ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X2 - sDrive 20i

Δύο σε ένα         ..:: Σαββάτο, 29 Ιουνίου 2024 ::..

Η νέα γενιά του μικρομεσαίου κουπέ SUV της BMW προσφέρει τη δύναμη, τις επιδόσεις και τα οδικά χαρακτηριστικά που ταιριάζουν στην «σπορτίβ» εικόνα της BMW, προσφέροντας όμως ταυτόχρονα και χώρους και λειτουργικότητα που δημιουργούν την εικόνα ενός καλού premium οικογενειακού αυτοκινήτου

Η εμπορική επιτυχία των «κουπέ SUV» που πρώτη παρουσίασε η BMW είναι δεδομένη, οπότε είναι και απολύτως φυσιολογική η σταθερή παρουσία της γερμανικής εταιρείας με αντίστοιχα μοντέλα σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες της αγοράς. Μετά τη νέα X1, λοιπόν, ήρθε η ώρα της κουπέ αδελφής της να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της στην αγορά. Το νέο μοντέλο είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προηγούμενο, έχοντας μεγαλώσει σε μήκος κατά 19,4 εκ. σε σχέση με τον προκάτοχό του (συνολικό μήκος 4,554 εκ.), αλλά και κατά 2,1 εκ. σε πλάτος και 6,4 εκ. σε ύψος, ενώ αυξημένο κατά 22 χιλιοστά είναι και το μεταξόνιο των 2.692 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Με δεδομένη και την αύξηση των διαστάσεων, οι εσωτερικοί χώροι καλύπτουν πολύ άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, μεταφέροντας τέσσερις ενήλικους χωρίς συμβιβασμούς. Το γεγονός, πάντως, ότι η αύξηση του μήκους ήταν αρκετά μεγαλύτερη από αυτή του μεταξονίου, σημαίνει ότι το μεγαλύτερο όφελος στους χώρους εμφανίζεται κυρίως στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών των 560 λίτρων να ξεπερνάει πλέον σε χωρητικότητα ακόμα και αυτόν της X1! Προφανώς, λοιπόν, μιλάμε για ένα πολύ άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο, την πρακτικότητα του οποίου επιβεβαιώνουν και οι πολύ καλοί χώροι για μικροπράγματα προσφέρει στο εξωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από μια BMW αυτής της κατηγορίας τιμής, όπως επίσης καλή είναι και η γενική εργονομία, με μία καλή θέση οδήγησης (που έχει πάντως κλιμακωτή και όχι ηλεκτρική ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος στη «βασική» έκδοση, οπότε υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιος οδηγός να μην βρει με απόλυτη ακρίβεια την θέση που τον βολεύει). Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι ο υπολογιστής ταξιδιού δεν είναι τόσο εύχρηστος όσο είχαμε συνηθίσει στις παλαιότερες BMW. Επίσης, μία άλλη παρατήρηση αφορά την ορατότητα προς τα πίσω που, λόγω του κουπέ σχήματος του αυτοκινήτου με τις μεγάλες «κολόνες» πίσω και του σχετικά μικρού πίσω παράθυρου, είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με την X1.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 41.910 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού στον οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης, προσαρμοζόμενο cruise control αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, πολύ ποιοτικό και σύγχρονο τεχνολογικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί για την κίνησή του ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 156 ίππων και μία μίζα/γεννήτρια 20 ίππων για την υποβοήθησή του στις επιταχύνσεις και για την εκκίνησή του από στάση, με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 170 ίππους. Πρόκειται για ένα πολύ καλό σύστημα, όχι υπερβολικά θορυβώδες παρά την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική, που προσφέρει δύναμη και ροπή σε αρκετά μεγάλες ποσότητες για να κινεί αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο παρά τα 1.645 κιλά του βάρους του (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3''), εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι πολύ καλή, κάτι που κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση, χάρη και στην ελαστικότητα του συστήματος. Είναι αντάξιο, λοιπόν, του «σπορτίφ» χαρακτήρα που περιμένει κανείς από μια BMW, αλλά το τίμημα είναι και μία κάπως αυξημένη κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον, σημαντικά χαμηλότερη μεν από αυτή που θα είχε ένα αυτοκίνητο αντίστοιχου μεγέθους και επιδόσεων πριν 10 χρόνια, αλλά υψηλότερη από αυτή που θα είχε μία πλήρως υβριδική έκδοση ή μία ντίζελ. Έτσι στην πόλη κατανάλωση μπορεί εύκολα να φτάσει τα 9-10 λίτρα/100 χλμ. (με τον κλιματισμό σε λειτουργία), ενώ σε επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει κοντά στα 7, τιμή σίγουρα απολύτως αποδεκτή για τέτοιο αυτοκίνητο. Η ένστασή μας έχει να κάνει με το στάνταρ ρεζερβουάρ των 45 λίτρων, που είναι κάπως μικρό για τόσο μεγάλο και δυνατό αυτοκίνητο, ενώ στα έξτρα διατίθεται και μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 54 λίτρων.

Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε (κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να έχουν στο νου τους όλοι όσοι αγοράζουν αυτοκίνητο) ότι η κατανάλωση είναι συνάρτηση και της τελικής διαμόρφωσης του αυτοκινήτου με τα έξτρα, που προσθέτουν βάρος, άρα και κατανάλωση και εκπομπές CO2. Το αναφέρουμε αυτό γιατί οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 128 g/km στη «βασική» έκδοση sDrive 20i της X2, επιτρέποντας μάλιστα καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας, αλλά το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τα ένα σωρό έξτρα των πακέτων M Sport, είχε εκπομπές 141 g/km, δηλαδή 10,2 % υψηλότερες. Οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι και η κατανάλωση της βασικής έκδοσης θα είναι αντίστοιχα χαμηλότερη από αυτή που είδαμε εμείς.

Οδηγώντας
Όπως και με την X1 που είχαμε δοκιμάσει πριν λίγο καιρό, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε -έξτρα- λάστιχα χαμηλού προφίλ (40) σε 20άρες ζάντες, που σίγουρα δεν το βοηθούν να προσφέρει την καλύτερη δυνατή άνεση που θα μπορούσαν να προσφέρουν οι αναρτήσεις του. Βεβαίως, η X2 με το κουπέ αμάξωμα είναι η πιο σπορ έκδοση της οικογένειας X1/X2, οπότε μάλλον περισσότεροι πελάτες θα κάνουν την συγκεκριμένη επιλογή! Το αναφέρουμε, όμως, γίνεται συχνά οι αγοραστές που κάνουν τέτοιες επιλογές για αισθητικούς λόγους δεν λαμβάνουν υπ' όψη τις επιπτώσεις στην άνεση. Με τη συγκεκριμένη επιλογή ελαστικών, λοιπόν, τις αισθάνονται οι επιβάτες τις ανωμαλίες του δρόμου λίγο παραπάνω απ' ό,τι θα έπρεπε σε ένα premium αυτοκίνητο. Από την άλλη πλευρά η οδική συμπεριφορά, ιδιαίτερα με την έξτρα ανάρτηση του πακέτου M Sport, είναι «αντάξια μιας BMW». Η σταθερότητα του αυτοκινήτου στις ευθείες και τις μεγάλες καμπές είναι εξαιρετική, το κράτημά του πολύ καλό, όπως και η κατευθυντικότητα, ακόμα και σ' αυτήν την προσθιοκίνητη έκδοση, το τιμόνι -όπως συνήθως στις BMW- ακριβές και με καλή αίσθηση, βοηθώντας έτσι τον οδηγό στον εύκολό έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν και τα εξαιρετικά φρένα.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ποιότητα
- «Οικογενειακοί» χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Περιορισμός ορατότητας προς τα πίσω
- Κατανάλωση στην πόλη
- Μικρό στάνταρ ρεζερβουάρ
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτρια άνεση με τα (έξτρα) λάστιχα χαμηλού προφίλ
Το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει δύναμη και καλές επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα
Συμπέρασμα
Μεγαλύτερή σε διαστάσεις, αρκετά πιο ευρύχωρη και πιο σύγχρονη τεχνολογικά, η νέα X2 είναι ακόμα καλύτερη από την προηγούμενη, όχι ως μία φυσιολογική εξέλιξη, αλλά ένα «σκαλοπάτι» πιο πάνω. Είναι μάλιστα ενδιαφέρον το γεγονός ότι, αν και η X2 έχει πιο σπορτίφ χαρακτήρα από την X1 λόγω του κουπέ αμαξώματος, δεν υστερεί καθόλου σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες που προσφέρει στις οικογενειακές μετακινήσεις, αφού έχει και λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών! Από πλευράς επιδόσεων, οδικής συμπεριφοράς και ποιότητας είναι αντάξια της φήμης της BMW, οπότε συνολικά αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για ένα οικογενειακό μικρομεσαίο premium SUV, που -πέρα από τις υπηρεσίες που προσφέρει στους επιβάτες- δεν ξεχνάει και την ικανοποίηση του οδηγού!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP