ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan

Αποστολή στην Αρκαδία         ..:: Παρασκευή, 12 Απριλίου 2024 ::..
Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι πλέον το νέο VW Tiguan και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη εκδήλωση στην ορεινή Αρκαδία για την παρουσίαση του νέου μοντέλου στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, σε τιμές που ξεκινούν από 34.300 ευρώ για το ήπιο υβριδικό 1.5 των 130 ίππων, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης (και σε διασταύρωση) και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου και πίσω κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης εξόδου από τη θέση στάθμευσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 9 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, συρόμενα πίσω καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, (ασύρματη), Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι όλα τα νέα VW καλύπτονται από εγγύηση 4 ετών (ή 80.000 χιλιομέτρων).


Η εξέλιξη της αγοράς αυτοκινήτου με τη στροφή του αγοραστικού κοινού στην Ευρώπη (αλλά και σε άλλες αγορές) προς τα κάθε είδους "SUV" έχει αλλάξει και την κατανομή των πωλήσεων στη γκάμα των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι, το Tiguan, πετυχημένο εμπορικά ήδη από την πρώτη γενιά του, έφτασε στο σημείο να είναι σήμερα το σημαντικότερο μοντέλο της VW διεθνώς (οι πωλήσεις του ξεπερνούν μέχρι στιγμής τις 7,6 εκατομμύρια μονάδες). Απολύτως φυσιολογικό είναι λοιπόν το γεγονός ότι η VW, παρά τη δεδομένη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση (με την... εκβιαστική ώθηση βεβαίως των ευρωπαϊκών και εθνικών αρχών) δημιούργησε και μία νέα, τρίτη γενιά του μοντέλου, που θα εξακολουθήσει να δίνει δυναμικά το παρών στην αγορά, παράλληλα με τα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στην -γνωστή πλέον- πλατφόρμα MQB evo, που επιτρέπει την δημιουργία προσθιοκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων. Είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, όχι μόνο σχεδιαστικά, αλλά και τεχνολογικά, με τις βελτιώσεις να ξεκινούν ήδη από το αμάξωμα, στο οποίο υπάρχει σημαντική βελτίωση της αεροδυναμικής (ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cx έχει μειωθεί από το 0,33 στο 0,28). Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,539 μ., 3 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου του, ενώ το μεταξόνιο έχει παραμείνει στα 2.680 χιλιοστά. Οι χώροι για τους επιβάτες ήταν ήδη πολύ καλοί στο προηγούμενο μοντέλο και ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αύξηση (κατά 37 λίτρα) του επίσης ήδη μεγάλου χώρου αποσκευών, που φτάνει τώρα τα 652 λίτρα.

Η γκάμα του νέου μοντέλου ξεκινάει με δύο προσθιοκίνητες ήπιες υβριδικές εκδόσεις με βενζινοκινητήρα 1.5, ο οποίος αποδίδει 130 ή 150 ίππους, υπάρχουν δύο ισχυρότερες βενζινοκίνητες (και τετρακίνητες) εκδόσεις με 2λιτρο κινητήρα 204 ή 265 ίππων, όπως επίσης και δύο 2λιτρες εκδόσεις ντίζελ, μια με μπροστινή κίνηση και 150 ίππους και μία τετρακίνητη με 193 ίππους. Όλες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 ταχυτήτων. Υπάρχει όμως και η αναγκαία προσαρμογή στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με δύο προσθιοκίνητες φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, με βενζινοκινητήρα 1.5 TSI evo2 με 150 ή 177 ίππους (ο οποίος έχει αντικαταστήσει τον 1.4 του προηγούμενου μοντέλου) και ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ να φτάνεις στην πρώτη περίπτωση τους 204 ίππους και στη δεύτερη τους 272. Και στις δύο περιπτώσεις το κιβώτιο είναι DSG 6 ταχυτήτων. Το ενδιαφέρον είναι ότι χρησιμοποιούν μία αρκετά μεγάλη (για plug in) μπαταρία 19,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση άνω των 100 χιλιομέτρων. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα τεσσάρων συνδέσμων πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθεται κι ένα νέο σύστημα «ενεργού ελέγχου πλαισίου» (Adaptive Chassis Control), το DCC Pro με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σε διάφορα στάδια ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά. Και φυσικά το αυτοκίνητο διαθέτει μια ευρύτατη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, αλλά και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Ο ψηφιακός πίνακα οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό τονίζουν την προσαρμογή του στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, για αρκετά χιλιόμετρα και σε κάθε είδους δρόμο, (αστικό περιβάλλον στην έξοδο από Αθήνα, αυτοκινητόδρομο μέχρι την Αρκαδία και ορεινό επαρχιακό στα βουνά), ήταν μια πλούσια έκδοση R-Line του ήπιου υβριδικού 1.5 eTSI με τους 150 ίππους. Η πρώτη θετική εντύπωση μπαίνοντας στο αυτοκίνητο είναι φυσικά η ποιότητα κατασκευής, που είναι υψηλού επιπέδου και ευτυχώς συμβαδίζει με την... αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων τα τελευταία δύο χρόνια! Η θέση οδήγησης είναι καλή, άλλωστε αυτό είναι κάτι που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα, ενώ η -αναγκαία στις μέρες μας- εικόνα "hi tech" που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, είναι επίσης εμφανής. Πολύ καλή εντύπωση μας άφησε ο κινητήρας, που έχει την δύναμη να κινήσει άνετα το αυτοκίνητο ακόμα και στις ορεινές διαδρομές (η διαδρομή μας έγινε με 3 άτομα), ενώ η συνεργασία του με το καλό κιβώτιο DSG είναι πολύ καλή. Το σημαντικό είναι δε, ότι οι πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1'') συνδυάζονται με μια πολύ λογική κατανάλωση, που πριν μερικά χρόνια θα ήταν αδιανόητη σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και αυτής της ισχύος. Η μέση τιμή της για το σύνολο της διαδρομής μας (αυξημένη προφανώς στην ανάβαση του βουνού και -αντίστοιχα- μειωμένη στην κατάβαση κατά την επιστροφή) ήταν κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι το ήπιο υβριδικό σύστημα παρέχει τελικά ουσιαστική βοήθεια. Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής και η οδήγησή του εύκολη από οποιονδήποτε οδηγό, οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές, τα φρένα είναι αποτελεσματικά, έχουμε όμως ένσταση για τους τροχούς με τις ζάντες 19'', που είναι έξτρα για τις άλλες εκδόσεις, αλλά στάνταρ στην R-Line και συνδυάζονται με «χαμηλοπρόφιλα» (προφίλ 45) λάστιχα, τα οποία δεν κολακεύουν το αυτοκίνητο (κανένα αυτοκίνητο!) στους κακούς ελληνικούς δρόμους, γιατί δεν συμβάλλουν στην αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, περνώντας έτσι περισσότερους κραδασμούς στο εσωτερικό. Στον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και η κύλιση είναι απολύτως ικανοποιητική, στην Αθήνα όμως και τους επαρχιακούς ορεινούς δρόμους, η διαφορά είναι εμφανής. Ευτυχώς όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις πλην της R-Line έχουν στάνταρ ζάντες 17'' με λάστιχα με προφίλ 55, αλλά και έξτρα ζάντες 18'', επίσης με 55άρια λάστιχα, που προφανώς αντιμετωπίζουν τους ελληνικούς δρόμους πολύ πιο αποτελεσματικά! Περισσότερα όμως μετά την αναλυτική βενζίνη το αυτοκίνητο στο προσεχές διάστημα...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP