο είχαμε στη διάθεσή μας.

Οδηγώντας
Αναμφισβήτητα έχουμε στα χέρια μας δυο από τα καλύτερα σε οδική συμπεριφορά αυτοκίνητα της κλάσης. Μάλιστα, όχι μόνο σε επίπεδο αποτελέσματος και ασφάλειας, αλλά και σπορτίφ αίσθησης στην προσπάθεια να ευχαριστήσουν τον οδηγό που θέλει και μπορεί. Η αναβαθμισμένη κύλιση είναι το πρώτο στοιχείο που αποκομίζεις από το 308. Ιδανικό φιλτράρισμα σε κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, σωστή μόνωση, έστω και με κάποια παραδοσιακά δυσάρεστα ηχητικά ακούσματα από την πίσω ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Πέραν αυτού, όσο ανεβάζεις ρυθμό, τόσο μπαίνεις στην πρίζα. Σωστό πάτημα, κατάλληλη στήριξη των τροχών και μια κατευθυντικότητα η οποία αρνείται στους εμπρός τροχούς να ξεκολλήσουν από την άσφαλτο. Σε κάποια φάση δεν θέλεις να αφήσεις από τα χέρια σου το μικροσκοπικό βολάν. Στις απανωτές στροφές το παιχνίδι είναι ατελείωτο, με το άμεσο τιμόνι να υποδεικνύει το ρυθμό και το μπροστινό σύστημα να ακολουθεί τις διαταγές σου, ενώ ανάλογα με τις ορέξεις, μπορείς να τοποθετήσεις και την ουρά. Τα φρένα είναι πάντα εκεί όποτε τα χρειαστείς με την ανάρτηση να δουλεύει φιλότιμα, χωρίς μάλιστα να σε κουράζει.

Μπορεί άραγε να βρεις κάτι καλύτερο από αυτό, έτσι όπως το περιγράψαμε πιο πάνω; Να λοιπόν που η απάντηση είναι «ναι», αφού τα οδικά χαρίσματα στο Focus, γνωστά από την βενζινοκίνητη έκδοση, έχουν ανεβάσει τον πήχη στην κατηγορία σε δυσθεώρητα ύψη. Στο Ford λοιπόν, το επίπεδο πρόσφυσης βρίσκεται ακόμη ψηλότερα, ενώ γενικότερα έχεις την αίσθηση πως όλα σε επίπεδο πίεσης εξελίσσονται πιο άνετα, πιο εύκολα, πιο σίγουρα, υπό το μανδύα φυσικά του σύγχρονου τρόπου που προσφέρει ένα νεότερο σε ηλικία αυτοκίνητο. Η έκδοση της δοκιμής στο Focus, βέβαια, ήταν η ST line, η οποία έχει ως γνωστό χαμηλότερη ανάρτηση από τη συμβατική κοστίζοντας όμως και σαφώς περισσότερα χρήματα από τη βασική Trend (και βέβαια αρκετά περισσότερα κι από τη βασική έκδοση του 308). Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, τα δυο αυτοκίνητα είναι κοντά σε δυνατότητες στο δρόμο, με το 308 να προσφέρει ένα πιο ρυθμίσιμο οδηγικό προφίλ για τον μυημένο και το Focus αντίστοιχα ένα πιο ομοιογενές και «εύκολο» ακόμη και για τον αδαή. Η έκπληξη πάντως είναι πως το Ford δεν υπολείπεται σε επίπεδο άνεσης και κύλισης, παρά την πιο σφιχτή ανάρτηση, συγκριτικά με την τυπικά «γαλλική» του 308. Τέλος, σύστημα διεύθυνσης και φρένα ολοκληρώνουν την κορυφαία εικόνα που αναδεικνύει και αυτό το Ford στο δρόμο. Σημειώστε πάντως εδώ, πως ο κινητήρας ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να μην ταιριάζουν ιδανικά με τον σπορ χαρακτήρα του πλαισίου, τουλάχιστον έτσι όπως τον αναδεικνύουν αντίστοιχα ο βενζινοκινητήρας με το χειροκίνητο κιβώτιο, συνθέτουν όμως ένα αυτοκίνητο γρήγορο, ευχάριστο και οικονομικό για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα.
Στο δρόμο το 308 σου παρέχει τη δυνατότητα να «παίξεις», αντίστοιχα, το Focus ποντάρει στην απόλυτη ακρίβεια και αμεσότητα των αντιδράσεω
Συμπέρασμα
Δυο εξαιρετικά αυτοκίνητα που πρωτίστως χαίρεσαι να οδηγείς, να βρίσκεσαι στην ποιοτική καμπίνα τους, να έχεις στην κατοχή σου. Με παραπλήσια τιμή αγοράς στις πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού, το σίγουρο είναι πως θα δυσκολευτείς να αποφασίσεις, αφού αμφότερα διαθέτουν εκείνα τα χαρακτηριστικά που αναζητάς σε ένα μικρομεσαίο ντίζελ οικογενειακό με έξτρα εφόδιο τη ζωντανή συμπεριφορά στο δρόμο. Εκείνο που πιθανόν γείρει στο τέλος την πλάστιγγα προς την πλευρά του Focus, είναι οι μεγαλύτεροι χώροι επιβατών στην καμπίνα, καθώς επίσης και η μικρότερη ηλικία του, εμφανές στοιχείο μετά από την εναλλάξ οδήγηση τους, από το ένα δηλαδή απευθείας στο άλλο. Αυτό επιφέρει αναμφισβήτητα μια πιο φρέσκια τεχνολογική προσέγγιση, συγκριτικά πάντα με το επίσης αξιόλογο και αρκετά πλέον δοκιμασμένο 308.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ FOCUS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ομοιογενή οδική συμπεριφορά
- Χώρους πίσω επιβατών
- Ραφιναρισμένο κινητήρα
ΤΟ 308 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- «Ρυθμίσιμη» οδική συμπεριφορά
- Ισχύ και μπρίο κινητήρα
- Χώρο αποσκευών

  UP