ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i20 1.0 T 100 PS - Opel Corsa 1.2 T 100 PS

Ντέρμπι         ..:: Σαββάτο, 11 Μαϊου 2024 ::..

Μια αμφίρροπή μάχη με αντικειμενικά κριτήρια, ανάμεσα σε δύο καλά σούπερ μίνι που «διασταυρώνουν ξίφη» εδώ και πολύ καιρό, με την ανάλογη επιτυχία στην ελληνική αγορά, όπου διατηρούνται σταθερά στην πρώτη 5άδα των πωλήσεων στην κατηγορία τους τα τελευταία 3 χρόνια

Μπορεί και αυτά με τη σειρά τους να πήραν τιμολογιακά την ανιούσα σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο με κάποιες θυσίες είναι δυνατό να αποκτηθούν εν τέλει από μια μικρή οικογένεια. Σταθερές αξίες και τα δυο στην κατηγορία Β, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για το ποια είναι, πού απευθύνονται και το τί μπορούν να προσφέρουν. Αμφότερα ανήκουν σε μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, οπότε βγαίνουν κερδισμένα από το επίπεδο τεχνολογίας που υιοθετούν πλέον, τόσο σε δομή όσο και σε μηχανικά μέρη. Σχεδιαστικά μπορεί να μην προκαλούν τόσο το μάτι, παρόλα αυτά, εξελίσσονται αρμονικά στο πέρασμα των ετών και μπορούν ακόμη να χαρακτηρίζονται μοντέρνα. Σαφώς πιο αιχμηρή είναι η εικόνα του i20 απέναντι στις πιο στρογγυλεμένες (διαχρονικές) γραμμές του Corsa.

Εσωτερικά
Και τα δύο αποδεικνύονται προσεγμένα, με αναβαθμισμένη ποιότητα, φιλόξενο περιβάλλον και τις κατάλληλες για την εποχή υπηρεσίες. Το Corsa προσφέρει επαρκείς χώρους προκειμένου να μετακινηθούν τέσσερις ενήλικοι επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος στο γερμανικό εσωτερικό του. Η ευρυχωρία όμως, τόσο των επιβατών όσο και των αποσκευών, βρίσκεται ένα «κλικ» πιο πάνω στο i20 (χώρος αποσκευών 352 λίτρα έναντι 309 του Corsa), κάτι που αποδίδεται στην ελαφρώς μεγαλύτερη διάσταση του μεταξονίου του. Το εσωτερικό του Corsa είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά ορθό, προσφέρει καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωσή του ικανοποιεί. Το σύστημα infotainment  με την κεντρική οθόνη αφής είναι εύκολο στη χρήση, γρήγορο, η οθόνη του 10 ιντσών, με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του smartphone με Android Auto και Apple CarPlay. Τα αναλογικά όργανα δεσπόζουν στην πρώτη έκδοση, στις πιο πλούσιες εκδόσεις όμως θα συναντήσεις ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η χαμηλή θέση οδήγησης στο i20 και η ευκολότερη εργονομία αποτελούν δυο παραμέτρους που το φέρνουν στην πρώτη γραμμή. Το εσωτερικό του είναι γεροδεμένο χωρίς τριγμούς ή άλλα δυσάρεστα ακούσματα. Το σούπερ μίνι της Hyundai έχει οθόνη LCD 4,2'', USB type-C, eCall δεύτερης γενιάς που βασίζεται στο δίκτυο 4G και ενημερώσεις χαρτών Over-the-Air. Από εκεί και πέρα, διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25'' και οθόνη των 10,25'', συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού, όπως επίσης με την πιο πρόσφατη ενημέρωση της τηλεματικής Bluelink. Σαφώς και από τα δυο αυτοκίνητα δεν απουσιάζει το σκληρό πλαστικό σε πολλά τμήματα της καμπίνας, αλλά αυτό τελικά δεν αποτελεί πρόβλημα ή ανασταλτικό παράγοντα.

Το Hyundai i20 1.0Τ των 100 ίππων ξεκινά από 19.390 ευρώ (Exclusive), προσφέροντας μεταξύ άλλων στο βασικό εξοπλισμό, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου Ευστάθειας (ESC), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, φώτα έκτακτης πέδησης, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, σύστημα περιοριστή ταχύτητας, σύστημα έξυπνης αναγνώρισης και προσαρμογής στα όρια ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα αυτόματης έκτακτης πέδησης, κλιματισμός, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, cruise control, σύστημα Stop & Go, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ασύρματη σύνδεση με Android Auto (Android 5.0 και μεταγενέστερο) και Apple CarPlay, ζάντες 15'', κλπ. Η τιμή του Corsa των 100 ίππων ξεκινάει από 21.000 ευρώ (Edition Pack), με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ασφαλείας ADAS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, οθόνη αφής 10 ιντσών, cruise control, Eco LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16'', κλπ.
Ποιότητα και λειτουργικότητα στα δυο εσωτερικά, εκείνο του i20 όμως προηγείται στα χωροταξικά
Κινητήρες-κιβώτια
Τα μικρά κινητήρια σύνολα ταιριάζουν γάντι με το ύφος της κατασκευής προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις, περιορισμένο θόρυβο και λογική κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Παραμένουν αμιγώς θερμικοί χωρίς κάποια ηλεκτρική αρωγή και επιστρατεύουν την αρχιτεκτονική των 3 κυλίνδρων προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους. Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, 100 ίππων και 205 Nm ροπής του Corsa (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'' τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα) έχει την απαραίτητη δύναμη και τη ζητούμενη ροπή από χαμηλά, κάθε φορά που θα του ζητηθεί. Μόνο ψηλά κοντά στο όριο στροφών θα νιώσεις πως χάνει την ισχύ του. Εκεί είναι επίσης που θα αντιληφθείς ηχητικά την 3κύλινδρη δομή του. Στην πράξη, λόγω μεγαλύτερου κυβισμού και ροπής, αποδεικνύεται λίγο πιο αποτελεσματικός και «γεμάτος» συγκριτικά με τον αντίπαλό του. Στον αντίποδα, ο επίσης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο του ενός λίτρου του i20 με τους 100 ίππους είναι σπιρτόζικος στην πράξη (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4'', τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα). Τα αποδοτικό φάσμα του T–GDI κινητήρα κυμαίνεται από τις 1.500 έως τις 4.000 στροφές, εκεί όπου εμφανίζει σταθερά τη μέγιστη ροπή των 172 Nm. Ως αποτέλεσμα, τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 7,4 λίτρα/100 χλμ., κάτι βέβαια που συμβαίνει και με τον αντίπαλό του, το Corsa. Σε ό,τι αφορά τα χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων των δυο σούπερ μίνι, η πλάστιγγα γέρνει προς την πλευρά του i20, τόσο σε κούμπωμα επιλογέα, όσο και σε κλιμάκωση σχέσεων.

Οδηγώντας
Το i20 προηγείται αχνά σε λίγο πιο σαφή αίσθηση για το τί πράττει στο δρόμο. Το Corsa από την άλλη αποδείχτηκε ευκολοδήγητο και ασφαλές, παρότι δεν εμπνέει τον οδηγό του να ασχοληθεί με τη δυναμική οδήγηση, κυρίως λόγω του μέτριου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. H ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχει είναι ένα κλικ πιο αναβαθμισμένες σε σχέση με την αντίστοιχη του i20, με αποτέλεσμα να κουράζει λιγότερο τους επιβάτες του σε κακοστρωμένα οδοστρώματα. Η προβλέψιμη συμπεριφορά και τα καλά φρένα ενισχύουν σε κάθε περίπτωση το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες του το Opel. Κάτι βέβαια που ισχύει στο ακέραιο και για το i20, το οποίο όμως, όπως προείπαμε, ρίχνει λίγο «αλατοπίπερο» στην οδική του εικόνα, με σαφέστερο σύστημα διεύθυνσης και μικρότερες κλίσεις αμαξώματος υπό πίεση στις στροφές, εξαιτίας της κάπως πιο σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης. Ευχάριστα και εύκολα στη χρήση θα κερδίσουν μεμιάς την εμπιστοσύνη του οδηγού τους.
Άνετο, φιλικό και ασφαλές το Opel, πιο δυναμικό και νεανικό στο δρόμο το Hyundai
Συμπέρασμα
Οι αρετές τους είναι δεδομένες σε ότι αφορά την αστική (κυρίως) μετακίνηση, τη λειτουργικότητά τους σε καθημερινή βάση και το προσιτό κόστος χρήσης. Από εκεί και πέρα, στην ερώτηση ποιο κερδίζει την παρτίδα, η απάντηση σίγουρα δεν είναι μονοδιάστατη. Εξαρτάται κυρίως τι ζητά ο καθένας. Εάν επιθυμεί έναν φιλικό και άνετο χαρακτήρα με γερμανικό αμπαλάζ αλλά γαλλικές ρίζες, το Corsa βρίσκεται πιο κοντά στα «θέλω» του. Εάν από την άλλη, ποντάρει σε ένα ελαφρώς πιο αθλητικό design, οδικό προφίλ και μεγαλύτερους πίσω χώρους, το i20 έχει σαφώς τον πρώτο λόγο. Άβυσσος...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ i20 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού
- Χώρους επιβατών
- Χώρο αποσκευών
- Εξοπλισμό-τιμή
ΤΟ CORSA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ποιότητα κύλισης
- Εικόνα εσωτερικού
- Ηχομόνωση
- Ροπή κινητήρα
- Επιδόσεις

  UP