ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το XEV YOYO

Στους δρόμους της Αθήνας         ..:: Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2024 ::..
Με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης αυξάνεται συνεχώς και ο αριθμός των ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων που προορίζονται για χρήση στην πόλη και πλέον εισάγονται αρκετά και στην Ελλάδα. Ένα από αυτά είναι το YOYO της XEV που εισάγεται από τη γνωστή εταιρεία Σπανός Α.Ε., η οποία οργάνωσε μια δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στους εκπροσώπους του Τύπου και για μια πρώτη οδηγική επαφή με αυτό. Το YOYO προσφέρεται στην τιμή που ξεκινάει από 12.990 ευρώ στη βασική του έκδοση (συμπεριλαμβάνοντας και την κρατική επιδότηση 3.000 + 1.000 ευρώ για νέους έως 29 ετών), με στάνταρ εξοπλισμό «κανονικού» αυτοκινήτου, ο οποίος περιλαμβάνει κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, Bluetooth και 3 θύρες USB.


Τα ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα αποτελούν την πιο ορθολογική επιλογή για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, που είναι αναπόφευκτο να ξεκινήσει από τις πόλεις, οπότε δεν είναι καθόλου περίεργος ο πολλαπλασιασμός των νέων οχημάτων που παρουσιάζονται σ' αυτήν την κατηγορία. Ένα απ' αυτά, που διατίθεται και στη χώρα μας είναι το XEV YOYO, ένα μικροσκοπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά και μάλιστα στην Ιταλία, χώρα με τεράστια παράδοση στο ντιζάιν των αυτοκινήτων, με τους Ιταλούς σχεδιαστές να έχουν επιδράσει με τις δημιουργίες τους σχεδόν σε όλο τον κόσμο. Η κατασκευή του γίνεται στην Κίνα, σ' ένα πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο. Το YOYO έχει μήκος 2,53 μ. και πλάτος 1,5 μ. Είναι διθέσιο και διαθέτει και ένα χώρο αποσκευών 180 λίτρων. Ανήκει στην κατηγορία των τετράκυκλων οχημάτων που κινούνται με άδεια μοτοσικλέτας. Η ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 7,5 kW (10,2 ίπποι) και η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 80 χλμ./ώρα. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια μπαταρία 10,4 kWh και η επίσημη αυτονομία στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών φτάνει τα 150 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε οικιακό ρεύμα ακόμα και σε μονοφασική εγκατάσταση.

Συνολικά πρόκειται για μια ιδιαίτερα προσεγμένη και εξελιγμένη κατασκευή, με αυτοφερόμενο αμάξωμα, «κλωβό» με μπάρες ασφαλείας, κανονικές αναρτήσεις (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω), 4 δισκόφρενα, ABS, ακόμα και σύστημα Hill Start Assist. Σε ό,τι αφορά την εξατομίκευση, το YOYO προσφέρεται σε 9 διαφορετικά χρώματα (με αντίστοιχα διαφορετικές αποχρώσεις στο εσωτερικό), ενώ ο εξοπλισμός στην πλουσιότερη από τις 4 εκδόσεις περιλαμβάνει και υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, κεντρική οθόνη αφής 10,2'' με ραδιόφωνο και λειτουργία Mirror Screen για κινητό, όπως επίσης και ζάντες αλουμινίου 15''. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι οι τρεις μπαταρίες του αυτοκινήτου είναι αφαιρούμενες και σταδιακά η εταιρεία θα δημιουργήσει ένα δίκτυο αντίστοιχο με αυτό που υπάρχει σε άλλες αγορές, όπου θα μπορεί ο οδηγός μέσα σε 5 λεπτά να αντικαθιστά τις μπαταρίες, εφόσον έχει εξαντλήσει την αυτονομία τους, με άλλες πλήρως φορτισμένες ώστε να εξακολουθήσει να κινείται το αυτοκίνητο και να μη χρειάζεται να συνδεθεί με φορτιστή.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε και μία πλούσια έκδοση του YOYO, το οποίο διαθέτει ένα σύγχρονο σχεδιαστικά και αρκετά ευχάριστο εσωτερικό, στο οποίο δύο ενήλικοι επιβάτες βολεύονται χωρίς πρόβλημα, με επαρκή χώρο και για τα πόδια τους, αλλά και κατά πλάτος (χωρίς να ακουμπούν οι ώμοι τους). Η κεντρική οθόνη είναι καλής ποιότητας, με πολύ καλή ευκρίνεια, ενώ τα χειριστήρια είναι εύχρηστα. Προφανώς η μέγιστη ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα είναι απολύτως επαρκής για να ακολουθεί κανείς τη κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και δεν δημιουργούν την παραμικρή ανασφάλεια. Η διαδρομή μας ήταν πολύ μικρή για να μπορούμε να εκτιμήσουμε πραγματική αυτονομία. Ένα στοιχείο που παρατηρήσαμε και πιστεύουμε πως αξίζει τον κόπο να επισημάνουμε, είναι ότι οι αναρτήσεις δεν είναι υπερβολικά σκληρές, τηρουμένων των αναλογιών με δεδομένο το μεγέθους και το είδος του αυτοκινήτου, οπότε απορροφούν αρκετά αποτελεσματικά τις μικρές ανωμαλίες, ενώ οι μεγαλύτερες γίνονται μεν αισθητές, αλλά όχι με απότομες αναπηδήσεις που ενοχλούν και κουράζουν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP