ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mitsubishi ASX - PHEV

Τα οφέλη της συμμαχίας         ..:: Σαββάτο, 22 Ιουνίου 2024 ::..

Με τη συμμετοχή της στη συμμαχία Renault_Nissan η Mitsubishi, αντί να αποσυρθεί από την Ευρώπη, όπως είχε αρχικά ανακοινώσει, συνεχίζει την πορεία της δυναμικά, προσφέροντας πλέον και ένα νέο, πολύ καλό μικρό SUV, δίδυμο αδελφό του πετυχημένου Renault Captur, το οποίο διατίθεται και σε φορτιζόμενη υβριδική έκδοση

Το πρώτο αυτοκίνητο που ανακοίνωσε η Mitsubishi ότι θα παρουσιάσει στην ευρωπαϊκή αγορά μετά την αιφνίδια αλλαγή πλεύσης από την αρχική πρόθεσή της να αποσυρθεί από την Ευρώπη, που ακολούθησε την ένταξή της στην συμμαχία Renault-Nissan, ήταν μια νέα γενιά για το ASX. Ένα αυτοκίνητο φυσικά εντελώς διαφορετικό από το προηγούμενο, αφού βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Renault Captur, με το οποίο είναι σχεδόν δίδυμα αδέλφια. Το νέο ASX έχει μήκος 4,228 μ. και μεταξόνιο 2.639 χιλιοστών. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι αυτή με το φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος.

Εσωτερικό
Η τόσο στενή συγγένεια με το Captur μεταφράζεται και σε πανομοιότυπο σχεδόν εσωτερικό, που κατά συνέπεια παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες. Έτσι οι χώροι είναι άνετοι για 4 ενήλικα άτομα, καλύπτοντας τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι μικρότερος από αυτή των υπόλοιπων εκδόσεων (όπως συνήθως συμβαίνει στα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, λόγω της ανάγκης πρόσθετου χώρου για τη φιλοξενία των εξαρτημάτων του ηλεκτρικού συστήματος και της μπαταρίας). Έτσι, περιορίζεται στα 265 λίτρα (αντί για τα 422 των συμβατικών εκδόσεων), ενώ μπορεί να μεγαλώσει μέχρι τα 379 λίτρα, αν μετακινηθεί προς τα εμπρός το συρόμενο (κατά 16 εκατοστά) πίσω κάθισμα. Επαρκείς είναι, τέλος, οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 45.830 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Σημαντικό είναι, τέλος, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών και αντίστοιχης διάρκειας πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια, ενώ με το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Το ποιοτικό εσωτερικό είναι σύγχρονο και προσφέρει καλούς χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση χρησιμοποιεί το γνωστό υβριδικό σύστημα της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με μία μεγαλύτερη μπαταρία 10,5 kWh για την εξασφάλιση αυτονομίας μερικών δεκάδων χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση. Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα βενζινοκινητήρα 1.6 92 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες, από τους οποίους ο ένας κινεί τους τροχούς και ο άλλος φορτίζει την μπαταρία. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 159 ίπποι. Το ξεκίνημα γίνεται πάντα ηλεκτρικά και το σύστημα μπορεί να επιλέγει τη λειτουργία μόνο του θερμικού κινητήρα, ή του ηλεκτροκινητήρα, ή και των δύο ταυτόχρονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Έτσι, μπορεί να επιτρέψει την ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, καθώς ο βενζινοκινητήρας, όταν δεν χρειάζεται αυξημένη ισχύς, μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο για τη φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς. Το σύστημα συμπληρώνεται με ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 2 ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα και 4 ταχύτητες για τον βενζινοκινητήρα.

Από πλευράς επιδόσεων το σύστημα ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, που πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι βαρύτερο κατά 191 κιλά από την πλήρως υβριδική, αλλά μη φορτιζόμενη έκδοση και κατά 298 κιλά από το 1.3 Τ των 140 ίππων, λόγω του βάρους της μπαταρίας. Παρ' όλα αυτά οι επιδόσεις είναι απολύτως ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'') και δεν δημιουργούν καμία αίσθηση ανασφάλειας, ενώ η ενίσχυση της ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα κάνει πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη την καθημερινή οδήγηση, χάρη στην ελαστικότητα και την άμεση απόκριση τις εντολές του οδηγού. Εξίσου σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι όλα αυτά γίνονται με μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, όπου γίνεται και η καλύτερη εκμετάλλευση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ., με τα περισσότερα χιλιόμετρα να έχουν διανυθεί σε αστικό περιβάλλον. Και λίγο πιο έξω όμως, σ' έναν επαρχιακό δρόμο π.χ., η κατανάλωση θα είναι αρκετά κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ., όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά τη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου επί ελληνικού εδάφους. Οπότε η μικρότερη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις (39 λίτρα αντί για 48) προσφέρει μια απολύτως ικανοποιητική αυτονομία, σε συνδυασμό και με τα πρόσθετα χιλιόμετρα που εξασφαλίζει η ηλεκτροκίνηση. Ακόμα πιο χαμηλό βεβαίως είναι το κόστος με την ηλεκτροκίνηση, με την πραγματική αυτονομία να μπορεί να φτάσει τα 45 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας, χωρίς μάλιστα να χρησιμοποιήσουμε την επιλογή Eco στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης Multi-Sense. Οι τυπικές εκπομπές CO2 είναι 30-31 g/km, απαλλάσσοντας φυσικά το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας και επιτρέποντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του ASX στο δρόμο θυμίζει πολύ το Captur, προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης και καλή άνεση, καθώς μάλιστα στη συγκεκριμένη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση (προφανώς λόγω του αυξημένου βάρους της) η πίσω ανάρτηση είναι με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των άλλων εκδόσεων. Προφανώς, ως υπερυψωμένο SUV (απόσταση από το έδαφος 17,3 εκ.) δεν είναι ένα αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα (σε σύγκριση και με το Colt, που επίσης βασίζεται σε πλατφόρμα της Renault), έχει όμως απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά και είναι προοδευτικά υποστροφική στην πίεση, με κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές που δεν είναι υπερβολικές. Ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα του (που στη συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα έχουν δίσκους πίσω αντί για τα ταμπούρα των άλλων εκδόσεων) και ικανοποιητικό το τιμόνι για το χαρακτήρα ενός μικρού οικογενειακού SUV.
YΠEP
- Πολύ καλό υβριδικό σύστημα
- Χώροι
-Πρακτικότητα
- Ποιότητα
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση και σέρβις
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις άλλες εκδόσεις
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Με πολύ καλό υβριδικό σύστημα, το ASX είναι πολύ οικονομικό και ταυτόχρονα ευχάριστο και ευκολοδήγητο στο δρόμο
Συμπέρασμα
Με δεδομένα τα ήδη γνωστά τεχνικά χαρακτηριστικά της πλατφόρμας και του συστήματος παροχής ισχύος της Renault που χρησιμοποιούνται στο ASX, ήταν αναμενόμενη και η πολύ καλή εντύπωση μας έκανε. Είναι ένα ποιοτικό, ασφαλές, και άνετο μικρό "crossover", που στη συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει ευχάριστη οδήγηση, απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, με το μειονέκτημα βεβαίως της υψηλής τιμής (και την... παράπλευρη απώλεια κάμποσων λίτρων από τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών). Θα λέγαμε, λοιπόν ότι, όπως και τα υπόλοιπα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, μάλλον απευθύνεται περισσότερο στις εταιρικές πωλήσεις, για τις οποίες υπάρχουν περισσότερα οικονομικά οφέλη για τέτοια αυτοκίνητα. Ο μέσος αγοραστής μάλλον θα στραφεί προς τη μη φορτιζόμενη πλήρως υβριδική έκδοση του μοντέλου με το ίδιο σύστημα παροχής ισχύος, που ούτως ή άλλως έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση, αλλά και χαμηλότερη τιμή και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mitsubishi-motors.gr


  UP