ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::

Οδηγούμε το smart #1

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 22 Μαϊου 2024 ::..
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes, η οποία ανέλαβε την αντιπροσώπευση στην Ελλάδα και της smart στην νέα εποχή της, που βασίζεται στην κοινοπραξία που δημιούργησε η Mercedes με την κινέζικη Geely, οργάνωσε μία μεγάλη εκδήλωση για την παρουσίαση των πρώτων μοντέλων της «νέας» smart, τα οποία θα αρχίσουν στο αμέσως επόμενο διάστημα να πωλούνται και στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα οργάνωσε και μία παρουσίαση για τους έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, που είχαν και την ευκαιρία να οδηγήσουν τα αυτοκίνητα στην Αττική. Τα δύο -αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα- νέα μοντέλα, που είναι το μικρό SUV #1 και το μικρομεσαίο κουπέ Crossover #3, προσφέρονται σε τιμές που ξεκινούν από 36.950 ευρώ για το πρώτο και 40.900 ευρώ για το δεύτερο. Το #1 θα προσφέρεται σε 7 εκδόσεις, που χαρακτηρίζονται από τον κινητήρα και τη μπαταρία, αλλά και το επίπεδο διάκοσμου και εξοπλισμού, το οποίο είναι συγκεκριμένο για κάθε έκδοση, όπως συμβαίνει και με τις 5 διαφορετικές εκδόσεις του #3.


Στη Mercedes διαπίστωσαν εγκαίρως την κατεύθυνση που παίρνει η αυτοκινητοβιομηχανία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό -ιδιαίτερα για τις αστικές μετακινήσεις- και αποφάσισαν ριζικές αλλαγές για τη smart. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ήδη από την εποχή ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την δημιουργία του, σε συνεργασία τότε ανάμεσα στην Swatch και τη Mercedes, η αρχική ιδέα ήταν να είναι το smart ηλεκτρικό. Σήμερα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά στην αυτοκινητοβιομηχανία και η λύση που προέκυψε ήταν μια κοινοπραξία ανάμεσα στη Mercedes και την κινέζικη Geely (ιδιοκτήτρια της Volvo), η οποία κατέχει και το 9,7% των μετοχών της Mercedes. Η συμφωνία προβλέπει την κατασκευή μιας σειράς ηλεκτρικών μοντέλων με το σήμα της smart στην Κίνα, τα οποία θα βασίζονται σε κινέζικες πλατφόρμες, αλλά θα σχεδιάζονται στην Ευρώπη από τη Mercedes. Αυτό συνδυάζει από τη μία τη συγκράτηση του κόστους κι από την άλλη την εξασφάλιση της λειτουργικότητας και της ποιότητας που εγγυάται η εμπλοκή της Mercedes και είναι απαραίτητες για την επιτυχία στην Ευρώπη.

Το πρώτο κοινό μοντέλο είναι το #1, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV μήκους 4,27 μ., με μεταξόνιο 2.750 χιλιοστών και χώρο αποσκευών 273 λίτρων (συν 15 λίτρα εμπρός), το οποίο θα προσφέρεται σε 7 διαφορετικές εκδόσεις. Οι 5 πρώτες έχουν πίσω κίνηση και χρησιμοποιούν ένα κινητήρα 200 kW (272 ίππων). Οι 2 απ' αυτές έχουν μπαταρία 49 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 310 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών και οι άλλες 3 μπαταρία 66 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 420-440 χιλιομέτρων. Η 6η έκδοση είναι τετρακίνητη, έχει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 271 kW (370 ίππων) και χρησιμοποιεί τη μεγάλη μπαταρία για αυτονομία 400 χιλιομέτρων, ενώ η κορυφαία έκδοση Brabus είναι επίσης τετρακίνητη, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 315 kW (428 ίππων) και τη μεγάλη μπαταρία για αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Το κουπέ Crossover #3 έχει μήκος 4,4 μ. και μεταξόνιο 2785 χιλιοστών, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 370 λίτρων (+15). Εδώ υπάρχουν 5 εκδόσεις, με τις 3 πρώτες να έχουν πίσω κίνηση και τον κινητήρα των 200 kW (272 ίππων). Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί τη μικρή μπαταρία, για αυτονομία 325 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο, και οι επόμενες 2 τη μεγάλη, για αυτονομία 435 και 455 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Αμέσως μετά υπάρχουν επίσης δύο τετρακίνητες εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία. Η πρώτη απ' αυτές χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 200 kW (272 ίππων) και η κορυφαία έκδοση Brabus δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 315 kW (428 ίππων). Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν αρχική κατανομή ροπής 40% εμπρός και 60% πίσω, η οποία μεταβάλλεται κατά την κίνηση ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Και φυσικά όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, με πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, όπως επίσης προσφέρουν και πλήρεις υπηρεσίες συνδεσιμότητας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε 2 διαφορετικές εκδόσεις του #1, την πλουσιότερη έκδοση των 272 ίππων με πίσω κίνηση και την κορυφαία έκδοση Brabus των 428 ίππων. Η περιέργειά μας σχετικά με το κατά πόσο η επιρροή της Mercedes θα ήταν αρκετή για να προσφέρουν τα νέα smart αυτά που έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε από τα καλά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, ικανοποιήθηκε αμέσως! Τα αυτοκίνητα είναι πολύ καλά ποιοτικά, από κάθε άποψη (υλικά, συναρμολόγηση, κεντρική οθόνη καλής ποιότητας και ανάλυσης, καλή θέση οδήγησης κλπ.) Οι χώροι είναι επαρκείς και η οδήγηση χωρίς εκπλήξεις. Καλή ποιότητα, όμως υπάρχει πλέον και σε αρκετά κινέζικα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ευρώπη. Εκεί που η συμβολή της Mercedes φαίνεται να ήταν ακόμα πιο ουσιαστική, ήταν στο στήσιμο των αυτοκινήτων, καθώς τόσο μεγάλη ισχύς και ροπή (η οποία μάλιστα αποδίδεται με άμεση απόκριση και από μηδενικές στροφές) χρειάζεται πολύ καλά ρυθμισμένο πλαίσιο για να είναι διαχειρίσιμη, ακόμα και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που λόγω χαμηλού κέντρου βάρους ευνοείται από πλευράς σταθερότητας και κρατήματος. Τα δύο smart #1 μας εντυπωσίασαν (ακόμα περισσότερο φυσικά το Brabus με την... εξωφρενική για μικρό αυτοκίνητο ισχύ), με την πολύ καλή συμπεριφορά τους, την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, το σταθερό τους πάτημα και την έλλειψη απότομων αντιδράσεων. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και το καλό τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα. Όσο για τις επιδόσεις, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η έκδοση με πίσω κίνηση επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,7'' και η Brabus σε... 3,9''! Απομένει να δούμε πώς θα υποδεχθεί το κοινό το σήμα smart πάνω σε αυτοκίνητα εντελώς διαφορετικά από εκείνο με το οποίο είχε ταυτιστεί τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP