ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Fiat 500X 1.0 120 PS - Opel Crossland X 1.2T 130 PS

Ίδια κι όμως τόσο διαφορετικά         ..:: Σαββάτο, 29 Ιουνίου 2019 ::..

Έχοντας φτάσει στο μέσο του βίου τους, τα συγκεκριμένα crossover επιστρατεύουν ό,τι νέο έχουν προκειμένου να παραμείνουν επίκαιρα σε μια αρένα όπου εμπορικά μπορεί να χαρακτηριστεί «εξοντωτική» για όποιον αρνείται να ακολουθήσει...

Όλα δείχνουν πως στο εγγύς μέλλον τα ημίψηλα οχήματα ελεύθερο χρόνου της κατηγορίας Β θα αποτελέσουν τον πυρήνα της κλάσης των «σούπερ μίνι», αφού κατασκευαστές και καταναλωτές δείχνουν να ταυτίζονται στο πώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο κινείται κυρίως στην πόλη, αλλά πρέπει να μπορεί να καλύπτει και μεταφορικές ανάγκες έξω από αυτή. Όσο λοιπόν σήμερα ατονεί το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα Fiat 500 και Opel Corsa, τόσο υπερθερμαίνεται το αντίστοιχο για τα μεγαλύτερα αδέλφια τους με το σεβαστό μπόι.

Εσωτερικά
Στον εσωτερικό κόσμο του Fiat συναντάς ένα ποιοτικό, σχεδόν πολυτελή χαρακτήρα τον οποίο δύσκολα θα συναντήσεις σε κάποιο άλλο εκπρόσωπο της κλάσης. Νιώθεις πως μπήκες σε κάποιο μεγαλύτερο αλλά και ακριβότερο συγκριτικά αυτοκίνητο. Σε αυτή την κατεύθυνση σε οδηγούν εκτός των άλλων οι νέες επενδύσεις σε πόρτες και καθίσματα, με κύριο χαρακτηριστικό τις πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Σε επίπεδο χώρων (για επιβάτες και αποσκευές, ο τελευταίος με 350 λίτρα) και πρακτικότητας τα καταφέρνει πολύ καλά, αναδεικνύοντας τον οικογενειακό αλλά συνάμα και εκδρομικό χαρακτήρα. Κάτι βέβαια που ισχύει στο ακέραιο και στο Opel. Η ποιότητα των μαλακών κυρίως υλικών κι εδώ, η μοντέρνα σχεδίαση, η πρακτικότητα και οι χώροι για μικροαντικείμενα, βρίσκονται όντως σε υψηλό επίπεδο. Κάθεσαι ψηλά, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, έτοιμος να αποδράσεις από την πόλη και να φτάσεις στην εξοχή. H άνεση παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τους χώρους των πίσω επιβατών να είναι ιδιαίτερα άνετοι αναλογικά με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Η καμπίνα του Crossland X είναι αλήθεια πως διαθέτει αρκετά στοιχεία που ενισχύουν και την πρακτικότητα. Έτσι, για παράδειγμα, τα πίσω καθίσματα σύρονται κατά 150 χιλιοστά και ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων μπορεί να σκαρφαλώσει σε χωρητικότητα στα 520 λίτρα, δίνοντας σαφές προβάδισμα στο γερμανικό αυτοκίνητο. Και στα δυο πάντως θα νιώσεις άνετα έτοιμος να πάρεις τα βουνά...

Το Fiat 500X 1.0 T3 των 120 ίππων ξεκινά από τα 19.000 ευρώ περιλαμβάνοντας στον πληρέστατο εξοπλισμό του, εκτός των καθιερωμένων πλέον συστημάτων ασφάλειας (6 αερόσακοι, ESP με hill holder) και άνεσης (κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές), ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με οθόνη 5 ιντσών, Bluetooth, 2 USB και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control, Lane Assist, κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδιού, , σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του Crossland X 1.2Τ ξεκινάει από 20.550 ευρώ. Το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, 6 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, συρόμενο πίσω κάθισμα, σύστημα πολυμέσων με σύστημα πλοήγησης, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Γενναίοι χώροι και καλή ποιότητα στα εσωτερικά και των δύο, μαζί με πλούσιο βασικό εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Δύο εξαιρετικά σύνολα βενζίνης με τούρμπο, τα οποία αποδεικνύουν πως ο πήχης έχει ανέβει σημαντικά. Ο χιλιάρης 3κύλινδρος τούρμπο με ισχύ 120 ίππων και ροπή 19,4 kgm του Fiat συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και εμφανίζεται στην πράξη ιδιαίτερα ελαστικός, αφού δεν σε αναγκάζει συχνά να καταφύγεις στο εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση. Δείχνει ζωντανός χαμηλά χωρίς μάλιστα να του λείπει το νεύρο ψηλότερα. Τα ενδιαφέροντα νέα αφορούν, πέραν της δεδομένης ζωντάνιας του, και το επίπεδο της πολιτισμένης λειτουργίας που παρέχει. Από την άλλη ο επίσης 3κύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων του Opel (αποδίδει 130 ίππους και 23,4 kgm ροπής), παρ' ότι είναι ψυχωμένος και ισχυρός, εμφανίζει μια μικρή υστέρηση πολύ χαμηλά. Όμως από τις 2.000 στροφές και πάνω η ροπή, η δύναμη και η ευστροφία του ικανοποιούν με το παραπάνω, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις, καλύτερες από τις αντίστοιχες του 500X. Και τα δυο μπορούν να κινηθούν σβέλτα, με το Opel όμως να φαίνεται πιο «ζωντανό» στο δρόμο κυρίως με το πόδι στο πάτωμα. Σχεδόν ισοπαλία παρατηρήσαμε στην κατανάλωση, η οποία κυμάνθηκε και για τα δυο από 8 έως 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Δεν χωράει αμφιβολία πως και τα δυο crossover κατασκευάστηκαν με γνώμονα να προσφέρουν άνετες και εύκολες μετακινήσεις κυρίως εντός των τειχών, αλλά και με κάποιες περιαστικές εξορμήσεις. Υπό αυτό το πρίσμα κλήθηκαν οι τεχνικοί των δυο εταιρειών να «στήσουν» τα αυτοκίνητά τους. Αυτό σε μια πρώτη ανάγνωση σημαίνει πως δεν δόθηκε προτεραιότητα στις οδηγικές συγκινήσεις ή σε κάποιο σπορτίφ προφίλ. Το βάρος έπεσε στην καλύτερη δυνατή άνεση σε κάθε είδους οδόστρωμα, στην ευκολία των χειρισμών αλλά και στην ασφάλεια ακόμη και για μη έμπειρους οδηγούς. Παρ' ότι τα δυο αυτοκίνητα βρίσκονται πολύ κοντά σε φιλοσοφία, το 500X δείχνει πιο πρόθυμο να αλλάξει άμεσα κατεύθυνση, να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη όρεξη στις εντολές του οδηγού και να γείρει λιγότερο στις στροφές, χωρίς αυτό να σημαίνει πως διεκδικεί δάφνες σε επίπεδο επικοινωνίας ή ακρίβειας στις αντιδράσεις. Απλώς είναι πιο ομοιογενές σε σχέση με το Crossland X, το οποίο επικεντρώνεται κυρίως στο πόσο καλή ποιότητα κύλισης μπορεί να προσφέρει, αλλά και στο πώς να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Σε αυτό το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και των δυο ολοκληρώνουν τη διαδικασία χωρίς να αφήσουν κάποια γεύση, ενώ τέλος, κανένα παράπονο δεν έχουμε από τα φρένα των δυο μονομάχων.
Στο δρόμο το 500X διαθέτει ελαφρώς καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, με το Crossland X να επενδύει σε επιδόσεις και άνεση
Συμπέρασμα
Δυο συμπαθητικά crossover πόλης τα οποία μπορούν να κερδίσουν το οικογενειακό στοίχημα κυρίως με το σχήμα και την πρακτικότητά τους. Και τα δύο αποτελούν ενδιαφέρουσες προτάσεις που σίγουρα θα ικανοποιήσουν τους χρήστες που επιδιώκουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Στη μεταξύ τους αντιπαράθεση, το 500X μοιάζει να κόβει πρώτο το νήμα κυρίως του πιο ευφάνταστου παρουσιαστικού του, αλλά και του πιο ευχάριστου χαρακτήρα του συνολικά, σε συνδυασμό βέβαια και με τη χαμηλότερη τιμή αγοράς στην πρώτη και πλούσια από εξοπλισμό έκδοση. Το Crossland X ποντάρει περισσότερο στην άνεση, στον ισχυρό κινητήρα και στη γερμανική καταγωγή...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 500X ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Τιμή
- Πολυτέλεια
ΤΟ CROSSLAND X ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμό

  UP