Κάτι τρέχει με τις εκθέσεις
Αν και εκ πρώτης όψεως η φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης δεν φαίνεται να υπολείπεται σε σημασία από αυτές του παρελθόντος, καθώς οι πρεμιέρες ήταν αρκετές, σημαντικά αυτοκίνητα υπήρχαν, ακόμα και υπεραυτοκίνητα, όπως και αρκετά πρωτότυπα, δεν μπορεί κανείς να μη σταθεί στις πολλές και ηχηρές απουσίες. Όταν σε μία μεγάλη έκθεση με παγκόσμια εμβέλεια (που πραγματοποιείται μάλιστα σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει συνεχώς νέα μοντέλα και η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε ανάπτυξη) λείπουν μάρκες όπως η Fiat, η Jeep, η Mitsubishi, η Nissan, η Peugeot, η Volvo κλπ., σίγουρα κάτι δεν πάει καλά. Ο κόσμος θα δει πολλά νέα αυτοκίνητα, υπάρχουν μοντέλα για όλα τα γούστα και όλα τα πορτοφόλια, με ιδιαίτερη έμφαση βεβαίως στα μικρά SUV που αναπτύσσονται συνεχώς στην ευρωπαϊκή αγορά και αναγκάζουν όλους τους κατασκευαστές να έχουν παρουσία στην κατηγορία. Οι απουσίες όμως δείχνουν ότι συντελείται μία αλλαγή στην αντιμετώπιση από την αυτοκινητοβιομηχανία των μεγάλων εκθέσεων ως εργαλείου προβολής των προϊόντων της. Κατ' αρχάς οι εκθέσεις αυτοκινήτου διεθνούς εμβέλειας έχουν αυξηθεί. Η έκθεσης της Σαγκάης π.χ., που πραγματοποιείται στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, δεν μπορεί να αγνοηθεί από τους περισσότερους κατασκευαστές. Κι επειδή το κόστος συμμετοχής σ' αυτές τις εκθέσεις είναι πολύ μεγάλο, πολλοί κατασκευαστές αρχίζουν και κάνουν επιλογές και να μη συμμετέχουν σε κάποιες που πραγματοποιούνται σε εποχή που αυτοί δεν έχουν να δείξουν κάποιο νέο μοντέλο. Δεύτερον, το αυτοκίνητο έχει αρχίσει πλέον να πωλείται με βάση όχι μόνο τα καθαρά «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά του, αλλά και τα διάφορα ηλεκτρονικά στοιχεία εξοπλισμού που διαθέτει σε ό,τι αφορά την συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία κλπ. Οπότε αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον να συμμετέχει κανείς και σε εκθέσεις όχι αμιγώς αυτοκινητικές, αλλά εκθέσεις που έχουν σχέση με τα ηλεκτρονικά και την τεχνολογία γενικότερα. Και τρίτον, το κόστος συμμετοχής έχει αυξηθεί υπερβολικά, τα περίπτερα είναι πανάκριβα και η διαμονή στις πόλεις όπου πραγματοποιούνται οι εκθέσεις έχει ξεφύγει από κάθε λογική (στη Φρανκφούρτη πληρώσαμε 250 ευρώ τη μέρα χωρίς πρωινό για ένα μικρό δωμάτιο χωρίς τίποτα το ιδιαίτερο, στη Γενεύη ένα αντίστοιχο δωμάτιο κοστίζει τις μέρες της έκθεσης ακόμα και 350 ευρώ, τα δε ξενοδοχεία 5 αστέρων ζητούν ακόμα και πάνω από... 1000!) Εύλογα λοιπόν αρχίζει να αναρωτιέται κανείς, αν πρέπει οργανωτές των εκθέσεων να αρχίσουν να προβληματίζονται για σοβαρές αλλαγές, πριν αρχίσουμε να πηγαίνουμε σε εκθέσεις όπου θα λείπουν οι μισές εταιρείες..._Π.Φ.
Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Έκθεση Φρανκφούρτης :: 2017 ::
Bentley Continental GT
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Την 3η γενιά της Continental GT παρουσίασε η Bentley. Το τετραθέσιο κουπέ έχει αμάξωμα κατασκευασμένο με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, με αποτέλεσμα να είναι ελαφρύτερο (τουλάχιστον κατά 80 κιλά) και πιο άκαμπτο. Το εσωτερικό είναι φυσικά ιδιαίτερα πολυτελές, με δερμάτινη ταπετσαρία υψηλής ποιότητας, είναι εμπλουτισμένο με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στις τεχνολογίες πληροφόρησης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας κι έχει ένα μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και μία μεγάλη οθόνη αφής 12,3''στο κέντρο του ταμπλό. Η νέα Continental GT κινείται από ένα κινητήρα W12 TSI χωρητικότητας 6 λίτρων, που αποδίδει 635 ίππους και ροπή 91,7 kgm και συνδυάζεται με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 ταχύτητες. Οι επιδόσεις που αναφέρει την εταιρεία για το αυτοκίνητο είναι επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 3,7''και μέγιστη ταχύτητα 333 χλμ./ώρα. Το τεχνολογικό οπλοστάσιο των μηχανικών μερών συμπληρώνεται με τις ενεργητικές αναρτήσεις, οι οποίες ελέγχονται από ένα ηλεκτρικό σύστημα 48 V.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Bentley Continental GT
BMW X3
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Η BMW παρουσίασε τη νέα γενιά της X3, βασισμένη στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα CLAR, πάνω στην οποία βασίζεται και η νέα γενιά της σειράς 7. Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, αλλά το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 5 εκατοστά, με στόχο τη βελτίωση των χώρων για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα ίδια πολύ καλά επίπεδα, με χωρητικότητα 550 λίτρων. Πολύ καλή είναι επίσης η αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx 0,29, ενώ το συνολικό βάρος έχει μειωθεί μέχρι και κατά 55 κιλά, ανάλογα με την έκδοση. Σύμφωνα με την εταιρεία έχει επιτευχθεί επίσης η απόλυτη ισορροπία στην κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50-50%). Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα γίνει το φθινόπωρο, με δύο βενζινοκινητήρες και δύο ντίζελ. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για τον 2λιτρο των 252 ίππων (διαθέσιμος από τον Δεκέμβριο για την xDrive 30i) και τον 3λιτρο των 360 ίππων για την κορυφαία έκδοση M40i. Επίσης από την άνοιξη του 2018 θα είναι διαθέσιμος και ο 2λιτρος των 184 ίππων για την xDrive 20i. Σε ό,τι αφορά τους ντίζελ, θα προσφέρεται ο 2λιτρος των 190 ίππων για την xDrive 20d και ο 3λιτρος των 265 ίππων για την xDrive 30d. Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της BMW.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - BMW X3
BMW σειράς 6 Gran Turismo
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
H νέα σειρά 6 Gran Turismo αποτελεί μετεξέλιξη της σειράς 5 Gran Turismo. Με μια τεράστια γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, αλλά και όλα τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, το αυτοκίνητο έχει υποστεί μια σημαντική αναβάθμιση στο αμάξωμα του, με αυξημένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, που μείωσε το βάρος κατά 150 κιλά περίπου σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Σημαντικά βελτιωμένη είναι επίσης η αεροδυναμική, με τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx να έχει μειωθεί από το 0,29 στο 0,25. Με μήκος αυξημένο κατά 8,7 εκ. (συνολικά 5,091 μ.), το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους για επιβάτες και ένα τεράστιο χώρο αποσκευών 610 λίτρων. Θα προσφέρεται στο λανσάρισμα με 2 βενζινοκινητήρες τούρμπο, 2λιτρο με 258 ίππους και 3λιτρο με 340 ίππους (ο δεύτερος και σε τετρακίνητη έκδοση), όπως και με ένα 3λιτρο ντίζελ με 265 ίππους, σε έκδοση με πίσω κίνηση ή με τετρακίνηση. Όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - BMW σειράς 6 Gran Turismo
Citroen C3 Aircross
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Η υπερυψωμένη παραλλαγή του C3 δεν εγκαταλείπει τη φιλοσοφία της πρακτικότητας που χαρακτήριζε το πολυμορφικό C3 Picasso, προσφέροντας ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα κι έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 410 ως 520 λίτρων (ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος), που θυμίζει περισσότερο οικογενειακό σεντάν, παρά σούπερ μίνι, έστω και «ελεύθερου χρόνου». Περιέργως στο συγκεκριμένο μοντέλο δεν υπάρχουν τα χαρακτηριστικά φουσκωτά εξωτερικά προστατευτικά (airbumps) που διατίθενται για το C3, αλλά και το C4 Cactus. Η Citroen πάντως υπόσχεται «πρωτοφανείς» δυνατότητες εξατομίκευσης και πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, ενώ στο ταμπλό δεσπόζει φυσικά μια οθόνη αφής, όπως συνηθίζεται πλέον σε κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Αν και το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο, η ύπαρξη του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με προγράμματα για χιόνι και άμμο, σε συνδυασμό με σύστημα ελέγχου κατάβασης, επιτρέπει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες. Από πλευράς κινητήρων στη βάση της γκάμας θα υπάρχει ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με 82 ίππους, που θα συμπληρώνεται και από την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του με 110 ίππους, αλλά και την ακόμα ισχυρότερη των 130 ίππων, ενώ στις εκδόσεις ντίζελ θα υπάρχει ο 1.6 BlueHDi με 100 ή 120 ίππους.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Citroen C3 Aircross
Dacia Duster
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το γκρουπ Renault παρουσίασε στη Φρανκφούρτη το νέο Dacia Duster, επιδιώκοντας τη συνέχιση της μεγάλη επιτυχίας του "SUV" της ρουμάνικης μάρκας, που έχει ήδη πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στην πρώτη γενιά του. Το νέο αυτοκίνητο ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με το προηγούμενο, προσφέροντας μία εικόνα αυτοκινήτου «περιπέτειας», με πιο σύγχρονες γραμμές εξωτερικά κι εσωτερικά και φυσικά με αναβάθμιση του εξοπλισμού του με βάση τις σύγχρονες εξελίξεις. Η εκτός δρόμου εικόνα του ενισχύεται, αλλά ταυτόχρονα το στιλ του γίνεται πιο «σπορτίφ», με περισσότερο κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, που συμβάλει και στην αύξηση του χώρου των επιβατών. Βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης και στο εσωτερικό, που η Dacia αναφέρει ότι είναι ριζικά ανασχεδιασμένο και υπόσχεται καλύτερη ποιότητα. Οι πωλήσεις του νέου Duster θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη την επόμενη χρονιά. Από πλευράς κινητήρων, το νέο αυτοκίνητο θα διατηρήσει τις εκδόσεις 1.5 ντίζελ και 1.2 βενζίνης που έχει και το υπάρχον μοντέλο.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Dacia Duster
Ferrari Portofino
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το νέο της «μικρό» μοντέλο, που αντικαθιστά την California αποκάλυψε η Ferrari. Η Portofino είναι ένα καμπριολέ 2+2 μήκους 4,586 μ. με μεταλλική οροφή, βασισμένη σ' ένα εντελώς νέο πλαίσιο της ιταλικής εταιρείας, που μειώνει το βάρος και αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία σε σχέση με την California, με την κατανομή του βάρους να είναι 46-54% εμπρός-πίσω. Κινείται από τον V8 των 3.855 κ.εκ. της Ferrari, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 600 ίππους στις 7.500 στροφές, 40 περισσότερους σε σύγκριση με την California. Η μέγιστη ροπή είναι 77,5 kgm, σταθερά από της 3.000 ως τις 5.250 στροφές. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί την τρίτη γενιά του ηλεκτρονικού μπλοκέ πίσω διαφορικού (E-Diff3) της Ferrari, όπως επίσης και σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Σχετικά με τις επιδόσεις του, η Ferrari αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 3,5'' και μέγιστη ταχύτητα πάνω από 320 χλμ./ώρα.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Ferrari Portofino
Hyundai Kona
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το νέο της μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου παρουσίασε η Hyundai, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο τη γκάμα των μοντέλων που προσφέρει στην ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία έχει ξεκινήσει μια μεγάλη προϊοντική επίθεση, που προβλέπει το λανσάρισμα 30 νέων μοντέλων και εκδόσεων μέχρι το 2021. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,165 μ. μεταξόνιο 2600 χιλιοστών, έχει αυξημένο ύψος από το έδαφος (17 εκατοστά), ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 361 λίτρων). Θα προσφέρεται με βενζινοκινητήρες τούρμπο 1.0 με 120 ίππους και 1.6 με 177 ίππους. Εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων θα υπάρχει και ένα ημιαυτόματό διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες. Επίσης, σε ό,τι αφορά τη μετάδοση, το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση (η τελευταία σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη). Το καλοκαίρι του 2018 Η Hyundai θα προσθέσει στη γκάμα και ένα νέο ντίζελ 1.6. Φυσικά στο αυτοκίνητο θα διατίθενται όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι θα προσφέρεται και σύστημα head up display.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Hyundai Kona
Jaguar E-Pace
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Η E-Pace υιοθετεί το σχεδιαστικό DNA της μεγαλύτερης σε διαστάσεις F-Pace, χωρίς όμως συμβιβασμούς σε χώρους (χώρος αποσκευών 577 λίτρων). Η κουπέ εμφάνιση συνάδει με την υπόσχεση για σπορ συμπεριφορά στο δρόμο. Η E-Pace πατάει στην ίδια πλατφόρμα με τα «συγγενικά» Evoque και Land Rover Discovery Sport, διαθέτει πληθώρα τεχνολογικών λύσεων και θα προσφέρεται τόσο με κίνηση στον εμπρός άξονα όσο και με τετρακίνηση -συγκεκριμένα το νέο Active Driveline all-wheel system. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, θα εφοδιάζεται με πέντε 4κύλινδρες μονάδες της «οικογένειας» Ingenium, από αλουμίνιο, σχεδιασμένες και κατασκευασμένες στην Αγγλία. Τρεις είναι ντίζελ και δύο βενζίνης. Η κορυφαία επιλογή, η R-Dynamic, προσφέρει 300 ίππους επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,4'' ενώ η πιο «απλή» έκδοση, βγάζει «μόλις» 249 ίππους. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι όλοι δίλιτροι και προσφέρουν 150, 180 και 240 ίππους.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Jaguar E-Pace
Kia Stonic
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Με μήκος 4,14 μ. το Stonic προορίζεται να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, όπως όλα τα μικρά "crossover" που αυξάνονται και πληθύνονται τελευταία στην ευρωπαϊκή αγορά, και προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες και ένα χώρο αποσκευών 352 λίτρων. Το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο και θα κινείται από βενζινοκινητήρες τούρμπο 1,0, 1.25 και 1.4, ενώ την γκάμα θα συμπληρώνει και ένας ντίζελ 1.6. Ακολουθώντας την τάση της εποχής για εφοδιασμό των αυτοκινήτων με ηλεκτρονικά συστήματα που ενισχύουν τη συνδεσιμότητα, θα προσφέρει στο στάνταρ εξοπλισμό του μια κεντρική οθόνη αφής και τις λειτουργίες Apple Carplay και Android Auto ώστε να είναι συμβατό με όλα σχεδόν τα smartphones. Διαθέσιμος θα είναι και μεγάλος αριθμός οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, η εποπτεία τυφλού σημείου, η προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας από πίσω, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής κλπ.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Kia Stonic
Opel Grandland X
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το νέο "SUV" της Opel έχει μήκος 4,48 μ., 27 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του νέου Crossland Χ, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.675 χιλιοστά και ο μεγάλος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 514 λίτρων. Όπως όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Opel, το Grandland X θα είναι εφοδιασμένο με μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και με προβολείς τεχνολογίας LED και το σύστημα προσαρμοζόμενων εμπρός φώτων της Opel και τις online υπηρεσίες OnStar. Επίσης, όπως και στο «αδελφό» μοντέλο Peugeot 3008 με το οποίο μοιράζονται το ίδιο «δάπεδο», το Grandland X, που είναι προσθιοκίνητο, θα προσφέρεται προαιρετικά και μ' ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με πέντε διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται, σε συνδυασμό και με ελαστικά εκτός δρόμου (M&S). Για την κίνηση του νέου Grandland X φροντίζουν ένας 1.200άρης τούρμπο βενζίνης με 130 ίππους (από 24.500 ευρώ) και ένας ντίζελ στα 1,6 λίτρα με 120 ίππους (από 26.300 ευρώ), αμφότεροι από το Group PSA.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Opel Grandland X
Porsche Cayenne
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Η Porsche αποκάλυψε την νέα γενιά της Cayenne. Έχοντας ίδιο μεταξόνιο με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα Cayenne έχει μήκος αυξημένο κατά 6,3 εκ. (συνολικό μήκος 4,918 μ.) και ύψος ελαφρά μειωμένο, κατά 9 χιλιοστά. Οι εσωτερικοί χώροι είναι αναβαθμισμένοι, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος, φτάνοντας στα 770 λίτρα, 100 περισσότερα από πριν. Για πρώτη φορά τα πίσω ελαστικά είναι φαρδύτερα από τα μπροστινά, τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, το οποίο επιπλέον έχει σύστημα τετρακίνησης και -για πρώτη φορά- παθητική τετραδιεύθυνση, με το σύστημα που ήδη χρησιμοποιείται στην 911 και την Panamera. Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει φυσικά ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε συστήματα πληροφόρησης, συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, αλλά και σε οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Ο κινητήρας είναι 6κύλινδρος τούρμπο 3 λίτρων με 340 ίππους για την Cayenne (0-100 χλμ./ώρα σε 6'') και V6 2.9 με διπλό τούρμπο και 440 ίππους για την Cayenne S (0-100 χλμ./ώρα σε 5,2''). Και οι δύο συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic με 8 ταχύτητες. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης περιλαμβάνει πέντε προγράμματα, για κίνηση σε άσφαλτο, λάσπη, χαλίκια, άμμο ή βράχια. Οι τιμές του νέου μοντέλου στην Ελλάδα ξεκινούν από 112.100 ευρώ για την Cayenne και από 137.300 ευρώ για την Cayenne S.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Porsche Cayenne
Skoda Karoq
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το νέο της μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου παρουσίασε η Skoda, ενισχύοντας έτσι τη θέση του γκρουπ VW σε μια δημοφιλή κατηγορία, από την οποία πλέον σχεδόν κανείς κατασκευαστής δεν λείπει. Το Karoq έχει μήκος 4,382 μ. και μεταξόνιο 2.638 χιλ. (μικρότερο κατά 8 χιλιοστά στην τετρακίνητη έκδοση). Όπως συνηθίζει η Skoda στα αυτοκίνητά της, υπάρχει και εδώ ένας πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 521 λίτρα. Μια πλήρης γκάμα κινητήρων προσφέρεται για το νέο μοντέλο, δύο βενζίνης και τρεις ντίζελ, με χωρητικότητα από ένα έως δύο λίτρα και ισχύ από 115 έως 190 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG (με 7 σχέσεις), το οποίο είναι στάνταρ στο 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, όπου συνδυάζεται μάλιστα και με σύστημα τετρακίνησης. Φυσικά το αυτοκίνητο προσφέρει στο στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμό του μία πλήρη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και μία σειρά συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και υπηρεσιών συνδεσιμότητας.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Skoda Karoq
Subaru Impreza
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το νέο Impreza πατάει επάνω σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, ενώ θα υπάρχουν δύο επιλογές βενζίνης σε ό,τι αφορά στον κινητήρα. Είναι το δεύτερο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί αυτή την πλατφόρμα μετά το ολοκαίνουργιο XV κι αυτό σημαίνει ότι είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 25 χιλιοστά, οπότε ο χώρος της καμπίνας θα ενισχυθεί για τους επιβάτες, ενώ και ο χώρος αποσκευών κέρδισε 10 λίτρα συγκριτικά με πριν. Το νέο πλαίσιο αυξάνει την ακαμψία κατά 70% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το κέντρο βάρους έχει επίσης χαμηλώσει κατά 5 χιλιοστά. Δύο επίπεδοι 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες, 1.6 και 2λιτρος, χρησιμοποιούνται για το νέο μοντέλο. Ο 1.6 αποδίδει 114 ίππους και 15,5 kgm ροπής και ο 2λιτρος 156 ίππους και ροπή 20,0 kgm. Η Subaru αναφέρει ότι αυτές οι τελευταίες μονάδες boxer έχουν επανασχεδιαστεί για να μειώσουν δραστικά τους κραδασμούς. Και οι δύο κινητήρες παρέχουν ισχύ μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και προαιρετικά μέσω ενός αυτόματου συστήματος μετάδοσης (Lineartronic CVT).
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Subaru Impreza
VW T-Roc
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017
Το T-Roc, που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB της VW, έχει μήκος 4,234 μ. και προστίθεται στη γκάμα της εταιρείας κάτω από το Tiguan. Με χώρο αποσκευών 445 λίτρων, που είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, καλύπτει σίγουρα επαρκώς τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Η VW υπόσχεται μια μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και μία πλήρη γκάμα συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το Tiguan, το T-Roc θα προσφέρεται σε μια ευρύτατη γκάμα εκδόσεων από πλευράς κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, με τρεις βενζινοκινητήρες TSI και τρεις ντίζελ TDI, χειροκίνητο κιβώτιο ή ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG και μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση 4Motion. Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσει το Νοέμβριο.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - VW T-Roc
BMW i3
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017 - Μοντέλα που ανανεώθηκαν
Όπως συμβαίνει και με τα facelift των συμβατικών μοντέλων με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, η ηλεκτρική BMW έχει υποστεί κάποιες αισθητικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος, κυρίως στους προφυλακτήρες, ενώ εφοδιάζεται πλέον με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (σημαντικό στοιχείο σ' ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αφού μειώνει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος). Ορισμένα νέα υλικά και χρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί στο εξωτερικό, ενώ αναβαθμισμένη είναι και η κεντρική οθόνη των 10,25'' στο ταμπλό, που προσφέρει και νέες λειτουργίες και είναι συμβατή με Apple Car Play. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, i3 με κινητήρα 170 ίππων και i3S με κινητήρα 184 ίππων, οι οποίες έχουν αυτονομία μέχρι 200 χιλιομέτρων σε πραγματικές συνθήκες, ανάλογα με τη χρήση. Και οι δύο μπορούν να παραγγελθούν και σε έκδοση "range extender", με ένα πρόσθετο μικρό 2κύλινδρο βενζινοκινητήρα 647 κ.εκ. και 38 ίππων που φορτίζει τη μπαταρία όταν αδειάσει, αυξάνοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου μέχρι τα 330 χιλιόμετρα. Επίσης ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με πρόσθετα συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - BMW i3
Ford EcoSport
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017 - Μοντέλα που ανανεώθηκαν
Η Ford αποκάλυψε το ανανεωμένο EcoSport, στο οποίο έχει γίνει μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, προσφέροντας στους υποψήφιους αγοραστές και μια ευρύτερη γκάμα επιλογών. Όπως σε κάθε ανανέωση έχουν γίνει βεβαίως και εδώ οι απαραίτητες αισθητικές αλλαγές σε φώτα, μάσκα και προφυλακτήρες, ενώ προσφέρονται και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, με διχρωμίες του εξωτερικού. Αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό, με νέα κεντρική κονσόλα, νέα σχέδια καθισμάτων, οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, βελτιωμένα υλικά, διπλό πάτωμα στο χώρο αποσκευών κλπ. Επίσης διαθέσιμα είναι νέα ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, αλλά και συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα. Το αυτοκίνητο προσφέρεται πλέον και με τον αναβαθμισμένο κινητήρα ντίζελ 1.5 με 125 ίππους. Επίσης σε συνδυασμό με αυτόν τον κινητήρα και το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο η Ford προσφέρει για πρώτη φορά στο EcoSport και το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Ford Intelligent All Wheel Drive. Το μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Ford θα προσφέρεται επίσης με τον κινητήρα ντίζελ 1.5 σε έκδοση 100 ίππων, όπως και με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα σε εκδόσεις 100 (από το 2018), 125 και 140 ίππων.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Ford EcoSport
Ford Mustang
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017 - Μοντέλα που ανανεώθηκαν
Στη Φρανκφούρτη έκανε το ντεμπούτο της και η ευρωπαϊκή έκδοση του ανανεωμένου Mustang, που έχει υποστεί κάποιες εξωτερικές αισθητικές επεμβάσεις εμπρός και πίσω (προφυλακτήρες, μάσκα, καπό, φώτα κλπ.) χωρίς όμως ουσιαστική αλλαγή του εξαιρετικά αναγνωρίσιμου στιλ του, όπως επίσης και αναβάθμιση του εσωτερικού με νέα υλικά και επιλογές εξοπλισμού. Επεμβάσεις έχουν γίνει και στους κινητήρες, ώστε να ανταποκρίνονται στις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Ο 5λιτρος κινητήρας αποδίδει 450 ίππους, ενώ ο 2.3 EcoBoost αποδίδει 290. Υπάρχει ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, το 6τάχυτο χειροκίνητο έχει βελτιωθεί, ενώ νέες ρυθμίσεις υπάρχουν και στις αναρτήσεις και είναι διαθέσιμο κι ένα νέο σύστημα ρυθμιζόμενης ανάρτησης MagneRide Damping System.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Ford Mustang
Honda Jazz
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017 - Μοντέλα που ανανεώθηκαν
Το σημαντικότερο στοιχείο για το ανανεωμένο Jazz είναι η προσθήκη στη γκάμα του ενός βενζινοκινητήρα 1.5 με 130 ίππους, ο οποίος μπορεί προαιρετικά να συνδυαστεί και με το -επίσης ανανεωμένο- αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Το αυτοκίνητο έχει φυσικά υποστεί και τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές που γίνονται στα "facelift", με νέο προφυλακτήρα και μάσκα, που προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στη σύγχρονη σχεδιαστική εικόνα των αυτοκινήτων της Honda. Κάποιες μικρότερες αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, ενώ έχει προστεθεί κι ένα ακόμα χρώμα αμαξώματος στη γκάμα του αυτοκινήτου. Το ανανεωμένο Jazz θα εξακολουθήσει να διατίθεται και με τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.3 των 102 ίππων.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Honda Jazz
Lexus CT 200h
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017 - Μοντέλα που ανανεώθηκαν
Το μικρομεσαίο Lexus CT 200h υποβλήθηκε σε ένα διακριτικό ρετουσάρισμα προκειμένου να διατηρηθεί φρέσκο απέναντι στον ολοένα και πιο πυκνό ανταγωνισμό. Πέρα από το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, σημαντικά έχει αναβαθμιστεί και το επίπεδο εξοπλισμού του, τόσο εκείνο της άνεσης όσο κυρίως και το αντίστοιχο της ασφάλειας. Το ανανεωμένο CT 200h (εξακολουθεί να διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό και μετά την ανανέωσή του), διαθέτει στον εξοπλισμό του μεταξύ άλλων, το Safety System +, το οποίο περιλαμβάνει τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού: αποφυγής συγκρούσεων (PCS), ρυθμιζόμενο cruise control με ραντάρ, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας (LDA), ρυθμιζόμενα φώτα, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας κλπ.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Lexus CT 200h
Mercedes S-Class Coupe και Cabriolet
Έκθεση Φρανκφούρτης 2017 - Μοντέλα που ανανεώθηκαν
Οι νέες S-Class Coupe και Cabrio διαθέτουν νέα φωτιστικά σώματα και ζάντες (σφυρήλατες στις AMG), νέα γρίλια και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Στο εσωτερικό έχουν αναβαθμιστεί οι δύο ψηφιακές οθόνες 12,3'' για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment, υπάρχουν νέες επενδύσεις και χρώματα, νέοι διακόπτες στο τιμόνι και το σύστημα Energizing Comfort Control, που αλλάζει ανάλογα με τις επιθυμίες των επιβατών τον κλιματισμό, τα φώτα, το άρωμα και τη λειτουργία μασάζ των καθισμάτων. Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από τον 3λιτρο V6 των 367 ίππων της S 450 Coupe 4Matic και τον 4λιτρο biturbo V8 των S 560 Coupe και Cabrio με 460 ίππους, 70,6 kgm ροπής και σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (-8% σε κατανάλωση). Η νέα AMG S 63 χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το ίδιο σύνολο με την S 560, το οποίο συνδυάζεται με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση, ενώ έχει απόδοση 612 ίππους και 90,5 kgm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε μόνο 3,5''. Η πιο ισχυρή έκδοση της γκάμας είναι η AMG S 65 με τον 6λιτρο V12 biturbo κινητήρα των 630 ίππων και πάνω από 100 kgm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους πίσω τροχούς, προσφέροντας 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1''.
-
Περισσότερες Φωτογραφίες - Mercedes S-Class Coupe και Cabriolet