ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo EX30 - Single Motor Extended Range

Ηλεκτροκίνηση με χαρακτήρα!         ..:: Σαββάτο, 15 Ιουνίου 2024 ::..

Το μικρό ηλεκτρικό SUV της Volvo είναι ένα αρκετά «μελετημένο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχει αυτονομία αρκετά πάνω από το μέσο όρο με τη μεγαλύτερη μπαταρία, είναι ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, είναι δυνατό και γρήγορα κι έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και κάποιες ιδιομορφίες στη λειτουργία της οθόνης που χρειάζονται εξοικείωση

Η Volvo έχει ξεκαθαρίσει ότι θα είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που θα στραφούν αποκλειστικά προς την ηλεκτροκίνηση και έχει ήδη σε εξέλιξη ένα εκτεταμένο πρόγραμμα παρουσίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με δεδομένη τη μεγάλη ανάπτυξη της κατηγορίας των μικρών SUV στην Ευρώπη, δεν είναι καθόλου περίεργο ότι η σουηδική εταιρεία φρόντισε να δημιουργήσει το ταχύτερο δυνατό ένα μικρό ηλεκτρικό SUV. Άλλωστε τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που προορίζονται κατά βάση για χρήση σε αστικές συνθήκες, αποτελούν και την πιο ορθολογική προσέγγιση για σταδιακή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, που θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές για να επεκταθεί και στην κάλυψη των αναγκών των Ευρωπαίων για μετακίνηση σε πιο μακρινές αποστάσεις. Το EX30 έχει μήκος 4,233 μ. και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών και προσφέρεται σε μια αρκετά πλήρη γκάμα, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες (στη δεύτερη περίπτωση με τετρακίνηση) και με δύο διαφορετικές μπαταρίες, ανάλογα με την επιθυμητή αυτονομία. Η δοκιμή μας αφορά την έκδοση με ένα κινητήρα και με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Θα αναφέρουμε επίσης εδώ ότι από την εταιρεία τονίζεται ιδιαίτερα η ευρύτατη χρήση ανακυκλωμένων υλικών στο αυτοκίνητο (π.χ. 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 17% ανακυκλωμένος χάλυβας και 17% ανακυκλωμένα υλικά για πλαστικά και μπαταρίες, ενώ τα εσωτερικά διακοσμητικά περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό).

Εσωτερικό
Όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν αναπτυχθεί πάνω σε μία πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το EX30 προσφέρει καλούς χώρους για τις διαστάσεις του, προσφέροντας επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες. Όπως επίσης συμβαίνει συνήθως με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκεί που υστερεί σε σύγκριση με τα συμβατικά μικρά SUV, είναι στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου είναι 318 λίτρα, στα επίπεδα δηλαδή ενός σούπερ μίνι της κατηγορίας B. Υπάρχει πάντως κι ένας επιπλέον χώρος 7 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν π.χ. να αποθηκευθούν «βοηθητικά» αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης, ώστε να μη μειώνουν τον πραγματικά διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές. Αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει το συνηθισμένο ντουλαπάκι δεξιά, αλλά ένα μικρότερο στο κέντρο του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά προσεγμένη και το αυτοκίνητο προσφέρει την εικόνα που περιμένει κανείς από ένα μικρό premium μοντέλο. Αρκετά καλή είναι επίσης η θέση οδήγησης, η ρύθμιση όμως της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η ένστασή μας αφορά το γεγονός ότι το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με τη μεγάλη κάθετη οθόνη, προσφέρει μεν πολλές λειτουργίες, όμως πιστεύουμε -και το έχουμε ξαναγράψει- ότι η Volvo έχει φτάσει σε κάποιο βαθμό υπερβολής στη συγκέντρωση τόσων λειτουργιών στην κεντρική οθόνη. Με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει γίνει πλέον αρκετά πολύπλοκο και να απαιτεί προσαρμογή και όχι πολλές επεμβάσεις εν κινήσει γιατί μπορεί να αποσπάσει την προσοχή. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ακόμα και για να ρυθμίσει κανείς τους εξωτερικούς καθρέφτες, πρέπει να επιλέξει τη σχετική λειτουργία μέσω της οθόνης, όπου επιλέγει και ποιον από τους δύο καθρέφτες αφορά η ρύθμιση και μετά την ολοκληρώνει μέσω των πλήκτρων που υπάρχουν στο τιμόνι! Ακόμα και το ντουλαπάκι στο ταμπλό (αλλά και η πόρτα του χώρου αποσκευών) ανοίγει από την οθόνη, ενώ η είσοδος στο αυτοκίνητο γίνεται με ψηφιακή κάρτα που τοποθετείται μετά και στο σημείο ασύρματης φόρτισης του κινητού κάτω από το ταμπλό για να ενεργοποιήσει τον κινητήρα. Γενικά το αυτοκίνητο έχει αρκετές διαφορές στην λειτουργία του σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα και χρειάζεται εκτεταμένη ενημέρωση του αγοραστή πριν την παραλαβή του και μετά μια περίοδος εξοικείωσης. Η τιμή του EX30 ξεκινάει από 42.966 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) στη συγκεκριμένη έκδοση με την πιο μεγάλη μπαταρία, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, κλιματισμό, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό κλπ. Επίσης αξίζει να αναφέρουμε ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από πρόγραμμα συντήρησης 3 ετών (ή 100.000 χλμ.), ενώ η Volvo Car Hellas καλύπτει με 2ετή επέκταση εγγύησης την 3ετή εργοστασιακή, δηλαδή συνολικά 5 έτη (ή 100.000 χλμ.)
Το ασυνήθιστο εσωτερικό, ποιοτικό και ευρύχωρο, δεν έχει ξεχωριστό πίνακα οργάνων, αλλά συγκεντρώνει όλες σχεδόν τις λειτουργίες στην κεντρική οθόνη
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση του EX30 με τον ένα κινητήρα και την πίσω κίνηση χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων, που είναι... προφανές ότι προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 5,3'') οι οποίες εξασφαλίζουν σχεδόν αστραπιαία προσπεράσματα και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Το EX30 είναι πραγματικά πολύ γρήγορο, με άμεση απόκριση στο γκάζι (υπενθυμίζουμε άλλωστε ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η μέγιστη ροπή αποδίδεται από μηδενικές στροφές), στοιχείο άλλωστε που αποτελεί και ένα πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απέναντι στα συμβατικά. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μία μπαταρία 69 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 475 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Στην πράξη το αυτοκίνητο προσφέρει μια πραγματικά ασυνήθιστα μεγάλη αυτονομία κατά την κίνηση μέσα στην πόλη και σε επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 80-90 χλμ./ώρα, χάρη και στο αποτελεσματικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 420-430 χιλιόμετρα (με χρήση και του κλιματισμού μάλιστα, αλλά σε μικρή ένταση, λόγω του ανοιξιάτικου καιρού στη δοκιμή μας).

Οδηγώντας
Το μεγάλο ατού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας- χαρακτηρίζει και το EX30, με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται στην οδική συμπεριφορά. Η σταθερότητά του είναι πολύ καλή, το κράτημά του επίσης, όπως και η κατευθυντικότητα, οι αντιδράσεις του είναι απολύτως προβλέψιμες, σε βαθμό που να ξεχνάς ότι είναι ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς και, εφόσον δεν ξεχνάς τους νόμους της φυσικής, μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα χωρίς να αγχώσει καθόλου τον οδηγό. Το τιμόνι δεν έχει σπουδαία αίσθηση, ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά δεν προβληματίζει, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ακόμα περισσότερο αν επιλέξει ο οδηγός την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, οπότε όταν αφήνει το γκάζι η επιβράδυνση είναι πιο έντονη απ' ό,τι σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι ικανοποιητική για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν φτάνει πάντως στα επίπεδο των καλών συμβατικών Volvo, καθώς οι αναπόφευκτα πιο σφιχτές αναρτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκίνητων δεν απορροφούν με την ίδια αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ιδιαίτερα τις εγκάρσιες.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Προσεγμένη ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
- Χώροι για 4 επιβάτες
- 3 χρόνια σέρβις, 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Ασυνήθιστη συγκέντρωση λειτουργιών στην κεντρική οθόνη
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
- Χώρος αποσκευών (για SUV)
Δυνατό και γρήγορο, το EX30 είναι ευχάριστο στο δρόμο κι έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Είναι σίγουρο ότι η Volvo δεν αρκείται σε μια απλή «διεκπεραίωση» κατά τη δημιουργία των ηλεκτρικών της μοντέλων, με δεδομένη τη δέσμευσή της για πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση το ταχύτερο δυνατό. Το EX30 είναι, λοιπόν, ένα «ψαγμένο» ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Απλώς αυτή η προσπάθεια να μην προταθεί κάτι το συνηθισμένο, έχει οδηγήσει σε μερικές υπερβολές σε ό,τι αφορά τη χρήση του που, δεν πρέπει να το ξεχνάμε, δεν απευθύνεται μόνο σε μια νεολαία με μεγάλη εξοικείωση στην ψηφιακή εποχή, αλλά μάλλον περισσότερο (με δεδομένα τα επίπεδα της τιμής του!) σε αγοραστές που έχουν περάσει την... πρώτη νεότητα και πιθανότατα έχουν ήδη κάμποσα χρόνια εμπειρίας στη χρήση συμβατικών αυτοκινήτων. Και καλούνται τώρα να... ξεχάσουν ό,τι ήξεραν, ακόμα και για τη ρύθμιση των καθρεφτών ή το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ! Από εκεί και πέρα, μόλις μάθει κανείς τα μυστικά του συστήματος, το αυτοκίνητο είναι σίγουρα ευχάριστο στο δρόμο, πολύ δυνατό και γρήγορο, είναι ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο κι έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Ακόμα και σε ό,τι αφορά την αυτονομία, βρίσκεται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τουλάχιστον με τη μεγάλη μπαταρία. Γεγονός που επίσης αποτελεί ένα κίνητρο, καθώς μάλιστα είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, οπότε είναι πιθανό να αγοραστεί για χρήση στο αστικό περιβάλλον, όπου ακόμα και με τη μικρότερη μπαταρία η αυτονομία του είναι πολύ παραπάνω από επαρκής. Όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως, η τιμή του είναι αυξημένη, στα επίπεδα ενός μεγαλύτερου καλού οικογενειακού αυτοκινήτου με πιο συμβατικό σύστημα παροχής ισχύος. Αυτό αναπόφευκτα περιορίζει το κοινό του, που θα πρέπει να αναζητηθεί περισσότερο στις εταιρικές πωλήσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.volvocars.gr


  UP