ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ::

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Κυριακή, 19 Μαϊου 2024 ::..
Η αντιπροσωπεία της Suzuki οργάνωσε μία δημοσιογραφική παρουσίαση για τη νέα γενιά του δημοφιλούς σούπερ μίνι της, που παρουσιάστηκε πρόσφατα και άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά από αυτόν το μήνα. Εκδήλωση που είχε διεθνή χαρακτήρα, αφού ήταν παρόντες και δημοσιογράφοι από τη Βουλγαρία, στην οποία αντιπροσωπεύει επίσης τη Suzuki ο όμιλος Σφακιανάκη. Το νέο Swift προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 18.450 ευρώ (έκδοση με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο) με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Suzuki (συνολικές πωλήσεις άνω των 9 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε 169 χώρες μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2024), το Swift έφτασε πλέον στην τέταρτη γενιά του και η συγκυρία το ευνοεί για μια ακόμα πιο επιτυχημένη πορεία στα αμέσως επόμενα χρόνια, με δεδομένη την κατάργηση αρκετών σούπερ μίνι από κάποιους κατασκευαστές, που έχουν αποφασίσει να στραφούν πιο γρήγορο ρυθμό προς την ηλεκτροκίνηση. Έτσι ο ανταγωνισμός είναι πλέον μικρότερος και το Swift φιλοδοξεί να καλύψει ένα μέρος από το κενό που δημιουργείται. Το νέο μοντέλο, που έχει μήκος 3,86 μ., διατηρεί εξωτερικά την γενική σχεδιαστική εικόνα που είναι ήδη γνωστή από τις προηγούμενες γενιές του, έχει όμως αρκετά διαφορετικά στοιχεία και βελτιωμένη αεροδυναμική. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η αναβάθμιση του εσωτερικού, όπου τον τόνο δίνει η μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που προσφέρει στο αυτοκίνητο την απαραίτητη στις μέρες μας εικόνα σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ ακόμα πιο προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών. Επίσης αναβαθμισμένη είναι και η λίστα του εξοπλισμού, με ακόμα περισσότερα συστήματα ασφαλείας και φυσικά σύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Ο χώρος αποσκευών έχει διατηρηθεί στα 265 λίτρα.

Το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα ίδιου κυβισμού (1,2 λίτρα) και ισχύος (82 ίπποι) με τον προηγούμενο, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία του, που εξασφαλίζουν μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται τώρα σε χαμηλότερες στροφές (5.700 αντί για 6.000), η μέγιστη ροπή (αυξημένη κατά 0,4 kgm στα 11,31) αποδίδεται σε υψηλότερες μεν στροφές (4.500 αντί 2.800), αλλά με βελτίωση της καμπύλης της, που επιτρέπει καλύτερη ροπή χαμηλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12 V και βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ υπάρχει και έκδοση με νέο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, υπάρχει όμως και τετρακίνητη έκδοση με συνεκτικό συμπλέκτη στο κέντρο, η οποία έχει και απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 25 χιλιοστά. Σχετικά με τις επιδόσεις, η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως χλμ./ώρα σε 12,5'' για την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, 11,9'' για την έκδοση με CVT και 13,6'' για την τετρακίνητη (η οποία προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο). Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με αρκετές βελτιώσεις σε σύγκριση με τα ίδια συστήματα του προηγούμενου μοντέλου.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητα κιβώτια. Το αυτοκίνητο μας φάνηκε όντως βελτιωμένο ποιοτικά, ενώ αισθητή είναι και η βελτίωση στην ποιότητα κύλισης. Ο κινητήρας αντεπεξέρχεται εύκολα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το κιβώτιο είναι καλό, ενώ εντυπωσιακά χαμηλή ήταν η κατανάλωση στη διαδρομή που κάναμε από τη Βουλιαγμένη προς τα Λεγρενά, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, με μέση τιμή μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ.! Το άλλο ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά του, που κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη την οδήγηση, στοιχείο άλλωστε που χαρακτήριζε και τα παλιότερα Swift. Συνολικά, λοιπόν, το νέο Swift έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς, διατηρεί τα ισχυρά στοιχεία που συνέβαλαν στην εμπορική επιτυχία των προκατόχων του κι εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό σε οικονομικό επίπεδο, παρά την αναπόφευκτη αύξηση της τιμής σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με δεδομένο μάλιστα και τον πολύ καλό εξοπλισμό που διαθέτει ήδη από τη βασική έκδοση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP