ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Volvo EX30

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 09 Φεβρουαρίου 2024 ::..
Μετά την πρόσφατη μεγάλη εκδήλωση της Volvo για την παρουσίαση στους δημοσιογράφους και σε πιθανούς πελάτες του νέου της μικρού ηλεκτρικού SUV, του EX30, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία αμιγώς δημοσιογραφική εκδήλωση, για να δώσει στους εκπροσώπους του Τύπου και την δυνατότητα για μια σύντομη οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο. Υπενθυμίζουμε ότι το EX30 προσφέρεται στην τιμή που ξεκινάει από 37.572 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση για την έκδοση με την μπαταρία των 51 kWh, γεγονός που συνεπάγεται ότι με την κρατική επιδότηση πέφτει κάτω και από τις 30.000 ευρώ. Ο πλούσιος εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, κλιματισμό, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό κλπ. Το αυτοκίνητο καλύπτεται από πρόγραμμα συντήρησης 3 ετών (ή 100.000 χλμ.), ενώ η Volvo Car Hellas καλύπτει με 2ετή επέκταση εγγύησης την 3ετή εργοστασιακή, δηλαδή συνολικά 5 έτη (ή 100.000χλμ.)


Με δεδομένη την απόφαση της Volvo να στραφεί όσο το δυνατόν συντομότερα στην κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το EX30 είναι μια πολύ σημαντική προσθήκη στη γκάμα της, καθώς είναι το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο, που προσφέρεται (με την κρατική επιδότηση) σε τιμή πoυ δεν απέχει υπερβολικά από αυτή των μικρών SUV, με δεδομένο μάλιστα ότι πρόκειται για ένα "premium" μοντέλο. Επιπλέον, το γεγονός ότι πρόκειται για ένα σχετικά μικρό αυτοκίνητο (κατηγορία Β), το φέρνει πιο κοντά σε μια «ορθολογική» επιλογή ηλεκτροκίνησης, που προς το παρόν μπορεί να καλύψει εύκολα κυρίως αστικές μεταφορικές ανάγκες, λόγω περιορισμένων υποδομών υποστήριξης για πιο μακρινές διαδρομές. Το EX30 έχει μήκος 4,233 μ. και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες και έχει χώρο αποσκευών 318 λίτρων (κι έναν επιπλέον χώρο 7 λίτρων εμπρός, όπου μπορούν π.χ. να αποθηκευθούν τα «βοηθητικά» αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης, ώστε να μη μειώνουν το. πραγματικά διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται από την εταιρεία για την ευρύτατη χρήση ανακυκλωμένων υλικών στο αυτοκίνητο (π.χ. 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 17% ανακυκλωμένο χάλυβα και 17% ανακυκλωμένα υλικά για πλαστικά και μπαταρίες. Επίσης τα εσωτερικά διακοσμητικά περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό. Αντίστοιχα μεγάλη σημασία έχει δοθεί στα συστήματα ασφαλείας και είναι χαρακτηριστικό ότι η επιτήρηση του εξωτερικού περιβάλλοντος μπορεί να περιλαμβάνει συνολικά 5 ραντάρ, 5 κάμερες και 16 αισθητήρες υπερήχων! Η «βασική» έκδοση του αυτοκινήτου έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία 51 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως 344 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Υπάρχει μια ακόμα έκδοση με πίσω κίνηση και τον ίδιο κινητήρα, που χρησιμοποιεί μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 69 kWh, την οποία χρησιμοποιεί και η τετρακίνητη έκδοση, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 428 ίππων. Η αυτονομία στο τυποποιημένο κύκλο είναι στην πρώτη περίπτωση 462-476 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 445-450 χιλιόμετρα.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη επαφή με την τετρακίνητη έκδοση του EX30. Αξίζει κατ' αρχάς να παρατηρήσουμε ότι, σε αντίθεση με προσπάθειες που έχουν γίνει στο παρελθόν για χρησιμοποίηση ανακυκλωμένων υλικών στο εσωτερικό αυτοκινήτων, τα αποτελέσματα των οποίων ήταν μέτρια από πλευράς ποιότητας, στη συγκεκριμένη περίπτωση τίποτα τέτοιο δεν παρατηρήσαμε. Το εσωτερικό του EX30 είναι ποιοτικό, όπως αρμόζει σ' ένα premium αυτοκίνητο και μάλιστα ηλεκτρικό, οπότε με τιμή πάνω από το μέσο όρο. Η δεύτερη παρατήρηση είναι ότι το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με τη μεγάλη οθόνη, προσφέρει σίγουρα ένα σωρό λειτουργίες, όμως πιστεύουμε -και το έχουμε ξαναγράψει- ότι η Volvo έχει φτάσει σε κάποιο βαθμό υπερβολής στη συγκέντρωση τόσων λειτουργιών στην κεντρική οθόνη. Με αποτέλεσμα το σύστημα να έχει γίνει πλέον αρκετά πολύπλοκο και να απαιτεί προσαρμογή και όχι πολλές επεμβάσεις εν κινήσει, γιατί αποσπά την προσοχή. Από εκεί και πέρα, η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή και η οδήγηση του αυτοκινήτου εύκολη. Το σύστημα με τους δύο κινητήρες είναι προφανώς πολύ δυνατό για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, θα θυμίσουμε μάλιστα ότι συγκεκριμένη έκδοση επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,6'', γεγονός που την κάνει το μοντέλο της Volvo με την ταχύτερη επιτάχυνση. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι πολύ καλή, απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα και προσφέρει τη δυνατότητα για γρήγορη οδήγηση χωρίς να προβληματίζεται ο οδηγός εφόσον παραμένει εντός των ορίων που επιτρέπει η... Φυσική! Άρα η χρήση του αυτοκινήτου εκτός πόλης περιορίζεται μόνο από την αυτονομία και τις δυνατότητες φόρτισης που υπάρχουν στη διαδρομή. Περισσότερες λεπτομέρειες θα είμαστε σε θέση να δώσουμε στο επόμενο διάστημα, που θα έχουμε τη δυνατότητα πλήρους δοκιμής του αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP