ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi - Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

Ντίζελ ευρωπαϊκό ή υβριδικό ιαπωνικό B-SUV;         ..:: Σαββάτο, 09 Μαρτίου 2024 ::..

Δυο διαφορετικοί αυτοκινητικοί κόσμοι συναντιούνται απέναντι στον ίδιο στόχο, τη χρηστικότητα του ατομικού μεταφορικού μέσου που αποζητά διακαώς η οικογένεια, με στόχο τη μέγιστη δυνατή απήχηση στο κοινό που έχει ανεβάσει την κατηγορία των μικρών SUV στην κορυφή των πωλήσεων

Τα B-SUV κοντεύουν να καταπιούν εμπορικά ολόκληρες κατηγορίες, οι οποίες στο παρελθόν αποτελούσαν τα κάστρα της εγχώριας (και όχι μόνο) αγοράς. Το γιατί συμβαίνει αυτό, έχει εξήγηση. Συνδυάζουν την πρακτικότητα, τη λειτουργικότητα και το στιλ σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και τιμές που μπορούν να χαρακτηριστούν σε ορισμένες περιπτώσεις εύπεπτες. Η μεγάλη αλήθεια βέβαια, είναι πως προσφέρουν και την εντύπωση στους κατόχους τους πως απέκτησαν μεγαλύτερο αυτοκίνητο από ό,τι στην πραγματικότητα ισχύει. Δυο «ιερά τέρατα» της κλάσης είναι τα Peugeot 2008 και Toyota Yaris Cross. Το καθένα με το δικό του σχεδιαστικό κώδικα, κέρδισαν εξαρχής μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Στην αντιπαράθεσή τους εδώ, υπάρχει και ένα δίλημμα που κάνει ακόμα πιο πολύπλοκη την επιλογή. Είναι η ηχηρή απάντηση του ντίζελ στην επίθεση του υβριδισμού...

Εσωτερικά
Ένας τομέας που αναμφίβολα βαραίνει στη ζυγαριά της αξιολόγησης είναι σίγουρα οι καμπίνες επιβατών. Η πρακτικότητα, η έξυπνη σχεδίαση και το i-Cockpit του φρεσκαρισμένου 2008 σίγουρα συνηγορούν σε ένα ενδιαφέρον και λειτουργικό εσωτερικό στο ανανεωμένο γαλλικό B-SUV. Οι χώροι για τους ενήλικους επιβάτες (όπως και ο τεχνολογικός εξοπλισμός) ικανοποιούν και στα δυο αυτοκίνητα, χωρίς να είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, φιλοξενώντας πάντως χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα ανεξαρτήτως αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών των 434 λίτρων του 2008, με απολύτως κανονικό σχήμα μάλιστα, διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επίσης εκεί να σου λύσουν τα χέρια, όπως και το μεγάλο σχετικά ντουλαπάκι στα δεξιά. Η σχεδιαστική διαφοροποίηση και κυρίως η κεντρική κονσόλα και η θέση του τιμονιού σε σχέση με τα όργανα, δηλώνουν καινοτόμες στο 2008. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως επίσης και η περιμετρική ορατότητα και στα δυο αυτοκίνητα. Η απτή ποιότητα με βραχεία κεφαλή δείχνει και πάλι Peugeot χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Toyota δεν διαθέτει ποιοτικά στοιχεία στην ευρύχωρη καμπίνα του. Ο χώρος αποσκευών του Yaris Cross ανέρχεται στα 397 λίτρα. Θήκες για μικροπράγματα εννοείται πως θα βρεις και στην καμπίνα του B-SUV της Toyota. Στην άμεση αντιπαράθεση των δυο εσωτερικών, ψηφίζουμε λοιπόν εκείνο του 2008.

H τιμή του 2008 1.5 ντίζελ των 130 ίππων ξεκινάει από 27.200 ευρώ και στο εξοπλισμό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με νυχτερινή λειτουργία και αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες φωτός και νερού, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16'', υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 10'', συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του Yaris Cross Hybrid ξεκινάει από 23.230 ευρώ, με γενναίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα σημειώσουμε επίσης ότι το Yaris Cross, σε αντίθεση με τον αντίπαλό του, απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Και τα δύο αυτοκίνητα μπαίνουν καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας.
Ικανοποιητικοί χώροι και στα δύο, εύκολη εργονομία, καλύτερα υλικά και φινίρισμα όμως στο 2008
Κινητήρες-κιβώτια
Το δοκιμασμένο τετρακύλινδρο σύνολο 1.5 ντίζελ των 130 ίππων, προσφέρει στο 2008 πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,9'', τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα), που το τοποθετούν στην πρώτη θέση ανάμεσα στα δυο αυτοκίνητα. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ και με πολύ καλή ροπή από αρκετά χαμηλά (300 Nm στις 1.750 στροφές) ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και διευκολύνει ιδιαίτερα τις μετακινήσεις κάτω από όλες τις συνθήκες. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το δοκιμασμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές και χάρη στο μεγάλο αριθμό των σχέσεών του εκμεταλλεύεται ιδανικά τις δυνατότητες του ντίζελ κινητήρα. Η κατανάλωση που είδαμε σε μικτές συνθήκες κυμάνθηκε γύρω στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. (στον αυτοκινητόδρομο πέφτει ακόμη πιο κάτω). Από την άλλη, ο θόρυβος από τον ντίζελ κινητήρα δεν γίνεται αισθητός στην καμπίνα, χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση. Το πλήρες υβριδικό σύστημα του Yaris Cross συνδυάζει ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 92 ίππους κι έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW (80 ίππων), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 116 ίππους. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT). Στην πράξη ικανοποιεί με ομαλή λειτουργία, ικανοποιητικό τράβηγμα σε ευρύ φάσμα περιστροφής και αποδεκτές επιδόσεις για ενεργητική ασφάλεια (0-100 σε 11,2''). Η απότομη αύξηση των στροφών του βενζινοκινητήρα όμως, μπορεί να αυξήσει σημαντικά και το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα, στις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως δεν ενοχλεί, όπως για παράδειγμα σε ένα μακρινό ταξίδι με πιο «ρευστό» ρυθμό οδήγησης. Το στοιχείο που εντυπωσιάζει εδώ είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (είδαμε σχεδόν 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα), γεγονός που επιβραβεύει το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας της Toyota στα υβριδικά συστήματα μετά από την πολύχρονη εμπλοκή της. Σαφώς και όλο το ζουμί βρίσκεται στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου λειτουργεί για περισσότερο χρόνο το ευφυές υβριδικό σύστημα, αξιοποιώντας ουσιαστικά τα οφέλη του ηλεκτροκινητήρα. Μέσα στην πόλη, λοιπόν, μπορείς να δεις μέσες τιμές κατανάλωσης οι οποίες κυμαίνονται γύρω στα 5 λίτρα/100 χλμ. Τα πράγματα είναι απλά. Εάν θέλεις μπρίο και αποθέματα ροπής, σίγουρα το αποκούμπι σου είναι ο ζωντανός πετρελαιοκινητήρας του Γάλλου λέοντα. Αν όμως, επιθυμείς την ησυχία εντός πόλης και την πολύ χαμηλή κατανάλωση, θα πρέπει να δώσεις τα εύσημα στον υβριδικό βενζινοκινητήρα του Toyota. Προτεραιότητες είναι αυτές...

Οδηγώντας
Το 2008 θέτει το μέτρο, όχι μόνο στη συγκεκριμένη σύγκριση, αλλά σε ολόκληρη την κατηγορία, ακόμη και στη ντίζελ εκδοχή του με το εξ ορισμού περισσότερο βάρος στον εμπρός άξονα. Οι τεχνικοί της Peugeot βρήκαν την χρυσή τομή, καλή μεν άνεση από την ανάρτηση, η οποία φροντίζει να διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες, αλλά και ακριβή οδική συμπεριφορά, που ξεγελά τον οδηγό, που αισθάνεται πως χειρίζεται στο δρόμο ένα πιο συμπαγές αυτοκίνητο. Χάρη στο μικρό και άμεσο τιμόνι το γαλλικό B-SUV ελέγχεται εύκολα, έχει απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, είναι ευέλικτο, χωρίς μάλιστα τις υπερβολικές κλίσεις στις στροφές. Η σταθερότητα του στις ευθείες είναι ιδανική, με τα ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα να συμπληρώνουν αρμονικά την θετική οδική εικόνα του. Στο Yaris Cross, παρότι η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλή (πιο θορυβώδης και επιφανειακή όμως σε σχέση με την αντίστοιχη του 2008) και έχεις την εντύπωση πως κάθεσαι πιο κοντά στο δρόμο, δεν το εξαργυρώνεις σε απόλυτα δεδομένα. Πρόκειται για ένα ομοιογενές, «οικογενειακό» οδηγικό προφίλ, το οποίο δεν δημιουργεί μεγάλες κλίσεις αμαξώματος στην πίεση και δεν χαρακτηρίζεται από αιφνιδιαστικές αντιδράσεις. Η ακαμψία του πλαισίου γίνεται άμεσα αντιληπτή όταν αλλάζεις κατεύθυνση, με μόνη ένσταση το μη επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο του αφαιρεί πόντους συγκριτικά με το αντίστοιχο του Peugeot. Σαφώς και το εξαιρετικό πάτημα του 2008 δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης στον αντίπαλό του, στον καταλυτικό τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Αξιόλογες προτάσεις με έμφαση στην ασφάλεια και στην άνεση, ένα μικρό προβάδισμα ανήκει στον Ευρωπαίο της παρέας
Συμπέρασμα
Εάν βγάλουμε από την εξίσωση τον τιμοκατάλογο, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως το Peugeot 2008 στη ντίζελ έκδοση υπερτερεί του Toyota Yaris Cross. Η κύλιση, οι επιδόσεις, η ηχομόνωση, ο τρόπος που κινείται στις στροφές αλλά και η πιο ποιοτική απόχρωση που αφήνει το εσωτερικό του, δικαιωματικά το κατατάσσουν στην πρώτη θέση. Η προσιτή τιμή αγοράς του Yaris Cross όμως, μαζί με τη χαμηλότερη κατανάλωση και την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας θολώνουν κάπως το τοπίο.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ i10 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εικόνα εσωτερικού
- Ποιότητα κύλισης
- Αμεσότητα τιμονιού
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών
ΤΟ PULSAR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή αγοράς
- Κατανάλωση
- Διάρκεια εγγύησης
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

  UP