ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 - Toyota C-HR 1.8 HSD

Κοινή καταγωγή, διαφορετική προσέγγιση         ..:: Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2018 ::..

Ένα υψηλόσωμο Mitsubishi έρχεται αντιμέτωπο με ένα hi-tech crossover της Toyota, στα πλαίσια ενός ακήρυχτου πολέμου γύρω από τη χρησιμότητα του καθενός, με φόντο τη διαφορετική κουλτούρα του κάθε κατασκευαστή

Θυμάμαι σαν χθες τον «κακό χαμό» που δημιουργήθηκε με την έλευση του εκκεντρικού C-HR στις τάξεις της Toyota με τους, συχνά συντηρητικούς πελάτες. Η εταιρεία έχει όμως τη δυνατότητα (περί ταλέντου πρόκειται) να επιβάλλει το προϊόν της ακόμη και στο πιστό κοινό της, όσο προχωρημένο κι αν δείχνει αυτό (σχεδιαστικά και τεχνολογικά) για τις συνήθειές του. Η τοποθέτησή του στην αγορά το έφερε γρήγορα σε πρωταγωνιστική θέση. Αντίθετα, η Mitsubishi με το Eclipse Cross ακολούθησε το ρεύμα της εποχής, οπότε η δημιουργία του μπορεί να χαρακτηριστεί και ως φυσικό επακόλουθο. Το μόνο που χρειάστηκε να κάνει η ίδια είναι να το εμβολιάσει με το δικό της DNA, μάλιστα με όνομα από ένα αμιγώς σπορ όχημα του χθες, εξεζητημένη εμφάνιση και δυνατή «καρδιά», από εκείνες τις... εξωστρεφείς που θυμίζουν άλλες χρυσές εποχές.

Εσωτερικά
Και τα δυο αυτοκίνητα διακρίνονται για την εξαιρετική ποιότητα συναρμολόγησης και υλικών, κάτι που αντιλαμβάνεσαι με το που θα επιβιβαστείς στο εσωτερικό τους. Εδώ η φιλοσοφία τους μοιάζει εκ διαμέτρου αντίθετη, αφού στο μεν Mitsubishi κάθεσαι ψηλότερα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν σαφώς περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Στο δε Toyota, τα πράγματα δείχνουν λίγο πιο στριμωγμένα πίσω θυμίζοντας μικρότερο αυτοκίνητο αλλά τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν εύκολα παρά το χαμήλωμα της οροφής και τις κλειστοφοβικές τάσεις λόγω μικρών παραθύρων πίσω. Λόγω του σχήματος του αμαξώματος στο C-HR, είναι ελαφρά αυξημένες οι νεκρές γωνίες στην ορατότητα προς τα πίσω, αν και η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας βοηθάει πλέον στην αντιστάθμιση του συγκεκριμένου φαινομένου. Σαφής είναι η υπεροχή του Eclipse Cross στο χώρο αποσκευών (448 λίτρα έναντι 377 στο C-HR).

Η τιμή του υβριδικού C-HR ξεκινάει από τα 25.200 ευρώ με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Συμπληρώστε την εγγύηση 6 ετών (ή 180.000 χιλιομέτρων) προκειμένου να έχετε μια ασφαλή εικόνα ενώ κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ισχύει και επέκταση εγγύησης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος μέχρι και τα 10 έτη. Η τιμή αγοράς του Eclipse Cross ξεκινά από τα 21.650 ευρώ. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται: 7 αερόσακοι, ESP, ηχοσύστημα, σύστημα προειδοποίησης πρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αισθητήρες φωτός και νερού, Brake Auto Hold, σύστημα start/stop, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέφτες (και θερμαινόμενοι) και κλειδαριές, ζάντες αλουμινίου, συρόμενο πίσω κάθισμα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, ράγες οροφής, κ.α. Η Mitsubishi καλύπτει τα μοντέλα της με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χιλιόμετρα.
Μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο εσωτερικά το Eclipse Cross, και τα δυο διαθέτουν ποιότητα, τεχνολογία, εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Δυο διαφορετικοί κόσμοι κρύβονται κάτω από τα δυο καπό των αυτοκινήτων του συγκριτικού μας. Η υβριδική έκδοση του C-HR κινείται με το γνωστό σύστημα της Toyota που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.8 που λειτουργεί σε κύκλο «Άτκινσον» και έναν ηλεκτροκινητήρα, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 122 ίππους και ροπή 14,5 kgm. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός συστήματος συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αποτελεί μέρος του συνολικού υβριδικού συστήματος. Στην πράξη το Toyota είναι προσαρμοσμένο περισσότερο προς την ήρεμη οδήγηση, δεν έχει το «νεύρο» που προσφέρουν οι σύγχρονοι τούρμπο βενζινοκινητήρες, προσφέροντας απλώς ικανοποιητικές επιδόσεις αλλά με την ανάλογη ησυχία στην καμπίνα του. Πρώτη προτεραιότητα είναι η οικονομία, όπως δείχνουν τα σχεδόν 6 λίτρα της μέσης κατανάλωσης δοκιμής, ακόμη κι αν είχαμε το πόδι στο πάτωμα. Στην πόλη με υπομονή και κατάλληλη αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος δύναται να δεις χαμηλότερες τιμές από την προαναφερθείσα. Η αλήθεια είναι πως η λειτουργία του CVT δεν είναι η ενδεδειγμένη όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα. Απέναντι στο κινητήριο σύνολο του υβριδικού Toyota, έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή το «λιονταράκι» της Mitsubishi στα 1,5 λίτρα. Ένας μόνιμος «φωνακλάς» που σφύζει από μπρίο και ενέργεια κάθε φορά που θα πατήσεις το γκάζι. Με τη χρήση τούρμπο αλλά και του συστήματος MIVEC, δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης της υπεροχής του σε επίπεδο ισχύος (163 ίπποι), ροπής (25,5 kgm), αλλά και επιδόσεων στη συγκεκριμένη αναμέτρηση, με σύμμαχο το σαφές χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο (παρά τις μακριές διαδρομές του επιλογέα). Όλα αυτά βέβαια είναι δεδομένο πως επιβαρύνουν την κατανάλωση, η οποία, όπως διαπιστώσαμε, φλερτάρει εύκολα με τα 9 και κάτι λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οδηγώντας
Ο ζωντανός χαρακτήρας που προβάλλει το μοτέρ του Eclipse Cross γέννησε δικαιολογημένα υπερβολικές προσδοκίες για ανάλογη συμπεριφορά του ψηλού crossover και στο δρόμο. Τα φαινόμενα όμως απατούν. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι κατάλληλα στημένο να διαχειριστεί τη δύναμη, έχοντας μάλιστα επιλέξει μια σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση. Οι νόμοι όμως της Φυσικής σε ότι αφορά στο ύψος και στο βάρος είναι αμείλικτοι, οπότε μην περιμένετε κάποια σπορτίφ νότα την οποία υπαινίχθηκε ο ψυχωμένος κινητήρας, ακόμη απέναντι και σε ένα political correct όχημα όπως είναι το «καθαρό» C-HR, που δίνει προτεραιότητα στη φιλική χρήση. Το Toyota είναι τελικά ένα μικρότερο αυτοκίνητο, πιο «μανιτζέβελο», που θυμίζει ακόμη και σούπερ μίνι. Αυτό σημαίνει πως θα αλλάξει πιο εύκολα και πρόθυμα κατεύθυνση, είναι πιο κοντά στο δρόμο (το κατανοείς άλλωστε αφού κάθεσαι χαμηλότερα) και το τιμόνι του δεν υστερεί σε "feedback" απέναντι στο πολλά υποσχόμενο Mitsubishi. Αρκεί μια ανάβαση/κατάβαση στην Πάρνηθα προκειμένου να διαπιστώσεις πως και τα... υβριδικά δεν αποτελούν αμελητέα ποσότητα στο δρόμο, έχοντας ικανά περιθώρια πρόσφυσης ακόμη και παρέα με αυτό τον «οικολογικό» χαρακτήρα.

Σαφώς στο Eclipse Cross θα μπεις στη διαδικασία να ασχοληθείς περισσότερο, έχοντας σύμμαχο το «τσαγανό» του κινητήρα. Σε επίπεδο συμπεριφοράς όμως, ως ένα μεγαλύτερο και πιο ογκώδες αυτοκίνητο συγκριτικά με το C-HR, δεν προσφέρει τελικά το κάτι παραπάνω σε επίπεδο αίσθησης (το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι πιο «ομιλητικό»), κρατήματος, δυναμικών χαρακτηριστικών στο σύνολό τους. Αυτή η «ήρεμη δύναμη», το C-HR, διαθέτει προσόντα κι ας μην τα επικοινωνεί εξαρχής. Σε ότι αφορά στην πέδηση και τα δύο θα σταματήσουν όταν και όπου το προστάξεις, στο Toyota βέβαια με εκείνη τη χαρακτηριστική σπογγώδη αίσθηση που φωλιάζει στα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, το C-HR έχει αναμφισβήτητα τον πρώτο λόγο, κυρίως, εξαιτίας της μεγαλύτερης ενδοτικότητας των αναρτήσεων (ευτυχώς δίχως παρενέργειες στις κλίσεις στις στροφές). Το Eclipse Cross υιοθετεί σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, στην προσπάθεια να ελέγξει όσο το δυνατόν καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος, πληρώνοντας το ανάλογο τίμημα στην άνεση.
Το Eclipse Cross είναι πιο ισχυρό, οπότε ταχύτερο σε επιδόσεις, το C-HR όμως κερδίζει σε άνεση και ομοιογένεια στο δρόμο
Συμπέρασμα
Πρόκειται για δυο διαφορετικής φιλοσοφίας οχήματα ελεύθερου χρόνου με κοινό παρονομαστή την crossover σιλουέτα. Σαν να βάζεις δίπλα δίπλα μήλα με πορτοκάλια. Από τη μια λοιπόν, έχουμε το brutal Mitsubishi, με μεγαλύτερους χώρους και πρακτικότητα στην καμπίνα, βενζινοκινητήρα με νεύρο από τα παλιά, αλλά κι ένα feeling μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ, στην αντίπερα όχθη, δεσπόζει ένα χαμηλών τόνων μικρό υβριδικό από την Toyota, το οποίο διαθέτει περισσότερες χάρες από όσες αρχικά πίστευες πως κρύβει στη φαρέτρα του. Είναι σαφώς πιο ακριβό σε τιμή αγοράς, αλλά θα ρεφάρει κάποια στιγμή (όχι πολύ σύντομα πάντως) τη διαφορά, τόσο σε καύσιμο όσο και με την απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας. Εάν είσαι hi tech τύπος, ήρεμος-φιλήσυχος χαρακτήρας και ευαισθητοποιημένος για το περιβάλλον, δεν συμπαθείς τους μεγάλους όγκους και την «βαβούρα» απ’ όπου κι αν προέρχεται, το Toyota μπορεί να είναι το επόμενο αυτοκίνητό σου. Αν όμως το αίμα σου βράζει και θέλεις να ζεις τη στιγμή αναβιώνοντας εν μέρει κάτι από την κληρονομιά των «ειδικών» Mitsubishi του παρελθόντος, το Eclipse Cross παίρνει προβάδισμα στις επιλογές σου.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ECLIPSE CROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Πρακτικότητα
- Ζωντάνια κινητήρα
- Τιμή αγοράς
- Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου
ΤΟ C-HR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οικονομία καυσίμου
- Ποιότητα κύλισης-άνεση
- Ευελιξία
- Διάρκεια εγγύησης
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

  UP